Valahol ezt a módszert találtam, mi az igazság, melyik módszer nem vágja haza a comp-ot, és a többi elektromos kütyüt??
"- A lemerült akksiról lekapjuk a + sarut, majd a + sarut (a + akku kivezetés kihagyásával) összekapcsoljuk a járó motorú és jó akksijú autó + akkukivezetésével. Arra azonban vigyázni kell, hogy a + saru és a kábel nehogy testre érjen. Én például egy darab rongyba szoktam betekerni, de figyelni kell, mert a csatlakozások melegedhetnek többszöri indítózás során. - A negatív kábellel már nincs gond, mindkét végét fel kell kötni, de úgy, hogy jó érintkezést biztosítson! Ha a verda beindult, néhány sec. Járás után a + sarut úgy kell visszaszerelni, hogy az indítókábel még rajta van és a másik kocsi motorja jár. - Így indításkor ki van iktatva annak a lehetősége, hogy az indítómotor és a lemerült akku együtt túlterhelje az elektromos rendszert."
A mostanában kapható "bikakábelek" belseje általában egy sima kis 1,5-es tyúkbél. Szart sem ér. Nekem van egy régebbi fajta, ott a szigetelés gyak. vékonyabb, mint a sodrott réz kábel belül.
Pozitív a pozitív sarura
Negatív a motor testre, vagy valami nagy fémdarabra a motor környékén
és mehet. Mindig a gyér ósanos/tecskós kábel a kis keresztmetszet. Bikáztunk már be traktort Vitaráról, nemtéma.
Becsípődésgátló van benne, de a lehúzott ablakot nem húzza fel. Amikor megvettem próbálgattam a kulcsal is de nem csinálta. Elfogadtam hogy ez nem tudja. Tudnia kéne? Tudnia kéne? 2004-es X-design felszereltség.
Amikor nekem lemerült (égve felejtett belső világítás) kellett vagy 20 perc mire beindult. Nem igazán találtunk olyan helyet, ahol ne lenne festve a fém, lassan húzott át így.
nekem break van, de szerintem nem különbözik: 1. két csavar leteker, egyiket az ajtó felöl, egyet az csomagtér felöl 2. búra kihúz, kábel leszed 3. piros és fekete rész óvatosan szétpattint, vigyázz törik! 4. izzó kicserél 5. majd vissza
nem tudom az okát, de állítólag 20-30 perc állás után lehet bikázni, de ezt akkor még nem tudtam..... a másik akku kisebb volt, de járó motornál próbáltuk, de olyan volt mintha össze se lett volna kötve...nem értettük, pedig akivel csináltuk tapasztalt "bikázó" :)
Új vagyok itt peugeot téren és annyi lenne a kérdésem hogy sw-ben a hátsó égőt annyi az egész kicserélni hogy lámpabúra leteker levesz égő kivesz betesz búra vissza és kész is? Köszönöm a segítséget hello!
Ezt a felhúzás-lehúzás-t mindegyik ablakkal meg kell csinálni hogy felhúzza az ablakokat bezárásnál? Most vettem észre, hogy az enyém se hajlandó fölhúzni.. Előre is köszi, Dru
jó állapotú akksinál nincs különbség. Viszont ha már kezd gatyásodni, nem ez volt az első totál 0-ra merülése (amit nagyon nem szertenek az akksik), akkor bizony van különbség. Az igazi akkutöltők "speciális" módon, töltöttségtől függően eltérő karakterisztikával töltik az akksikat (töltő feszültség és áram is változik az időben). Az autó generátora viszont konstans feszültségű töltést ad neki, ami szintentartásra tökéletes, de mélykisütött állapotból visszahozáskor nem a legoptimálisabb. Nem bántja nagyon, csak éppen kapacitáscsökkenést okoz. Illetve a másik dolog, ami az akkutöltők mellett szól: van olyan, ami képes áramimpulzusokkal lebontani az elektródákra leválasztódott kén réteget, ezáltal regenerálja az akksit (növeli a kapacitását).
nem nekem szólt, de belevau: a bikakábel átmérője szokott inkább a szűk keresztmetszet lenni. meg a türelmetlenség. Ha megoldható, hogy 15-20 percig töltse a másik autó a kábelen át az akksidat, akkor indulni fog, de ha totál 0-n volt az akkud, akkor maga az akku annyi töltést venne fel, ami vékony kábelen nem fér át rövid idő alatt. Indításkor meg ehhez még hozzájön az indítómotor teljesítménye is...
Ha jól látom, ez egy gondozásmentes akksi, nincs cellakivezetése, tehát nem tudsz rajta se elektrolitszintet, se savkoncentrációt mérni (az akkusok ezt csinálnák), szóval itt marad a megy-nemmegy módszer.
felhúzod az ablakot és a felső végálláson túl is húzva tartod 4-5 másodpercig, aztán lefelé irányítod, és ott is "túlnyomod" 4-5 másodpercig. Utána jó lesz. (ha nincs betanítva, akkor a távirányítóra nem tudja felhúzni a lentfelejtett ablakot, tehát nem csak a becsípődésgátlóhoz kell)
reggel autó nem indul, bikázás nem sikerül, akksit keres, azt mondják csak 240mm-es jó, de legalább 600A indító áram kell (2.0HDI 110LE) sehol nincs ilyen a környéken. Akksi kiszed helyet méreget, bele kell férni a 280mm-esnek is............... vettem egy 70Ah680A-es bosch akkut és belement, fedelet még nem raktam vissza, bár lehet hogy rá se fér, és a lényeg nem kellett semmit tanítani, nyit-zár, indul, becsípődésgátlót még nem néztem.......... azt hogy kellene tanítani ha nem menne?
>Én az átfolyás mérőt tartom logikusnak. Könnyű megvalósítani (kis pörgettyű egy kis >mágnessel meg reed relével) és pontos. Egy "pontos" átfolyásmérő irtó drága. Pl. a MÁV mozdonyain akarták úgy mérni a fogyasztást, de letettek róla, mert 3 hetente kalibrálni kellett, ugyanis addigra nagyságrendekkel eltért a befecskendező computer által számolttól (és a valóságtól). Azonkívül dízelnél ott van a résolaj, ami meg visszafelé áramlik egy másik csőben. (De tudtommal a K(E)-Jet-es benzineseknél is van visszafolyó benzinág, és talán a modernebbekben is...) Szóval az átfolyásmérő helyett a befecskendezés adatait használják. Ott mikroszekundumra és pikoliterre tudni lehet, hogy mi történik.
Tehát ha jól értem, akkor pótoltak az autódon 3 műanyag elemet, majd rohangáltál az autóval 1 évig, és akkor hirtelen megint leszakadt az a műanyag elem. De elötte 1 évig semmi baja nem volt, tehát valszeg jól rögzítették a szerelők. De te azért őket hibáztatod. Értem......
Azt tudni kell, hogy csutka lemerült állapotban a sav és víz szétválik és szét tud fagyni az akku, feltöltve nem mert úgy fagyálló az elegy. Könnyen lehet hogy tényleg csere lesz, leginkább a lemerült tárolástól és a szétforralástól döglik meg, és ez hidegben fokozottabb.