Keresés

Részletes keresés

petivicc Creative Commons License 2010.09.04 0 0 56
Sziasztok!

Ha olvassa valaki ezt a topicot, akkor kérem nézze meg ezt a linket is, amit a miskolci tömegközlekedés topicba tettem fel némi magyarázattal a pályaépítéssel kapcsolatban. Sok kép!
Külön Ali kedvéért. :)

A pályafelújítás miértjei és hogyanjai Miskolcon
JUV-050 Creative Commons License 2008.12.14 0 0 55
Ez egy hálás megemlékezés a zürichi székesegyház falán, hogy a múltkor befogadtak a gályarabságból kiszabadult 30 magyar prédikátort. (1677-ben)
Münster


Ez pedig az új zürichi villamos:





Nagyon tetszett a vilamosvezető visszapillantó tükre.



Előzmény: vrobee (53)
JUV-050 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 54
Azért a zürichiek bíznak a svájci munka minőségében, így a tavalyi megrendelés teljesítésével 2010-re 88 db fog gördülni a zürichi síneken.
Előzmény: vrobee (53)
vrobee Creative Commons License 2008.11.03 0 0 53
a villamos 80 %-ban svájci termék.
...és kb. ugyanekkora %-ban működésképtelen. :)
Előzmény: felder (44)
hex144 Creative Commons License 2008.10.28 0 0 52
OLDALrol elég csunya eza villamos?
Előzmény: felder (44)
petivicc Creative Commons License 2008.10.04 0 0 51
 Pörög a villamos project, 9-én nosztalgia villamos ennek örömére. :)

 

http://www.petivicc.fw.hu/villamosproject001.jpg

http://www.petivicc.fw.hu/villamosproject.jpg

 

Két újságból beszkennelt kép, cikk, forrás: MiNap

felder Creative Commons License 2006.03.15 0 0 44

Ez a zürichi közlekedési vállalat COBRA villamosa.

A Zürichi Közlekedési Üzemek dicsekszik vele, hogy a villamos 80 %-ban svájci termék.






forrás:
www.railfaneurope.net


Havonta 1 darabot raknak össze.

http://www.vbz.ch/vbz_opencms/opencms/vbz/deutsch/Aktuell/NeusteFahrzeuge/DasCobra-Tram/fahren_zukunft.html

felder Creative Commons License 2006.03.12 0 0 43

Aki egy dublini Citadis villamos vagy esztergomi Desiro képet a legszebben be tud illeszteni az alábbiak közül választható hátterek egyikébe, azt vendégül látom egy korsó sörre a Bakterház kultúrintézménybe (DVTK stadion) tavasszal:

1. Vasúti aluljáró, Testvérvárosok útja
2. Stadioni 4.villamos kitérő

Az ajánlatom az ezt a fórumot látogató úri közönség által kiválasztott legjobb három kép alkotójára érvényes.

Jó kedvet kívánok a látványterv készítéshez!

üdv: felder
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.01.21 0 0 42
Mintha én is valami ilyesmit írtam volna..:-p
Előzmény: felder (41)
felder Creative Commons License 2006.01.15 0 0 41
"..-Ezen a tényeket figyelmen kívül hagyó lelkesült hevület biztosan nem segít. Esetleg még ront is rajta..."


Akkor járunk a helyes úton, ha tárgyilagosan minden eshetőséget figyelembe veszünk, és elemezzük.

A felelős és megvédhető döntésnek ez az előfeltétele.



Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (38)
felder Creative Commons License 2006.01.15 0 0 40
Kedves Ali!

Csupán konokul keresem annak okát, mi kerül egy 30 tonnányi villamosban olyan sokba.

Csak nem az, hogy a gyártó - annak tudatában, hogy a manufaktúrális gyártást igénylő villamosgyártók csak néhányan vannak- még a szomszéd villanyszámláját is elszámoltatja a mamlasz vevővel?

Azt leszögezhetjük, hogy a villamos járműveket manufaktúrálisan gyártjákés nem robot-gyártósoron.

A tényleges járműár megállapításához egyvalami nagyon hiányzik: a versenyhelyzet.
Itt még a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez sem lehet fordulni.

A magyar villamos járműgyártáshoz a szakmai tudás és a nyugati munkabér 60%-áért becsülettel dolgozni tudó helyi bennszülött szakember létszám még adott.

Nos, én töretlenül hiszem, hogy ha a jelenlegi nagy gyártók nem hajlandók ésszerű áron kínálni, akkor helyben is le lehet gyártani néhányat.

Mint egyszerű utas sokallom, hogy egy Saab ülőhely árát kell megfizetni egy villamos állóhelyéért.


Egy kis műhely havi egy darabos termeléssel bőven kielégítené a helyi igényeket.
Legyen az akár a Tiszavas járműjavító, Transelektro, vagy bárki más.

Én szívesen pályáztatnék, ha volna hozzá tőkém. Ha egy tökös tőkés fantáziát látna benne, akkor persze még megcsinálhatná.


A gázolajvásárlást arra értettem, hogy bár lendületesen drágul az gázolaj, mégis alig készletezünk. Ellenben a stabil árú villamosjárművekből egyszerre akar a BKV, sőt a MÁV is szakajtószámra beszerezni, még ha nem is megy le a torkán a falat. Ezt közgazdasági szemmel nem tudom felfogni.

Bár lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet.








Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (38)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.01.15 0 0 39
:-)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (38)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.15 0 0 38
Jaj, Felder, nagyon nekigyűrkőztél, csak körülnézni nem sikerült előtte. :(

(31) "Nem életszerű az, hogy a Szimensz úgy kezdte Jedlik Ányos korában a termelést, hogy:"

Azóta egy kis idő eltelt. Amikor még mindenki kezdő, sok mindenbe bele lehet vágni. Vérprofik közt helyett találni kezdőként, az már nehezebb.

(31) "miért kellene ugrásszerűen 100-200 járművet legyártatni?"

Nagy jóindulattal három évre húztam szét a gyártási időt. Ez 36 hónap, úgy havi 12-15 jármű tűnt elfogadható termelésnek beindulás után. Szerinted egy olyan cég, amelyik havonta kevesebb, mint két "terméket" bocsát ki, hogy tartja el magát? Vannak állandó költségek, amik akkor is ketyegnek, ha senki semmit nem csinál...

Lehet persze manufakturális módon is összerakni a cuccot, készülnek így sportkocsik is. Igen, annyiért. :)

(31) "Ha a stabil árbevétel évről-évre garantált"

És ha nem? Te belekockáztatnád a pénzed? Vagz csak a máséból vagy gavallér?

(32) "Szerinted életszerű az, hogy a Volán, vagy az MVK a vásárolt jármű teljes élettartamára megvásárolja a járműbeszerzéskor az összes gázolaj mennyiséget?"

Hogy ezt honnan vetted, fogalmam sincs.

(32) "Hiszen köztudott, hogy ha tegnap tudtunk venni gázolajat, akkor holnap is fogunk tudni venni."

Aha. Mintha a tények mást mutatnának...

(35) "Volt szerencsém Szegeden sokat villamosozni FVV-vel, valamint Debrecenben is néhányszor.

Nagy kapacitásbéli különbség nem nagyon lehet, ha ugyanaz a típus ki bírta szolgálni az igényeket Debrecenben, Szegeden és Miskolcon."


Itt is van pár bökkenő.

* Milyen színvonalon szolgálta ki? Szerintem nem véletlen, hogy akár leselejtezett nyugati típussal is, de leváltják.
* Milyen áron? Miskolc is kezdhet újra a teljes pályafelújításhoz, s ezt már akkor tudták, amikor az előző volt, hogy igencsak nagy kamatja lesz a nyolcvanas évek pályafelújításakor meglevő forráshiánynak, ami miatt Tátra járművek vásárlására már nem maradt, romboltak tovább a Bengálik.
* Kapacitás. Ha túl nagy a jármű, akkor ritkábban közlekedtetik. Szeged inkább sűrűbb közlekedést szeretne. Aki ezt nem érti, üljön fel a 32-esre nálunk: csuklós és félóránként jár...

(35) "Akinek érdeke a munkahelyek létesítése, annak nem jelenthet problémát a pályázati kiírás megfogalmaztatása."

Csak a megnyerése. :)

De egyébként meg tessék jó példával elöl járni! Ha ez ilyen egyszerű, miért nem írsz pályázatot? Az is egy szakma. Vagy neked nem érdeked a munkahelyek létesítése? :)

Összefoglalva:

Csak magamat ismétlem: jó lenne, ha lenne gyártás, de a feltételek nem adottak és megteremtésük esélyei sem számottevők. Ez van, sajnos. Ezen a tényeket figyelmen kívül hagyó lelkesült hevület biztosan nem segít. Esetleg még ront is rajta.

/a/
Előzmény: felder (35)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.01.15 0 0 37
Ha a Füzesin belül lehet 1általán 2 1forma kocsit találni...:-)
(fülkék, utastérajtók száma stb..)
Előzmény: felder (35)
AKD651 Creative Commons License 2006.01.14 0 0 36

  Mikor a Ganz legyártotta Debrecen számára a 6 tengelyes kocsikat akkor úgy volt hogy Miskolc számára egy 8 tengelyes Szeged részére pedig egy 4 tengelyes kocsi készül Budapest részére pedig valami egész más tipust akkartak. Az hogy az FVV mind három városba fut(ott) az kényszer így ehhez igazitották a menetrendet.

 

Igen a közbeszerzéssel lehet trükközni ,de mivel az új kocsikat EU-s pénzből veszik így elég komoly ellenőrzésre lehet számítani. Éppen ezért nem írhatsz ki 18 külön tendert 18 darab villamosra hogy a nagyok rá ne harapjanak. A másik hogy a villamosoknak majdnem egyszere kell forgalomba állni ,nem lehet évi 2-3 járművet készíteni.

Lehet hogy a városnak érdeke lenne a munkahely teremtés de szerintem nem találnak olyan befektetőt aki ilyen kockázatos dologra ennyi milliárdot költ. Az a rendszer pedig már elmúlt amikor állami beruházásként épűlhetett volna meg a gyár.  

Előzmény: felder (35)
felder Creative Commons License 2006.01.14 0 0 35
"... (ráadásúl a 4 magyar városba négy különböző kapacitású villamos kell) ..."

Volt szerencsém Szegeden sokat villamosozni FVV-vel, valamint Debrecenben is néhányszor.

Nagy kapacitásbéli különbség nem nagyon lehet, ha ugyanaz a típus ki bírta szolgálni az igényeket Debrecenben, Szegeden és Miskolcon.

Ha csak egy villamost rendelek meg közbeszerzésin, akkor egy nagy cég nem hiszem, hogy mozdulna rá. Egy kicsi viszont mind a tíz ujját megnyalná.

No de a pályáztatásban ezernyi más trükk is létezik.

Akinek érdeke a munkahelyek létesítése, annak nem jelenthet problémát a pályázati kiírás megfogalmaztatása.


Előzmény: AKD651 (34)
AKD651 Creative Commons License 2006.01.14 0 0 34
   Mivel a közlekedési cégek számára kötelező a közbeszerzés nincs biztositva hogy a tendert a DIGÉP nyerje. Mivel nem is rendelkezik saját járművel így nem is indulhat, arra pedig szerintem senki nem áldoz milliárdokat hogy épitsen egy gyárat kifejleszen egy tipust (ráadásúl a 4 magyar városba négy különböző kapacitású villamos kell), majd reménykedjen hogy nyerni fog a tenderen. Ezért szerintem soha nem lesz miskolci villamosgyártás hacsak valamelyik nagy gyártó ide nem költözik.
Előzmény: felder (32)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.01.14 0 0 33
Igen, csak Ali arra célzott, hogy talánra nem lehet gyárat építeni, talán még tutira sem biztos, hogy lenne pénz.
Itthon pedig amúgy is "divat" a külföldi árut preferálni.(lásd Ganz-metró pl.)
Előzmény: felder (32)
felder Creative Commons License 2006.01.14 0 0 32


Szerinted életszerű az, hogy a Volán, vagy az MVK a vásárolt jármű teljes élettartamára megvásárolja a járműbeszerzéskor az összes gázolaj mennyiséget?

Szerintem nem ez a gyakorlat, sőt még nem is éves üzemanyag készletet tartanak raktáron, hanem alig néhány naposat.

Hiszen köztudott, hogy ha tegnap tudtunk venni gázolajat, akkor holnap is fogunk tudni venni. És mondá az Úr: így a legolcsóbb...



Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (28)
felder Creative Commons License 2006.01.14 0 0 31
Én az evolúció híve vagyok.

Nem életszerű az, hogy a Szimensz úgy kezdte Jedlik Ányos korában a termelést, hogy:

" Jó napot kívánok, én egy nagyon régi cég vagyok, kiforrott konstrukcióval a járműgyártás területén."


A gazdasági háttérre tekintettel pedig annyit, hogy volt már a Renault meg a GM is rettenetes bajban, ne is beszéljek a Neoplanról, ami tönkrement, de a nevet a beszállítók(MAN,Voight,ZF,stb) tovább viszik. Nálunk a gazdaságvédelem nem volt olyan tökös, hogy garantáltassa a vevővel a privatizáció során mondjuk az Ikarus továbbvitelét.




Az utazási igények nem ugrásszerűen nőnek Miskolcon, Szegeden, Debrecenben, hanem szinte észrevehetetlenül szelíden. Akkor pedig miért kellene ugrásszerűen 100-200 járművet legyártatni????

Minden gazdasági egység álma a termékeinek fiolyamatos átvétele. Legyen szó akár 5 darabos, vagy 1 milliós széria-nagyságról.


Ha a stabil árbevétel évről-évre garantált, akkor a gyártó cég fog merni a K+F-re is áldozni, ez pedig a fejlődés alapja.


Ezért szerintem éppúgy van létjogosultsága a Diósgyőri villamosgyártásnak, mint annak, hogy a Hárli-Dévidszon mellett mások is gyártanak motorkerékpárt, mint az a Narancs megyei Csopper készítőkről szóló tv-sorozatból nyilvánvaló.



Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (28)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.13 0 0 30
Megfelelő hangnemű kérdésekre szoktam is válaszolni. /a/
Előzmény: BGfromÉ-D (29)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.01.13 0 0 29
Mint említettem, nem vagyok feltétlenül elvetemült rajongó, sőt, mégcsak űberelnyomott miskolci sem vagyok, így akár nem is kellene, hogy érdekeljen, hogy mivel jártok, +van a magam baja anélkül is. Mégis érdekel, mert attól bajom nekem nem lesz több.
Igen, annyi a tudásom, amit a villamosok,hu -ról, + innen-onnan hallva összetanulmányoztam, a többi a magánvéleményem.
Máshova is írtam már: ezek vita-, és nem veszekedés-fórumok, ha +tudunk nyugodni, szívesen veszek bármi1/2e -+felelő hangnemű- pontosítást.

BG
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (25)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.12 0 0 28
A gond a következő: közpénzt nem lehet akármilyen feltételekkel elkölteni, tehát a villamosgyárat komplett úgy kellene létrehoznod, hogy az az alapkőtől a stabil gyártásig, őrkutyától a managementig összes költségével olcsóbb legyen, mint egy rutinos gyártó, aki mögött esetleg más cégek, másfajta termékek is állnak. Még akkor is ott a kérdés, hogy vajon a garanciákkal kapcsolatos feltételeket tudja-e teljesíteni egy zsír új cég?

Nekem is tetszene, ha mondjuk a DIGÉP helyén, vagy a Nehézszerszámgépgyár Mexikóvölgyben fekvő telepén elkezdenének villamosokat gyártani (ha már az itt generációkon át gyártott és sok helyen még szolgáló sínek már nem lesznek), de akkor olyan piac is kell. Ha Miskolc az összes lehetséges villamosvonalát kiépíti, plusz még az SVRV-t, akkor sem kell száz járműnél több. Ha Debrecennek, Szegednek, s az esetleg létesülő pécsi és győri vonalaknak is itt készülnének járművek, akkor sem jutunk el háromszáz darabig. Ha Budapestnek is gyártunk, akkor mondjuk ötszáz. Húsz éves élettartam mellett mondjuk három évig megy a gyár. És aztán?

Mindezt úgy, hogy minden egyes pályázatot megnyerjük. Olyan meg a mesében sincs.

/a/

PS: Olyan villamossal, mint amilyen az FVV sufni-tuning, az Isten ne büntessen még egyszer! Elnézést a típus kedvelőitől, szeretni lehet, de ma az olyan villamos számít versenyképesnek, ami dinamikusan gyorsít, legalább nyolcvanat tud, fűthető, többféle tápláláshoz képes alkalmazkodni, legalább részben alacsonypadlós, automatikusan szét- és összecsatolható, stb.
Előzmény: felder (27)
felder Creative Commons License 2006.01.12 0 0 27

"Ööö... ezt nem így szokták, legfeljebb ha van helyben villamosgyártó cég és a tulajdonosa a polgármester. :)  "

 

 

 

Jó ötlet!

miért ne lehetne helyben villamosgyártó cég?


Hiszen szakmai háttér a Miskolci egyetemmel már van!

 

Gépészmérnök: a megtervezésre és a legyártásra
Közgazdász: a költséggazdálkodásra és az értéken történő eladásra
jogász: a szerződés megkötésre(PTK Kötelmi jog: a Szerződések) és a garanciális kötöttségekre
Bölcsész: ??


üdv:
felder

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (24)
felder Creative Commons License 2006.01.12 0 0 26

 

 

Szerintem a nagy gyártók, mint Szímensz, Bombardier,Alsztom - nincs tovább- 

inkább I. Ford Henrik szállóigéje szerint értékesítenek:

 

 "...bármilyen színben megrendelheti T-modelljét, ha az a szín fekete."

 

mondta Bádog Böskére.

 

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (24)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.12 0 0 25
Nem ellenséges vagyok, hanem ingerült, mert a kijelentéseid alapfokú tájékozatlanságról tanúskodnak, melyeket helyetted más nem fog bepótolni, véleményt viszont elég határozottan fogalmazol meg. Előtte kicsit tájékozódj, ennyit tudok csak mondani. /a/
Előzmény: BGfromÉ-D (17)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.12 0 0 24
Ööö... ezt nem így szokták, legfeljebb ha van helyben villamosgyártó cég és a tulajdonosa a polgármester. :) Az a módi, hogy kiírnak bizonyos elvárásokat és a szállító problémája, hogy ezt milyen műszaki módszerekkel éri el. /a/
Előzmény: felder (23)
felder Creative Commons License 2006.01.12 0 0 23

 

 

"Maradt tehát a kompromisszum, hogy középre kerültek a motorok, így a tengelyterhelés a futó tengelyeken kb. 6 tonna, a hajtotton kb. 5 tonna (még így is túlsúlyos, ami egy pocsék rugózással párosul)."

 

 

Nos, akkor milyen rugózású legyen az új villamos?

 

- légrugós (kamionok-buszok, gyprsvonat)

-hidropneumatikus(Citroen)

-acélrugó(laprugó, csavarrugó)

 

Hiszen az erős karosszéria miatti nagy önsúly eleve fontossá teszi a rugózást!

 

 

Előzmény: NZA (20)
NZA Creative Commons License 2006.01.11 0 0 22

Hány motorral? Mert ha kettő helyeztt négy motort akartak volna, akkor ismét ott lett volna a probléma: négy motorhoz már távkapcsolású berendezésre lett volna szükség, vagy trükközésre (pl. villamosfék elhagyása). Mindkét megoldás tovább bonyolította volna a kocsi szerkezetét, ami még tovább növekedő sajáttömeggel járt volna...

 

Azon túl, hogy forgóvázat építeni sem olyan könnyű főműhelyi körülmények között.

 

Nem véletlenül a világon sehol nem tudtak igazán zöld ágra vergődni a két szoba-fürdőszoba konstrukciókkal...

 

Lásd:

http://villamosok.hu/nza/beng-kulf/

Előzmény: BGfromÉ-D (21)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2006.01.11 0 0 21
Akkor talán forgóváz kívánkozna előre, motorral és kész.:-)
Előzmény: NZA (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!