Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178830
És akkor még a Szergej karórájának az akkujával viccelődnek...
Előzmény: kocsi (178826)
dhpage Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178829
nem kifejezetten kerékpárra lesz. :)
de azért egy nagy motorakksival majd felviszem Teleholdra, kipróbálni. :)
Előzmény: kocsi (178826)
stoki Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178828
Nem ezt próbálta ki a tulaj pár napja amerikában és mindenki azt hiszi, hogy meteorit volt...??? ;) (...brutális...)
Előzmény: kocsi (178823)
SzeZo Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178827
Fenét! Kettő viszi az emelvényt, amelyiken a harmadik tekeri a dinamós helybenbringát:-).
Előzmény: kocsi (178826)
kocsi Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178826
... és sherpák viszik a hegyre az akksikat? :-)
Előzmény: dhpage (178825)
dhpage Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178825
nem rossz, de amihez épp most raktam össze az áramkört (60w fogyasztás), az 3400-5600 lumen fényerő lesz, ledektől függően. :)
Előzmény: kocsi (178823)
hitman Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178824
grammhuszárok számára kerülendő. =}
Előzmény: kocsi (178823)
kocsi Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178823
fdoki Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178822
Fausto Coppi & Gino Bartali

Előzmény: gabriel8 (178821)
gabriel8 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178821
Sziasztok !

vasárnap és hétfőn este lesz a DUna TV-n 2 részes film Gino Bartaliról.

Üdv:
GyG
Pinyo Creative Commons License 2010.04.16 0 0 178820

[CsTSz 2010 tavasz 3. forduló]

És nem maradt el. Pedig esett, nem volt elég az időjárásnak az elmúlt három nap.

Találkozó fent a KFKI-nál, Normafától egy köpésre. Messze van a munkahelytől. Ha nem esőben kellett volna több mint egy órát tekerni a rajtig, azt is mondanám, hogy bemelegítésnek kell ennyi.

 

Minden tiszteletem a szervezésnek. Megérkezéskor Rózsa Laci hátán végignézve, aki a pontokat kirakta, Szilvásvárad meg az összes saras maraton eszembe jutott. Mondjuk a bringáján nem voltak sárcsimbókok, és ez is valami.

 

Elöljáróban annyit, hogy megint tanultam valami új térképjelet. Sajnos csak este, otthon tudatosult, hogy a narancssárga terület rétet jelent, nem pedig épülettömböt :-)

 

Szóval az aktuális hosszú etapon 8 pont + célba vissza volt a feladat.

 

Részidők: http://astrois.hu/mtbo/2010/CSTSZ2010-RESZID3.html

Térkép: http://astrois.hu/mtbo/2010/cstsz2010-3.Hossz%FA.gif

 

1(48): teljesen sima ügy volt. Az aszfaltról lekanyarodva kiderült, hogy vizesen csúsznak a kövek, és ezt jobb lesz észben tartani.

2(49): az út egyértelmű volt, de sok-sok elágazás volt, amire oda kellett figyelnem, ezek beazonosítása még nem megy rutinból. Az átmenet első felében figyelősen mentem ezért.

3(50): ahogy néztem, két logikus út volt. Első lehetőség: szinte a 3-4 pontot összekötő vonalat követve. Második: jóval hosszabb, de (nekem) kevésbé elkavarhatós verzió: fel a Csacsi rét mellett, kis mászás, katonasírnál balos, és száguldás le egy széles lejtőn. A másodikat választottam, de a lejtős száguldásból nem lett semmi. Az út csúszott, és itt lehetett először olyan tempót menni, hogy felcsapta az első kerék a trutyit és telerakta a szememet (pedig szemüveges vagyok). Szóval vigyázós volt, az ereszkedést össze sem lehetett hasonlítani a száraz tempóval.

A részidőket nézve (itt 4. lettem, pedig tiszta átmenet volt) biztos nem ez volt a nyerő útvonal.

4(51): Hosszú, mászós szakasz, ez fekszik nekem. A kisvasút előtt balra leborítunk, lejtő, sima pontfogás.

5(52): balra vagy jobbra kerülve érdemes? Abszolút tudatosan észrevettem, hogy balra kerülés szaggatott útja plusz sok szintvonal ilyen sárban talán nem lesz nyerő. Ezért irány jobbra, nem is volt probléma. Azért egy fa-híd előtt leszálltam, és áttoltam a bringát, ismerem a vizes fahidakat, mint a rossz pénzt.

6(53): Ismét kis sikerélmény, mert észrevettem a térképen, hogy ott kell balra felkanyarodni, ahol jobbról is van valami út. Elég meredek kisösvény volt, de sikerült kitekerni sárban is, ismét megállapítottam, hogy a Z-Max gumi nagyon jól kapaszkodik.

7(54): A 6-os ponton sokat néztem a térképet. A 7-esig nagyon kusza úthálózat van. Végül elindultam vissza a lejtőn, amerről jöttem, a térkép széléhez. Tekerek, nézem a térképen, hogy valami narancssárga paca van balra. Mi lehet, nem tudom. Látok egy sorompót, ez sincs a térképen. Illetve dehogynem, a 7-es ponthoz vezető szaggatott út mászás előtt. Már ott lennék? Képtelenség. De hasonló irányba vezet egy meredek ösvény fel. Akkor mégis ez lesz az. Egyszercsak elfogy az ösvény, körös körül növendék bozót. Ismét térkép nézegetés. Fogalmam sincs, merre vagyok. Vissza az egész, visszagurulok, menjünk tovább. Elindulok egy úton, és elhatározom, hogy a következő kereszteződésnél találom ki a pozíciómat. És jé, ez volt a 7-esre vezető emelkedő alja. Az emelkedő egy idő után túl saras volt, tolni (futni) kellett, de végül meglett a pont! (Erre az átmenetre 6-7 perc helyett majdnem 12 perc jött össze).

8(55): Elvileg sök sima átmenet lett volna. Csakhogy a Makkosmária templom rétjét (átkozott narancssárga paca!!!!!) épülettömbnek nézem. Így aztán nem a rét mellett jobbra, hanem a meglátott épülettömbök mellett soroltam jobbra. Ami persze bevitt lakott területre. Sejtettem, hogy valami gebasz van, az épületblokkot (nem)jelző narancs területnek már réges-rég véget kellett volna érnie. Mérges voltam a térképre. Mindenképpen vissza akartam jutni, ezért elhatároztam, hogy folyamatos balra tartással térek vissza valami ismert részhez. Az első balratartás egy magánút vagy zsákutca volt. A második már nyert, pár száz méter után megint balos, megint magánút, ugató kutyák. Gyerünk vissza, szerencsére az erdőben is vezetett egy párhuzamos ösvény, ami kivitt végre egy ismert helyre (a sorompóhoz, egy saroknyira a Makkosmária templom rétjétől).

A majdnem a pontig tartó murvás lejtőt végigsprinteltem. 6-7 perc helyett több mint 10 perc jött itt össze.

C (Cél). Száraz időben lehetett volna rövidebb utat választani, de az elágazásoknál világosan látható volt, hogy a földes út hanyagolandó ma.

Az utolsó aszfaltig sem vállaltam be a rövidítést, azt kis szintet is inkább betonon kívántam leküzdeni. Itt még egy combgörcs is majdnem befigyelt.

 

Otthon aztán rekonstruáltam a történteket. Pár perc alatt rájöttem, mekkora egy tökkelütött voltam. Gondolatban százszor leírtam: Narancs=rét, Narancs<>épülettömb.

 

A sárral ezen a terepen nem voltak gondok, legalábbis a bringára nem rakódott rá szinte semmi anyag. Viszont első sárvédő muszáj lenne.

 

Elismerésem, minden bátor harcosnak! Remélem, lesznek publikus fényképek is.

Pinyo Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178819
Én viszont már szombat óta mindig csak halogatok. Már feltekerni a kfki-hoz, az is legalább egy óra tőlem.
Előzmény: dhpage (178818)
dhpage Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178818
jó végül is inkább lusta vagyok utána lemosni a bringát. :)
Előzmény: Pinyo (178817)
Pinyo Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178817
Pedig biztos a murvás turistautak lesznek jellemzők. Azokról meg lefolyik a víz. Gondolkozz, Budapest tetején leszünk, hát hogy bírna ott megmaradni ennyi lé ???? ;-)
Előzmény: dhpage (178816)
dhpage Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178816
én viszont ezt kihagyom...remélhetőleg a következőig felszárad...
Előzmény: Pinyo (178815)
Pinyo Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178815

Helyes. Ha már bringával jöttem, ne száradjon hiába.

Előzmény: NagySün (178814)
NagySün Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178814
Az erdő jelenleg zajló portalanítása nem befolyásolja a mai tájbringa esemény megtartását a KFKI-nál - legalábbis a rendezők szerint ;-)
Előzmény: NagySün (178771)
Swennson Creative Commons License 2010.04.15 0 0 178813
Nekem Juicy 3 van, 1 éve használom de különösebb bajom nincs vele de gondolom neked azért több a tapasztalatod vele...:)
Előzmény: kivi (178803)
DB Csabi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178812

Már át is mentem!!!!

 

Előzmény: Frajti (178811)
Frajti Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178811
Előzmény: DB Csabi (178810)
DB Csabi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178810

Sziasztok!

 

Azért írok ide, mert szerintem itt laknak az igazán hozzáértő emberkék, akik remélem segíteni tudnak nekem, mert hozzá nem értő vagyok.

Szeretnénk a feleségemnek egy biciklit vásárolni, elsősorban hobby célra. Sok bicajt megnéztünk, és most kettő között vacilálunk.

Az egyik:

 

a GENESIS ZETA női mountainbike 26"

 

a másik:

 

a MERIDA JULIET 20-V.

 

Ti melyiket javasoljátok inkább?

 

Köszönettel:

 

Csabi

 

 

 

dhpage Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178809
hát a régi típusokról elég rettenet vélemények voltak anno dh-s körökben...de azóta változhatott a helyzet.
még rosszabb volt mint a Magura.
Előzmény: krilin (178808)
krilin Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178808
A Formula fékekről mit lehet tudni?
Szemezek egy bringával ami Formula RX-szel van szerelve. Súlyban veri az Elixir 5-öt, de egyéb tulajdonságait tekintve milyen?
Előzmény: kivi (178803)
kocsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178807
Mert akkor még nem is írtam :-)
Előzmény: Mad002 (178806)
Mad002 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178806
Sorry!!! Ezt nem vettem észre, hogy a tartálynál a lik... :-)
Előzmény: kocsi (178791)
Pinyo Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178805

Dobozos sör fala pl. elég vékony.

De sajnos a kerék sem tizedmilliméterre ugyanoda kerül vissza egy kiszedés után.

Előzmény: dhpage (178804)
dhpage Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178804
ahogy Pinyo is írta, a féknyereg szemek nem mindig (khmm... :) ) tökéletesek a vázon, ezért a fék sem nagyon lesz párhuzamos. ezt nagyon vékony (tized mm-es) alátétekkel szépen ki lehet sakkozni jóra.

a 3D-s alátétekkel még a keresztirányú párhuzamosítás is megoldható.
Előzmény: Nemo (178794)
kivi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178803
Én az Avid Juicykat utálom, a 3-assal és az 5-össel elég sok a bajom. Az Ultimate nem rossz, meg az Elixir sem, de ezek már más árfekvésűek.

Hayes-ból a legolcsóbb Sole és a HFX-9 utódja, a Nine ami szokott kritikát kapni, de pl. a Stroker, vagy a bowdnesből az MX-1 nagyon jó.

Nemonak én is a BB7-et javasolnám, kocsi pontosan leírta mik az előnyei.
Előzmény: Swennson (178802)
Swennson Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178802

Sztm az Avid ill a Shimano olajos fékjei jól működnek és megbízhatók. Abszolút vállalhatók.

A Hayes-ről már nem sok jót hallottam, a nagykereskedőjéről meg még kevesebbet (0 garancia, 0 alkatrész).

Bár én is bowdeneset ajánlanék Nemo-nak. Az egyszerübb néha jobb elven....

Az Avid BB7 az nekem is bejött.

Előzmény: kocsi (178800)
kocsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 178801
Bennem is felmerült, hogy cserélem és talán így is lett volna, ha egyébként teljesen elégedett lettem volna a fékkel.
Előzmény: -Henger- (178799)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!