Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Kérdeznék valamit, ezt a kéményt a fütéstechnika szabály szerint átvette?
Ui én pont egy éve készíttettem egy 200-as szerelt saválló acélkéményt, a helyi fütéstechnika át is vette, s a szerelő akkor azt mondta, hogy béléscső nélkül már nem vesznek át kéményt, ha jól emlékszem, ezt a kéményseprő is megerősítette, így nem tudom, hogy a saválló misung bélécsőnek minősül-e, vagy megint változott az előírás, vagy akkor nem jól mondták.
OK, most már értem, illetve mégsem. Miért nem saválló acélcsövel béleltétek a kémémyt. Ezt a saválló misungot nem ismerem, de elképzelhető, hogy a kátrányt átengedi, főleg, ha a hő hatására hajszálrepedések keletkeztek. A képek láttán még inkább indokolt a kémény fórum felkeresése, ha még nem történt volna meg. Ezzel a misunggal még lehet hideg a kéményed, és ez okozhatja a kicsapódást.
Na következő a helyzet.A kémény falazása során 1 műanyag 200-as csövet tettünk a kéménybe,és ezt öntöttük körbe saválló cementből készült misungal.Eza cső zsaluként szolgál amit húztunk tovább ahogy a kémény haladt.Megpróbálok képet küldeni.
Azt nem értem, hogy saválló cementtel öntött béléscső? Saválló acélcső cemetágyban?. Sztem akkor rosszabb, mintha nem tettél volna bele cementágyat, csak a levegő venné körül, a lényeg hogy a kémény minél hamarabb felmelegedjen. Viszont a saválló acélcsőnek nem kellene átengednie a kátrányt a téglába, tehát indokolt a kémény fórum felkeresése.
A huzatszabálytó a beállított érték közelében zár, mindegy hány fokon, ugyanúgy lezár. Ezek szerint a fűtőtestek felülete nagy, ezért a nagy meleg alacsony hőfokon. A kátrányosodást a hideg kazántest és a hideg kémény okozza, főként ha a tüzelő is vizes.
Nem tudom az megoldás lenne-e, hogy a radiátorokat az elzárókkal folytani, és a magasabb vízhőfokkal összhangba hozni?
Erre találták ki a 3 járatú hőfokkorlátozókat:a lakásba az általad beállított hőfokú víz megy be,a kazán hamar megkapja a 60°C-os vizet a visszatérőn(előrét-visszát köti össze) Így marad az asszony,a kátrányosodás ellen pedig tettél!:))) A gőze ,füstje okozza hideg visszatérő és elégtelen huzat esetén(primer-szekunder levegő)a kátrányosodást.
Én ritkán szoktam hozzászólni, de olvasni mindíg olvasom a topicot, nagyon sok jó szakember van itt, akiktől lehet tanulni okos dolgokat. A hozzászólásokból én azt a következtetést vonom le, hogy a legtöbb központifűtés tervezésekor figyelmen kívül hagyták azt a tényt, hogy a kazán teljesítményét nem a leghidegebb napokra kell választani, mert ha -20 fokban is jó meleget akarunk csinálni a házban, akkor a többi napon a fűtést csak részterhelésen üzemeltethetjük, különben ki kell nyitni az ablakokat. -20 fok egy évben csak 1-2nap lehet, ha van egyáltalán, ezért erre tervezni butaság, inkább ilyenkor legyen a lakásban egy picit hűvösebb, viszont az enyhébb napokon lehet kergetni a kazánt 80-90 fokon. Persze ezt a problémát ki lehet védeni egy pufferrel, de én nem akartam bonyolítani, meg a kazánházban egyébként sem férne el. A tüzelőfelhasználásról annyit, hogy a legnagyobb hidegben elfogy naponta kb 50-60kg akác. Nem tudom, hogy ez sok vagy kevés.
Hááát próbálkoztam 70fokkal is de az asszony azt mondta elköltözik ddd.A kéményről annyit hogy új építésű falazott kémény saválló cementel öntött béléscsővel.Nálatok hogy működik a huzatszabályzó?Ha csinálok 80 fokot az előremenőbe a hszabályzó akkor is lezár hogy ne forrjon fel a víz.Akkor pedig úgy működik mintha lezár 60-nál.Bár a visszatérő víz melegebb.Akkor ezek szerint a kátrányosodást nem a pangó fa füstje (gőze) okozza?Ha viszont a kéményemmel van a baj kútba ugrok xd.
Bemásolnám ide egy több mint egy éves hozzászólásomat, ha nem baj.
Szevasztok!
Én még nem írtam ide, de régóta olvasom a topicot, igazából elejétől fogva.
Nekem két éve működik a vegyestüzelésű rendszerem, mindeddig hibátlanul. 65 négyzetméteres lakásom van, amit egy magasnyomású központifűtéssel fűtök, a hőt egy 24kw-os fali cirkó, vagy egy 19kw-os Celsius Plus típusú lemezkazán szolgáltatja attól függően, hogy melyiket használom. A gáz akkor megy, ha nem vagyunk otthon, vagy esetleg éjszaka, ha lehül a lakás . Puffer nincs. A két kazán ugyanazt a kört fűti, két visszacsapó szelep választja el egymástól a kazánokat, hogy egymást ne fűtsék. Igazából azért írok, mert döbbenettel olvasom, hogy némelyikőtöknek milyen problémái akadnak a fűtéssel. Én nem ismerek ilyen fogalmakat, hogy kátrányosodás, füstölés, ilyet meg még nem is hallottam, hogy a fenyővel nem lehet fűteni., stb. A kéményem hasznos magassága kb.:6méter, 12x25-ös, egytéglás. A kazánban mindent eltüzelek, ami éghető. Általában fával fűtök, de megy bele a műanyagzacskótól a lyukasbelsőgumin át a fűrészporban felitatott fáradtolajig minden. A kazán működés közben bömböl, úgy ég benne a tűz. A kéményt tavaly ősszel kitakaríttattam a kéményseprővel, ha már úgyis fizetni kell, de jelentéktelen volt a koromlerakdás. A füstcsövet még soha nem vettem le. A kazánon lévő legfelső tisztító ajtón át havonta egy kefével lekefélem a füstjáratokat, itt sem korom szokott lenni, hanem barna színű por. Tisztában vagyok vele, hogy nem a legtakarékosabb az általam üzemeltetett rendszer, de az biztos, hogy nincsenek tüzelési problémáim.
Nem vagyok szakember, és nem mondom, hogy követendő példa az ami nálam van, csak leírtam, hogy én egy halál egyszerű fűtéssel nagyon meg vagyok elégedve.
Higeg a 60 fokos előremenő, inkább a visszatérőnek kellene ennyinek lenni. Ha a kazánház ilyen kicsi, és nincs légbeeresztő, az valóban gond lehet. Ha már a falon is megjelent a kátrány, akkor az nagy gond, annak már hiába adod a konixot, vagy mást. A kémény fórumon erre a cserét szokták javasolni.
Sokaknak műanyag csöves a rendszere, elvileg 95 fokig tartósan bírni kellene, de 80 fokkal nem lehetne gond.
Tehát ha ilyen alacsony hőfokon üzemelteted, a csodaporok sem segítenek.
A hagyományos fűtési rendszerek (értsd kazánok fával és szénnel) alapvetően optimálisan (majdnem hogy kötelezően) 60 fokos visszatérőre és 80 fokos előremenőre vannak kitalálva. Itt adják le a legmagasabb teljesítményt, itt fogyasztják a legkevesebbet, és itt nem kátrányosodnak és kormolódnak, és itt nem kondenzálódik a víz (ehhez kell a 60 fokos visszatérő, lehetőleg minnél hamarabb).
Apáink idejében 2 colos csővel gravitációs keringéssel nyomtuk, és a víz a rosszul szigetelt házak miatt tényleg 80-90 fok körül volt. Nem is volt gond (olvassunk csak vissza, hányan jelezték már, hogy bezzeg régen.....)
Ma mi van?
Alapvetően vékonycsöves, kevés vizes és alacsonyhőfokos rendszereink vannak, a házainkat leszigeteltük, a nyilászáróinkat kicseréltük, a kazánokat próbáljuk lefolytani. Néhol a vegyest zárt rendszerbe kényszeríteni.
Most hogy ne legyen gond, pengeélen kell táncolni.
Szia! Szerintem a biztonsági hőcserélő kifejezés helyes.
Jazzkedvelőnek van ilyen kazánja, neki lehet lesz javaslata.
A 7580-as és az az utáni hsz-ekben (képek is vannak) fórumtársakkal a Junkers biztonsági hőcserélő beépítéséről polemizáltunk, ott sokat tanultam a rendszerről.
Ugyanezt kérdeztem pár napja, itt tanácsolták a szekunder levegővel való próbálkozást. Nos próbálkozom. Több szekundert adtam, a tűztér teteje és a hátsó fal már közelít az őzbarna színhez, a hőcserélőn is szépen pereg le a kátrány. Viszont nagyon óvatosan kell adagolnom a fát, mert így hamar elszalad a vízhőfok. Tegnap este is ráraktam a szokásos mennyiséget, ezzel előtte 0 szekunderrel és 70 fokra állított primerrel szépen tartotta is a 70 fokot, tegnap viszont megint 85-ön volt, még jó, hogy ránéztem és lezártam a szekundert, így visszaballagott 70-re. Nálam a műa. csövek még bírják, a nyomásom állandó, az esetleges csepegéseket viszont nem látom mert az aljzatban vannak.
Heló! A konix jó szer,nyugodt szívvel ajánlom!Kátrányosodást elég sok minden okozhat: -hideg fűtővíz visszatérő -nem megfelelő huzat -nedves tűzelő stb.... A kazánnak biztosítani kell megfelelő levegőutánpótlást.
Üdv mindenkinek! Tavaly októberben üzemeltük be celsius tipusú kazánunkat,huzatszabályzóval csőthermóval.Decemberre lekátrányosodott az egész.kb 50-60 fokos vízzel fűtök fával.Müanyag csöves központi fűtésem ez miatt nem merem jobban megküldeni de így is kiválló meleg van a lakásban.Viszont sok problémám van vele.A huzatszabályzó ajtót folyamatosan csapkodja ha elérte a beállított hőfokot jelzem a kazánházam kb 2nm talán kicsi a légköbméter ,és a kémény külselyén (kb a közepén) is megjelentek valami fekete foltok? szerintem kátrány.Hogy takaritsam le a kazánról a kátrányt? Ez a csodapor amit említettél segíthet?Ha a huzatszabályzó lezár normális dolog hogy lekátrányosodik állandóan a kazán?Van én rontottam el v-mit?Egyenlőre ennyit kérdeznék remélem tudtok segíteni.Üdv mindenkinek.
Azt szeretném kérdezni, hogy Celsius pv-25 vegyestüzelésű kazánhoz milyen biztonsági hőcserélőt ajánlotok. Ez a kazáz sajnos nem rendelkezik tudomásom szerint belső hűtőkörrel, ezért valamilyen külsőt kellene rárakni.
Én meg hozzászólnék a koromtalanító csodaporokhoz.
Most, h október óta fűttok (nov közepétől szénnel) van már párhónap friss tapasztalat.
Mindig úgy voltam a Konix-al meg a társaival, h ez csak olyan reklámfogás.
Nos a tapasztalat: szeptember elején csináltam szezon előtti kazán-füstcső-kéménytakaríttást. A szezon beindulása után minden fűttéshez tettem ilyen csodaport (leginkább a fidibus, v miafene nevű készítményt /kis tasakokba ki van porciózva a kékeszöldespor/) és lásss csodát a karácsonyi (télközepi) takarításnál kb kétmaroknyi szürkés-barnás " kormot szedtem ki a füstcsőből és a koromzsákból. Karácsonytól (nem tom miért) nem használtam ilyen csport. A eredmény: kb fél diszp.vödör szürkés-barnás "korom" a füstcsőből és a kémény koromzsákjából tegnap este. És amikor takarítás előtt belenéztem a füstcsőbe, akkor kb30%-os szűkülést láttam a lerakódott korom miatt (ami inkább már sötétbarna-fekete volt)
uhogy én innentől kezdve mindig használni fogom ezeket a csodaporokat, mert nekem úgy néz ki használ a tüzelés folyamán.
Egyre inkább, úgy tűnik számomra, hogy kátrányosodás szempontjából, az égéstér hőmérséklete a mérvadó. Tegnap tök száraz tölgyfával tüzeltem, a szénnek megfelelő beállításokkal, és nyitott primer nyílás mellett, sem égett fehérre az égőtér felső része. Este ráraktam körülbelül 3 kg szenet, és kiakasztottam a láncot. "Zárt", primer nyílás mellett reggelre kékes fehér színű volt az égéstér felső része. Valószínűleg, ha jobb idő lesz, és csak fával fűtők, át kell állítanom a tisztító nyílásfedél rését kisebbre, hogy a fafűtéshez, legyen ideális.
Igen, egy kedves leendő fórumtárs tegnap este e-mail-ben küldött egy szakszerű számítást, 1,7-es osztóval, ezúton is köszönöm neki. Igazából ha már 6 m3 fölött van nem jártam rosszul árban, a nagy átlag 8-10 cm átmérőjű, csak kuglizni kell, hasogatni a vastagabbakat szükséges. Még egy kanyart rendeltem a jövő hónapra, hogy a 2 éves száraz tüzifa-ideál irányába elmozduljak. Üdv.
Igaz, a harmadik körnél lekerült rólam a kabát, nem sokkal utána az eygik pulóver is. Sőt, még kétszer fog fűteni +-ban, összevágni és bepakolni a helyére, majd a felhasználás előtt újra felhordani a házhoz.