P11-et nem szedtem még szét, de a japán autók felépítése nagyon hasonló. Általában az utastérben) a kesztyűtartó mögött van a ventillátor és annak házán van az ellenállás.
Egy 1998 végi Primera P11 2.0 benzines gép boldog tulajdonosa vagyok több éve. Kérdésem lenne a nálam okosabbaktól:
Az utastéri szellőzőventilátor alsó fokozatai pár hete nem működnek, csak a legfelső. Bátorkodom a ventilátor előtét-ellenállásaira gyanakodni. Meg tudja mondani valaki, merre érdemes keresni a motortérben, és ép ésszel hozzáférhetők-e?
Sziasztok! Szezon végi áron megválnék a Primera téli gumi készletemtől. 195/65R15 91T Lassa Snoways 2 téligumikkal DOT 2705 80%-os felfogatás: 4x114,3 középső lyuk: 66mm Jó még Primera P10, Almera, Praire típusokra. Lyukkör és a méret alapján megfelel még Honda Prelude Rover 800 Mitsubishi Galant Hyundai Sonata KIA Clarus Magentis típusokra is.
Küzben megváltozott a helyzet, hátha valaki tud segíteni.
Kérdés: Adott egy nissan primera 2000 diesel, és egy nissan almera 2000 diesel. Mindekettő eladó, az ér nagyjából egyezik.(50 euro a különbség)Sosem volt nissanom, így nem tudom mit kéne néznem a kocsik közöztt.Természetesen felszereltségre
A primera(LX): 2000-ben forgalomba helyezett,2000 ccm es,Elektromos ablak, central zár, légzsák, de 212 000 km,légkondi.
Az almera(GX) :1996-os,vezető oldali légzsák, centrál zár, vonóhorog, elektromos ablak elől, de csak 155 000 km, légkondi.
Ennyi amit tudok. Ha őszinte akarok lenni töksötét vagyok a dologhoz.Volt opelem, seatom, fiatom.Ezeket mind úgy vásároltam, hogy ismerőstől .Így fel sem merült benne, hogy valami hiba van amiről nem tudok.Autószerelőt nem tudok vinni magammal, de egy olyat aki többet ért hozzá mint én(és ilyet nem nehéz találni), olyan embert igen.De jó lenne nem állni mint a fagyott kutyaláb, miközben én vagyok az érdeklődő a kocsira.
Hogy példával támasszam alá: Megnézem az ülést, a kárpitot, ha koszos, és nem kiólt, akkor oké.Ha nincs tele nikotinfolttal, akkor is oké. Ha nem hiányzik rajta minden, és kipróbálásnál semmi érdekeset nem tapasztalok(csörgés zörgés, kormánym nehezen tekerhető, jobbra balra húz.stb, én megveszem.)De gyanítom ez most kevés lesz.
Ha tippet tudnátok adni, mit názzek meg és mire figyeljek, ha kipróbálom azt nagyon megköszönném.
Előre is köszönöm mindenkienk az építő jellegű információkat.
Kedves Nissan tulajdonosok és leendő tulajok! Figyelmetekbe ajánlanám a Magyar Nissan Fan Club oldalát ahol rengeteg hasznos információ található. Egy egyszerű regisztráció után, szerelési kézikönyv is letölthető több Nissan típushoz is, Fórumban szintén sok hasznos információ megtalálható. Sok szeretettel várunk mindenkit!
szia!én nemrég vettem egy p10 est,tapasztalatom még nemsok van,de szeretnélek megkérni ha van ilyen szervizkönyved mint amit irtál légyszives tölsd fel,ha mododban áll nagy szükségem lenne rá.vagy küld el emilben,igazám elég lenne egy tipusé is.1990 06-1996..... ig sr20de 2,0 16v p10 85 kw 116 l.előre is köszi
szia!előszőr is többet kellene tudnom a kocsiról pl. hány cm3,mivel megy benzin vagy diesel,de igy ahogy utána néztem eléggé úgy tünik,hogy csak nissan priméra cucc való hozzá,igaz abból több tipusé is.
Kérdésem lenne,hogy mitől van az,hogy a p11-es primeraban a fütésnél nem szabályozható a hideg meleg levegő, csak meleget fuj,de az sem olyan tulzottan meleg. Ez lehet az oka annak,hogy a klima nincs feltöltve? Vagy esetleg mas probléma van?
Nissan Primérához (P11, 1997) Keresek Első ködlámpa párt vagy Jobb oldali takaró elemet(ha szemből áll az autó) Csak olyan lámpa érdekel aminek minden füle megvan, burája nem repedt..stb. Ajánlatokat a mandras30@gmail.com vagy a +36-30-295-8740 várom Köszönöm hogy elolvastad, További szép napot!
Nekem 2 kérdésem lenne: 1, állitolag a nissan primérába p11 99es évjáratuba a féltengely valoban megegyeik más nissan tipus féltengelyével? pl a 2literes twin cam motorral hajtott ,nem tudom melyik tipuséval? 2, van valakinek ehez a primérahoz bontott féltengelye? a csuklok nem szükséges csak maga a tengely,de az sürgős lenne, olyannyira,hogy már tegnapra is késő lenne
Nekem eddig az ABS-jeladó kerék volt repedt, emiatt kerregett az ABS ha kellett ha nem. Meg 105 ezernél volt vezérműlánc csere, ami elég húzós ennél az autónál. Egyéb mást nem tudok mondani, több problémám nem volt vele. Nyilván mindent meg kell nézni amit más autónál is, pl. hogy a kilométeróra reális értéket mutat-e, volt-e törve, le van-e lakva, stb...
Sziasztok! Az lenne a nagy kérdésem, hogy egy 2004.évjáratú Nissan Primera 1.9 dci motorja alkatrész ellátásban megegyezik a Renault 1.9 dci motorjával? Ha valakinek van.. esetleg tapasztalatok? Jobb megbízhatóbb mint pl egy Renaultba? Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek. Megmaradt bontásból néhány primera alkatrészem. 2001-es td-volt 5 ajtós cd20t motorkóddal talán ez a p11-es,99-01 volt gyártva kb. van 5db teli ajtó,komplett hátsó futómű 16 e ft-ért,komplett kipufogórendszer,lemezfelnik cserés gumikkal 14e ft/garnitúra,öninditó 10e ft,generátor 10 e ft,első ülések 7e/db, sárvédők 10 e/db,hátsó lökös 10e,jobb tükör 12e ft,hátsó lápák db-ja 8e ft, és még sok-sok apróság. Mindennap 8-22-ig hivható vagyok. Árpád hidnál. Attila. 06 20 3 283 227
Lenne egy másik kérdésem, hátha valaki tud segíteni:
Volt egy kis problémám a fojtószeleppel, el volt koszolódva, és az alapjáratom időnként nagyon leesett, volt hogy leállt a motor.
Pár hónapja kitakaríttattam, de azon kívül nem csináltak semmit az autóval. Először jónak is tűnt, de utána elkezdte azt csinálni, hogy hidegen nagyon magasan (1500) tartja a fordulatszámot, meg néha melegen is eléggé megemelkedik. Nem tudom, mi lesz télen...
Ezen kívül azt is észrevettem, hogy a fogyasztás is megemelkedett egy kicsit (kb 5-6 decivel)
Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet a gyógymód?
Tanácsolták azt is, hogy kössem ki az akksit egy rövid időre, majd tegyem vissza, és újratanítja magát a rendszere szép fokozatosan.
A motor nem biztos, hogy ugyanaz, úgy hallottam, hogy másik került bele, de az árak gondolom hasonlóak lehetnek. Ugye a második sorban az a 210.000 Ft-os ár csak félregépelés???? Ha nem, akkor az iszonyatosan drága :(
Ha ugyanolyan QG motor van benne, mint az én 2001-es kiadású 1,6-os 104LE-s P11/144-esemben, akkor elég ha megvárod míg kigyullad a motorhiba lámpa. Nálam ez 105 ezer körül következett be. Két szöghelyzet érzékelő van ugyanis, egy alul egy felül, és ha nyúlott a lánc, akkor nem találnak egymásra. Hangja egyáltalán nem volt. Egyébként nagyon vékony vezérműlánc van benne, emlékszem a régi zsigulinkban duplailyen vastag lánc volt. Az egyik vezérműtengelyen valami kompenzátorral van ellátva a lánckerék, az a legdrágább. Komplett cseréhez az alábbiak kellettek (árak a japker júliusi, ÁFA nélkül árai):
Ebből a két felső lánckereket (első két tétel) elég minden második cserénél kicserélni, azokat én sem cseréltem. Látszott ugyan rajta a lánc helye, de semmi komoly. Az alsó kereket cseréld ki azért, az duplaannyit dolgozik mit a felsők, ráadásul olyan vékony hogy könnyen elrepedhet...
Van egy 2003-as Primera-m 1.6 benzines motorral. Jelenleg 104.000 km van benne, és ijesztgettek, hogy 120.000-nél ki kell benne cserélni a vezérműláncot, ami, ha jól sejtem, nem lesz olcsó. Közben beszéltem szerelőkkel, egyéb hozzáértő emberekkel, akik azt mondták, hogy teljesen felesleges hozzányúlni ilyen korán, ráér 200.000 km körül, vagy korábban, ha elkezdene szólni a lánc.
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Mi mást kell kicserélni a 120.000-es szervíznél? Kb mennyibe fáj?
Közben én is bontóból szereztem, nekem 7 ezerért sikerült, de legalább nem kellett rohangálnom utána. Van a közelben egy bolt, Japanparts, ők hozták nekem bontóbol. Japo Depóban kicsit átkúrósak. Mindent eladnak, még azt is, amit nem kéne. Pl balos közlekedésű fényszórót. Persze visszavették, mert tudták, hogy botrány lesz, így csak a két oda-vissza utat buktam Üllőre. Viszont oda többet nem megyek.
Hali! Nekem is ez volt a problémám a vassal. Bontóban 5000-ért vettem két éve ilyen fűtés előtét ellenállást. Nissan betegség. A bontós szerint viszik mint a cukrot. Nekem pont szerencsém volt hogy volt éppen. Üllőn van egy nagyin jó kis bontó ott érdemes körül nézni. Japó depó a neve. Asszem fent vannak a neten is. Egy telefont szerintem megér rákérdezni érdeklődni.
Más: Olvastam itt ,hogy az első futóműnél amin a kerékagy elfordul ott van valami csapágy probléma. Az lenne a kérdésem hogy azt ott hogy is lehet szétszedni lépésről lépésre mert én nem jöttem rá. Valki aki szedet szét ilyet segítsen nekem ebben. Nekem 1997-es 1.6 16v slx primerám van. 370e kilométerrel és motorikusan hibátlan.
A szerelési pdf könyvet ha valaki tudja nekem is elküldhetné. Előre is kössz!