Keresés

Részletes keresés

aeroe Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13517
igazából a 7-es szél és az 50 centis hullámok nem egy helyen voltak, a nagy szél egy öbölben tört ránk éppen szemből, kb. 500 métert kellett csak megtenni, ekkora úton csak minimális hullámok voltak (itt volt: itt)

az 50 centis amplitúdó meg kb. 4-esben volt, az már nyílt vízen. azt is elég nagynak látjuk a kajakból, mert ugyi akkor a hullámhegy és a hullámvölgy között 1 m a különbség - tehát pl. a szomszéd kajaknak még a lapátját sem láttuk mindig
Előzmény: Bazsa69 (13505)
qrzor Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13516

Bakker, izgatottan kattgok a kék színű "folytatás következik" feliraton és semmi...

 

(Ez legalább olyan idegesítő, mint amikor a moziban minden filmelőzetesnek "Coming Soon" a címe. Azt meg már láttam.)

Előzmény: Nick? (13515)
Nick? Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13515
Tengeri kajak és az epirb:
http://www.tengerikajak.info/epirb-tengeri-kajakosoknak.html
Olyan ketyerék vannak még, hogy befonom a hajamat...
Nick? Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13514
nokiát akartam írni...
Előzmény: Nick? (13512)
Nick? Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13513
Elsőre nem anyag, hanem márkanév. Olyan, mint a Kevlár. Az is márkanév, a Kevlárnál az anyag az aramid.
Előzmény: Huszi64 (13511)
Nick? Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13512
a 6110-es nokimámat úgy kapcsotam fél évig.
Fogpiszlálóval a legkönnyebb, annak be lehet törni merőlegesen a hegyit, oszt könnyebben rásimul a megfelelő pöcökre a telefon powergombjának belsejében...
Előzmény: qrzor (13497)
Huszi64 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13511
Van vkinek tapasztalata a PriLite (Prijon) anyagról ? Esetleg ilyen hajója ?
Huszi64 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13510
Vitorla helyett van "jobb" is:
9. oldal :-)

http://www.torqeedo.com/uploads/media/Torqeedo_Cat_2009_metric_measures.pdf
saintus Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13509
A googlebooksról szépen lassan le lehet szedni majdnem az egész könyvet, de van pár oldal, ami soha nem nyílik meg. (egyébként meg 1 napra is korlátozza, hogy hány oldalt nézhetsz meg.) Nekem ebből a könyvből 22 oldalt nem sikerült leszedni. Persze megvettem papíron, az egészet. szóval akárr be is scannolhatnám... :)
Előzmény: qrzor (13496)
saintus Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13508

Nem a vízvonal alatt fúr a prijon féle, de az orrnál, hullámokon mindenütt víz van, szóval mind1 is. A körbe-heveder jobb megoldás tényleg.

 

A képek közül ez a spinakker-szerű megoldás lehet jó. Annál egyszerűbbet nehéz elképzelni. A félgömbös megoldást a merevítőrudazat bonyolítja.

Előzmény: Bazsa69 (13489)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13507
A génua azért nem jó tengeri kajakra, mert az éppen nem a hátszél és félszél közti irányokra van optimalizálva. Nekünk olyan hátszélvitorla kell, amivel oldalszélig fel lehet menni, ez pedig a gennaker. A spinakernek egyébként mindig van boomja, a gennaker is boomolható. Még meg van a Pouchom, de két éve nem volt összerakva. Sok bordát kellett már cserélnem benne, mert nagyon öreg. Akitől vettem (kb. 15 éve) tengeren használta feleséggel és két kisgyerekkel, Tümler motorral, oldalmotorként, csak a kikötésnél eveztek, egyébként motorcsónakként használták. Vitorlázatot, svertet ők csináltak hosszá. A nyáron összerakom, mert a puli kutyánkat csak így tudom megkajakoztatni.
Előzmény: Bazsa69 (13490)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13506
Én is bagoly vagyok ! De ezt pénzért teszem itt a melóhelyen. Most jutottam egy kis levegőhöz.
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13505
A "Beaufort 7-es szél" nem sok egy kicsit az 50 cm-es hullámokhoz?

Wiki
Előzmény: aeroe (13498)
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13504
Nyugi, a napelemes villanymotor-meghajtásig azért nem jutunk el!
Legalábbis a héten... ;O)
Ez inkább csak amolyan játék a lehetőségekkel, amik e hajókban rejlenek.
Persze a technikának megvannak a buktatói, de az áldásai is: vitorlával - megfelelő erejű és irányú szélnél - jóval nagyobb távokat lehet megtenni egy nap alatt, de időtöltésnek sem utolsó.
A POUCH egyébként a legolcsóbb vitorlás csónak, amit ma hazánkban beszerezhetsz, és szélcsend beálltakor sem kell lebiggyedt ajakkal gubbasztanod a tűző napon, csak fogod az evezőt és hajrá.
(ez egy igen komoly jollés probléma: a vitorlás csónak egyszerűen túl kicsi és könnyű ahhoz, hogy benzin- vagy villanymotort rakjanak fel rá, szélességük miatt igen rosszul evezhetőek; ha mégis ellátják gépi meghajtással, folyton zavar és a súlyelosztással is meggyűlik a bajuk)

Egyébként Arzának is igaza van: mint látod, éjfél után is itt ba..om a rezet a gép előtt, mert a lázkórság tombol bennem és nem tudok aludni.
Emiatt evezésről még jó ideig nem lehet szó, pedig a víz most is folyik... :O)
Előzmény: aeroe (13500)
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 13503
Remélem tudod, hogy nem volt szándékos! :O)
Emlékeimben Te mint Ysak-os és saját kezeid által realizált skin-on frame-es, Oldstruggler pedig mint Ysak-os és SKY-II-es éltek. Egyszer sem láttalak Titeket az említett kajakokban, csak híradásaitokból sejlik, hogy van vagy volt ilyenetek.
Ráadásul nem is próbáltam azokat, így nem mondhatok róluk semmit se pro, se kontra, se rekontra... ;O)
De azért örülök, hogy Huszi barátunk örömére bővítetted a kínálat-ismertetőt! :O)
Előzmény: aeroe (13498)
Arza Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13502

Eddig azt hittem, csak én olvasom egyre inkább lejjebb kerülő állal a történéseket(inkább terveket) ... már majdnem koppant az asztalon, de visszatoltam ...

 

Megint csak azt tudom írni, mint a múltkor, hogy szerintem csak nagyon unatkoznak a sporttársak ... :)

 

Engem ez a vitorla dolog biztonságtechnikai okokból is "izgat", meg valójában én sem értem: ha valaki a kajakot választotta, akkor az az ember nem evezni szeretne?  

Előzmény: aeroe (13500)
Arza Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13501
Ennek még motorja is van :)
Előzmény: qrzor (13494)
aeroe Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13500

azt azért nem értem, hogy némely hardcore kajakosok még a kormányt is istenkísértésnek tartják (vö. murphy: ami elromolhat, az el is romlik), ti meg itten meg akarjátok furkálni a hajótestet, mindenféle vorstagról, achterstagról, fockról, grószról, meg schwertről hablatyoltok - ez mind elromolhat. vagy képzeljetek el egy eszkimózást - paddlefloat-tal v anélkül - amikor a vitorla fel van húzva...

 

ezt akarjátok, feleim??? nem lenne jobb inkább evezni?

Előzmény: Bazsa69 (13489)
aeroe Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13499
a vízvonalban normális áron lehet venni 3m-es (nem három méter, hanem minnesota mining & manufacturing - tudjátok, a post-it-es cég) öntapadós fényvisszaverőt, szerintem tökjó, én raktam tavasszal a hajókra, lapátokra
Előzmény: Arza (13481)
aeroe Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13498
bazsa jótékonyan kifelejti a listájáról az rtm 4 m-es hajóit: arctic és océanic. oldstrugglernek van egy arctic-ja, nekünk pedig océanic-unk volt három évig. még tavaly írtam tesztet, szerintem jó lehet huszi kollégának
Előzmény: Bazsa69 (13437)
qrzor Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13497

Kapcsolj be egy telefont szétszedés nélkül, amiből egy éve kiesett a kibekapcs és csak a lyuk van meg a helyén. Már dél óta küzdök, de most előveszem az ütvefúrót és még két szeduxent.

 

Linyuxkernelhez hasonló sikerélmény lesz, ha sikerül. :-)

Előzmény: Nick? (13491)
qrzor Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13496
qrzor Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13495
Előzmény: qrzor (13494)
qrzor Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13494

De sokat küszködtök. Itt a tuti: http://www.youtube.com/watch?v=Zhs-FhGq4po

 

Előzmény: Bazsa69 (13489)
Nick? Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13493
Jók azok a hajók nagyon, életem első egyéni túrája (amikor faterom otthagyott a tiszán naméyban) azzal volt, aztán szolnokon egy telefon után kiszedett a vízből. A tiszatavon megvolt életem első szörfözése is, bár akkor még azt sem tudtam, hogy az az. 15 éves lehettem vagy mi. Persze több baltával jártam és több késsel...
Előzmény: Bazsa69 (13492)
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13492
Szerintem nem sokat szőröztek a POUCH-féle svert megálmodói grafikonokkal meg görbékkel, csak az volt a lényeg, hogy az oldalcsúszást csökkentsék és hogy emiatt ne kelljen a hajótestet átalakítgatni, megbontani. Keresztrúd, rajta két függőleges lap oszt ennyi. ;O)
Ezek nem versenhajók, hajó-osztály bajnokság sincs, egy kis káros, energiazabáló turbulencia belefér.
A "fíling"-et nem dönti romba. ;o)
Előzmény: Nick? (13488)
Nick? Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13491
Fordítsatok linux kernelt.
Kajakozáshoz hasonló élmény...
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13490
Na most tényleg ég a pofám: a genakkert kevertem a génuával (EMDZSÍ, ne kuncogj, bárhol is vagy!)...
Ehhez nem kell boom? A spi-hez kell, ha jól tudom...
A vorstag előtt átvetett kötél nem esik a vízbe? Gyűrűt, kampót nem használhatsz a megvezetésre, ha pedig a vásznat behúzod a kajak alá... :o/
A génua nem elég?

Megvan még a Pouch cuccod?
Előzmény: Törölt nick (13482)
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13489

Találtam olyan képeket a neten ahol ez - vagy legalábbis megtévesztően hasonló - a vitorlarendszer heveder-pánttal van felfogatva: nem hiszem, hogy a vízvonal alatti részbe furkálnának. Bár ki tudja? ;O)
Mindenesetre a lapos heveder nem nagyon zavarja az áramlást és jól meg lehet feszíteni, csúszkálás ellen elég egy biciklibelső is.

De nem csak a PRIJON-féle kétpálcás (értsd, ahogy tetszik...) megoldást terveztek és gyártottak.

Talán a legkisebb átalakítás a nem egészen fél kilós, félgömb formájú rendszerhez szükséges. Windpaddle Sails
A félgömb megvarrása nem egyszerű, a megfelelő átlátszó anyag beszerzése ugyancsak problémás. Bár ha rábukkanunk egy kiszuperált, lomiból származó 20-25 éves szörf-vitorlára, azon van annyi a kétféle vitorla-anyagból, ami 2-3 komplett vitorlázathoz elegendő.
De van még sok verzió... :O)
Előzmény: saintus (13478)
Nick? Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13488
A bme-n azt is mondják, hogy vitorlásoknál úgy kell építeni ezeket, hogy a vízkiszorítási görbe a kiemelkedő svert miatt ne térjen el a szabályos gauss-görbétől. Addig szórakoznak a hajótesttel, hogy el tudja viselni a hozzá tervezett szkeget vagy svertet, hogy jó áramlások legyenek mindenütt. Sokszor egy évig is elszórakoznak ezzel, közben az ipar meg nyomja az "általánosan, minden hajóra alkalmazható" szkegeket...
Namenteminnen a dumámmal...
.-)
Előzmény: Bazsa69 (13487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!