Az OHC felülvezérelt billenő lapszelep. Gondolom nyomatéka is lehet,mivel a Honda régóta gyártja csónakmotorjaiban. A legkisebb motorja 2,3 LE http://www.honda-marine.info/
- Hová gondolsz? - A gépezetek kapcsán jutott eszembe .... Egyébként is GPS kolégának le vagyok kötelezve ... :-)
-Ezek szerint egy "valós" kis 4 ütemüről van szó ( szelepvezérléssel ,szelepekkel , stb) - Most akkor el kell árulnom: egy könnyű kis (1 személyes) csónakba kellene 4 kw nál nem nagyobb beépitett (!) motor ... Hát ezen morfondírozom... Köszi! Marci
44-es számú a gyűrű és azt a 4-es számú dobóvilla mozgatja jobbra-ballra.
A körmös kapcsolótárcsa számát nem tudom leolvasni..de az úgy látom hogy a 11-es ellendarabokkal kapcsolódik...hol az egyikkel hol a másikkal - iránytól függően.
"Hát pedig a karmantyús-gyűrű ott van balra-lent."
Ez megnyugtató és Neked el is hiszem.
"Azért azt a Dacia kapcsolószekrényt megnézném magamnak, amelyikből simán hiányzik a szinkron - és mégis össze lehetett rakni...és még működött is :-)))))"
Én láttam a "kapcsolószekrényt" vagyis a sebbeségváltóművet szétszedve, és kézbe is adták az inkriminált fogaskerékegységet, de ugye ez sem ma volt, hanem anno a csepeli Renault szervizben.
Hát pedig a karmantyús-gyűrű ott van balra-lent. Nem a fogaskerekek járkálnak tengelyirányban....hanem csak a kapcsológyűrű.
Vigyázat, nem minden szinkron-áttételben kell legyen szinkronfék-gyűrű is - viszont ha a fogaskerekek állandó kapcsolatban állnak egymással - az már szinkron.
Sokszor hallottam, hogy azt a kónuszos oldalú bronz-gyűrűt nevezik szinkronnak - pedig nem az. Az a szinkronfék.
Az fékezi le szinkronfordulatszámra az adott áttételt - hogy a szinkronkapcsoló (vagy más néven karmantyús-gyűrű - amit ebben a szerkezetben is látok) az finoman tudjon kapcsolni.
Azért azt a Dacia kapcsolószekrényt megnézném magamnak, amelyikből simán hiányzik a szinkron - és mégis össze lehetett rakni...és még működött is :-))))) .
Lehet hogy a szememmel van baj, netán a robbantott rajz túl kicsi, de én itt szinkrongyűrűket nem látok.
Erről eszembe jut egy mintegy 22 éves történet: akkori munkaadómnak -egy kutatóintézetnek- csak Dacia személyszállító géperejű szolgálati járműre futotta, amit én vettem át a debreceni Merkur telepen.
Kiválasztottam a legkevésbé horpadtat és állóhelyzetben a motort is elindíthattam, szépen ketyegett.
Az adminisztrációt követően kigurultam a telephelyről és meglepődtem, hogy a II. sebességi fokozatot csak duplakuplung és közel szinkronfordulaton volt hajlandó kapcsolni. Mire jó a katonaság és a Csepel teheratókon szerzett jártasság.
A lényeg, hogy garanciálisan javították, de addig is eltelt 3 hónap, amíg Romániából megérkezett az a szinkrongyűrű, amit állítólag az autógyárban dolgozó rabok szabotázsa miatt nem építettek be...
A többi hasonló high-tech kivitelezéstől megkíméllek benneteket, mindenkinek meg van a maga története, akár egy önálló topicot is érdemelne :)
Bizony-bizony - (a rajz alapján) ez szinkron. Vagyis karmantyús reteszelés történik - miközben a fogaskerekek (a hátrameneti is) állandóan kapcsolatban állnak egymással - vagyis forognak.
Más szóval: váltáskor nincs asztmás-krákogás.
Az viszont nem kristálytiszta, hogy az a többtárcsás kuplung mit "alkot" odabent...de jobb ötlet híjján, lehet hogy nyomatékhatároló - vagyis megcsúszik, mielőtt a terhelés pozdorjává törné odabent az apparátot.
Ha az, akkor ez egy dicséretes intézkedés - akárhogy is nézzük. .
Hogy szakszerűen megnevezve, ez milyen kivitel, nem tudom. Úgy nézem illik tehermentesíteni, de valamiféle szinkronizálás mintha lenne benne. Ránézésre egész preciz kivitel. De a puding próbája az evés.
A robbantott rajzból nekem nem derül ki milyenek a csapágyak, de lenne rá egy fogadásom, hogy Mervipapa már belekukkolt a teljesítményben kissebbe. A feltett képen látható a 30 LE-s van.
Ez milyen rendszerű? Mert én qrvára utálom, mikor hátramenetbe téve nagyot kattan a főgép. Régebben olvastam pl. bolygóműves irányváltóról . Persze nem külmotoron.