Egyébbként sielő multamból emlékszem még a talpjavitó müanyag rudacskára ( akkor kofix gyertyának hivták) .Kicsit ki kellett tisztitani a talp hibát, meggyujtani a müanyag rudat és a csöpögve égő müanyggal az árokba kellett tunkolni és a l ecsöpögő müanygot is a résbe kellett csöpögtetni. Később rájöttem ,hogy a koaxkábel átlátszó szigetelése is megfelel erre a célra. Terepen akár a pet palack is jó lehet .ki kell próbálni.
Látható oldalon csiszolják ,nem láthatón meghagyják. A Müanyag hegesztő pisztolyok 10 fokon belül tartják a hőt. Egyébbként szerintem a gyárban nem biztos hogy hegesztik .tul szép a felület.
na, összegyűjtöttem néhány képet a voga 2008-ról: - ezzel nem akarsz egy kajakban találkozni - figyeld a házak felett, mindjárt itt a gólem - előbukkant, ezt is jobb elkerülni - vízi dugó a cannareggio csatorna elején - benn a sűrűjében
Köszi! ;o) Akkor ha jól értem, elég egy sima páka, amivel V-alakú árkot húzok a PE felszínén és kell egy 300C°-os levegőt fújó hőlégfúvó pisztoly, ami a m.a. stiftet bedolgozza a V-alakú árokba. Utána simítani vagy csiszolni kell?
Szia! Én kaposvári vagyok, de sokszor jártam a Rezétin, egyedül is, társasággal is. A szezonnyitót nem tudom, ugyebár én kenus vagyok oszt ezzel az új hajóval még nem tudtam megbarátkozni. Egyedül nehéz evezni, nagyon könnyű, nagyon jár még az orra. Ha találok valakit a "bal1"-be, akkor lehet, mennék én is...
Sajnos engem a Voga nem hoz tűzbe: Velencébe és/vagy a környező, szintén folyékony úthálózatú városokba vágyódom ugyan, de EZ a tömeg engem sokkol. De a fotókat szívesen nézegetem... :O)
A terveim között a már említett szezonnyitón és a Cres-Losinj túrán kívül jún végén vagy júl elején - előreláthatólag, tehát 80 %-os valószínűséggel - a Duna-túra első 1200 km-es szakasza szerepel (Donaueschingen - Budapest). A felső szakasza ULM-ig inkább PE hajókkal ajánlott, deműgyantásakkal is teljesíthető (de a karcok így is, úgy is garantáltak!), lejjebb már több víz van a kajakok alatt... A túra időtartama kb. 3 hét. Nem kevés...
Az átevezés már nem vonz, de az akkor B.fürednél megrendezésre kerülő kajak-MTB duatlon igen. ;o) (szállás ugyanott)
B50: Igen! B80: A Svalbard-dal igen! De szerintem korábban, júl végén vagy aug elején kellene. Mostanában aug közepén-végén betör egy hidegfront (20 C°alatti nappali max hőmérséklettel, erős széllel) és hetekig uralja az ország időjárását. Inkább a kánikulában, "vízhűtéssel" van esély a teljesítésre, mint I-es és II-es viharjelzésben. De a pofámat befogom: ha késik a Duna-túrám, haza sem érek júl végéig...
Hali ! Kis hazámban létezik egy cég .Az ő lapjukon találsz némi pásztorábrándot a müanyaghegesztésről. WWW.hegesztés-kreativitás.wlap.hu De a válasz a következő : taknyolni lehet.Ugy csinálják ,hogy pákával huznak az anyagba egy vgyököt,majd forró levegővel és hozanyaggal (páca) ebbe a vágatba hegesztenek. 290-310celsiuson
Hány fokra kell hevíteni a PE-t, mondjuk egy stift bedolgozásához? Nem tudja azt egy átalakított forrasztó páka? (nem a pisztoly alakúra, hanem a bádogosok által használt rúdpákára gondolok)
Végigbeszéltük a családdal. Első körben a munkásabb, de kényelmesebb Miramare mellett döntöttünk. Aztán majd jövőre, amikor már ismerjük a terepet (meg a kajak terhelhetőségét, mert eddig még meg sem próbáltuk telepakolni), akkor újragondoljuk. (Eleve négyen megyünk, három beülővel, mert a lányom nem akar evezni. Így azért nem magától értetődő a Lido megközelítése.)
San Nicolo jobbnak látszik, mint Miramare, ahogy aeroe összehasonlításábó kiderül. Ami a miramare-i hajószállítást illeti, nekem úgy tűnt, a kempingesek minden évben el tudják intézni, hogy a kajakosoknak kinyissák az építési területet és a hajós stégeknél lehet vízre szállni. Ezzel együtt az építkezés miatt akár évente is változhat a helyzet, és amit tapasztaltunk két éve, az 2010-ben már másként lehet. Többen voltunk, akik a vízpartig kocsival vittük a hajókat - én a kis utifutimmal többet is - és nem emlékszem, hogy kellett volna a parkolásért fizetni. Mindennel együtt nekem Miramare kellemes emlék maradt. A versenynap délutáni erős szél és hideg eső ellenére is. Köszöhetően nem kis mértékben a kellemes társaságnak is!
A kép feltöltésével próbálkoztam, de most sem jött össze. Még tavaly a hivatalos voga honlapon a videok mellett fényképalbum is volt. Minden év eseményéről feltettek kilenc képet. A 2007-es "hivatalos" képek között volt az, amin felfedeztük magunkat, amire a szövegben utaltam. Ezen azt a kanyart kapták el, amiről aeroe ír. Ha elküldöd emiledet, elküldöm a képet. Talán neked még feltenni is sikerül...
4.pont 2. bek. Ez kétség kívül a legszűkebb keresztmetszet, a kanyarban ácsorgás, könnyed anyázás elsősorban a német evezősök miatt.
(a képen a középpnttól 1,5 cm-re lefelé, két sokszemélyes gondola alatt három kajakos. sárga hajóban fehér poloban usergt, mellette sárga hajóban kék poloban fehér sapkában os, mellette takarásban, szürke hajóban fehér poloban, szürke kalapban evezője fehér tolla kilóg balra vété.)
a miramare kijárata légvonalban tényleg közel van, de ott egy nagy kerítés volt (2 éve), építik a lagúna vízmagasság-szabályozását, emiatt egy csomót kell gyalogolni és csak a verseny reggelére nyitják meg a kaput, ha éppen a kempingesek el bírják intézni a dolgot az építkezéssel
Ha a Rezéti dunaágra akartok menni, figyeljétek a vízállásjelentést. Baján 280 körül kell lenni, hogy végig lehessen evezni, különben az elején a Senki szigeténél van egy hosszú gyalogos szakasz. Vannak olyan partszakaszok is, ahol tilos partraszállni, szigorúan védett.
Benne vagyok, hogy Gemencen legyen. Látom nagyon evezhetnéke van mindenkinek, de azért mielőtt március közepére sátoros evezéseket szerveztek gondoljátok át, meg van e minden felszerelésetek hozzá a pyrusz páleszen kívül is:) .
No megjöttem, minden csontocskám ép, nagyon jó hely ez a Les 2 Alpes. Örömmel látni, hogy nem punnyad be a lista télen se, és valljuk be ebben szerepe van a vitorlás, és vegyészeti szakközepes tanfolyamoknak is, azonban most már rá lehet térni egy közös buli szervezésére, ahol megbeszélhetjük az idei programokat.
a miramare esetében még egy nehézség, hogy a kempingtől a vízig iszonyú távolságot kell cipelni a hajót
Térképen nem tűnt olyan soknak, talán 200 méter lehet - feltéve, hogy a kemping bejáratával szemben az út túloldalán az már homokos part. (Ráadásul akár még azt is meg lehet csinálni - érzésre - hogy rögzítés nélkül feldobom a hajót a kocsi tetejére, kicsorgok a portáig, ott ledobom, locsi visszamegy a sátorhoz - addig valaki vigyáz a kajakra - és utána már csak az úton kell átvinni.
1. mi az első évben elvergődtünk a város másik végében lévő parkolóig, hajólerakóhelyig. parkoló megvan, de ez a vogalongától függetlenül is létezik. hajólerakó lehetőség van (a nagy dögöket ott rakják le a vízre), de nem őrzi senki, max ha a 20 fős sárkányhajó legénységből valaki ott alszik mellette - tehát ez kajakkal szerintem nem járható út.
alternatíva1: a városban találsz vmi helyet és a háziakkal megbeszéled, h a ház előtt v az udvaron tartod a hajódat. ebben az esetben a verseny napján csak a városban kell egy kicsit kavarni, de gyors haladásra a rajt előtt ne számíts, mert a csatornákon dugó van, két okból: a) a többi evezős is a rajthoz igyekszik b) a városból kitiltott összes motoros jármű a kis csatornákon igyekszik parkolni
alternatíva2: a városon kívül vmi kempingben. az egyik lehetőség punta sabbioni, ahogy os említette (a miramare-n kívül van több másik kemping is), de ez szerintem elég embert póbáló, hogy reggel lenyomod a 7 km-t, utána voga 30 km, aztán haza 7 km. ezek már elég nyílt vízek, estére hullafáradt is lehetsz. a miramare esetében még egy nehézség, hogy a kempingtől a vízig iszonyú távolságot kell cipelni a hajót. vagy bemész kocsival a hajóállomásig és csak ott teszed a hajót vízre, aztán a kocsival átállsz a parkolóba (asszem, kb. 5 eur/nap a parkolás). ebben az esetben kb. 2-2 km-rel többet evezel
alternatíva3: a lidón találtunk egy nagyon klafa kis barátságos kempinget itt). ebben az esetben a kocsit érdemes punta sabbioni-ban hagyni (az még szárazföld, a kocsit a lidóra bekompolni egy dráma és amúgy sincs semmi értelme), beevezni az összes cuccal a kempingbe (ez kényelmetlenebb az előző verzióhoz képest), aztán innen járkálni városnézni, versenyezni. a kemping a vízről nem látható, nagyon klassz füves, fás, kényelmes ebédelős / találkozós / beszélgetős hely van benne. ilyenkor gyakorlatilag csak kajakos van benne, jó a hangulata. a vízig kb. 50 m-t kell vinni a hajókat. ez a hely a várostól kb. 3 km-re van, a verseny előtt jó bemelegítés, utána kellemes levezetés
2 és 3. interneten lehet nevezni, vmikor tavasszal nyitják meg az oldalt, úgy emlékszem, h fejenként kell fizetni, rajtszámot hajónként kapsz, de nem vészes a nevezési díj amúgy sem. ha nem jön össze a nevezés, a helyszínen is lehet (előző nap!), de oda mindenképpen be kell menni a már nevezetteknek is, felvenni a rajtszámot
4. verseny vagy nem? az eleje elmegy, úgysem látod. a közepe tempósan megy, ha elkap a gépszíj, akkor nem szívesen állsz meg fotózni. adott esetben a hajód többi tagja kezd el hisztizni, amikor leállsz az evezéssel és fotózol. de ha nem fotózol, az élményből kevesebbet tudsz hazavinni. talán a legjobb, ha vhol a mezőny előtt leállsz, fotózod az elejét, aztán elindulsz a többiektől. viszont a rajtot nem érdemes elszalasztani, ágyúlövés a san marco-n, harangok, ujjongás, jó hangulat
os írta, h vannak útszűkületek, itt a borulás is előfordul, mert a sokpárevezősök ugye nem látnak jól előre, a lapátjaik jobbra-balra kilógnak 2-3 m-t, ott nem a kajakosnak áll a zászló. a legdurvább dugó a verseny végén a cannareggio bejáratánál van, mi itt egyszerűen feladtuk, kiszálltunk, megittunk két sört, aztán a mezőny végén becsorogtunk a célba. egyébként egyszer v kétszer majd mindenki megáll pihenni, pl. burano-ban sztem érdemes, be kell menni a városba a kis csatornán, színes házak, kávézók, vogás kollégák, helyiek, ennek is megvan a hangulata. csak el kell tudni engedni, hogy akkor a többiek előtted beérnek a célba
5. nekünk a második alkalommal ez az útiterv vált be, h 1. nap odaút és átevezés a lidóra, naplementére éppen meglett a kemping, 2. nap: kajakos városnézés, nevezés elintézése, 3. nap: verseny, 4. nap vaporettóval be a városba és gyalogos városnézés, kultúra, 5. nap kievezés a partra és hazaút. sztem tetszés szerint még 1-2 nappal hosszabb városnézés még jobbá teszi az élményt
egyébként kajakokkal a városban nem egy életbiztosítás menni, iszonyú hajóforgalom van (10-20 emeletes hajók is jöhetnek szembe, az álladat előre kösd föl, amikor megjelenik egy hajó a san marco tornya fölött), az olaszok nincsenek ilyen kis jószágokoz szokva, többször leüvöltenek a gondolások, de sosincs harag, megy tovább az élet