Aha de meg kell nézni egy 20 éve felrakott csempe minőséget, mármint a rakás minőségét: függő, egyenes burkolat, kiosztás...... Persze régen is voltak minőségi munkák de ma már csak azt lehet eladni. Arról nem is beszélve, hogy a régi fajansz csempék azért mérethűbbek voltak mint a mai olcsó agyonégetett kerámiák. És ugye a kötésbe való rakás könnyebsége.....
Az is egy megoldás.Láttam már olyat is hogy csempézhető (impregnált) gipszkartont tettek a vakolatlan falra és az került csempézésre,tapétázásra.A bánat tudja hogy jó megoldások-e ezek vagy olyanok amit az ember pár év múlva leszed, és átkozza magát a lustaságáért.
Nem vitatom hogy egy profi régi szaki ügyesen,hasonlóan termelékeny volt,de hát haladunk a korral.A habarcspogácsás csempézésnek azért megvolt az a hátránya is hogy pluszban kellet még egy ember aki folyamatosan keveri az anyagot.Tehát az egy fő által felrakott (szaki) négyzetméter tulajdonképpen 2 fő munkája volt. Az meg csak hab a tortán hogy a habarcsgombóckák között sok levegő maradt ahol a pincebogártól a hangyái mindenféle szörnyeteg megtelepült.
Nem oltott mésszel ragasztották hanem majdnem porrá őrölt oltatlannal A csempézést, anno még a habarcsos megoldássak tanították, később próbálkoztak mész-cement péppel is ma meg van a ragasztó. és mindez kinek jó,,,hát a burkolónak. A megrendelő fizet a vakolásért KB: 1300-tól A burkoló az 1-2 mm eltérésért kér 300-kb A csempézés ára sokmindentől függ 2500-tól Ha azt mondanák a megrendelőnek, ne vakoltassa csempe alatt mert kb 4100-ért megoldják, azt bztosan solkallná Kap a megrendelő 4100-ért 1 m2 falat anyagmentesen és akkor még a ragasztó ára a habarcshoz képest se elhanyagolható Régen a csempézés munkadíja a vakolás duplája volt, és ha a szaki kezében jól állt a kanál, az bizony haladt is
a slaggal ugy csinaltam, hogy felvettem a falon egy nullat, odatette asszony az egyik veget. a nullat egy lecre is felrajzoltam, meg +- a centiket. a racspontra allitottam a lecet, es a viz mutatta, hogy a nullahoz kepest melyen vagy magasan vagyunk.
az ajanlatot koszonom, ha megcsinalom a csavarozast, lehet hogy megkereslek.
Én már nöttem ki más okból vödör vizet hasonló felületen, és ,eglepöen nagy részt beboritott. Slagvizmértékkel hogyan gondoltad? Van egy lézerem, ugyan nem forgó, de egyik sarokba beállitva nem olyan rossz. Ha kell kölcsönadom.
Hát ha nem porlik a betonod és nagyok a gödrök én a murexin am 20-at javasolnám.Ha több helyiséget kell szintbe hoznod és a minőségért hajlandó vagy pepecselni is(no meg azért hogy minél kevesebb anyagot keljen venni) érdemes tengely irányban kifeszíteni egy madzagot és méterenként lefúrni 6 os fúróval.Utánna félgömb fejű facsavarokat beletekersz és megkapod a legalacsonyabb pontot az aljzaton.(pontosabban itt a legmagasabb pontot,de a legalacsonyabb töltővastagságot).Ha megvan ez a vonal be lehet 1x1 méteres hálóban fúrni a helyiséget.A csavarok teteje mind vízszintbe van állítva (tekerve).Utánna az am 20-at simítóval elteríted a csavarfejek magasságában és kaptál egy halál sík vízszintes felületet.Legvégén mehet rá vékonyan a padlopond.
A csap magasságára nincs külön szabály (talán nem is lehet) kádaknál.Én jobban szeretem a fali kiállást,de ez csak ízlés dolga.A 15,5 centis távolságot kell csak betartani.Ha mégis a kád falából történő kiállás mellet döntesz körkivágót használj(jó a TESCO-s is),mert mint valaki már leírta elhasadhat a kád.Nem végig,de bereped. Az a vattaszerű (filc) anyag a hőszigetelő.Sokan azt hiszik hogy a melegvíz csövet kell csak leszigetelni,pedig pont a hideg csöve a fontosabb.Mégpedig azért mert a jó meleg párás fürdőszobánál ott fog a deresedés legelőször kicsapódni ahol ez a filc hiányzik.Ott lesz gyöngyözött a csempe és penészes a fuga.Tehát vakolás előtt nézd meg hogy takarjon rendesen mindenhol (a WC csövét is). Vakolat nem kell semmi spéci.Mehet a sima is.Ha nagyon tutira akarsz menni ragasztás előtt bekenheted a falat valami párazáró mélybeeresztővel,de a mai modern fugaanyagoknál szinte felesleges.
Régen amikor például a Visegrádi Várat építették ökrös szekéren vitték fel a kifaragott mészköveket és oltott mésszel ragasztották egymásba a köveket.Jó volt?Akkor persze.Most is így csinálnád?Valószínűleg nem,mert túlléptünk már ezen a technológián.És ez nem baj. Azért írtam kimondottan ragasztást mert ma már ragasztunk.Azt meg nem tesszük pucér falra mert mocskos drága lenne.Bár láttam már egy emberkét aki megpróbálta.Büszkén mutatta is a felrakott 2 sor csempéjét a falon.Amikor mondtam az öregnek hogy számoljuk már ki hány zsák ragasztó fog így elfogyni a meló végére és az mennyibe is kerül az hát dobott is egy hátast.
Beszélsz ám zöldeket.!A csap nem tud falslevegőt beszívni.Ha a csaptelep betétje elkezd zajossá válni az attól van hogy a rézbetéten a menet megkopott.Esetleg a tömítése megkeményedett, és a ház úrnője erővel próbálta megszüntetni a csepegést.Ez esetben a réz zégergyűrű (nem biztos hogy így kell írni) felpúposodik.Először csap koppant a csap utána már zörög.Ez attól van hogy a betét mozgó része oldalra kileng mint a harang nyelve.Ki kell cserélni a betéteket (kompletten).
Aha. Nos, ez a puffogás még arra sem méltó, hogy érdemben válaszoljak rá. Ez a rövid véleményem róla. Egyébként a szövegkörnyezetből és a többiek megjegyzéseiből kiderül, miért ide dobtam be...
Falon belül van külön odavaló? Én sajna elszúrtam pár éve, hogy rábíztam magam a vízszerelő szakira, nem raktunk semmit a cső (horganyzott) köré, és most olyan zaja van, hogy amikor vizet engedünk, nem lehet a szobában hallani a tv-t. Arról nem is beszélve, hogy a melegvíz cső is hamarabb kihűl a falban.
Vagy lehet, hogy a csaptelep gagyi, és az a zajos?
topikolos hogy ez mekkora ötlet? Innen már csak egy lépés hogy nyissak egy zordonC3 problémái topicot :))))))))))))))))) Dekárhogynemvagyokmoderátor micsoda vérengzés lenne :DDDDDDDDDDDD Na viccet félretéve mivel ez már a második ebben a három hónapban hogy a közösség nem ért egyet a szúrkálódással, így ilyen téren a többség dönt egység nyal elven beszüntettem ilyentérű kötözködéseimet és vezeklekkkkkkkk :) cserébe a segítő hozzászólásaitokért.