" És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni? " Nem elég, erre GV 3-GV 4-est kell ráhegeszteni, rámelegíteni perzselővel Erre a hőszigetelés majd a fólia, a falra is felhajtva, magasabbra mint az aljzat teteje Diletációs csíkként kapod, lehet vágni is megfelelő magasságra 1 - 2 cm-es EPS táblákból ezt körbe a falra kell fogatni, ezután a pothegesztett rács majd az aljzatbeton
Köszönöm, ez elég konkrét és érthető, egy kis guglizás után sikerült az anyagokat is beazonosítani.
Ha jól értem, akkor a bevésés és porszívózás után a Bornit H-val össze kell kenni az aljzatbetont a régi kátránypapír felülettel. És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni?
Azután erre jön a lépésálló polisztirol....erre jön a szegélyszigetelés - na az micsoda és hogyan kell? Erre jön a technológiai fólia (valamilyen nejlon) ez a szegélyszigetelés alá, vagy fölé kerüljön?
Alakul a dolog:-)
Ezek szerint nálad jól sikerült, szárazak a falak és nem jéghideg az új padló.
Hát igen, hullámos sajnos. De újra vakolni azt nem nagyon akarnánk. És nem csak hullámos, de az utóbb berakott villanyvezeték helye is katasztrofális a plafonon pl.
Viszont a tapéta valamennyire elfedné a glettelés egyenetlenségeit, nem? Ha elfedné, annak örülnék, de a szépen gletteltnek, tapéta nélkül még inkább...
De milyenre tervezed? Dupla réteg zsalu közé öntöd a betont? Vagy a külső helyett lehet maga a gödör fala ?(félek, beomolhat). Másoknak ilyen tapasztalata?
Sajnos ciszternával kapcsolatban még nincs tapasztalatom. Egy vízaknát készítettem tavaly ahol van a kút is. A falát 15-ös zsalukőből csináltam és a alul és oldalt is vízszigetelő lemezt tettem fel. A tapasztalat , hogy mostanában is a nagy esők hó stb ellenére az akna por száraz.
Én is ugyanebben a szituban voltam tavaly. Amit én csináltam a következő: 1. a régi burkolat felszedése 2. alatta lévő homok, sitt stb. kiszedése a falban lévő kátránypapír szintje alá kb 10-12 cm-ig 3. az így kapott részt vízszintbe elegyengetni 4. szerelőbeton elkészítése, a beton felső szintje=a kátránypapír aljával 5. a falat bevésni 2-3 cm-re a kátránypapír fölött 6. a szerelő betont bekenni kellősítő anyaggal (pl. bornit H) 7. vízszigetelő lemez elkészítése, a falban lévő kátránypapírral összedolgozni 8. lépésálló lefektetése (5 cm-t raktam, szívesen tettem volna 15, csak akkor a belmagasságom tovább csökkent volna) majd a szegélyszigetelés elhelyezése 9. technológiai fólia lefektetése 10. betonozás 5-6 cm 11. burkolás
a ciszternát mivel fogod vízállóvá tenni? Mert egy dolog, hogy lesz betonfal. A betont kívül-belül kizsaluzod, vagy a gödör és a belső zsalu közé önteted?
Szerintem a 10 es falvastagság bőven elég. Vasalásnak szerintem 6 os vasbetonháló esetleg két réteben távtartókkal közötte. Én deszkából készíteném a zsalut eddig is abból készítettem és azt is ki kell eléggé támasztani a szemközti oldalhoz. tipp: A zsaluzatot még a gödörbe való beszerelés előtt érdemes bevonni lépésálló fóliával a festék boltban lehet kapni. valamint a földfalat is és akkor a bedolgozott betonnak lesz vize megkötni és a beton is jobban csusszan a helyére. Ezután a zsaluzat majdnem olyan mint az új deszka és szárítás után bármire fel lehet használni. Ja és az aljzatbeton alá sem árt fólia. Én öntenék alapot is olyan 20*20 cm est abból kiálló vasakhoz lehet rögzíteni az aljzat és a fal vasalását. A betont adalékolni kell ilyen elaszticitást és vízállóságot növelő szerrel. Tüzépen lehet kapni olyan 8000 kb. 3 m3 -hez való. A fal öntésénél fontos as folyamatos tömörítés : praktikusan kalapáccsal a zsalu belső felén . Én szennyvíztározót és ciszternákat készítettem néhányat olyan 8 cm es fallal. A legrégebbi 15 éves és nincs még vele gond. Végül az alját ne feledd lejtetni az egyik sarokba hogy ki is lehessen szivattyúzni.
"1. a folia, meg az alahajtas, az nem vizszigeteles. bitumenes lemez, illeszteseknel osszeolvasztva, a falban levo szigetelessel is osszeolvasztva, az szigeteles."
a nejlonfolia az nem hasznalhato vizszigetelesnek.
ha akarsz rendes vizszigetelest csinalni, akkor bitumenes lemez (modern katranypapir).
1. a folia, meg az alahajtas, az nem vizszigeteles. bitumenes lemez, illeszteseknel osszeolvasztva, a falban levo szigetelessel is osszeolvasztva, az szigeteles.
a lenyeg, hogy a szoba alatti vizzaro reteg egy folytonos reteget adjon a falban levo vizzaro reteggel. ha a kiasas utan a beton teteje lejjebb van mint a falban, akkor falra felhajtva, es ugy olvasztva. ebbe a "teknobe" mehet a hungarocell. ha a falban tul lent van a szigeteles, akkor le kell asni addig, hogy a beton tetejenek a vonalaban legyen.
2. tapasztalat: anyam hazaban ezelott 30 evvel ugy dontottek, hogy legyen parketta a nagyszobaban. hamar parketta, akkor legyen alatta rendesen beton. (akkoriban hoszigeteles nem letezett). beton-bitumenes lemes - beton - parketta
a nedvesseg jon felfele. nekimegy a szigetelesnek, elindul hat oldalra. ott megtalalja a falat, atmegy abba, es megy felfele tovabb. a vakolat meg mallik azota egyfolytaban. a szekrenyek mogott 20cm hely van hagyva, igy nem peneszedik, csak mallik.
A falak nem nedvesek, legalábbis még nem kellett újra vakolni.
Ha látható a szigetelés, akkor alatta kaparjak egy vályatot és oda hajtsam be a fóliát?
És a betonozás ne legyen magasabb mint a szigetelés, vagy a második réteg beton ami a fólia felett lesz, már mehet magasabbra?
A tetejére hornyolt OSB lapot gondoltam rakni és arra a padlószőnyeget...
Sajnos én is tartok attól, hogy vizesedést okoz a betonozás....azt hiszem amíg fel nem szedem, addig nem vásárolok semmit. Lehet, hogy új hajópadló kerül vissza....csak szerintem nem nagyon higiénikus, hogy a padló alatt mászkálnak a hangyák, ezért gondoltam a betonozásra.
ha normalisan teszel vizszigetelest, akkor azt ossze kell dolgozd a falban levo vizszigetelessel. ha nem teszed, akkor a padlo alatt felgyulo nedvesseg mivel nem tud felfele menni, kimegy oldalra, es haromevente lehet vakolni a falat.
ha nem talalod a falban a szep tokeletes szigetelest, akkor nem lehet rendesen megcsinalni. szerintem.
akkor marad a hajopadlo. annak a resein feljon a para, es 20-30 evig siman elvan.
Az osb-től szebb lesz a felület, de agyon kell merevíteni mert megnyomja a beton, olcsóbb és erösebb a deszka kb 1/2 m3 Megfelelő vasalásal és beton minőséggel olyan lesz mint 1 födém, nem fogja szétnyomni. Legalább 10-es vasból hálóvasalás a víztároló külső harmadába
Köszi mindenkinek a válaszokat. Egyben biztosan nem tudom kiönteni, mert először az alapot kell megcsinálni. Utána felzsaluzni.
Ellenben, ha már zsalu, volna még két kérdésem: Ugyan bekérdeztem már másik topicban is, de jobb kétszer:)
Ugyebár ez egy 2*2*2-es szicterna lesz. Nem zsalukőből szeretném a falait, hanem betonból kiöntve: 1. OSB lappal lehet zsaluzni, ha megfelelően ki van belülről merevítve? És mondjuk kellően vastag...
2. Elegendő ha 15cm-es falvastagságot csinálok betonból? Persze annyáig' bevasalva. A föld homokos, de ne túl laza. Nem fogja szétnyomni a 8000liter víz?
Rétegrend: homok-kavics feltöltés, aljzatbeton 4-5 cm, lépésálló EPS, fólia, diletációs csík, vasalás, aljzatbeton min. 6 cm. Spórolósan ha nem nedves az altalaj: homokágy léccel lehúzva, lépésálló szig. stb.
Szervusztok! Egy öreg kockaházam van, 50 év után elkorhadt a padló a szobákban. Szeretném felszedni és lebetonozni, végül szőnyegpadlót tenni rá. Az a kérdésem, hogyan kell ezt jól megcsinálni... Milyen legyen a rétegsorrend és milyen anyagokból? Hőszigetelő réteget és vízszigetelő fóliát is szeretnék. Padlófűtés nem lesz. Hogyan kell "összedolgozni" a falszigeteléssel a fóliázást? Gondolom kátránypapír falszigetelés lehet valahol, ez a felszedés után remélhetőleg kiderül.
A 4 m3 mixerbetont egyben kihozzák, viszont nem tudod egyszerre elhasználni. Ha elkészíted a lemezalapot, 2-3 nap várakozás után tudod ráépíteni a zsalut, zsalukövet Ha magas ( kb 2 m felettiek) az oldalfalak, azt célszerű szakaszosan feltölteni, mert a kk betont nem biztos, hogy kibírja a zsalu (kő), én kézi keveréssel készíteném a kis mennyiség miatt is.