a slaggal ugy csinaltam, hogy felvettem a falon egy nullat, odatette asszony az egyik veget. a nullat egy lecre is felrajzoltam, meg +- a centiket. a racspontra allitottam a lecet, es a viz mutatta, hogy a nullahoz kepest melyen vagy magasan vagyunk.
az ajanlatot koszonom, ha megcsinalom a csavarozast, lehet hogy megkereslek.
Én már nöttem ki más okból vödör vizet hasonló felületen, és ,eglepöen nagy részt beboritott. Slagvizmértékkel hogyan gondoltad? Van egy lézerem, ugyan nem forgó, de egyik sarokba beállitva nem olyan rossz. Ha kell kölcsönadom.
Hát ha nem porlik a betonod és nagyok a gödrök én a murexin am 20-at javasolnám.Ha több helyiséget kell szintbe hoznod és a minőségért hajlandó vagy pepecselni is(no meg azért hogy minél kevesebb anyagot keljen venni) érdemes tengely irányban kifeszíteni egy madzagot és méterenként lefúrni 6 os fúróval.Utánna félgömb fejű facsavarokat beletekersz és megkapod a legalacsonyabb pontot az aljzaton.(pontosabban itt a legmagasabb pontot,de a legalacsonyabb töltővastagságot).Ha megvan ez a vonal be lehet 1x1 méteres hálóban fúrni a helyiséget.A csavarok teteje mind vízszintbe van állítva (tekerve).Utánna az am 20-at simítóval elteríted a csavarfejek magasságában és kaptál egy halál sík vízszintes felületet.Legvégén mehet rá vékonyan a padlopond.
A csap magasságára nincs külön szabály (talán nem is lehet) kádaknál.Én jobban szeretem a fali kiállást,de ez csak ízlés dolga.A 15,5 centis távolságot kell csak betartani.Ha mégis a kád falából történő kiállás mellet döntesz körkivágót használj(jó a TESCO-s is),mert mint valaki már leírta elhasadhat a kád.Nem végig,de bereped. Az a vattaszerű (filc) anyag a hőszigetelő.Sokan azt hiszik hogy a melegvíz csövet kell csak leszigetelni,pedig pont a hideg csöve a fontosabb.Mégpedig azért mert a jó meleg párás fürdőszobánál ott fog a deresedés legelőször kicsapódni ahol ez a filc hiányzik.Ott lesz gyöngyözött a csempe és penészes a fuga.Tehát vakolás előtt nézd meg hogy takarjon rendesen mindenhol (a WC csövét is). Vakolat nem kell semmi spéci.Mehet a sima is.Ha nagyon tutira akarsz menni ragasztás előtt bekenheted a falat valami párazáró mélybeeresztővel,de a mai modern fugaanyagoknál szinte felesleges.
Régen amikor például a Visegrádi Várat építették ökrös szekéren vitték fel a kifaragott mészköveket és oltott mésszel ragasztották egymásba a köveket.Jó volt?Akkor persze.Most is így csinálnád?Valószínűleg nem,mert túlléptünk már ezen a technológián.És ez nem baj. Azért írtam kimondottan ragasztást mert ma már ragasztunk.Azt meg nem tesszük pucér falra mert mocskos drága lenne.Bár láttam már egy emberkét aki megpróbálta.Büszkén mutatta is a felrakott 2 sor csempéjét a falon.Amikor mondtam az öregnek hogy számoljuk már ki hány zsák ragasztó fog így elfogyni a meló végére és az mennyibe is kerül az hát dobott is egy hátast.
Beszélsz ám zöldeket.!A csap nem tud falslevegőt beszívni.Ha a csaptelep betétje elkezd zajossá válni az attól van hogy a rézbetéten a menet megkopott.Esetleg a tömítése megkeményedett, és a ház úrnője erővel próbálta megszüntetni a csepegést.Ez esetben a réz zégergyűrű (nem biztos hogy így kell írni) felpúposodik.Először csap koppant a csap utána már zörög.Ez attól van hogy a betét mozgó része oldalra kileng mint a harang nyelve.Ki kell cserélni a betéteket (kompletten).
Aha. Nos, ez a puffogás még arra sem méltó, hogy érdemben válaszoljak rá. Ez a rövid véleményem róla. Egyébként a szövegkörnyezetből és a többiek megjegyzéseiből kiderül, miért ide dobtam be...
Falon belül van külön odavaló? Én sajna elszúrtam pár éve, hogy rábíztam magam a vízszerelő szakira, nem raktunk semmit a cső (horganyzott) köré, és most olyan zaja van, hogy amikor vizet engedünk, nem lehet a szobában hallani a tv-t. Arról nem is beszélve, hogy a melegvíz cső is hamarabb kihűl a falban.
Vagy lehet, hogy a csaptelep gagyi, és az a zajos?
topikolos hogy ez mekkora ötlet? Innen már csak egy lépés hogy nyissak egy zordonC3 problémái topicot :))))))))))))))))) Dekárhogynemvagyokmoderátor micsoda vérengzés lenne :DDDDDDDDDDDD Na viccet félretéve mivel ez már a második ebben a három hónapban hogy a közösség nem ért egyet a szúrkálódással, így ilyen téren a többség dönt egység nyal elven beszüntettem ilyentérű kötözködéseimet és vezeklekkkkkkkk :) cserébe a segítő hozzászólásaitokért.
Az a baj hogy most (ma is) tényleg házat felújítok, ezért a fórumhozzászólásos értesítés email-en megjön a mobilomra sms ként, ezek után az ember kezet most, átöltözik, lájön' a földszintre, gép bekapcs, linux betölt, bejelentkezik, fórum.index.hu, építés-felújítás 2.0-ra feljön, megnéz, káromkodik, visszaöltözik, folytatja a munkát :D
"Ha ezzel megvagy fogsz egy jó hosszú vízmértéket és megnézed vele hogy Anno a mester mennyi pálinkát fogyasztott.Ezt úgy látod meg hogy minél görbébb a fal annál több volt a pia."
Hááát az a bajom hogy ha a mester annyi piát fogyasztott mint a konyha felújításánál akkor nagy gáz lesz :D A kiállásra rápróbáltam egy csaptelepet, elsőre ráment, de persze kb 110 cm magasan van, nekünk meg kádunk lesz, tehát a függőleges fordulónál ki kell szednem a csőből.
A vízvezetékek különben 1x éve nyomás alatt vannak, vakdugóval a végükön, szivárgás nincs (még látszik a bevésett cső míg le nem vakolom).
Vannak "standard" csapmagasságok kádtöltő / zuhany csaptelepnél? Sima mezei nem whirlpool akril kádunk lesz, még filózom hogy a kádból jöjjön ki a csap vagy a falból? Előbbi esetén nem kell szép kiállás (a kád mögött lenne, nem látható, sőt nem is csempézett helyen), de nem bízom az akril kádra csaptelepet szerelünk megoldásban. A falinál viszont nagyon számít a kiállás magassága, jelenleg 65/70 centi lenne (ezen a magasságon jönnen vízszintesen a csövek).
Van erre szabály?
A másik hogy a csövek fekete vattaszerű/szövetszerű izébe (hőszig) vannak tekerve, gondolom nem érdemes szétszedni a rendszert és ezt a polifoam szerű hab szigetelésre cserélni (nagyobb macera végigbontani 10m vezetéket mint amennyit nyernék vele).
Azért a vakolással is bajban vagyok. Tudom hogyan kell, a ház falán kb 10m2 felületet vakoltam le több rétegben alapvakolattal, glettelni is sokat gletteltem, de ez fürdőszoba lesz. Kell speciális vakolat? Ha végigvakolom, két menetben csináljam? (felső fél centis réteg legyen a simítás mint a glettelénél az utolsó kör?)
" Pucér falra amúgy sem lehet csempét ragasztani. " A ragasztó elötti korszakban csakis így készült, és akkor a görbe vakolatért nem köpködött a burkoló Ahol nem történt átalakítás,ott mégy mindig a falon van
Inkább 2,5-3 m-es vízmérték, ami megmutatja a hibát. Ami magas abból le, ami alacson oda alapozó majd ragasztó lehúzva. A padlopont is el kell húzni kicsit, hogy pontosabban peálljon