Ha csak fékezésnél ráz, az szvsz egyértelműen (de legalább 98%-ban) féktárcsa. A kerékcsapágy kanyarban is érezhető/hallható lenne, a centír meg 120-130-nál rázná a kereket... Tapasztalataim szerint ;)
Értem. Tehát amikor vetted az szerepelt a hirdetésben, hogy "nagyszerviz után"? Erre csak azt tudom mondani: ügyes volt a hirdető :-)
Az én CDI motoromban még 25 ezer km hiányzik a 200 ezerhez, de semmiben nem lesz más az a szerviz sem mint bármelyik másik. Nálam volt már 100 ezernél is, az sem volt más. Persze ha elkopik valami, pl féktárcsa, fékbetét, stb. azt cserélem, de annak semmi köze a futásteljesítményhez és a kerek 100 ezrekhez. Vannak még olyan szerviz előírások, hogy x évente fékfolyadékot, hűtőfolyadékot illik cserélni, de az sem megtett kilométerekre van előírva, hanem eltelt évekre. Szerintem, de majd jön Sanyi Mester és kiigazít ha nem jól írtam valamit, mert én nem vagyok szerelő.
Gumit idén ősszel vettem rá újonnan, betétet+tárcsát cseréltem kb. 40.000km-el ezelőtt. De akkor elindulhatok ezen az úton is akkor... De van még itt még olyan is hogyha rámegyek egy fekvőrendőrre felüt a hátsó futóműből is valami.
A nagy szervizes kérdésem úgy nézett volna ki, hogy van ugye gondolom pár alap dolog amit cserélni kell a nagy szerviznél, (nem a motorolajra gondolok pl. mert az alap dolog)hanem egyrészt amit ilyenkor cserélni kell, illetve tapasztalatok alapján amit érdemes is még plusszba.
Ha nem jön szembe senki, akkor menj át az út bal felére. Akkor is jobbra húz? (Kicsit lejtenek az utak kifelé, hogy a víz le tudjon folyni. Namost ezért a kocsi is húz oldalra, én így szoktam tesztelni, amit leírtam, hogy van-e gond, vagy csak a lejtés miatt történik :D)
Az erős fékezésnél kormányrázás meg nagy valószínűséggel féktárcsa-probléma. Vagy csere, vagy (ha belefér a méretbe) felszabályzás. Mindekttő esetén érdemes a fékbetétet is cserélni (akkor is, ha még lenne benne).
Lenne 2 témakörben pár kérdésem hozzátok ha megengeditek:
Rendelkezem egy Mercedes A 170 CDI 1999-es fekete szinű mercivel.
1.
Elérkezett a 200.000km-es nagy szerviz ideje, és az lenne a kérdésem, hogy mik azok a dolgok amiket érdemes és ki kell cserélnem az autón, mert erről nincsenek információim?
2.
Ha menet közben egyenes úton elengedem a kormányt eléggé jobbra húz az autó, illetve erősebb fékezésnél ráz a kormány is. Mitől lehetnek ezek?
Igazad van! Mi "elektromosok" már csak szakmai szempontból is egy kicsit "lazábban" vesszük ezeket a dolgokat. Ezért most mindenkit nyomatékosan óvok attól, hogy az előírtnál nagyobb biztit rakjanak be. Legyen ez a magukat "szakértőnek" beállító fórumosok privilégiuma, és lássák ők ennek a kárát!
Khmmmm, majdnem igaz is, amit mondasz... A gyengeáramúak nagyjából hasonlóak. Viszont azért amiket 25A-ral biztosítanak, azok némileg vastagabbak. (Az autógyártók, ha csak 1 centet meg tudnak spórolni, megteszik!) Az, hogy az ablakemelő biztosítékát nagyobbra cseréled, az egy dolog. Nagy bajt nem okozhat, mert ritkán és csak rövid ideig megy rajta (nagyobb) áram. Nade ilyesmit egy fórumon leírni, hát legalábbis meredek. Ugyanis amikor betéved valaki, és elolvassa - utána hazamegy, "olvastam a fórumon hogy ez így jó lesz", és az ő kocsija éghet le. Jár némi felelősséggel olyan fórumra írni, ami bárki által olvasható. (Nekem is villanyos végzettségem van amúgy :D)
Igen azok megoldódtak. Voltam porlasztósnál rendbe rakta a porlasztókat, de sajnos tovább füstölt, ezért néztük tovább. Mostmár látom én is, hogy szakszervíz következik. A kérdés azért anyira nem lehet hülye, hamár sokan itt sem tudtak rá mondani biztosat.
Szia Totyasrác! Szakmám szerint én ma híradástechnikus vagyok, de a legtöbbet irodai elektronikával foglalkozom. Egy elektromos berendezést valóban úgy terveznek, hogy minden egységre külön-külön értékű biztosítékot szánnak. De a vezetékezés általában ennél profánabb, mert nem akarnak egy kábelkötegben mondjuk 26 féle drótot összefogni. Ezért, ha megnézed, az autókban is a "gyengeáramú" vezetékkötegek egynemű, de különböző színű drótokból állnak, amelyeket egy átlagos terhelésre méreteznek. Így egy kelleténél kicsivel nagyobb bizti, a kábelhálózatban még nem okoz gondot, de ha az is kimegy, akkor már meg kell nézni azt az egységet, amelyet kiszolgál. Persze senkit sem bíztatok egy 2,5-ször nagyobb biztire, de az általam leírt autó már 5 éve így működik, probléma nélkül. Azért nekem minden autómban van tűzoltó készülék, mert én sem bízok mindent a véletlenre. De azért kíváncsi lennék egy-két, autó-elektromos kolléga véleményére is, az üggyel kapcsolatban. Ők már tapasztalhattak ettől eltérő esteket is.
"Egy ismerős szerelő (nem mercis) rárakta Bosch gépre és a következő adatokat láttuk az összehasonlító teszten:
1. henger 1,3 második 1,1 harmadik -0,6 negyedik -0,8 ötödik -0,9
Az lenne a kérésem, hogy tudna valaki mondani valami tippet, hogy hol lehet a hiba, vagy kihez fordulhatnék bizalommal, aki ért is hozzá és korrekt is."
darius:
Ezeket az értékeket a porlaszó csúcsok produkálják. Így most pontosan meg nem mondom Neked, hogy mely adatok megfelelőek és melyek nem, de biztos, hogy akár több is hibás lehet. Az okozhatja a füstölést és a túlfogyasztást is. Pont ebben a cipőben jár apám is a 220CDI-vel... Én is ajánlanám egy márkaszervíz felkeresését, nem kötelező ott megjavíttatni, de pontosabban megmondják mi a probléma--> az meg csak pár ezer HUF ahogy s500 kolléga is írta.
"A nejem 124-esében a szellőző ventillátor 10A-es biztosítéka állandóan kiment. Ez viszi egyébként az ablakemelő motort is. Most 25A-es (kék) van benne, azóta nincs probléma, és az autó sem égett le."
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemár... Azért 10-es biztosítékot 25-ösre cserélni, hát igencsak nagy bátorságra vall... Ha egy rendszert 10A-res biztosítékkal terveztek, annak a kábelezése/alkatrészei tuti nem bírnak ki még 20A-t sem.
Na mindegy, az ilyen fusi-megoldásokat szerintem nem az elektromos szakon oktatták (legalábbis 10A -> 25A cserét tuti nem)...
Szia Hilly Brown! Már írtad, hogy te Gyöngyös mellet laksz. Én valaha a gyöngyösi Vak Bottyánban végeztem elektromos szakon, ( a város azóta is a szívem csücske ) így szakmailag és tapasztalatból is azt tudom mondani, hogy egy 7, 5 A-es biztosítékot ( már ha létezik ilyen) nyugodtan helyettesíthetsz egy valamivel nagyobb értékűvel. Ha a kívánt egység ezután sem működik, és a pótbizti sem olvad ki, akkor más hiba van az egységnél. A nejem 124-esében a szellőző ventillátor 10A-es biztosítéka állandóan kiment. Ez viszi egyébként az ablakemelő motort is. Most 25A-es (kék) van benne, azóta nincs probléma, és az autó sem égett le. Üdv a Gyöngyösieknek!
"Egy ismerős szerelő (nem mercis) rárakta Bosch gépre és a következő adatokat láttuk az összehasonlító teszten:
1. henger 1,3 második 1,1 harmadik -0,6 negyedik -0,8 ötödik -0,9
Az lenne a kérésem, hogy tudna valaki mondani valami tippet, hogy hol lehet a hiba, vagy kihez fordulhatnék bizalommal, aki ért is hozzá és korrekt is."
Illetve voltál már rendes gyári diagnosztikán azóta? Ott mindent megnéznek neked teljesen részletesen, és nem merülhetnek ilyen hülye kérdések sem fel, hogy van-e egyáltalán benne ilyen, meg olyan jeladó.
Márkaszerviztől és megállapodástól függően 5 - 13e ft.-ból meg lehet úszni, és minden adatot, pillanatnyi értéket megnéznek, kinyomtatnak neked. Nem véletlenül van annyi lába annak a csatinak. Ezek az univerzális cuccok csak a legfontosabb dolgokat írják ki, azt sem biztosan jól. Tudom, nekem is van... Nálam pl. lambda szonda hibát jelzett, aztán csere után megint. A gyári diagnosztikán meg szépen kiírta, hogy a lambda fűtőköréhez vezető drótban van szakadás.
Az itt a nagy kérdés, hogy ebben az autóban egyáltalán van-e üzemanyaghőmérséklet jeladó? Ezt nem tudták megmondani itt a fórumon sem sajnos. A többség szerint nincs benne. Akkor viszont honnan a kiolvasásnál jelzett -50 fok? A kiolvasó program beállítva az autóra, motorkód, évjárat, típus, stb. Akkor miért van a programban adat, sőt a jeladó feszültségét is jelzi, mint a képen látszik is. Reménykedem, hátha valaki tud biztosat.
Lehet, hülyeséget mondok, de a megszakadt 7,5A biztosítékot egy 10A-val helyettesítettük a Diagnosedose-ba. Utána se ment a kommunikáció, sokat számíthat az, hogy ténylegesen megfelelő biztosítékot rakunk be?
darius: én a helyedben levenném a tank alját és a hőmérsékletjeladót megpucolnám. :) Egy év alatt kétszer szenvedtem a tankfedél levétellel a hibás benzinszintmérő miatt, de megérte.
A gond az, hogy a kézi leolvasást hasonlóképpen csináltuk a W202-mben, már kívülről fújom lassan egy éve. Ugyanolyan csatlakozóm van, mint a tiédben. Áthidalom a harmadik és a negyedik "dugót" led lámpával, gyújtás be, egy harmadik vezetéket, ami kapcsolóként funkcionál, bedugom az első "dugóba" kettőtől négy másodperc közötti ideig és utána már csak meg kellene számolni a felvillanásokat a leden. De nem villan az égvilágon semmi.
Ezzel a módszerrel ki tudta olvasni a szerelő egy enyémmel teljesen megegyező autót (motor, szín stb) a múlt héten, amikor légtömegmérőproblémával vitték hozzá. Enyémet vajon miért nem?
Csak kerüljek mihamarabb Eger közelébe, ellátogatnék a Merci szervízbe, ahol a komputert cserélték tavaly...
C220 cdi 5 éves, beindítod megy minden frankó, majd amikor először üresbe teszed, vagy amikor rájön tartalékra kapcsol (3000 fordulat, visszafogott teljesítmény).
Tehát a -50 fokos ü.a. nem igaz? Ez a program hibája?
Akkor a füst és a túl fogyasztás mitől lehet? Porlasztok belettek szabályozva, új csúcsokat kapott. Az új csúcsok hozzá lettek állítva egy gyári új porlasztóhoz, sőt mindegyik egy kicsit kevesebbre lett állítva és még mindég füstöl és túl fogyaszt.
A képen talán látszik a piros nyilnál a négyes "lyukba" kell bedugni a zöld színű vezetéket.
Az elejéről! Ez egy laptopon lévő Esitronic program Bosch kts 550, ha jól emlékszem A vezeték egy több szállal végződő kábel, a piros a pozitívra, a fekete a negatívra, a zöld a 4-es lyukba! A többi vezeték szabadon marad. Egyébként a program Help-ben levan írva, hogy mit hova.