a miramare esetében még egy nehézség, hogy a kempingtől a vízig iszonyú távolságot kell cipelni a hajót
Térképen nem tűnt olyan soknak, talán 200 méter lehet - feltéve, hogy a kemping bejáratával szemben az út túloldalán az már homokos part. (Ráadásul akár még azt is meg lehet csinálni - érzésre - hogy rögzítés nélkül feldobom a hajót a kocsi tetejére, kicsorgok a portáig, ott ledobom, locsi visszamegy a sátorhoz - addig valaki vigyáz a kajakra - és utána már csak az úton kell átvinni.
1. mi az első évben elvergődtünk a város másik végében lévő parkolóig, hajólerakóhelyig. parkoló megvan, de ez a vogalongától függetlenül is létezik. hajólerakó lehetőség van (a nagy dögöket ott rakják le a vízre), de nem őrzi senki, max ha a 20 fős sárkányhajó legénységből valaki ott alszik mellette - tehát ez kajakkal szerintem nem járható út.
alternatíva1: a városban találsz vmi helyet és a háziakkal megbeszéled, h a ház előtt v az udvaron tartod a hajódat. ebben az esetben a verseny napján csak a városban kell egy kicsit kavarni, de gyors haladásra a rajt előtt ne számíts, mert a csatornákon dugó van, két okból: a) a többi evezős is a rajthoz igyekszik b) a városból kitiltott összes motoros jármű a kis csatornákon igyekszik parkolni
alternatíva2: a városon kívül vmi kempingben. az egyik lehetőség punta sabbioni, ahogy os említette (a miramare-n kívül van több másik kemping is), de ez szerintem elég embert póbáló, hogy reggel lenyomod a 7 km-t, utána voga 30 km, aztán haza 7 km. ezek már elég nyílt vízek, estére hullafáradt is lehetsz. a miramare esetében még egy nehézség, hogy a kempingtől a vízig iszonyú távolságot kell cipelni a hajót. vagy bemész kocsival a hajóállomásig és csak ott teszed a hajót vízre, aztán a kocsival átállsz a parkolóba (asszem, kb. 5 eur/nap a parkolás). ebben az esetben kb. 2-2 km-rel többet evezel
alternatíva3: a lidón találtunk egy nagyon klafa kis barátságos kempinget itt). ebben az esetben a kocsit érdemes punta sabbioni-ban hagyni (az még szárazföld, a kocsit a lidóra bekompolni egy dráma és amúgy sincs semmi értelme), beevezni az összes cuccal a kempingbe (ez kényelmetlenebb az előző verzióhoz képest), aztán innen járkálni városnézni, versenyezni. a kemping a vízről nem látható, nagyon klassz füves, fás, kényelmes ebédelős / találkozós / beszélgetős hely van benne. ilyenkor gyakorlatilag csak kajakos van benne, jó a hangulata. a vízig kb. 50 m-t kell vinni a hajókat. ez a hely a várostól kb. 3 km-re van, a verseny előtt jó bemelegítés, utána kellemes levezetés
2 és 3. interneten lehet nevezni, vmikor tavasszal nyitják meg az oldalt, úgy emlékszem, h fejenként kell fizetni, rajtszámot hajónként kapsz, de nem vészes a nevezési díj amúgy sem. ha nem jön össze a nevezés, a helyszínen is lehet (előző nap!), de oda mindenképpen be kell menni a már nevezetteknek is, felvenni a rajtszámot
4. verseny vagy nem? az eleje elmegy, úgysem látod. a közepe tempósan megy, ha elkap a gépszíj, akkor nem szívesen állsz meg fotózni. adott esetben a hajód többi tagja kezd el hisztizni, amikor leállsz az evezéssel és fotózol. de ha nem fotózol, az élményből kevesebbet tudsz hazavinni. talán a legjobb, ha vhol a mezőny előtt leállsz, fotózod az elejét, aztán elindulsz a többiektől. viszont a rajtot nem érdemes elszalasztani, ágyúlövés a san marco-n, harangok, ujjongás, jó hangulat
os írta, h vannak útszűkületek, itt a borulás is előfordul, mert a sokpárevezősök ugye nem látnak jól előre, a lapátjaik jobbra-balra kilógnak 2-3 m-t, ott nem a kajakosnak áll a zászló. a legdurvább dugó a verseny végén a cannareggio bejáratánál van, mi itt egyszerűen feladtuk, kiszálltunk, megittunk két sört, aztán a mezőny végén becsorogtunk a célba. egyébként egyszer v kétszer majd mindenki megáll pihenni, pl. burano-ban sztem érdemes, be kell menni a városba a kis csatornán, színes házak, kávézók, vogás kollégák, helyiek, ennek is megvan a hangulata. csak el kell tudni engedni, hogy akkor a többiek előtted beérnek a célba
5. nekünk a második alkalommal ez az útiterv vált be, h 1. nap odaút és átevezés a lidóra, naplementére éppen meglett a kemping, 2. nap: kajakos városnézés, nevezés elintézése, 3. nap: verseny, 4. nap vaporettóval be a városba és gyalogos városnézés, kultúra, 5. nap kievezés a partra és hazaút. sztem tetszés szerint még 1-2 nappal hosszabb városnézés még jobbá teszi az élményt
egyébként kajakokkal a városban nem egy életbiztosítás menni, iszonyú hajóforgalom van (10-20 emeletes hajók is jöhetnek szembe, az álladat előre kösd föl, amikor megjelenik egy hajó a san marco tornya fölött), az olaszok nincsenek ilyen kis jószágokoz szokva, többször leüvöltenek a gondolások, de sosincs harag, megy tovább az élet
húha, húha, a márc 15-i hétvége éppen három napos, sztem akkor lehetne már közös évadnyitóban gondolkodni - mondjuk két naposra, ahogy ti gondoljátok, a harmadik nap meg - vérmességtől függően - mindenki mehet ünnepelni, tüntetni, tévét foglalni vagy csak a családdal maradni
tavaly nem jött össze az évad elejére szóló évadnyitó, tavalyelőtt igen, esetleg idén meg lehetne próbálni...
vegyük észre a finom különbségtételt, nem a vegyipari szakközepeseket szidtam, csak azt fejeztem ki, hogy oda én nem akartam beiratkozni :)
a pszichológiai gát tényleg megvan - amíg itt a fórumon csak egy login után máris böföghetem fel a gondolataimat, addig a honlapra már kiérlelt, fényképekkel, filmekkel felturbózott anyagot akarnék feltenni. és akkor még nem is beszéltem a formázási nehézségekről - amit persze a mindennapi gyakorlat simán eltüntetne, akkor már csak a tartalommal kapcsolatos pszich gát maradna
1. Nincs infóm arról, hogy a parkolás körülményei milyenek. Mestre felől - vélem - óriási tömeg érkezik ekkor nagy autókkal, utánfutókkal. Nekem az látszott biztonságosabbnak, hogy a vízen távozunk Velencéből a program végén. Kétség kívül izgalmas, amikor megjelennek a motorosok a legegyszerűbb motorcsónaktól a taxin át a vaperettó és a tízemeletes szörnyeteg is. De mindenki vigyáz a másikra.
2. Én sem láttam, de ami késik, nem siet. A nem olasz résztvevők száma évek óta növekszik. Ezt másként nem lehet kezelni, csak úgy, hogy interneten neveznek a reménybeli résztvevők.
3. Emlékeim szerint 8 EU volt. Nálam a hajó és a legénység száma megegyezett.
4. Az mezőny eleje hajt, mint a gép. (Nem értettem, hogy mit keres a start-vonal közelében egy tűzoltó hajó. Ahogy közeledett percről percre a start, megvilágosodtam. A start-vonalat ez a hajó biztosította. Aki áthaladt egy képzeletbeli vonalon, azt egyszerűen lespriccelte. Ugyanis, annak ellenére, hogy nem verseny, azért vannak, akik az elsőség dicsőségéért hajtanak.) Nem kell ezzel a gőzös teammel együtt menni. De azért, ahogy ilyenkor lenni szokott, elkapja az embert a harci láz, és ha nem is megy az elejével, azért lapátol. A guidelines-ben láthatod, hogy vannak kritikus pontok. Itt összeszűkül az "út", itt van kavarodás rendesen, de egyébként lehet lazítani fényképezgetni. Látod, még a restit is jelzi a térkép, mert itt nagyon sokan megállnak, kiszállnak és kajálnak így vagy úgy. A táv végén, ahogy a Canale Grandera kell kanyarodni, na ott még van tolongás rendesen. Egyébként annak idején a csapatunkból voltak, akik nem lapátolták végig a versenyt, hanem Velencében maradtak bóklászni. Na, ők tudtak jönni-menni mindenfelé, mert csak a gondolák járták a sikátorokat, és természetesen fotózni is ekkor lehetett kényelmesebben. Erről Nick? tud többet mondani. Aeroe a verseny előtt napon bóklászott a városban, erről viszont ő tud részleteket.
Ez erős túlzás, csak a kisebb részeket javítjuk helyben, a nagyobbakat profira bízzuk. :-)
"Végül is mi ér a műanyaghoz: lán vagy hevített fém?"
Amelyiket akarod. :-P A láng túl meleg, az közvetlen közelről rögtön megégeti a műanyagot, így a különböző formájú fém végekkel szokás összeolvasztani. A 400°C az a maximum, alacsonyabb hőfokra is lehet állítani. Persze mielőtt valaki élesben neki ugrik, nem árt gyakorolni valami hulladék műanyagon. :-)
1. A hivatalos weblapon láttam, hogy a Roma tér környékén van egy kijelölt parkoló és egy vízrerakó hely. Ez mennyire használható, ha nem akarunk a verseny előtt/után átevezni? (Egy ismerősöm mesélte, hogy tavaly nagyon szeles idő volt, és a verseny után beindultak a nagy hajók is - rengeteg borulás volt a visszaúton.) Engem mondjuk nem zavar, de a nejem nagyon parázik a nagy hullámoktól.
2. A hivatalos weblapon nem látok nevezési lehetőséget. Elképzelhető, hogy még nem rakták ki?
3. Mennyi a nevezési díj? Főre szól vagy hajóra?
4. Azt tudom, hogy nem igazi verseny, nincs időmérés. De mennyire laza a dolog? Meg lehet állni fényképezgetni? Vagy ez azért nem megy, mert elsodorják az embert?
1. Leglább egyszer el kell menni. Hihetetlen élmény! Ezt nem lehet csak úgy elmesélni. De azért próbálkozni kell.
2. Ámítógépen keresztül kell nevezni, és bankon keresztül utalni a nevezési díjat. Ez látszik biztosnak.
3. Időben le kell menni. A versenyt megelőzően regisztrálni kell, ekkor lehet felvenni a rajtszámot is. A verseny napján erre nincs lehetőség.
4. Mi annak idején Punta Sabbioniban kempingezünk. www.camping-miramare.it Ezt jó szívvel tudom ajánlani. Nem okozott gondot sem a reggeli átevezés, sem a verseny utáni hazaevezés. Fizikailag. Viszont délután rohadt hideg eső esett erős széllel kísérve, mire megérkeztünk a kempingbe.
5. A lapátolás kellemes. A táv nem vészes, ez nem verseny, inkább hasonlít egy vizi-karneválhoz, nincs szintidő, mindenki egyéni tempója szerint lapátol. Aznap a városból a motoros hajók ki vannak tiltva, de a verseny végeztével megjelennek a kisebb-nagyobb szörnyek, átélheted az őrületet. De ebben is van valami kedves.
1. A Pyrus Tengeri Kajakosok Baráti Társasága rendezvényei
Ebbe a körbe tartoznának azok az események, amelyeket a PTKBT szervez tagjainak, az érdeklődőknek. Ilyen pl. az évadnyitó, évadzáró, a B80. Ebben az esetben a szervezés feladata hivatalból a PTKBT felkentjeié.
2. A PTKBT tagjai által kezdeményezett, nyitott túrák, ahová a kezdeményezők szeretettel várják a csatlakozókat, érdeklődőket. Ilyen pl. a Pepin álta említett március 13-14-i dunai csurgás. Ebben az esetben a szervezés a kezdeményezőké.
3. A mások által szervezett túrák jelentenék a harmdik kört, ahová a PTKBT, mint szervezett csapat - figyelembe véve a nevezési kedvezményt - jelenik meg. Ebben az esetben a részt venni szándékozók közül kell valakinek magára vállalnia a szervezői feladatot.
Természetesen nincs szükség a végletes formalizálásra, de az elmúlt évek tapaszatalatai ezt a minimálisan szükséges szervezést a siker érdekébn megkövetelik. Lásd akár csak a 2009-es évadzáró előkészítését.
Ami az 1. pont alatti tételeket illeti.
Az évadnyitó az elmúlt években nem jött össze, illetve a B22 (átevezés) bizonyult olyan programnak, ami egyben az évad első nagy létszámot megmozgató eseménye. Szereintem legyen évadnyitó, május közepén (8-9 vagy 15-16, a vogalonga idén máj 23-án van.), ha javasolhatom, akkor már az apró népek is gondmentesen tudnak az eseményen részt venni. A helyszín nyitott. Én javasolnám a Fertőt, akkor már a kemping nyitva van ott, ahová menntünk volna ősszel.
Évadzárónak - javaslom - maradjon a Tisza-tó azzal, hogy nem kell feltétlenül Fürednél vízre szállni.
B80 - ne adjuk fel! Két próbálkozás tapaszatalata alapján 2010-ben sikerülnie kell! Tavaly is aug végére terveztük és csak a B50 miatt tettük át szeptemberre. Most is aug közepérte-végére javaslom. Ha a B50 bezavar, mert többen a csapatból mennének, akkor inkább előbbre tervezzük.
Aeroe javaslata alapján én e három program kapcsán vállalok a szervezői feladatokat, természetesen azzal, hogy a részleteket illetően a csapat tagjaival való egyeztetés után, társ-szervezőkkel együtt véglegesítjük a programokat.
Ami a 2. pontot illeti, elfoglatságomat figyelembe véve, szívesen csatlakozom kezdeményezésekhez. Márc. 13-14., családi program a Velencei tavon, nyári családos nyaralás, vándor-táborozás az Adrián, ...
Ami a 3. pontot illeti, a B22-t (átevezést) ne hagyjuk ki. Abban a formában, ahogy eddig is jelen voltunk. Ennek időpontja július 3. Tali pénteken az alsóörsi Európában és úgy menjünk "átevezni". Utána vasárnap levezető program...
Végre egy PE-mágus is van a körünkben! Húúú, akkor Te kened-vágod (pontosabban: heggeszted-szabod) a témát! A két páka között nem látok paraméterbeli különbséget, árban is megegyeznek. Ez viszont mit jelent? - max. hőmérséklet 1300 C° - hegy hőmérséklete kb. 400 C°
Végül is mi ér a műanyaghoz: lán vagy hevített fém?
Ettől függetlenül jól hangzik! A Programszervezőn megérdemelne egy bejegyzést, ha úgy gondoljátok... ;O) (a magam részéről még nem nyilatkoznék, az még félszáz nap...)
Felekezetünk kultikus tárgya iránti vonzalmunk nem az objektív paraméterek kvantitatív elemzése alapján alakult ki. Ennek alapján pl. nekem mindegy, hogy mit mutat a kepler-kuppler-doppler-kupper elemzés.
"...5. Szentendrei sziget kerülés - de ne szerdán!!! :)..."
Mi bajod a szerdával? Az egy nagyon jó kis szerda volt! ;O) (egyébként azért tettük szerdára, mert kettőnkön kívül senki sem jelentkezett, és mert mindkettőnknek olyan a munkaidő-beosztásunk, hogy nincs prioritása a hétvégének.)
Már Pepin is figyelemfelkeltő volt, de Páter Pyus-szal való találkozás képes volt azt is überelni. ha nem megyünk a havas bércekre, ott a helyem, még akkor is, ha egykoron azt mondtam, csak május 1. után ülök hajóba ...
Ps. A hosszú és unalmas téli estéken átfutott bennem, mely lapátolásokra gondolok vissza legszebb emlékként. Társaságotokban a táti esős portyázás biztos ott lesz a dobogó közelében.
"Párszáz forintos cucc lehet, akár egy ragasztópisztoly, jó lenne a csapatnak legalább egy ilyen."
Ha nem is pár száz forintos, de az alábbiakhoz hasonlót használok autók műanyag alkatrészeinek hegesztéséhez. ( nem a videón látható "forrasztás") Ez akár helyszínen is használható gyorsjavításhoz. Egy palack öngyújtógázzal 5-6órát üzemel, ennyivel hosszában kettévált hajó is megjavítható. :-))
A családi nekünk is fix szálláshellyel, napközben sok csavargással és fürdéssel... Olyan helyre megyünk, ahol kisebb szigeteket, eldugott partszakaszokat fedezhetünk fel kajakkal. A nomád jellegű 4-5 napos túrát gyerekek nélkül tesszük meg.:-)
Ami engem illet "nevezni" szeretnék ezekre a közös evezésekre:
1. jan.23. Molnár-sziget kerülés - ha odaérek ...
2. Évadnyitó
3. Nagy családi közös evezős-fürdőzős-játszós buli mondjuk a Velencei tavon
4. B80 - reméljük lesz az idén is
5. Szentendrei sziget kerülés - de ne szerdán!!! :)
5. Évadzáró
Meg közben ami lesz, és részt tudok rajta venni.
A családi nyaraláson természetesen a kajakok is ott lesznek, de az nekünk nem nomád-túra jellegű, hanem "apartmanosdi", és evezgetünk kicsit jobbra-balra, ...
Nick? szerintem, ha lesz rá időd többünknek örömet szereznél az adatok felrakásával (a SC rajongói klubbal is rendelkezik, idáig Uldin van benne meg én, Saintusról nincs tudomásom :), az Aquanaut meg már többször felmerült.
Igazi nagy tömegigény persze az Izsákra lenne, amelynek imádására nagy létszámú, bejegyzett egyház is alakult.
Goos, örülök hogy előkerültél:) A túrán mindenképp fényképezzetek milliót, sajnos csak lélekben leszek veletek, éppen vizsgázok :-( (pedig a Jézuska egy önfelfújó matracot hozott, amit már nagyon meg kellene tesztelnem)
Akkor túra. Goosnargh és én privátban jó három hete elkezdtünk szervezni egy kétnapos evezgetést. Nem kell túl bonyolult dologra gondolni, inkább csak arról van szó, hogy szakadjunk már ki a négy fal közül.
Útvonal: 1. nap (03.13, szombat) Indulás: Esztergomból szombat délelőtt. Érkezés: Kisoroszi környékén valahol. (3-4 óra csorgás.) Táborverés, tűzrakás, kaja, beszélgetés. Alvás téli körülmények között.
2. nap (03.14, vasárnap) Indulás: Kisorosziból sátorbontás után. Érkezés: Szentendre (3-4 óra csorgás)
Ha bárkinek szintén viszket már az ülőgumója, akkor szívesen látjuk. A kajaklogisztika fakultatív.
ysak adatait nem adta ki az rtm, ez azt is jelentheti, hogy a mérnökük nem adja, de azt is, hogy VETTÉK a terveket, és azok nem jártak hozzá. Így lehet olcsón hajót venni gyártásra. A másik két hajónak megvannak a kaper-tesztjei, csak nem raktam ki az oldalra még, mert senkit sem érdekelt. 75 dögről van szó, és persze szitontopok nincsenek bennük, mert azokat egyes mérnökök tutajnak minősítik
Én tervezek a családdal egy 4-5 napos Losinj kerülő túrát idén, de a fiamnak annyira bonyolult élete van, hogy nem merek senkivel sem közösen menni. Simán belefér nála, hogy indulás előtt pár nappal kell arrébbtenni egy héttel az indulást.
Nono, csak ne bántsuk a vegyipari szakközepeseket. :-))
Halkan jegyzem meg, hogy úgy érzem, mintha valami pszichológiai gát tartaná vissza az embereket attól, hogy a honlapra írjanak hosszabb, összefüggő írásokat. Szóval én opportunista disznó leszek, de nekem az is megfelel, ha valaki ide a topicra ír néhány kócos mondatot a Vogalongáról.