Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gessztenye1 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415903
A nívópálcán ha jól emlékszem, 8 db X-re van felosztva a szint jelölése. Ezen megy le kb. 3-4 X-et a 30e km alatt. Ennyi kis olajfogyasztás szerintem belefér. Ha bevillog a service lámpa, akkor azért már illik töltögetni rá egy kicsit.
Előzmény: tamáspapa (415899)
KoAn Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415902
automata klímás, ugye?
Előzmény: peje17 (415896)
KoAn Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415901
Nincs külső jele, és nem lehet kimérni ohm mérővel.
Diagnosztika tudja megmondani, vagy egy egyszerű próba:

Motor rángat alapjáraton. Lehúzod a jobb szélső trafóról a csatit.
Ha a motor lefullad, akkor a két középső trafó közül hibás valamelyik.
Ha a motor jár tovább, akkor a két szélső közül hibás valamelyik.

Ekkor már tudod, hogy melyik pár trafónál van a hiba. 1-4 és 2-3 van párban vagyis a két szélső, és két középső.

A következő teszttel el lehet dönteni, a hibás párból melyik trafó a rossz:

Most felcseréled a jobb szélsőt a jobb középsővel, és elvégzed az előző tesztet.
Ha a hiba átment a másik pár trafóra, akkor a hibás a jobb oldalon van. Ha nem változott semmi, akkor a hibás a bal oldalon van.


De ez csak akkor érdekes, amikor 1 tartalék trafó van nálad az izzókészletnél, ahogy illik :)
A normál esetben a párját is cserélni kell, mert ilyenkor az a tapasztalat, hogy párszáz km-nél nem húzza tovább a párja.

Vedd le a motor burkolatot - ha van - és nézd meg, egyformák-e a trafók. Ha nem egyformák, akkor csinálj róla fotót, és mutasd. Ekkor valószínűleg ránézéssel is meg tudjuk mondani melyiket kell cserélni :) Amelyiknek szürke kupakja van :)
Előzmény: Leevi (415888)
Robika245 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415900
Nem érezni kifújást,meg nem mindig csinálja.mintha kis béka brekegne.Lehet hogy hülye hasonlat...
Előzmény: Kene80 (415894)
tamáspapa Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415899
a 2-3-4 X az mit jelent? Amúgy amikor megvettem 11500 km-rel és cseréltem 34500-nál, addig nem jelzett a műszer.
Előzmény: gessztenye1 (415897)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415898
Turbóról álmodik a gép.. :-)
Előzmény: peje17 (415896)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415897
Nálam 160e-nél nincs számottevő olajfogyasztás. A teljes 30e-s periódus alatt talán 2-3-4 X-et megy le a szint.
Előzmény: tamáspapa (415895)
peje17 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415896

Megane II 1.6 16V-nél halk fütyülő hang van gázadásnál, de csak 5. sebességben.

Mi lehet ennek az oka?

tamáspapa Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415895

Sziasztok!

M II-nél ( 5 éves, 45 000 km) mennyi a normális olajfogyasztás? A "szerviz" feirat kb egy jó hónapja időnként kgyúlad és kéri, hogy töltsem fel az olajat. Aztán másnap reggel semmi. Napközben néhányszor ismét. Most megnéztem az olajszintet, az alsó nívó felett 2-3 mm. 4 dl-t öntöttem bele, ezzel beállt középre. kb 11000 km-t ment ezzel az olajjal. Ha az olajcserekor a felső szintig töltötték, akkor kb 8 dl fogyott, ha középig, akkor 4 dl.

Van  gond, vagy nincs?

Kene80 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415894
Hát, ha csak nem a HF tömítés fúj ki, akkor a szívó-kipufogó ágon kell megnézni a tömítettséget.
Előzmény: Robika245 (415883)
Kene80 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415893
Phoere úgy tudom, dolgozik nekik, illetve ő segített az egész szállás-mizéria rendezésében. Csak kibukott volna, ha gáz van.
Előzmény: Black Bull (415882)
Robika245 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415892
Pészmékerrel nem ajánlott.
Előzmény: gessztenye1 (415891)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415891
Kicsit nedves kézzel megfogod, és lehúzkodod a trafókat. Amelyik könyéken b@sz, az jó. Amelyik nem, az rossz. (csak saját felelősségre ;-) Mellékhatások tekintetében kérdezze klubtársát, szerelőjét)
Előzmény: Leevi (415888)
Robika245 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415890
Ja és 2,0 benzines.
Előzmény: Robika245 (415883)
Kene80 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415889
Nekem 8V-s az autóm, csak az itt olvasottak alapján gondolom, hogy trafó. KoAn-éknak már gyakorlatuk is van, ők többet tudnak erről mesélni, de azt hiszem, nincs külső jele.
Előzmény: Leevi (415888)
Leevi Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415888

Köszönöm!

 

Csak hang alapján lehet megállapítani, hogy melyik trafó a rossz, vagy van más külső jele is?

 

 

Előzmény: Kene80 (415878)
Kene80 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415887

Hát, beírtam a keresőbe: megane rángat. És rákerestem a hsz.-ek között.

A mi topicunkban 32 hsz.-t talált.

Szal, ha nagyon akarom, megtalálom, de ez sokkal barátságosabb.

Előzmény: KoAn (415886)
KoAn Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415886
... és visszaolvashatatlan a fórum :)
Előzmény: gessztenye1 (415884)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415885
A csikorgó fékre ügyes megoldás egy 500 Ft-os "fékcsikorgásgátló zsír" beszerzése. A betétek hátsó felét kell nyomokban bekenni vele, és némaságba burkolózik minden egyes fékezés. Plusz még finomabban is lehet kicsit adagolni.
Előzmény: Robika245 (415883)
gessztenye1 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415884
Valami autó és emberbarát klub ez, vagy mi a szösz.. :-)
Előzmény: Kene80 (415880)
Robika245 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415883
Nekem is hamarosan csere érett a fékbetét+féktárcsa.Mennyibe fáj ez kb.? Csikorog gyenge fékezésnél,ha erősebben nyomom akkor nem.
Más: alapjáraton megy a motor,ütemesen mintha valami kis szelep lefújna,a szelepdekni irányából jön.Ha gyorsítok akkor sűrűbben lehet hallani.Van valami tipp erre?
Köszi előre is!
Előzmény: gessztenye1 (415870)
Black Bull Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415882
Jó reggelt Josi!

Igen ők valóban fent vannak a listán, de az is oda van írva, hogy:

"A Jimakos Tours Turisztikai és Idegenforgalmi Kft. az utazásszervező, és közvetítő tevékenységet Jimakos Tours Utazási Iroda néven 1092 Budapest, Ferenc krt. 2-4. címen folytathatja."

Ez egész pontosan itt olvasható:

http://www.jimakostours.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=35&Itemid=40


A másik listán pedig egyszerűen JIMAKOS TOURS UTAZÁSI IRODA van törölve.

Azért tettem fel a kérdést, mert itt a szavak nagyon egybe csengenek.
Ráadásul a klub weblapjára feltett Jimakos Kft-nek a görög weblapja nem érhető el.

www.jimakostours.gr

Remélem feleslegesen aggodalmaskodok, de nem szeretném, ha kellemetlen helyzetbe kerülne 120 ember.

Üdv: Black Bull

Előzmény: Josi01 (415866)
Robika245 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415881
Jó reggelt mindenkinek!
Kene80 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415880

Mennyi éber kartács van itten... :DDD

Ezért jó ide bejönni!

Más topicokban egy ilyen lerágott csont jellegű kérdésért min. 10-en szólnak az emberre, hogy olvassvisszab@meg!

Itt meg akár 100-adszor is leírják ugyanazt! :DDD

peje17 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415879
Valeo-t se vegyél, mert az is Sagem.
Előzmény: Leevi (415871)
Kene80 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415878

Üdv!

 

Ha benzines, akkor trafó. Húzd le egyesével a kábeleket. Amelyiknél nem változik a hangja, az a ludas. Érdemes párban cserélni. 1-4, és 2-3 van párban azt hiszem.

Ja! És ne Sagemet vegyél... Úgy tudom, a Berut favorizálják a kollégák.

Előzmény: Leevi (415871)
Leevi Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415877

Köszönöm a gyors választ!

 

Előzmény: KoAn (415875)
KoAn Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415876
100
Előzmény: peje17 (415874)
KoAn Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415875
Trafó hiba.
A megoldás nagyon egyszerű, és akár otthon is megjavíthatod!

Venned kell 4db BERU trafót és kicserélni mindet. Persze, ha már van benne BERU, akkor csak azt kell kicserélni, amelyik nem az.

Ha a trafó hibát rendbe raktad, akkor 1-2 nap múlva már nem fog villogni a sárga lámpa.

Előzmény: Leevi (415871)
peje17 Creative Commons License 2010.03.01 0 0 415874
90%, hogy gyújtótrafó!
Előzmény: Leevi (415871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!