Jol gondolom, hogy ha van egy beton teraszom, arra a 2cm-es koporcelan lapokat pakolhatom a hozzavalo talpakkal siman, nem kell ala semmi para/vizzaras?
Ez két külön dolog, azért is írtam két post-ba. Az egyik a hangszigetelés problémája, a két ikerház félnek van egy közös fala ami 10-es üreges téglából van (90 -években épült a ház, nem hiszem h akkor ezek a szabványok olyan szigorúan voltak alkalmazva). Azon van egy előtét gipszkarton fal. azt akarom tovább hangszigetelni. Felette már a tető van kőzetgyapot hőszigeteléssel. Bontani már semmit sem célszerű, párazáró fólia végig a falhoz van ragasztva, mennyezeten gipszkarton ugyanúgy. Ezért kérdeztem a Green Glue vagy hasonló anyaggal a tapasztalatokat.
A második nagyobb probléma, ugyancsak tetőtérben, az íves ajtókat szeretnénk új szögletesre kicserélni. Bontani teljesen a falat itt sem lehet, párazáró fólia és mennyezeti gipszkarton miatt. Ezért kerestem itt is alternatív megoldást. Terhelés nincs rajta, vannak helyek ahol hozzá sem ér a válaszfal a tetőszerkezethez.
ikerház belső iker-elválasztó fala elvileg nem lehet "válaszfal", mert annak teljesíteni kellene a hangszigetelési és falmerevségi előírásokat.
másképp kérdezve: milyen téglából van falazva? milyen a falvastagság? ill, ha gerendás a födém, az rá terhel-e?
ha meg ikerház-elválasztó fal, akkor mit keres rajta ajtó?
legegyszerűbb flexxel felvágnia menyezetig, az egészet kiütni, aztán szabályosan beépíteni kiváltót és felülre visszafalazni. de csak ha tényleg terhelésmentes válaszfal.
csemperagasztó nem beton. inkább cementhabarcs, de ezek a betonacélok oldalra ki fognak fordulni ha igazi terhelést kapnak. ha meg nem kapnak, akkor egy magyarboltív is ott marad betonacél nélkül. betonacélt régen középen alkalmaztak válaszfal-"kiváltónak", de akkor még keményfa igazi tokok voltak, és azokra falaztak rá. a mostani utólagos pozdorjatokok erre már alkalmatlanok
Belső tégla válaszfal egy ikerház két fele között. Erre a válaszfalra került a leírt gipszkarton fal mint előtétfal. A cél az lett volna, hogy tovább tuningoljam a hanggátlást.
A felújítandó ház ugyanaz, csak egy másik probléma. Régi íves tokok fölött nincs áthidaló beépítve. Az eredeti terv az volt, hogy maradnak, de közben változott. Ahogy a képen is látszik, az ajtók közel vannak egymáshoz. A válaszfalaknak nincs tartó szerepe, az ajtók felett kb 40cm tégla van, a falazat nagy méretű üreges tégla, 90 években épült. Egy áthidaló szakszerű beépítése elég problémás lenne a 6.5 cm magassága és a 2x12cm túlnyúlás miatt. Félő, hogy beszakad a fenti téglasor. A sarkokban ahol a három ajtó összefut pedig hely sem lenne nekik. A mellékelt kép szerint azt találtam ki, hogy 12-14mm -es betonacélt beragasztok csemperagasztóval egy előre kivágott horonyba, az ajtó mindkét oldalán. Utána vágom ki az íves nyílást szögletesre. A vasak meg bent maradnak és ez lesz maga az áthidaló. Van ettől egyszerűbb megoldás ami biztonsággal alkalmazható?
Köszi! A gipszkarton fal már áll, elmondás szerint eredetileg is hanggátlás miatt lett építve. Egy réteg sima lemez, a lemez alatt fólia és üveggyapot. Erre a falra kerülne még egy réteg tűzgátló és közé ez a Green Glue vagy más termék. A Green Glue leírások szerint -5-7db csökkent önmagában. Elbontani az egész falat már problémás, párazáró fólia hozzá van ragasztva, mennyezeti gipszkarton is ráfed.
A ud-uW 50-as profilt használd, az akusztikus lengőkenyellel, a profilok közé szerelj a padló alá való HD közetgyapotott és burkolj rá két réteg két színű gipszkartont. Ez tud olyan 45 Dbelt.
Egy 60 dbel szügséges, akkor a kőzetgyapotott 50mm hangszigető parafára vagy PST 90 hangszigetelő lapokat kell kicserélni.
Hangszigetelés céllal épített gipszkarton előtétfal esetén, a gyapot és két réteg lap (tűzgátló a súlya miatt) alapnak tekinthető. De sok online videóban láttam, hogy léteznek olyan termékek amelyet a két lap közé lehet kenni és ez további hang elnyelést okoz. A működési mechanizmusa az, hogy nem keményedik ki soha, hosszú ideig rugalmas marad mint egy nyúlós ragadós massza. Elérhető egy amerikai termék Green Glue néven itthon is, de mocsok drága. Sokaknak bevált videók alapján a kárpitragasztó is, egy konkrét márka ami itthon nem elérhető. A kérdésem arra vonatkozna, van-e itthon elérhető termékek között olyan, ami ilyen célra lehetne használni. Esetleg van-e tapasztalata ilyen célú felhasználásra?
Jut eszembe: ha spricnit veszel, akkor olyat válassz, ami olyan jó kétliteres forma. Illetve ami fontosabb az az, hogy a folyamatosan nyomkodva pumpálós helyett sokkal jobb az a fajta, amit egy dugattyúval előre felpumpálsz, és utána egy ujjal tudsz spriccelni. A másiktól egy idő után görcsbe áll az ember keze.
SPC-t három éve kezdtem csak, de a Rocko szerintem jó, abból biztos van 5+1-es. Praktiker saját márkás is jó, de abból lehet csak 5mm a max, külön alátét kell neki, és fürdőben ragasztva én 5+1-et tennék, de mondom, fürdőt én még nem csináltam. Én eddig három fajtával dolgoztam. Ahol nem volt gond az árkülönbség, ott Rocko, egyébként a másik. Graboplast se rossz, ha lényegesen olcsóbb, mint a Rocko, de ilyen kis mennyiségnél szerintem mindegy, és annak alapján, ami hozzám eljutott, a nem prémium kategóriásak közül a Rocko a legjobb. Ha árban sokallod, akkor meg a Praktikeres, attól se kell félni. Sima lamináltat kb. 15 éve rakok rokonoknak, magamnak, abból a legjobb lap, amivel dolgoztam, az azóta megszűnt Baumax saját márkás 8 mm-es lapja volt. Akkor még kevesebb gyakorlatom volt, második projektnél használtam azt, és nagyon szépen sikerült. Lett azóta szebb munkám más lappal, de azóta sem találtam olyat, amivel olyan könnyű lett volna dolgozni, alig kellett használni beütőt.
SPC-nél a lamináltnál erősebben igaz, hogy amíg nincs pontosan a helyén a rövid oldal, nem szabad püfölni, mert tuti letöröd a sarkát.
Hátsó kifolyású wc-nél az egészet aláburkolod. Alsó kifolyásúnál meg dekopír fűrésszel kivágod a bekötésnek. Keresztbe leszabó fűrésszel tudod vágni. Dekopír fűrésszel való vágással hossz irányban egy gond van, hogy nem por marad az SPC-ből, hanem hullámos szál, és nem látod az első vezetőt a fűrészen. Nem is tudod lefújni, mint a fűrészport. Kézi körfűrésszel hosszú oldal vágásnál meg az a gond, hogy az oldalsó vezető ilyen vékony anyagot nem ér be. Azt tudod csinálni, hogy a vezetőt satuban összenyomod, hogy az 5 millimeter vastagságba beérjen. Vagy pedig kiméred, hogy mennyire van a fűrészlap a szélétől, és úgy teszel a nem vágott oldalhoz vezető lécet leszorítva.
A leírásod alapján már tiszta szégyen lenne ha nem menne, nagyon részletes és precíz, hálás vagyok érte, köszönöm :)
Még egy butyuta kérdés. A wc kagylót gondolom ebben az esetben az aljzatbetonhoz rögzítjük majd körbe burkoljuk a lapokkal. Hogy lehet ezeket az akár 5 mm vastag lapokat szépen ívre vágni?
igazából a járófelület itt most csak a karbantartási munkák lennének. a szomszédnak (ikerház) osb-vel van kirakva középen és tárolásra használja. ebből az aspektusból gondoltam, hogy okés lehet.
nem tudom mekkorák a gerendák, de ha nem arra volt tervezve, hogy terhelve legyen, akkor ez nagyon nem jó ötlet szvsz... Ha a koszorúra tudsz ültetni gerendákat, akkor inkább arra ültesd, közé gyapot, gerendákra OSB - jobb szigetelés, eloszló terhelés, használhatóbb járófelület...
Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretném úgy megoldani a plafont/padlást, hogy járható legyen.
A következőképp gondoltam: a gerendákra 18mm-es osb lapot raknék, rá pedig vagy lépésálló szigetelést, vagy valamilyen gyapototm de akkor kialakítanék egy járatot a kéményhez stb.
Spórolás miatt meg ráérnénk alulról álmennyezetet építeni.
Csatolom az elképzelt rétegrendet.
Szerintetek ez így jó?
Jelenleg gipszkarton plafon van + fólia + szigetelés, de így nem járható a padlás, kivéve ha gerendákon egyensúlyozok. Amúgy is elég viseletes már a plafon.
A kilincs: mindenkinek írom, mert nagy szívás szokott lenni velük.
Létezik 55-88-90-92 dormassal gyártott bevésőzár. A dormass a kilincs és a betét tengelyének a távolsága mm-ben (ez a neve az asztalos szakmában).
Ezért a schildes kilincseket négy méretbe kellett gyártani.
A kilincsgyárók ezt kiváltották a rozettás kilincsekel, a képen látható az az.
Ez minden zárra talál.
Csakhogy az rozettás kilincset jó masszívra megtervezni és legyártani nagyon drága. A papírból készitett ajtókra, be kell szerelni egy erősítést a rozettás kilincseknek, hogy ne szakadjanak ki.
De piac nem szereti a drágát, akkor terveztek olcsót, ami gyenge- meg persze a drága ajtót sem, így az az erősítés is gyenge.
Köszönöm. A w3 mint vízáteresztő képesség az a skálán hol helyezkedik el, mettől meddig tart a "skála"? Tehát pl a normál szilikon vakolatok milyen kategóriában vannak ilyen szempontból?