Imént az M3-on ment előttem egy román kamion oldalfüggönyös póttal. A rakodást elszámolhatták, az utolsó sor 3x3 raklap vagy 20 centit kilógott a nyitottan rögzített ajtón, spani óvta őket a kieséstől. 100 körül tépett :)
Sikerült szereznem egy jó kis könyvet a "mumus" dologról:-).Ebben a pár oldalban a vezetési és pihenő idővel foglalkozik.....íme hátha segít annak akinek nincs ilyen....de ezen kívül még sok hasznos infó van benne,és csak 1200ft volt.
Sokan kértéltek emailban, h mik a felvételi feladatok a wabinál hát leírtam.
Na az első nekem egy olyan szobeli vizsgaféle volt.
Amit feltétlenül tudnod kell.:
1. kérdés.: Milyen papíroknak kell lennie a gépben? (itt csak a gép-ről van szó)
2. Miket elenörzől a gépen mielőtt átveszed és elindúlsz velle? ( itt a gépes papírjainak az érvényeségét is mondanod kell, meg hogy nem-e sérült a gép meg a guminyomást stb.)
3. Hogyan kell a gépest és a pótott öszeakasztani . ( saját szavaiddal elmondod és kész)
Ezek után mentem vezetni.
1.-ső feladat.: elöre kell menni 150-200m-ert úgy hogy a pót és a gép a két vonal között maradjon. (semi extra csak egyenesen előre)
2. 150-200m-ert kell tolatni hátra úgy, hogy a pót és a gépes ugyancsak nem mehet át a két vonalon. ( itt sincs semmi extra csak egyenesen hátra)
3. jobra egy pót mellé halszálkában kell betolatni és amikor megál a gép a két vonal között kell legyen a gépes és a pot is lehetőleg középen. ( kb,: 120 fokban kell tolatni itt sincs semmi extra. 4szer lehet korigálni természetesen minden korigálásért hibapontot kapsz ha a 4.-se sikerül akkor 0 pontos a feladat.)
4. mened kel elörefelé egy kört a telephelyen úgy hogy felváltasz 4.-ig utána meg visza 3.-ig. ( semmi extra ha autót tudsz vezetni ezt a feladatot nevetve megcsinálod)
5. balra derékszögű tolatás egy pót mellé úgy hogy minnél közelebb légy az áló potkocsi melleti vonalhoz. ( na ez a legnehezebb feladat mert ha nagyon alászeded akkor csak csúszik a pót keresztbe és az istennek se akar oda menni ahová te szeretnéd, velem is ez történt, itt is 4 lehetőséged van ügyanazokkal a feltételekkel mint a halszálkás tolatásnál.)
6. megint egykör a telephelyen fel és leváltásokkal.
7. balra előre be kell álnod egy pót mellé halszálkában ugy hogy a pót és a gép a két vonal között középen legyen. ( ha nincs középen akkor hibapont)
A vezetésnek ezzel vége.
Mégegy szóbeli következett.
1.-ső kérdés.: mond egy pár országot tudnod kell a fővárosukat? (jobb ha az öszes európai ország fővárosát bemagolod)
2. kik a benelux államok és mutasd meg a térképen, hogy hol vannak? ( a térképet sem árt nézegetni)
3. kik tartoznak a skandináv országokhoz és mutasd meg a térképen hol vannak?
4.kik a balkán országok és mutasd meg a térképen hól vannak?
5.Milyen határátkelőket ismersz romániába, ukrajnába, szlovákiába, szlovéniába, szerbiába, horváth országba és ausztriába? (a felsorolt országok közül valamelyiket fogja kérdezni ezért nézegesd meg ezt is a térképen)
6. menyi a napi, heti és kétheti vezetési idő?
7.menyi a napi, heti és kétheti pihenőidő?
8. Mi a csökkentett pihenőidő és menyi időn belöl és hogyan kell pótolni a pihenőt?
Ezután jött az orvosi. (látás, hallás stb. a szokásos ceremónia)
Ezután felviszed nekik az orvosidat és akkor mondják hogy várólistárakerültél-e vagy egyáltalán nem kellesz a cégnek.
Én reggel 7 órára mentem és 3 órakkor végeztem. Még fel se száltam a nyugatiban a vonatra de már hívtak, hogy a speciális részlegen van hely és mikor tudnák kezdeni. Egész napos a dolog ugyhogy jó sok kaját és vizet vigyél magaddal.
Saját autó,csak saját árú szállítás:3,5 T+vontatmány,7,5 T-ig, alatt:Nem kell tachográf.Osztrák autópálya,matricás.Trélerrel való szállítás,csak saját néven,vagy tulajdonban levő jármű szállítása megengedett.Ha kontrol van,és kérik a tachot,akkor csak annyit kell mondani,hogy privát.Ez elég szokott lenni.(hatszámjegy vagyok)
Nemzetközi gépkocsivezetőket keresünk Nyugat-európai viszonylatokra
Nyugat-európai viszonylatok, 4 hét munka 6 nap pihenő forgásban.
Alkalmazás feltételei: CE kategóriás jogosítvány, min. PÁV II alkalmassági vizsgálat, belföldi- és nemzetközi árufuvarozói vizsga, érvényes útlevél, digitális sofőrkártya
Angol, vagy német nyelv szakmai szintű ismerete feltétel!
Juttatások: - 380.000Ft elérhető fizetés - fiatal, modern gépjárműflotta - Stabil háttér, tőkeerős cég, biztos megélhetés
Amennyiben ajánlatunk felkeltette érdeklődését, kérem
* jelentkezzen személyesen felvételre Tatabánya, Dankó Pista út 3. szám alatt a hét bármely munkanapján délután órákban, * vagy érdeklődjön a következő telefonszámon: +36 20 570 14 03 * vagy jelentkezzen e-mail-ben önéletrajz elküldésével és a "KAMIONSOFŐR" jeligével a z.visegradi@eurodriverjobs.com címen.
Nálunk van most egy bérbusz, rövid tengelytávú '97-es Ford Transit. Teherautónak van vizsgáztatva, van rajta vonóhorog, és bizony tachográfos órája van.
Van egy platós, 2006-os Transitunk. Azon nincs vonóhorog, ezért nem tachográfos, de a műszerfalon megvan a kártya helye!
Idézet a nemlétező GYIK-ből (hála Depsnek): "ott van a következő, ami sztem fontosabb mint a rakodás! az un aetr..... egyszerű és rövid leszek! sokan nicnsenek tisztában azzal, hogy mi a munkaidő és mi a vezetési idő!, de még a különbséget sem tudják! ez nemcsak kezdőkre vonatkozik! találkoztam már olyan kollégával, nem napos, hogy neki egy volt mindakettő.....
aztán meg csodálkozik a leendő kolléga, hogy miért is büntették meg.... nem fogja tudni! "
Tőlem hozzátétel: Pihenőidő: napi 11h összefüggő pihenés, ami kivehető egy 3h és egy minimum 9h-s osztásban is. Csökkentett pihenőidő: 11h-nál kevesebb, de legalább 9h egybefüggő pihenő. Ezt (is) lehet akár 3h munka/vezetés után is. Hetente 3szor lehet, de vissza kell pótolni minimálisan 12h-s pihenővel!! Heti pihenőidő: 45h, ami csökkenthető otthoni vagy th-i pihenésnél 36h-ra. Csökkentett heti pihenőidő: legalább 24h pihenés távol az otthontól, azonban ezt legkésőbb a harmadik hétvégén vissza kell pótolni (pl van 30h pihenőd, amihez 15h-t pótolnod kell majd) Munkaidő: egy 24h-n belül minimum 9h egybefüggő pihenőnek kell lennie, azaz 24-9=15h a megengedett maximum. A "normál" munkanap 24h-ja 11h-s pihenő esetén áll 13h munkaidőből ami "tartalmazza" a napi max 10h vezetési időt és a munkaközi szünetet (45 perc) valamint az egyéb munkát. Vezetés: Napi 9h, ami hetente 2szer 10h-ra bővithető. FONTOS, hogy 9h01perc is 10h-s vezetésnek minősül ugyanúgy, mint a 9h59perc!!
Nem ártana összeszedni ezt egy rendes hsz-be, mert én csak összekapirgáltam:)
Olvasgasd az AETR-t, a 3,5 már lehet nem aktuális, 2002-ben vezették be, de 2007-ben variáltak valamit, lehet, hogy felemelték 7,5-re. Az hogy a kocsid 7,5-es az egész más tészta, tachonál biztos ,hogy a szerelvényössztömeg számít :)
Sziasztok! Ez nem hirdetés! Az nézze meg akit érdekel, hogy kevesebbet fogyasszon a gépjárműve.
Ébresztő itt a 21. század!
Használt autó, teherautó, mezőgazdasági munkagép, a fogyasztáscsökkentés mindig hosszú távú hasznot, profitot eredményez. . Amit megspórolsz, azt nem kell kifizetni!
Hosszas kutatómunka, szabadalmilag védett technológiák, bizonyíthatóan működő dolgok, mindez az Ön szolgálatára lett elkészítve, hogy tudatos döntéseivel költségeit csökkentve Ön is haszonra tegyen szert általuk. . Tapasztalja meg a minőségi termékek által nyújtott előnyöket!
Válaszd ki autód márkáját és megmutatjuk az összes hozzávaló termékünket.
Ez különben elég macerás úgy,mert ugye van olyan rendőr aki nem foglalkozik vele van aki meg ilyenre utazik.De az össztömeget fogják alapul venni.Plusz a vontatható össztömeget.Magyarul:
Transporter 2700kg össztömeg + vontathat 2000kg össztömeget ugye az már 4700kg így jóval meghaladja a 3,5-et.Sőt megkockáztatom,hogy osztrákon keresztül még fog kelleni GO Box is.Ami alaphangon is 160euro (Suben - Hegyes) plusz költség.És amire még harapnak,hogy megnézi a szállítandó autó forgalmiját,mennyi az önsúlya mondjuk legyen 1400kg ,megnézi a tréller önsúlyát legyen 650kg és már is bukó.Szóval evvel csak azt akartam mondani,hogy nézz át minden papírt.
Nem, a vontatmány is számít. Volt is ebből balhé, sorra szedték le a vonóhorgokat a tgknak vizsgáztatott terepjárókról. Magántulajdonban nem veszik szigorúan (az én transporteremben sincs), cégesre meg lehet kérni felmentést, ha nem árufuvarozással foglalkozik.
Bocsi, hogy beleszólok a dologba. Januárban voltam kin egy Wolkswagen transporterrel és egy 2-tengelyes trélert húztam vele németig üresen viszafelé meg egy opel vectra gts-t hoztam haza mert 200-nál elszált a vezérműszíja. Na és a lényeg, hogy a német rendőr megálított a határ előt és nem kérte a korongot sem a digitkártyát csak a transzporter papírjait és az opel papírjait miután minden rendben volt mehettem is tovább. Így gondolom, hogy a pot nélküli suj számít a 3,5-t ra.
Itt le tudott tölteni a teljes jogszabályt .doc formátumban. Munkaidővel a 2. fejezet 6. cikk-től találsz infot. http://www.kiessling.hu/index.php?action=download&type=download&id=20
Talán a közérthetőség miatt érdemes megemlíteni, hogy a csökkentett pihenőidőnek nem feltétele a 15órás munkaidő. Egy héten 3 csökkentett pihenőidő lehet nem csak 2!