Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 15 órája -3 0 129676

Ez a szokásos ugatok, de nem gondolkozom stílus. Sok ismerősöm bele esik ebbe. Hány hajó van és hány turista busz ami hajó független. Hány mixer, ami útvonal engedélyes mert a beton csak tengelyen megy be a belvárosi epitkezesekre. Es akkor az autókról ne is beszéljünk. Meg az eltévedt egyéb teherautóról, kukás, tűzoltó belső boltok feltöltő kamiomjai stb.

 

De azért megosztjak, mert az gyorsabb, mint utána gondolni. 

Előzmény: edesviz (129653)
csecsaba2 Creative Commons License 15 órája -4 0 129675

A kikoto pénz ingyen van, talán csak napi 70e. A halozatbovites egység áras. Ez kb 15A. Ne hinnem h egy szállódahajok nagyrészt 3*63, de 3*125el biztos elmennek. Azaz 25 nap/hajo. Ha 3ÁN állnak akkor az együtt idejüket miatt nem 3* akkora igény. 

Előzmény: Zoltika (129658)
csecsaba2 Creative Commons License 15 órája -4 0 129674

Az 560 LE-ős 12 hengeres Scania motor ‘96 környéken 55% volt jmtercollerrel de nem közvetlen befecskendezéssel. Uszkve 25 év alatt majd elmentünk a ‘78-as benzines Zsiga tudasára :-) 

Előzmény: edesviz (129664)
csecsaba2 Creative Commons License 15 órája -4 0 129673

a fordulatszám a váltó áramnál a Hz-ér (Horizontot) befolyásolja a tengeri hajozasban, a változó teljesitményigenyt meg az A-rel (Aztamennyirenyomomagázt, h tartsa a fordulatot) érik el :-)

 

Előzmény: edesviz (129671)
gigabursch Creative Commons License 24 órája -1 2 129672
Amíg a szemellenző rajtad van, ne várd, hogy értelmes vitát folytasson veled bárki.
Előzmény: edesviz (129671)
edesviz Creative Commons License 27 órája -4 0 129671

A.

 

Persze, az összes elektromos fogyasztó egyformán folyamatosan be van kapcsolva, hogy mindig folyamatosan optimális teljesítménnyel működjön a segéd gép rendszered. Akkor hol a veszteség?

Ilyen dízel botrányos időkben időkben egy kicsit visszavehetnél, nem minden arany ami fénylik.

 

B.

Ugye a visontai erőmű szennyező levegőjét a a Duna vízszintje fölött 4 m-rel eresztik ki Budapest Belvárosában? Nem a segéd géppel van a baj. Hanem, hogy a belvárosban használják. Menetben szükség van rá.  

Előzmény: gigabursch (129669)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja -1 0 129670

Siófokon már nem elég a kalózhajó meg a kétféle gyorshajó, kellett még egy Hyperjet is, személyenként hétezerért.

Aztán már akkora dugó van a kikötőben hogy nem férnek el a hajók.

https://www.hyperjet.hu/#informaciok

gigabursch Creative Commons License 1 napja -1 1 129669
Egyébként egy stabil motor, amit segédüzemre használnak, gyakorlatilag fix fordulatszámon, már rég nem 40 % hatásfokú. De ne is zavarjon...
Előzmény: gigabursch (129668)
gigabursch Creative Commons License 1 napja -1 1 129668
Akkor nyugodtan hasonlítsd össze Visontával, Pakssal az eredő hatásfokodat. Mindezt tetézd szállítási veszteséggel, többszöri transzformálással, stb...
Utána lehet, hogy nem fog érdekelni a hisztis okoskodásod, mert egy deka megalapozottság sem lesz benne. Max érzelmi attitűd.
Kockáspapír-ceruza! Ennyi!
Előzmény: edesviz (129664)
smith Creative Commons License 2 napja 0 0 129667

Azóta már a csarnok lakója lett... :-)

Előzmény: Ádám Várkonyi (129545)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 3 129666

zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 129665

Jó esellyel főszezoni nap, és a 2 kata pihen, Kelen a menetrend? Az a nagy rusnya melyik, ami elé beállt?☺

Előzmény: Ádám Várkonyi (129657)
edesviz Creative Commons License 2 napja 0 1 129664

A motor hatásfoka kb 40 % szorozvagenerátor hatásfokkal, marad kb 35 %, azaz ha 10 kW teljesítményre van szükséged, akkor jó ha 30 kW-t fektetsz be. 20 KW lesz hő, ennek egyrész ferró CO2.

Előzmény: edesviz (129663)
edesviz Creative Commons License 2 napja 0 1 129663

Ugye a belvárosban laksz, kikapcsoltattad az áramot, mert nem fogod a ez ELMÜ-t gazdagítani, és vettél egy generátort a Praktikerben? Mert az olyan jó!

Előzmény: gigabursch (129661)
Zoltika Creative Commons License 2 napja 0 0 129662

:)

 

Előzmény: tehtube (129660)
gigabursch Creative Commons License 2 napja -1 0 129661

Azt ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy az áramot adó segédgépe hője (hűtőfolyadék, füstgáz) hőcserélőkkel kellően jól növeli a termikus hatásfokot.

Jobban, mint bármi más.

Ráadásul hajókon van hozzá bőven tér, hogy a füstgáz kellő hosszú utat tehessen meg, ezáltal "kiéghet" tisztára.

 

Előzmény: Zoltika (129658)
tehtube Creative Commons License 3 napja 0 2 129660
Most tervezik a vizet, áramot a Kossuth és Jászai M terek közé. Sok helyen sokféle kapacitással.
Előzmény: Zoltika (129658)
smith Creative Commons License 3 napja 0 2 129659

Kétgépes komp, két VSP-vel, amiből az egyik üzemképes. Ha nem lett volna az, akkor nyilván vészhorgonyzás történik. Nem történt, tehát irányítható volt.

Előzmény: trizs77 (129652)
Zoltika Creative Commons License 3 napja 0 3 129658

Az teljesen abszurd, hogy a nagy kabinosoknak nincs kiépítve parti áram.

Pedig az utóbbi 10 évben mindkét oldalon volt nagyobb rakparti túrás, bőven lett volna alkalom megcsinálni.

Hja', hát az pénzbe kerül.

Amikor egy irodaházat építenek a Belvárosban, a beruházó gond nélkül kicsengeti a hűtés, stb. miatt szükséges hatalmas villamos többletkapacitás kiépítését. Mert a működéshez elengedhetetlen, a költsége meg visszajön a bevételben.

Ezek közül melyik feltétel nem teljesül a hajók parti árammal való ellátásánál?!

 

Tudomásom szerint a Jászain van parti áram, ismereteim szerint a kis városnéző hajóknál ez pont nem probléma. Ha rosszul tudom, lesz, aki kijavítson.

Egy hatalmas szállodahajó azonban más lépték, annak a hűtését nem viszi el egy tyúkbél. Pláne, ha három lóg egymáson.

Mondjuk szerintem a korszerű nagy szállodahajók segédgépei valószínűleg igen korszerűek lehetnek, és megfelelően karban is vannak tartva.

A szennyvizet most is hajók viszik el a kabinosokról.

 

A gondom továbbra is az, hogy az állítás ("nagyobb a hajók szennyezése, mint a belvárosi forgalomé") teljesen szemben áll a józan ész és a fizika törvényszerűségei által előre jelezhetővel. Valahol valaki mért valamit - a körülmények ismeretlenek, azt se tudjuk, valójában mit is mérhetett - abban talált valamilyen eredményt, amit a hajózás ellenében interpretálva kelthetik a hangulatot.

 

Persze lehet, hogy csókosoknak éppen sok pénzt akarnak szétszórni "hajókorszerűsítés" címén, és annak ágyaznak meg némi hangulatkeltéssel.

Előzmény: edesviz (129653)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 3 napja 0 1 129657

Egy kis nosztalgia,szerintem nem volt még:

https://youtu.be/d7Cs3Or_wVI

jakyg Creative Commons License 3 napja 0 1 129656

A szemetet elég régen vízen szállítják el.

Előzmény: edesviz (129653)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 2 129655

A (sötét)zöldek saját módszertanuk szerint mérnek.

 

 

Előzmény: edesviz (129653)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 2 129654

Az utasok közt nem volt pánik, de a híradó csinált egy pánikhírt.

Előzmény: trizs77 (129652)
edesviz Creative Commons License 3 napja -3 0 129653

Ne haragudjatok, de ha Blaha Lujza teret, és a Dunát hasonlítom a Szabadság híd - Margit híd között, akkor a következőt kellene figyelembe venni:

Blahán van egy kereszteződés 2 szer 3 sáv, és 2 szer 2 sávnyi forgalommal, ahonnan a kamionok ki vannak tiltva.  A kereszteződés meglehetősen zárt, kisebb a széljárás.

 

Az alsó rakpartok csak 2 szer 2 sávosak, de közöttük a nagy tér mellett is van egy nagy kamion parkoló, ahol a segédgépek folyamatosan dolgoznak, a nap 24 órájában. Végül is így lehetne a városnézőket, és végállomásos kabinosokat beszámítani. Ha az uralkodó szél szellőként fúj akkor ez szépen eloszlik, de ha szélcsend van akkor itt is meg ül minden.  Az átmenő teherforgalom szennyezése tényleg elenyésző. Alapvető kereskedelmi hiba, hogy nincs parti villamosenergia ellátás, ami a város közepéből az erőműbe telepíteni a szennyezést, illetve keresni is lehetne rajta, mert a generátorral termelt áram sokkal drágább, mint a vezetékes. Ahogy a szemét elszállítást is meg lehetett oldani vízen, kukás teherautók használata helyett, amivel megint csak a rakpart közlekedését nehezítették, úgy ezt is meg kellene már oldani.

 

A budai oldali alsó rakpart forgalom csillapítása a legnehezebb dió. Egyszerűen Budán nincs igazán alternatíva az észak-déli irányú közlekedésre.

Előzmény: trizs77 (129647)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -3 0 129652

 

 

Menet közben elromlott és magatehetetlenül sodródott a szántódi komp

 

hvg.hu  

Eltört az egyik kardántengelye, egy másik hajóval vontatták a partra.

Menet közben romlott el az egyik balatoni komp hétfő délután – számolt be róla az RTL Klub Híradója.

 

A Szántódról indított járat már majdnem a tihanyi révbe ért, amikor eltört az egyik kardántengelye. Az irányíthatatlanul sodródó hajót ezután a szél a déli part felé sodorta, végül egy másik komppal kellett kimenteni.

 

 Az utasok között nem volt pánik, miután a hajót visszavontatták a partra, egy másik komppal szállították őket Tihanyba.

A hibát azóta kijavították, most már mind a négy komp működőképes a tavon.

gigabursch Creative Commons License 3 napja 0 1 129651

Megérdemelnél egy kitiltást

Előzmény: milly4real22 (129650)
jakyg Creative Commons License 3 napja 0 1 129649

Fura volna 150-250 ember áram nélkül, világítás nélkül, víz nélkül, hűtőkben kiolvadó húsokkal. A légkondi csak egy tétel. A buszok meg mindenütt járatják motorjukat kánikulában az utasok felszállása előtti 10-20 percben.

A szállodahajók tudtommal csak Passauban és Regensburgban kapnak parti áramot.

Előzmény: doncike (129648)
doncike Creative Commons License 3 napja 0 1 129648

Valamelyik ezt  feldolgozó cikkben azt olvastam, hogy azért is sokallják a hajók károsanyag kibocsátását, mert hogy ezek a nagy szállodahajók -- állítólag, nem tudom -- álltukban is folyamatosan járatják a motorjukat (légkondi, stb.)

Meg hogy az utasokra váró buszok is, szintén a légkondi miatt.

Előzmény: Zoltika (129646)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -2 1 129647

A DUNA közepén (Margit híd és Lánchíd között) mért szennyezést nem a hajók okozzák, hanem döntően a két rakpart gépjármű forgalma.

Kisebb részben meg a városból fújja oda a szél.

 

A hajók valami kicsit hozzátesznek de az nem számottevő.

 

 

Előzmény: Zoltika (129646)
Zoltika Creative Commons License 3 napja 0 3 129646

Valamiért a zöldek nagyon fel vannak indulva hajózás ellen, már elég régóta.

Talán emlékszünk még a 2000-es évek közepén, amikor "a hajók okozta hullámzás partromboló hatása", illetve "ne a folyókat építsük a hajókhoz, hanem a hajókat a folyókhoz" volt a főcsapás iránya.

Ez a káros kibocsátás téma sem új.

Nagyon érdekes lenne kicsit alaposabb ismerni, hol mérnek és mit, és vajon milyen módszerrel tudják leválasztani a hajók szennyező hatását a nem csekély rakparti forgalom alapterheléséről.

Pár hete talán itt a topicon is téma volt - nem nagyon kerestem, ezért nem is találtam - hogy a (tengeri) hajók környezetszennyezése a kéntartalom miatt nagyon durva, mert a nehézolaj kéntelenítésével nem foglalkoznak.

A dunai hajók azonban ugyanolyan gázolajjal mennek, mint a kamionok a parton; jó részükben egyenesen kamion-motor van.

Hogy a bánatba' fogja pont a parttól százméterre elhaladó, hajóban lévő kamionmotor okozni azt a szennyeződést, és nem az időközben a műszertől 10 méterre elhaladt három teherautó?

 

Az viszont sajnos igaz, hogy némelyik dunai hajó penetránsan füstöl, és ezt egyszerre soezren látják a partról. Ez biztos, hogy nagyon durván rombolja a hajózás megítélését. Azt meg már nem nagyon várhatjuk el egy újságírótól, egy laikus olvasótól vagy egy grínpíszestől, hogy egy távoli, pontszerű forrás adott helyen okozott szennyezőanyag koncentrációjának alakulásáról reális elképzelése legyen.

Előzmény: trizs77 (129644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!