Keresés

Részletes keresés

HG. Creative Commons License 4 órája 0 0 127752

1,5 órásakon. (Lelle-Boglár-Badacsony, ill. Siófok-Füred-Tihany)

 

 

Előzmény: trizs77 (127731)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 4 órája 0 0 127751

Azzal teljesen egyetértek, hogy a TCL egy jó, modern, innovatív dolog, és tényleg nagyon komoly az a legújabb...

Azt nem tudom, hogy az ilyesmi (”nagyhajó” kategóriás gyorshajó) mennyire való a Balatonra. 

Előzmény: riversea (127749)
zjakabfi Creative Commons License 4 órája 0 0 127750

Azért remélem nem tcl fog csak járni 10 év múlva.

Bécs-Pozsony 75 perc.

Na most 60-nal menve 1 óra alatt elerhető Keszthely Siófokról.

A legtöbb balatoni  távnál az utazás maximum 15-20perc lenne.

Ez még egy felgyorsult vilagban is kevés egy hajós élményhez.

Előzmény: riversea (127749)
riversea Creative Commons License 5 órája 0 0 127749

Ugyanis két dolog itt biztos:

1.) különböző szempontok és értékrendszer alapján itt mindenki a BHRT és a balatoni hajózás javát akarja, vágyja.

2.) vannak kérdések, ahol nincs egyetértés (de azért ez még nem tragédia)

 

A fentiekkel nagyon egyet értek, jó lenne, ha a témához itt hozzászólók és a BHRT illetékesei (hátha mégis olvassák a topikot) is így látnák!

 

Bár én magam szívesen töltök bármennyi időt lassú hajókon, de osztom a véleményed abban, hogy a gyorshajózásé lesz a jövő itt a magyar belvizeken is. A trendekkel nemigen lehet szembe menni. És valljuk be, a TCL cat-ek azért nagyon ott vannak a topon, főleg ez az új:

 

http://www.incatcrowther.com/product/ic17062

 

Számítógépes folyadékdinamikával optimalizált könnyűszerkezetes hajótest (uszadéknak ellenáll), 0,8 m merülés, 74 km/h csúcssebesség, 60 km/h utazósebesség, minimális hullám és farvíz keltés, alacsony fixpont magasság, 4 db egyenként 809 kW-os Scania főgép és 2 db Rolls Royce vízsugárhajtómű alacsony tartós terhelésen üzemelő hajtáslánca, ami jobb megbízhatóságot és kevesebb karbantartást eredményez.

Szennyeződés mentesítő rendszerrel ellátott panorámaablakok, a fő utastérben 184, a felső fedélzeten 35 belső és 29 külső ülés, valamint 12 kerékpárnak hely a hátsó fedélzeten, büfé, rokkant WC, stb. Nyitott fedélzetek!!!

Ja, és tavaly saját szemünkkel láttuk a dévényi kőrakodónál, hogy milyen manőverekre képes egy ilyen hajó…

Ami pedig a motorhangot illeti, most már elektromos hajtással is vannak egész nagy cat-ek pl. Norvégiában.

Előzmény: gigabursch (127734)
zjakabfi Creative Commons License 7 órája 0 0 127748

Csak hogy a hajósok nenézzenek teljesen hülyének minket.☺

2007 óta nem jár hajó Mária és Keszthely között.

GyöröK felöl jöhetett a badacsonyi járat.

Előzmény: gigabursch (127720)
gigabursch Creative Commons License 8 órája 0 0 127747
Szóval: è vagy é vagy ê
Előzmény: gigabursch (127746)
gigabursch Creative Commons License 8 órája 0 0 127746
Okostelefon, Android. Itt még normális az ê betű (most direkt nem azt írtam be). Mire átérzi az index átkódolja.
Előzmény: zjakabfi (127744)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 8 órája 0 0 127745

Gondolom bizonyos karaktereket nem tud megfelelően kezelni vagy az Ő gépe, vagy az Index rendszere...

Előzmény: zjakabfi (127744)
zjakabfi Creative Commons License 8 órája 0 0 127744

Miért van minden hozzaszólásodban  értelmetlen betűhalmaz?

Előzmény: gigabursch (127742)
edesviz Creative Commons License 10 órája 0 0 127743

Erősebb szélben nem gond más hajó hulláma, mert van sebesség. Ellenben gyenge szélben hajlamos a motorosok hulláma megrázni a hajót, és a billegéstől megszakad az kis hajtóerő is. Ez egy szűk helyen, mint kikötő szája, forgalmas Tihany-Szántódi rév nagyon zavaró. Nem véletlenül engedték meg a segéd motor használatát a keresztezésre. 

Előzmény: gigabursch (127732)
gigabursch Creative Commons License 10 órája 0 0 127742
Pedig a MÁV ês városi tömegközlekedési cégek mintája jól másolható
Előzmény: smith (127739)
gigabursch Creative Commons License 10 órája 0 0 127741
Durva.
Előzmény: smith (127738)
gigabursch Creative Commons License 10 órája 0 0 127740
Bizalmas információkat ne cseoegtessünk!

:-)
Előzmény: guberavera (127736)
smith Creative Commons License 13 órája 0 0 127739

<sóhajt>

Az utolsó ilyen fejlesztés nyomán sikerült a pénztárak jegykiadási sebességét a korábbi alá lassítani. Ennek többnyire késve induló hajó és bosszankodó utas a következménye. Pedig automatákkal, online jegyvásárlással ezt kérdést szintén jelentősen lehetne javítani, ld. MÁV.

Előzmény: guberavera (127736)
smith Creative Commons License 13 órája 0 0 127738

Jelenlegi állásajánlatok a cégnél:
KIKÖTŐMESTER Éves állás

KIKÖTŐŐR-PÉNZTÁROS, BALATONALMÁDI Éves állás

GÉPSZERELŐ Éves állás

VÍZÉPÍTŐ MÉRNÖK Éves állás

VILLAMOSMÉRNÖK Éves állás

HAJÓGÉPÉSZ-MATRÓZ, GÉPKEZELŐ-MATRÓZ Éves állás

MATRÓZ Éves állás 2019-03-31

 

Na most valami azt súgja, hogy ezek egy része mögött NEM egy személy felvételéről van szó...

A helyzet annyira rossz, hogy matróznak a hirdetés szerint nem elvárás, csak előny, ha matrózvizsgája van... A cég épp most indított saját és külső szakemberekre támaszkodva hajózási technikus képzést, de ugye belőlük se erre a szezonra lesznek gépészek, hajóvezetők...

Előzmény: gigabursch (127735)
trizs77 Creative Commons License 13 órája -1 0 127737

Nem haragszom.

Előzmény: gigabursch (127733)
guberavera Creative Commons License 13 órája 0 0 127736

De azért amit tudsz, te is digitalizálsz :)

Előzmény: gigabursch (127735)
gigabursch Creative Commons License 13 órája 0 0 127735

Az biztos, hogy közgazdaságilag kifogástalan amit leírtál és szerintem nem is foglalhattad volna össze ezt jobban. Rá is mutattál a szűk keresztmetszetre. Emberhiány.

 

 

Tehát akkor megoldást kell keresni:

Fogalmam sincs, hány és hány embert lehet szaktanulóként, stb., vagy "segédmunkásként" bevonni a szezonban a valóban égető munkaerőhiányra, ami tényleg csak ekkor keletkezik. De ekkor brutálisan.

 

Az biztos, hogyha hr-es székben ülnék akkor ez a kérdés nekem már most aktív cv olvasásokkal telne és tábláznám be az embereket. Ez nyárra valóban: fejvadászat.

Aki meg alkalmas rá, az ősszel, tavasszal jól használható menetrendben szintén termelne. Télen meg karbantartás.

Nem ússza meg a BHRT sem a személyzetpolitika totális újrahúzását, mert mindent nem lehet gépesíteni, ugyanakkor az élőmunkaerő díja/költsége egyre feljebb mászik.

 

Félreértés ne essék: A saját porondomon is keresem nyárra a jelölési munkákra a nyári gyakorlatos erdész diákokat. Kellenek.

Előzmény: HG. (127729)
gigabursch Creative Commons License 13 órája 0 1 127734

Hogy miért nem ott járatják?

 

Azért mert nem látom, hogy a BHRT felelősei, döntéshozói, döntéselőkészítői, stb olvasnák az itt megjelent igényeket, szempontokat, tapasztalatokat, érveket és érzelmi megnyilvánulásokat, ebből kifolyólag - szerintem - fel sem merül bennük, hogy lehetne ezt másképp is csinálni.

 

Ugyanis két dolog itt biztos:

1.) különböző szempontok és értékrendszer alapján itt mindenki a BHRT és a balatoni hajozás javát akarja, vágyja.

2.) vannak kérdések, ahol nincs egyetértés (de azért ez még nem tragédia)

 

De a 2. pont az azért jó, mert megoldási utakat keres.

Előzmény: HG. (127730)
gigabursch Creative Commons License 13 órája 0 0 127733

Ne haragudj: Olvass vissza.

Előzmény: trizs77 (127727)
gigabursch Creative Commons License 13 órája 0 0 127732

Jó apám 25 évet vitorlázott.

Igaz nagyszeles hollandis volt, de hullámtól sosem rogyott be. 1000-szer elmondta: A szél az ami rossz helyről fúj, a hullám meg tartozéka a víznek.

Kezelni kell.

 

Jómagam jópár esztendőt eltöltöttem kenus versenyzőként a Dunán.

A hullámot kezelni tudni kell.

 

 

Ez számomra csak kifogás.

 

Előzmény: jakyg (127728)
trizs77 Creative Commons License 14 órája -2 0 127731

A katamarán a fél órás (vagy ugye 2x fél órás) utakra teljesen jó.

 

--------------------------------------------------------------

 

Most milyen hosszú utakon jár ?

 

 

Előzmény: HG. (127730)
HG. Creative Commons License 15 órája -1 1 127730

A katamarán a fél órás (vagy ugye 2x fél órás) utakra teljesen jó. (Illetve úgy "jó", hogy ha már itt van, akkor használható, nyilván venni ma már nem szabadna ilyet.)

Más kérdés hogy miért nem ott járatják...?

Előzmény: gigabursch (127726)
HG. Creative Commons License 15 órája 0 2 127729

A menetrend sűrítésének munkaerőpiaci gátjai is vannak: manapság jó, ha egy garnitúra fix személyzet kiállítható minden hajóra, és nem lehet őket reggel 8-tól este 23-ig dolgoztatni (amit egy korán induló, és este bulihajóként végző nagyhajó igényelne).

 

Ezzel együtt tény, hogy a szezonalitás miatt a balatoni hajók üzemeltetésének magas az üzemórától többé kevésbé független fix költsége. Ergo a közgazdaságtani racionalitás azt mondaná, hogy minden hajó pörögjön nappal minél többet, mert a plusz járatok határköltsége szinte csak a plusz üzemanyag és személyzetbér, míg a határbevétele a jegyár bevétel, ami utóbbi már egészen kis számú utasnál is meghaladja a határköltséget.

 

Igen ám, de míg az üzemanyag fix áron, és úgymond korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, úgy a személyzet sajnos nem, illetve nem dolgoztatható korlátlanul. Gyanítom, hogy ez is szerepet játszik abban, hogy sok járat már csak 10.00-kor indul.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127718)
jakyg Creative Commons License 17 órája -1 0 127728

A vitorlások meg ugye forduljanak fel.

Előzmény: gigabursch (127725)
trizs77 Creative Commons License 17 órája -3 0 127727

Miért nem alkalmas ?

 

Túl gyors ?

Túl lassú?

Más ?

 

 

Előzmény: gigabursch (127726)
gigabursch Creative Commons License 17 órája 0 0 127726

Akkor visszaérkeztünk az alaptételhez.

A katamarán sebessége, fogyasztása, használhatósága jelen formájában nem alkalmas a balatoni hajózás kiszolgálására, vagy annak továbbfejlesztésére.

Tehát azokon változtatni kell.

Előzmény: smith (127721)
gigabursch Creative Commons License 17 órája 0 0 127725

S a Balaton tele van közismerten kikötő pontonokkal, amik könnyen leszakadnak. Ja, nem.

A nádasnak, strandnak nem árt a hullámzás, ami itt keletkezne.

Előzmény: jakyg (127724)
jakyg Creative Commons License 18 órája -1 0 127724

Na ne vicceljünk már! A TLC hajók hullámkeltése mellett a balatoniak hullámkeltése szinte nulla.

Előzmény: gigabursch (127719)
zjakabfi Creative Commons License 20 órája 0 0 127723

Azérznem mindegy....

 

Almádiba napi 2 járat jár hetvégenként, nem klasszik átkelő.

Füredre 8 órakor megy az utolsó.

Előzmény: tehtube (127722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!