Keresés

Részletes keresés

indexalfalima Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53309
Valóban: :))
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20100125-0
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737ng-29935.htm
Előzmény: BJani (53308)
BJani Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53308

Új info szerint az ET-ANB volt, ez 2002-es gyártású, ex Ryanair.

De szemöldök ablaka ennek sincs.

 

http://www.airliners.net/photo/Ethiopian-Airlines/Boeing-737-8AS/1569891/L/

Előzmény: BJani (53305)
robicsek Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53307
már nincs is ott a presstv.com-on sem, gondolom rájöttek.
Előzmény: BJani (53305)
robicsek Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53306
off
hát én másképp emlékszem földrajzból, de hát a terminologiák változhatnak, ha most ugy csoportositják, ám legyen. Irán mondjuk sem nyelvileg, sem kulturálisan nem igazán tartozik egy csoportba az arab országokkal szerintem, mert a perzsa az ugye indoeuropai, és Közép Ázsiában van egy csomó igen közeli nyelv, pl a tadzsik asszem majdnem perzsa. Tadzsikisztán meg csak nem Közel Kelet, nem?
Előzmény: ayantaqe (53303)
BJani Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53305

Az a tengerparti kép biztosan kamu. (nem ez az esemény)

Az etióp gépnek nem voltak szemöldök ablakai, 2007-es gyártású.

(Te raktad be a lightba :-)

Előzmény: Törölt nick (53300)
BJani Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53304
A dupla sárga vonal - ha jól sejtem - az a teherviselő rész határa. Tehát azt keresztezni egyébként sem illdomos repülővel.
Előzmény: DoomONMZ3 (53301)
ayantaqe Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53303
Irán a Közel-Kelet része. A "Middle East" kifejezés az arab-indiai köztes területet jelölte anno, utána visszahúzták a keleti katárát Iránig, de manapság már Pakisztánt és Afganisztánt is bele szokták számolni a stratégák. Én a Kaszpi-térségtől innen lévő részét szoktam annak venni, amiben bőven benne van Irán, ráadásul lényegesen jobban kötődik kulturálisan a termékeny félholdhoz, mint a közép-ázsiai vagy távol-keleti országokhoz.
Előzmény: robicsek (53302)
robicsek Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53302
Attól a repedéstől még a futópálya szerintem bőven használható.

Egyébként, mi köze ennek e Közel-Kelethez? Irán jóval odébb van.
Előzmény: DoomONMZ3 (53301)
DoomONMZ3 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53301

http://www.imagebam.com/image/c4c55765117203

hogy néz már ki a kifutópálya:)  Jól meg kell gondolni mielőtt a közel-keletre indul az ember.

ayantaqe Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53299
ez fake. nézd meg a tengeri viszonyokat itt:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8478060.stm
Előzmény: Törölt nick (53295)
ayantaqe Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53297
franc tudja. miután volt róla szó a közelmúltban, a moszad figyelmeztetést is küldött, így könnyen lehet. mondjuk nem látom értelmét egy ilyen drága rakéta tesztelésének egy teljesen semleges utasszállítón, de nem a racionalitásukról híresek, szóval..de ez csak spekuláció.
Előzmény: Törölt nick (53294)
ayantaqe Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53293
nem mondom, hogy fel sem merült bennem egy hezbollah-dvina kontextus....
Előzmény: kábelbúvár (53291)
Airbus A320 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53292
kábelbúvár Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53291
Bejrut....
Előzmény: ayantaqe (53286)
DAttis Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53288

A képeket (TV) látva nem hittem volna, hogy valaki túlélte.

Azért nyilván vannak "fokozatok"  "hogy kell" lezuhanni, hogy ne legyenek ilyen szerencsések.

Viszont biztos kellemes lehet egy ilyen földetérés a gerincnek, az enyémnek biztos az lenne

Előzmény: robicsek (53283)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53287
CSak talalgatok de ha mindket oldalon "szimmetrikusan" tortek le a szarnyak akkor valszeg jooooool odacsapta a vasat a pilcsi.
ayantaqe Creative Commons License 2010.01.25 0 0 53286
http://index.hu/bulvar/2010/01/25/a_tengerbe_zuhant_egy_etiop_gep_bejrutnal/

RIP. a rossz időjárási körülményekről pedig nem lennék 100%-ig meggyőződve. de remélem, hogy "csak" az theteő felelőssé..
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.24 0 0 53284
Há van benne vas, az biztos. :)) 98-100 tonna MTOW? :)
Előzmény: robicsek (53283)
robicsek Creative Commons License 2010.01.24 0 0 53283
jó vas ez a Tuskó, tudjuk. összetörik, szárny leszakad, kigyullad - stb - és nincs komoly sérülés. Komolyan.
Előzmény: Abeto (53282)
Abeto Creative Commons License 2010.01.24 0 0 53282

Ontopic esemény volt, sajnos:

 

http://hvg.hu/vilag/20100124_irani_gep_balesete.aspx

 

 

manhattani Creative Commons License 2010.01.23 0 0 53281
>Ha viszont végiggondoljuk, szerintem a repülésről szóló mindenfajta kommunikációt fontos lenne érthető, de szakmai mederben tartani.

Aha, az fontos lenne...
Vonaton sokkal többen utaznak, mint repülőn. Amiket olvasok a vasútközlekedésről (néha még itt is :-)) ), az épp olyan, mint amiket te olvasol a repülésről :-)))

Szerintem a szakmai meder a témához értő szakembereknek szól. A többinek meg pont úgy jó, ahogy ő érti (vagyis sehogy...). Az ismeretterjesztő filmekben meg a szakértelmet pótolja a hatásvadász utánjátszás. Bizos vagyok benne, hogy akár baleseti szituációban a pilóták nem eltorzult arccal húzzák a szarvkormányt, mint a NatGeón. De szituációhelyesen eljátszva nem lenne annyira érdekes...
Előzmény: zze (53274)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53280
Hát, sok sikert. :))
Előzmény: Vgyuri (53279)
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53279
Na erre kiváncsi vagyok. Kb. fél éve a legalsó email címet, az anyacégét már én is megtaláltam, írtam is nekik, de visszapattant a levél :-)
Előzmény: Törölt nick (53278)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53278
Ennyit tudtam kinyomozni:

Ezen a linken egy webes levélküldéshez jutsz, ahol meg tudod írni a véleményedet.
Azt írják az oldalon, ahonnan ide jutottam, hogy részletesen üdvös leírni, hogy mi nem tetszett, mi volt hibás, ki mondta kb. mikor, a program címe, adásidőpontja, az időzóna megjelölésével.

http://www.history.com/global/feedback/contact.jsp?site=HistoryChannel.com&NetwCode=THC

Amúgy pedig az anyacégnek is lehet email-t küldeni, a feedback@aetv.com címre.
Előzmény: Vgyuri (53277)
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53277

Hogy tudnék vissajelezni a History channelnek. Ők vannak a legjöbben a bögyömben, mert az újmódi hatásvadászatot leszámítva a legjobbak a filmjeik, amiket nagyon agyoncsap a kritikán aluli magyar fordítás.

 

Előzmény: Ramius (53272)
DAttis Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53276

"Szerintem ez fontos, mert a "redneck" is ülhet repcsire, amivel előfordulhat késés, elveszhet a pogyó, mehet kitérőre, rászólhatnak, ha telefonál, és így tovább, millió dolog."

 

Én  bár nem vagyok ász a repülésben de ha utaztam akár menetrendszerintin, de főleg "üdülő járaton" (charter) néha nem bírtam visszafogni a röhögést mikor két "nagyokos" vitázott, hogy a repülőgép amivel utazunk az most Airbus vagy Boeing, mert nekik ugye a lényeg az volt, hogy a repcsi az üdülőhelyre viszi őket.

Volt amikor félhangon mögöttük "elkiabáltam magam" hogy milyen jó, hogy Boeing-737-800assal megyünk... Mindjárt abbamaradt a vita, Airbus és Boeing támában :))

Őszintén a BKV utasok nagyrésze lényegi kérdést csinál-e abból, hogy az a busz amire felszáll, az éppen milyen Ikarus? Szerintem nem, csak a magamfajta hülyéje tesz különbséget busz és busz között, a nagy átlagnak a BKV busz az kék és a járatszám a fontos, hogy honnan hova megy.

A repülőgépeknél meg hogy milyen légitársaság színében pompázik a többi már nem lényeg, csak hogy repül.

Előzmény: zze (53274)
zze Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53274
Első ránézésre igazad van, az átlag tömeget baromira nem érdeklik a részletek. Hogy a zivatar az egy olyan nyári vihar, hogy most a hajtómű az motor, az a slaugozás ablakmosás vagy jégtelenítés, stb.

Ha viszont végiggondoljuk, szerintem a repülésről szóló mindenfajta kommunikációt fontos lenne érthető, de szakmai mederben tartani. Mert időről időre ama bizonyos "átlag tömeg" is elkezd a repüléssel kapcsolatos valamilyen dologról vitázni. De nem érti azt, amiről beszél. Csak emlékezzetek a tavaly nyári itteni balhéra az AFR szerencsétlensége után, vagy az irányítóknál rendszeresen felbukkanó hőzöngőkre, akik szerint minden héten cserepek repülnek a tetőkről Ferihegy környékén.

Szerintem ez fontos, mert a "redneck" is ülhet repcsire, amivel előfordulhat késés, elveszhet a pogyó, mehet kitérőre, rászólhatnak, ha telefonál, és így tovább, millió dolog. Biztosan másképp állna az egészhez, ha egy kicsit - pont annyit, amennyi érthető - értene az egészből.

Előzmény: manhattani (53260)
Ramius Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53273
Mondjuk addig jó, amíg offtopik tudunk maradni... :-))
Előzmény: Ramius (53272)
Ramius Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53272

Bocsi, ha esetleg úgy tűnt volna, de nem tételeztem fel.

Úgy értettem, hogy régi történetnek kell lennie, mert a közelmúltra bizonyosan nem igaz.

 

Amit a fordítókról írsz, sajnos tény. Ugyanakkor az is, hogy azért igen erős visszajelzés megy a fordítókról.

 

Többiektől bocs az offtopikért, nem is figyeltem, hogy ez nem a Lejter Jakab a filmfordító topik...

 

Előzmény: Antera (53253)
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.22 0 0 53271

A robbanási zóna rombolódásában jelentős szerepe van a robbanóerőn kívül a robbantási magasságnak. Ugyanaz a bomba a földfelszínen robbanva az epicentrumban mindent elpusztít, de a kisebb nyomású és kiszóródási zóna átmérője kisebb.

 

Magasabban robbanva viszont a központban kisebb a rombolás, de a köztes zóna sokkal nagyobb.

 

Igazán magasan robbantva pedig a felszíni rombolás-kiszóródás alig észlelhető, viszont a kezdeti sugárzás kiterjedtebben működik. (pl. a neutronbomba)

 

A túlélés szempontjából pedig legalább olyan fontos tényező az élőerők viselkedése. Mindig van egy olyan zóna, ahol szakszerű-begyakorlott intézkedések révén életben maradnak az emberek, tétlenség vagy zűrzavar esetén pedig meghalnak. Hirosimában jelentősen növelte az áldozatok számát, hogy nem tudták mivel állnak szemben, a külvárosok lakossága - ahogy tanulta - ment a belvárosba menteni,  ahelyett, hogy elmenekült volna.

Előzmény: Galfi Gergo (53269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!