Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csmisi Creative Commons License 2010.01.27 0 0 24
Ha a 2.5-ös ZMZ-motoros, akkor van a melóhelyen javítási könyvem hozzá...

Holnap megkeresem.
Előzmény: Törölt nick (21)
priluki Creative Commons License 2010.01.27 0 0 23
Most nézem csak, hogy a linket elbaxtam!
Előzmény: priluki (22)
priluki Creative Commons License 2010.01.26 0 0 22
Szia!

Ha benzines erőmű van benne akkor a "Volgás tapasztalatok" című topicban érdemes próbálkoznod:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?cmd=Article_showArticle&t=9043757


Üdv: priluki
Előzmény: Törölt nick (21)
komarl Creative Commons License 2009.08.26 0 0 20
Szevasztok!
itt egykép a gépemről.Illetve csak volt gépemről. Franciaországban voltam vele,oda-vissza szinte megállás nélkül jól birta, a 3000-es fordulaton pörgött a gép. Volga motoros. Tapasztalat,nem autópályára való! Véleményem szerint minimum 150LE motor kellene bele. Ettől eltekintve jó kis gép.Városi közlekedésre kiváló.1,5-2 tonnát jól viszi.
4 karika Creative Commons License 2009.08.09 0 0 19
szevasztok
gazella steyr bontott motorvezerlő elektronika , gyári önönditó eladó
aglov Creative Commons License 2009.04.29 0 0 18

Sziasztok!Zsolti vagyok a Volgás fórumról.Gazella 5-ös váltót,váltókat keresek megvételre.Ezeket 1az1-ben fel lehet tenni a Volgákra ami elég jótékony hatással van a fogyasztásra,és a sebességtartomány is elég jól kitolódik.Nekem is szerencsém volt autózni Gazellával és a 4.-5.sebességfokozatok között majdhogynem nincs is külömbség,de ha Volga alá tesszük ezeket a váltókat azt tapasztalhatjuk,hogy a 4.-5. fokozat között meglepően nagy a "távolság".Például,ha 90km/h-nál 4.ből 5.be toljuk a fordulat annyira visszaesik,hogy szinte semmi motorzajt nem lehet hallani és ha a végét keressük az 5.-nek akkor valamivel 160km/h fölött meg is találjuk.Magyarul az 5.-nek az utazója 90 és 130km/h között van.:-))A Gazellára csak annyit tudok mondani,hogy egy kis odafigyelés,törődés melett napi használatban is kiválóan használhatóak,mint bármelyik Orosz autó!

4125 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 17

Hát rekordot azt nem :-)

 

Bezzeg a ruszkiknál biztosan rekordot döntene, amennyi gazella van náluk, amikor ruszki közlekedésről nézek videót, azt látom, hogy több a gazella, mint a személyautó :-)

Előzmény: Törölt nick (16)
4125 Creative Commons License 2008.09.10 0 0 15

ime néhány totalcaros teszt:

 

steyr motoros szimpla fükés terepes gazella:http://totalcar.hu/tesztek/haszon/gazella/

 

andoria motoros, nem terepes, szimplafülkés kivitel:

http://totalcar.hu/tesztek/haszon/gaz3302/

 

és végül egy videó egy andoria motoros, terepes, szimplafülkésről:

http://www.totalcar.hu/tv/050604/ 

 

 

P.Laci. Creative Commons License 2007.12.15 0 0 14
Hy!!!

Platósom van. Ablakemelőt 2 szer kellett eddig cserélnem. Igaz amit betettem bontott volt.
frundsberg Creative Commons License 2007.12.15 0 0 13
Platós vagy dobozos? A tipikus szétszakadós- ablakemelő problémát hogy oldottad meg?
Előzmény: P.Laci. (12)
P.Laci. Creative Commons License 2007.12.13 0 0 12
Szia!

Én a Gazellámat mezőgazdasági munkákra használom! Benzin-gázos
nekem 15L gázt fogyaszt benzint csak indításra használom reggelenként!90Km/ó az utazósebbeségem. Nekem nagyon bevált a gép! Igaz karban kell tartani de akkor nem lesz vele gond! A kormányzása ahoz képest hogy nem szervós elég jó. Van a családban Steyer mocival szerelt platós is! Nagyon fasza megbízható gép de ha valamit cserélni kell rajta egy vagyon. Én csak ajánlani tudom.
frundsberg Creative Commons License 2007.12.09 0 0 11
jah és mennyi rá egy gumi és milyen gyártmány?
Előzmény: P.Laci. (9)
frundsberg Creative Commons License 2007.12.09 0 0 10

Mostanában találtam ezt a topicot de láttam hogy smemi mozgás nicns úgyhogy nem is írtam.

 De ha jársz vele akkor megoszthatnál sztem a közzel pár képet meg adatot a fogyasztásról meg az utazósebességről.

 Kábé fél éve nézegetem a Gazellákat, egyet voltam is már kipróbálni azt 200ért adták volna de nagyon le volt gyilkolva. hengerfejes is volt meg rohadt mindene szinte.

 Nekem mindenképpen dobozos kellene mert leginkább motorszállításra használnánk azt meg platón nem lehet megoldani ugye. A Steyr dízel az azért nem jó mert egyrészt drágán adják és 70ezer bele a porlasztócsúcs darabja, valamint a turbóra is nagyon rá kell figyelni. Az adoria motoroshoz még nem volt szerencsém de abból sincs igazából kínálat.

 Úgyhogy a legjobb alternatíva asszem a volga motoros begázosítva. Fogyasztásról megoszlanak a vélemények, eddig 16 literes gázfogyasztást hallottam nagy átlagban, ez nyilvánfügg a vezetési stílustól. Mivel van hátul sima és ikerkerekes is (max összsúly 2800 illetve 3500kg) ezért nekem bőven elég lenne a sima kerekes is, de sajna majd mindegyik iker. Amit próbáltam az 80-85tel szeretett menni és fura volt hoyg a 4 és az 5.fokozat között csak kb 400fordulat a különbség. Kérdeztem a Gazella importőrt és azt mondta hogy 40ezerért lehet beletenni hosszabb végáttételt, ennek majd még utánanézek. Azért egy 100körüli utazó jó lenne mert különben a kamionok letolnak...   

Előzmény: P.Laci. (9)
P.Laci. Creative Commons License 2007.12.08 0 0 9
Szevasztok!

Nagyon kihalt ez a topik!!!

Én lassan 8 éve vagyok egy 98 kiadású benzines Gazella boldog tulajdonosa. A boldog pozitív értelembe!!! Igazán nagy igénybevételnek van kitéve és semmi gond!!!

Eddigi hibalistám:

2db ablakemelő
1db ajtózár
1db AC pumpa
1db aksi


Továbbá a kopó alaktrészeket természetsen. ( gumik, fékbetét,elosztófedél)

Komolyabb megbibásodása még nem volt!!!


Pedig van hogy napjában 500-600Km-kell neki lefutni heti rendszerességel!!!
Péter az állat Creative Commons License 2005.06.10 0 0 8

"Sokat buktál rajta? "

 

Hál' istennek nem. Asszem csak a gázosítást, na meg a gázpumpa maradt a nyakamon, mert alig hogy megvettem eltörölték a gáz jövedéki adóját, és már a qtyának sem kellett a pumpa. A kocsit  az a srác vette meg, aki azt a munkát átpasszolta egy időre, amihez kiegészítő autónak vettem a gizit. Így mikor visszavette a melót korrekt volt, mert bár nem ért annyit több részletben ugyan, de kicsengette a lét amennyiért én is vettem.

Sajnos ő sem járt jobban vele. A hengerfej pakolás nála sem bírta jobban (én háromszor cseréltem) , de nála a váltó is megadta magát, és volt valami difi a hátsó hídnál is. Talán éppen difi? És a fülkét újra kárpitoztatta, mert teljesen szétfoszlottak az ülések. Ő nem hallgatott a szerelőre, úgy volt vele, hogy van a fékbetéten ferrodol bőven (volt is) úgyhogy féktárcsát is cserélt huszonezer kilométernél. És még ki tudja mit. Gondolom a kormánynál is kellhetett valami szerelés, mert már nálam is emberes volt tekerni. Millió helyen kellett volna zsírozni, ha bevette volna, de nem vette.

Egyszóval ha akar kalandot, vegyen gazellot!

Olvashatsz erről az autórol a "népitélet" rovatban is, bár azóta biztos megtetted.

 

Előzmény: Törölt nick (4)
ZöPö Creative Commons License 2005.06.10 0 0 7
Na, még valamit. A barátom egy Zsukot cserélt le Vaszilijra. Neki Vaszilij az élmény. :-))))))
Előzmény: ZöPö (6)
ZöPö Creative Commons License 2005.06.10 0 0 6

Ja, igen. Vezettem Vaszilijt, mit mondjak, a váltója egy büntetés volt, a motorjáról az volt az érzésem, hogy miközben ömlik keresztül rajta a benzin, ha egy kötéllel rákötnénk Vaszilij seggevégét az Ignisem hátsójára, símán elhúznám. A járdára félkerékkel alig bírtam felállni vele. A FIAT Ducatot ehhez képest ÉLMÉNY vezetni. Ezeken kívül a seregben vezettem Rába-MAN-t, azzal inkább nem hasonlítanám össze. :-)))

 

 

Előzmény: ZöPö (5)
ZöPö Creative Commons License 2005.06.10 0 0 5

Egy barátom GAZellája. A családban Vaszilij névre hallgat. :-)

 

12
Péter az állat Creative Commons License 2005.06.10 0 0 3

Nekem volt, de sikerült eladnom hál' istennek. Három éves volt a csoda, és 18e km volt benne mikor vettem, és nem volt öt, mikor eladtam, de az volt életem egyik legboldogabb napja. Akkor lássak mégegyszer ilyen szutykot, mikor a hátam közepét. Borzalom!

Ami rosszat egy autórol el lehet mondani, az szinte mind rá illett.

A fogyasztása városban olyan 22-23 liter 95-ös, országúton Vmax 70-el már 18-19-nél megállt. Gázból ugyanennyi, így az árkülönbözet azért vigasztaló valamelyest. Pontosabban anyagilag másként nem is lehet bírni.

Az eredeti orosz plató, valami eszméletlen gnom méretű, asszem 3X2-es, (vagy egy picit rövidebb?) de 4 euronál nem fér fel több, viszont mellette sok holttér marad. A gyári ponyva alá csak kúszva lehet bejutni, a rendes ponyvához viszont gyenge a motor.

A kaszni, és az alváz rohad. Kenegetheti az egyszeri user, vagy csinálhat vele bármit akkor is. Az összeszerelés minősége rapszódikus.(Állítólag van akinek bejött, és kifogta a jó szériát, csak az olyan ritka, hogy az UL szintjén van.). Az alkatrészeké is. Az alkatrész áraké is. A cikkszámok, és ezzel az áraik is akár szállítmányonként is változó lehet, és akár 10X-es különbségek is lehetnek attól függően milyen bugyi van a muszkán.

A motor gyenge, és nem strapabíró. A 100 paci már a tervezőasztalon sem lehetett nagyon meg, és egy "versenyző" alkat néhány (vagy néhány tíz ) kilométeren belül jó esélyekkel széthajtja. Viszont a hajtás rendkivül rosszul áttételezett, így ezt a hibát erősíti. Mert bár öt sebesség van, de a francnak sem kell a 130-as Vmax (ilyen tempónál úgy is meghal a hengerfej, vagy behorpad a tank, ráadásul a 4-es, és az 5-ös között különbség alig), viszont nem lenne egy hátrány, hogy simán megrakva is képes legyen egy egyszerű járdaszegélyre felálni, és ne kelljen ezért leégetni a kuplungot.

A motortérben bár nagy hely van,rendesen hozzáférni mégsem lehet semmihez.

Mellesleg az egész autó nagyon karbantartás igényes (amolyan szabadidő autó, sok primitíven egyszerű megoldással), viszont a belefektetett karbantartást nem hálálja meg. Nekem hetente tönkrement rajta valami, és mindíg más. Ami pedig elromlik, az gyorsan, és nagyon elromlik, tehát azonnal cserélendő. Tehát nem úgy, hogy még elgurulok vele a szerelőhöz, vagy neadj még egy kicsit dolgozok vele. Többször maradtam vele az út szélén. 

A kopó alkatrészeket pedig javasolt az élettartamuk felénél cserélni, különben felkeményednek, és átmennek koptatóba. A tárcsafék betéteire példul 6-7e Km-t mondtak, feltéve, ha nem akar 15e-nél tárcsát cserélni a tag.

Az autó üzemkészsége csapnivaló. Az indítás benzines létére sokszor nyáron is gondot okoz, télen pedig igazi vesszőfutás.

A fülke kárpitjai rekord idő alatt lepusztulnak. Talán valami bugyi anyagból lehet. Az ablakok páramentesítése elég reménytelen. És az ablak tekerők is korán halnak.

És hogy jót is írjak róla, tágas a fülkéje, és rossz úton sárban, hóban nem lepődik meg, hanem szépen leküzdi.

Egyszóval oroszoktól csak vodkát! De autót semmi esetre!!! Összehasonlítva az akkor olyan 14 körül járó M.A.N.-emmel, ég és föld a manci javára, de még most is így van, pedig az idén lesz 19 az "öreglány" és úgy 300e lehet benne, de semmilyen gizellára nem cserélném el.

Aki pedig ilyet venne, csak annyit tanácsolnék, hogy gondolja meg, megéri-e kockáztatni! Mert kiszállni belőle (éppen a kétes hírnév miatt) nagyon rosszul lehet.

 

Előzmény: Törölt nick (-)
Maz Creative Commons License 2005.06.09 0 0 2
Őőő, izé. Az Andoria az lengyel. Amúgy a motorpalettán Steyr(eredetű) motor is szerepel.
bindera Creative Commons License 2005.06.09 0 0 0
zer0
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 topiknyitó

CS

 

Azért nyitom meg ezt a topikot, mert nem sok információt találtam erről a kisteherautóról, mely elég vegyes érzelmeket vált ki autóhoz valamennyire is értő embertársaimból. Mit érdemes tudni eme kétes (?) eredetű és minőségű járgányról, hogyan van motorizálva. Hallottam, hogy szerelik az ősrégi GAZ (UAZ,Volga stb...) 2.4-es benzinessel, és egy híres-hírhedt Andoria nevű bolgár turbó dízellel.Teher és terepjáró, kisbusz és sima dobozos változatai egyre gyakoribbak a hazai utakon. Várom nálam jobban hozzáértők véleményét a típusról. Valami szép, igényes nullázást várok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!