Utógyújtásnál a motor sokkal jobban melegszik, mint holtpont előtti gyújtásnál. Bizonyos idő elteltével, az üzemi hőmérséklet (110-120°C) feletti hőmérséklet áll elő, és az öngyulladást idéz elő a sűrítési ütem végén szikra nélkül is. Azért kérdeztem, hogy állandó jelleggel teszi-e ezt, vagy sem, mert ha állandóan akkor utógyújtás, ha nem, akkor pedig megerőltette és azért melegedett föl (vagy kevesebb az olaj benne).
Helló Gabesz! Köszi a választ, de nincs infóm a karbiról, nem létezne egy "robbantott" rajz a gcv 160-as karbicsekről? Csupán csak azért, hogy melyik a fő, és alapjárati fúvóka. Sok-sok évig volt egy Robi 52-m, annak a gépkönyve tele volt a fő egységek robbantott rajzaival. Mindig én tartottam karban... Üdv, bandikoma
Szia! Vagy utógyújtásos, vagy túlmelegedett. Azt nem írtad le, hogy egyszeri vagy állandó jelleggel ismétlődő probléma volt. Normál gyújtásnál ugyebár a szikra a dugattyú holtpontjának elérése előtt esedékes, figyelembe véve, hogy a gyulladás és az égés is időigényes munkamenet. Ha túl hamar kapja a szikrát, akkor vagy nem is gyullad be (nincs összesűrítve a cucc), vagy pedig a dugattyút az ellenkező irányba löki vissza a robbanás. Utógyújtásnál viszont a holtponton, vagy azon túl kapja a szikrát, ilyenkor pedig előfordul, hogy nem hajlandó leállni. Nézd meg a gyújtást, ha az rendben van, akkor továbblépünk, de 90%-ban ez okozhatja a hibajelenséget.
Bakter képzelj el egy csövet, ami középen még ki is van fúrva az egyik vége a szívótorok, a másik a levegőszűrős vége. Amikor a motor egyre gyorsabban szívja a levegőt, a kis lukon vaacum képződik. Na ehelyett a kis luk helyett képzeld oda a membránt. Vagy tuti van porszívód. A nyelén szokott lenni egy luk, amit el lehet zárni egy műanyag retesszel. nézz utánna ezeknek: Vaacumos fékrásegítés, stb akkor megérted.
Köszi a választ, a szelepeket, és a kartergázcsövet értem.
Az viszont továbbra sem világos, hogy a membrán mitől mozog. Ha a motorban keletkező vákum mozgatja, akkor azt nem értem, hogy ez a vákum miért a membránt szívja fel, és miért nem a levegőszűrön keresztül szívja be a levegőt(mivel a szívócsonk a légszűrő elé megy közvetlenül). Mivel szerintem ez sokkal kisebb ellenálás.
Sajnos sok előnye mellett ez a típus nagyon hajlamos ilyenre. Komolyan kell venni, a benzinleeresztést ha nem használod, meg addig járatni a motort, amíg le nem áll benzin hiányában.
Szia! Az a cső vezeti el a kartergázt vissza a motorba. A membrént a motorban keletkező vákum működteti. Valóban így lehet állítani a szelephézagot. Azért csökken mert bekopik a szelep. Így van egy acél persely van besajtolva az aluba.
Szeretném kérni a segítségeteket! Van nekem egy MPM Sicilai tipusu kerti traktorom elvileg universal 10-es karburátorral de pontosan nem tudom milyen, hogy néz ki a gyári. Jelenleg nem tudok alapjáratot állítani rajta pedig a szimering csere megtörtént, ha tudtok hozzá robbantott ábrát vagy bármilyen szakmai információt azt szívesen venném. Továbbá olyan problémám volt vele, hogy kopogásos égés volt mert gyertya pipa nélkül sem akart leálni a gép.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Kaptam egy Briggs 3.5hp motoros fűnyírót ajándékba (természetesen nem indul be).
Elkezdtem szétszedni és lenne pár kérdésem: (Szeretek úgy megjavítani egy gépet, hogy az utolsó csavarig értem, hogy mi mire való)
Porlasztó: Pulsa Prime (tankra szerelt műanyag, piros pumpa gombbal) - Mi a feladata annak a csőnek ami a szelepektől jön és rámegy a porlasztó oldalára? - Ezek a membrános porlasztók hogy is működnek pontosan? - Mi mozgatja a membránt ?
Egy ismerős mondta, hogy elég sok darabnak az a baja, hogy megszűnik a szelephézag, és nyitva maradnak egy kicsi a szelepek. Mivel nem lehet a hézagot állítani, ezért a szelepmozgató kis talpas rúdból kell leköszörülni. -Ez tényleg így van? Csak azt nem értem, hogy ha a rendszer kopik, akkor szerintem nőni kellene a szelephézagnak. - Mitől csökken mégis? - Esetleg a szelepek beverődnek a fészkükbe, és így mélyebben ülnek? Ha jól tudom van egy acél persely besajtolva a szelepfészekbe, szóval ezt sem értem?
Üdv Mindenkinek! Gondom van. GCV 160 -as Honda motoros rotátorom van. 3 éves. Nehezen indul, nincs alapjárat, csak a szívató használatával tudok vele dolgozni. Ha a gázkart visszább veszem a szívató állástól el kezdi "tuningolni" magát, a fordulatszám megnő, visszaesik, megint megnő. A használati nem ír semmit erre vonatkozóan, dugulásra gyanítok, de nincs semmilyen irodalmam a karbicsekkel kapcsolatban. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a gondja? Előre is köszi!
A jelenség nem feltétlenül gyujtásproblémára utal, ha hirtelen leveszed a gázt a fordulat még megvan viszont a benzi levegő keverék elszegényedik emiatt is lehet a durrogás.
Sziasztok! Volna egy kérdésem hozzátok a rotációs kapámmal kapcsolatban , nagyon örülnék a segítségeteknek . A hétvégén lett valami a gyújtással , ha hirtelen visza engedem a gázt durog a motor , azon kívül jól megy , és az erőt is le adja csak nem értem mi okozza ezt . Sajnos el követtem egy nagy hibát ,kicsavartam a gyertyát , és nem húztam meg elégé , ki is lazult, kb 8 órát ment így a motor . A menetet nézve nem látok problémát remélem a jövőben sem lesz vele gond . Ha még is későbiekben gond volna a menettel , lehet perselyezni ? Amúgy MTD 205 4ütemű gépről van szó.
Főtengelyről ékszíjtárcsa le, forgattyúsház dekni le, hajtókar alsó szem szétszed, hengerfej le, dugattyú hajtókarral együtt kitol, ilyen egyszerű főleg ha van hozzá colos kulcsod.
Sziasztok. Brigs RK-05B kapagéphez szeretnék leírást vagy rajzot. Kiszeretném venni belőle a dugót, mert valószínüleg eltörött, hogy jön ki belőle mert úgylátom a henger együtt van a forgattyúsházzal?
vettem egy lángforrasztót,hét elején hozzák.Szerintetek lehet vele fémet hegeszteni? A robimnak a levegő szűrője letört a felfogatásnál és azt is szeretném megcsinálni. bocsi a buta kérdésért,de eléggé nem vagyok ilyen-ben képben,mert nem volt apám. köszi :)