Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daVeFR Creative Commons License 2010.04.17 0 0 62444
Mekkora teljesítményű az az 1,8-as motor?
Amiről én beszélek, az egy 750ccm-es 100LE-s motor (nem mai konstrukció), ami ráadásul már lefutott cca 130e km-t megbontás nélkül, és esélye van még 100e-re. Itt azért nem mindegy a hangolás, ha azt akarom, hogy 2,500-11,000 rpm közt mindenhol szépen járjon, húzzon.
Előzmény: Törölt nick (62442)
JULES Creative Commons License 2010.04.17 0 0 62443
Pedig motoroknal olajcserekor karbiszinkron is kell (ha nem is mindegyiknel, de legalabb minden masodiknal). Autoknal a fele akkora fordulatszam es kisebb razkodas miatt biztosan ritkabban kell, de valoszinu, hogy a Hondatokra is rafert volna egy szinkronizalas. Ha nincs mihez hasonlitani, akkor eszre se veszed, hogy szukseg lenne karbi szinkronra. De ha megcsinaltatod, akkor reszterhelesen erezhetoen erosebb lesz eskevesebbet is fog fogyasztani...
Előzmény: Törölt nick (62442)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.17 0 0 62442

Azért az egy kicsit feleleges.

 

Honda Prelude 1.8 sorkarbis, 250 ezer kilóméter volt benne, amig nálunk volt (utolsó cirka 120 ezer) a karbihoz nem nyúlt senki, mégse volt vele sose gond. Ez nem Skoda hogy minden sarkon alapjáratot kell állítani :)

Előzmény: daVeFR (62433)
JULES Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62441
Igen, nem árt ha a karbik kimeneti belső átmérőjéről folyamatosan szűkül a hengerfej bemeneti belső átmérőjére (a mostani favi szívocsonkom nem szűkül, az előző tulaj hengerfeje volt feltágítva ehhez, nekem itt "lépcső" van a hengerfejnél, de nem érezni semmi negatívumot...). A 120-asnál úgy csináltuk, hogy gépműhelyben marattam talpakat, esztergáltattam szűkülő belsejű csöveket, meg rövidebb vékony falúakat amik a karbikhoz illeszkedtek. Mindezt vasból és keményforrasztással állítottuk össze...
Itt vanna róla képek:
http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=category&cid=67&Itemid=27
Előzmény: Pavel (62440)
Pavel Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62440
De a csőnek kúposnak kéne lennie, nem? Gondolom a HF-en, gyári csonktalpon nem 32 a furat. Az meg már nem annyira egyszerű.
Előzmény: Danaskull (62438)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62439
Ez Jules-nek ment....
Előzmény: Danaskull (62438)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62438
Bocsi, azóta már visszakerestem, mert úgy emlékeztem, beszéltünk mi már erről....

És előrébb olvastam, hogy neked, most gyári szívócsonktalpból, meg O alucsőből van összehegesztve...szóval, ha szerzek egy favi szívócsonkot, levgom a talpakat, meg veszek 32 es belső átmérőjű alumínium csövet(ugye akkora kell, amekkora a karbié?) és AWI val összehegesztem a talppal, akkor az már úgy megfelelő lenne ?+ még ki kell fúrnom a szinkronizáláshoz...

És magával a karbisorral meg nincs külön csatlakozás, hanem mindenkinél olyan láttam, hogy ilyen rugalmas csővel volt összebilincselve...
Előzmény: Danaskull (62434)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62437
Ja ok, köszi szépen!
Előzmény: daVeFR (62436)
daVeFR Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62436
Nem tudom, külön mennyi, mert én mindig egyebek mellett csináltatom.
De szerintem egy óra alatt bőven megvan, szóval a szerelő órabérét mondanám rá.
Előzmény: Danaskull (62435)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62435
És kb mennyi zseton egy ilyen szinkronizálás?
Előzmény: daVeFR (62433)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62434
Sokszor nézegettem már, hogy miért vannak kifúrva a szívócsonkok, aztán láttam egy szinkronizálós képet, ott vált világossá:)

És szívócsokot, kb milyen árban tudnék hozzá szerezni?

Mert szerintem is bőven megér annyit amennyiért fent van...csak a szívócsonk a kérdéses, habár van jó hegesztőképességü:D ismerősöm, csak kéne szerezni talpat, meg csöveket..

Tényleg, csak aluból jó? Vagy jó az is ha vasból vágom ki, mondjuk 5milis lemezből, és akkor vascsövekkel csinálnám...

Vagy nagyon nem ajánljátok, a házilag készítését mert ennél jóval bonyolultabb?:)
Előzmény: JULES (62431)
daVeFR Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62433
Nem. Én a Honda-n (motor) minden olajcserénél csináltatom.
Előzmény: Danaskull (62432)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62432
Ja, ja ezt tudom, de ezt egyszer megcsináltatom, és onnantól jó nem?

Előzmény: daVeFR (62428)
JULES Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62431
Ja es a szivocsonkokra csatlakozo nyilas kell a szinkronteszter szamara.
Előzmény: daVeFR (62428)
JULES Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62430
Ja, ja. Ikreknel (a weberek, dellortok es solexek sem kivetelek) ez alap, mert ha nincsenek szinkronban, akkor reszterhelesen teljesitmeny vesztes es fogyasztas novekedes van…
Előzmény: daVeFR (62428)
JULES Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62429
Gondolj arra, hogy egy 600-as motornak milyen legnyelese van 12000-es fordulaton es egy sokkal kevesbe kihegyezett 1.3-asnak 5500-on. Aztan azt is erdemes megnezni, hogy eddig mekkora keresztmetszeten keresztul szivott 4 henger, a keihinekkel meg miekkoran sziv egy henger.
Előzmény: Danaskull (62425)
daVeFR Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62428
Biztos vagyok benne, hogy Jules-nek ez nem újdonság, de Danaskull, azt se felejtsd, hogy ezeket a karburátorokat szinkronizálni kell!
Nem biztos, hogy egy autószerelő erre fel van készülve. Motorkerékpár szervízekben viszont van hozzá olyan cucc, ami kell (méri a négy torokban a negatív nyomást, ezeket kell összehozni).
Előzmény: JULES (62427)
JULES Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62427
Meg a villamarat is boven megeri, csak szamold bele, hogy szivocsonkot es legszurot is kell szerkesztened hozza…
Előzmény: Danaskull (62423)
JULES Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62426
Ha nem csinálsz semmit a hengerfejjel, akkor hatezerpárszáznál amúgy is leszabályoznak a belebegő szelepek...
Előzmény: Danaskull (62425)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.14 0 0 62425
Rendben, köszi...am is max 5000-5500ig forgatnám..:)
Előzmény: JULES (62424)
JULES Creative Commons License 2010.04.13 0 0 62424
Bőven elég. 6000-es fordulatszámig biztosan...
Előzmény: Danaskull (62423)
Danaskull Creative Commons License 2010.04.13 0 0 62423
Sziasztok!

Egy favi motort elegendően ellát egy :
1988-as KAWASAKI GPZ 600-ról maradt KEIHIN karburátor . A torok átmérője 32mm.

Nem lesz alultáplált vele az 1,3as?
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.13 0 0 62422
Gyuszi a Škodán árul egy pár Solex fekvő karbit. Szerintetek?
daVeFR Creative Commons License 2010.04.13 0 0 62421
Kategória első lett a volt autóm Tökölön vasárnap :)

http://www.duen.hu/tpl/foto_kep.tpl.php?id=2053&kid=1254274
http://www.duen.hu/tpl/foto_kep.tpl.php?id=2053&kid=1254272
http://www.duen.hu/tpl/foto_kep.tpl.php?id=2053&kid=1254200
http://www.duen.hu/tpl/foto_kep.tpl.php?id=2053&kid=1254199

Lalajoss Creative Commons License 2010.04.11 0 0 62420
van valami benne :D de inkab motor mosassal kell megeloznom
Előzmény: Törölt nick (62419)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.11 0 0 62419
neha nem art egy alvazmosas.
Előzmény: Lalajoss (62418)
Lalajoss Creative Commons License 2010.04.11 0 0 62418
ertem ilyesmire gondoltam en is de nem fordul elo olyan problema h por meg mindne megszaj es lerakodik a mocsok es elzarja a huto bordakat ?
bandura130 Creative Commons License 2010.04.10 0 0 62417
Hajts 2db laposvasból tartót, az egyiket a tűzfal alsó részére (váltó mellett jobboldalon), a másikat a nyúlvány aljára csavarozd. Oda, ahova a gyári takarólemezt tették gyárilag.
Előzmény: Lalajoss (62416)
Lalajoss Creative Commons License 2010.04.09 0 0 62416
sziasztok
van egy kerdesm sor kerul az olajhutom felszerelesewre a favi mocira es kicsit tanacstalan vagyok hogy hova hejezem...
egy ket tippet vagy esetleg ha csinalt valaki ilyet egy fotonak megorvendenek...
eloreis koszi
PoisonDart 86 Creative Commons License 2010.04.07 0 0 62415
Na ennek örülök, hogy jobb lett :) fordulatszámmérő. elvileg van rajta 1 fekete (-) egy piros (+) meg egy bármilyen (jel) vezeték. Értelemszerűen fekete kasznihoz test erre bármelyik műszerfal felfogató csavar tökéletes. Piros ez a 2. számú biztosíték mert ez kapcsolt + tehát akkor van áram ha rajta a gyújtás. 2. számú biztosíték balról a 2. a jel szálnak pedig a gyújtástrafó 1. pontjáról kell vinni egy szálat. Ha 88-89 körüli a gép akkor elvileg be van kötve. Ha az 1 es kivezetésen van szál akkor be van és akkor csak az órák csatlakozásánál kell a 6-os csatinak az 5. pontjára rákötni. ha minden jól megy működik :)
Előzmény: lcsili (62414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!