Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177267
valamilyen tartósabb zsírral kend be a menetet. nekem is csak addig gyógyult össze, amíg eszembe nem jutott a megoldás. :)

az autón is mindig bekenem a kerékcsavarokat és eddig mindig kényelmesen le tudtam szedni.
Előzmény: Nemo (177256)
dhpage Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177266
"Már a dédapám is ezzel a késsel vágta a szalonnát. A nyelét kétszer cseréltük, a pengéjét háromszor."

:))))))))))
Előzmény: kivi (177255)
zsurmi Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177265
Zsírozd be a csavarmeneteket.
Előzmény: Nemo (177256)
Swennson Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177264

De azt is tudni kell, hogy pl a savállócsavaroknak kisebb a szakítószilárdsága.

Sajnos mint minden ez is kompromisszumra épül.

Én és a baráti körben nagyon sokan ezt használjuk: http://neuzer.webaruhaza.eu/termek/7932/kategoria/7KZ/titanzsir-250gr-hans-.html

Nagyon jó a víztaszító tulajdonsága és meggátolja, hogy összerohadjanak alkatrészek.

Előzmény: Kertes Virág (177262)
Elm Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177263
Jermekkorom bringai mar nincsenek meg, de a `98-as evjaratu bringam meg mindig szolgal evi nehany napot mint esobicikli, a hasonlo koru orszaguti mint "otthagyos" bicikli (amit ott merek hagyni lekotve valahol, a tobbit orizetlenul sose hagyom). Ugyhogy igazan szivemhez nott vaz meg nem cserelodott. Bar nemsokara eljon az idejuk azt hiszem...
A fenti ketto utodja, kapcsolodva egy masik hozzaszolashoz, a haloszobaban lakik, a tobbiek a sufniban. Az ujakat mar ott sem merem hagyni...
Előzmény: Nemo (177251)
Kertes Virág Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177262
Előzmény: Kertes Virág (177261)
Kertes Virág Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177261

A neten találtam egyet, az inbusfejű csavarokról kellene megtudakolni, hogy rozsdamentesben vagy krómozott réz kivitelben tudják e adni az adott méretet. ha nem, ajánljanak másik boltot.

 

Előzmény: bindera (177260)
bindera Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177260
Réz ötvözetből készült krómozott,
Erröl valamit bővebben ?
Előzmény: Kertes Virág (177257)
Stms Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177259
Hát, ez attól függ, melyik aluváz.
Hallottam olyanról, hogy egy tízszerhúzott extravékony bringa a tetőcsomagtartón nyekkent meg, mikor meghúzták a tartócsavart (mert oldalirányban a papírnak nincs tartása). Ellenpéldának vegyük a saját bringámat, ami az elmúlt három évben valószínűleg kicsivel többet kapott mint amivel egy belépő szintű gépet illik megkínálni.

(jelenleg elcsíphetsz egyet elég jó áron. Kár hogy nem kisebb, akkor már vinném is...)
Előzmény: Nemo (177254)
Kertes Virág Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177258
Nos, meg tudjátok nekem mondani a TREK meg a MERIDA carbonvázas ("legolcsóbb") munti bring súlyát? 
Kertes Virág Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177257
Réz ötvözetből készült krómozott, vagy még inkább, rozsdamentes acél (KOR) csavarokat kellene használni az alu vázhoz.
Előzmény: Nemo (177256)
Nemo Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177256
Igazából az aluváztól azért félek, mert összegyógyul az acélalkatrészekkel (csavarokkal). Mivel kell ezt megelőzni?
Előzmény: kivi (177255)
kivi Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177255
Sajnos az acél vázak korszaka leáldozott. Vagy nagyon ócskák vannak (Tesco), vagy egy-két exkluzív gyártó igen drága váza. Az alu vázak élettartama felhasználástól függ, de a tiéd a 10 évével bőségesen kiszolgálta az idejét. A következő is ki fog bírni ennyit.

Ha átraksz minden alkatrészt, attól ez a bringa még az a bringa marad. :-)

"Már a dédapám is ezzel a késsel vágta a szalonnát. A nyelét kétszer cseréltük, a pengéjét háromszor."
Előzmény: Nemo (177254)
Nemo Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177254
No bizony ettől félek én is. És azt mondják, az aluváz hajlamos a rút megnyekkenésekre, úgyhogy haza sem tudok jönni. Az acélvázban (CrMo, mittudomén) mennyire lehet megbízni? A súly nem számít (a szín sokkal inkább)...
Előzmény: kocsi (177253)
kocsi Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177253
"Ti hogy éltek meg egy vázcserét?"

Az előbb leírtam a fontosabbik felét, de van egy másik része is.

Amíg a pözsóval jártam tört el kormányom, reped el teleszkópom, nyereg pálcái és láttam túra közben túratárs alatt vázat is kettétörni. Nem akartam megvárni amíg a pözsó is eltörik alattam.
Előzmény: Nemo (177251)
zsurmi Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177252
Ilyenkor jótanácsokkal tele a padlás, de engedd meg:

Ne tárolj jó biciklit közös tárolókban! Bárki bejuthat és be is jut, aki lopni akar. Zárt ajtó semmit sem ér. Még ha le is lakatolod, később visszajönnek felkésuzülve.

Egy 200+ ezres gépnek a lakásban a helye. Tudom piszkol. De ilyen világot élünk.
Előzmény: hokikoris (177231)
Nemo Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177251

Azazhogy "kezdek" - az ilyen benne hagyott hibákból a szövegkritika ki tudja találni, mi állt mögötte eredetileg.

 

Szóval mégiscsak hozzá kell szoktatnom magam a vázcsere gondolatához, ami régóta esedékes már. A garanciaidejét kétszeresen túlélte, alig van már rajta festék, és jó volna egy tartósabb utód - lehetőleg kék. Így elhitethetném magammal azt is, hogy a lelke benne maradt...

 

A pénz sokadrangú szempont, a kötődés sokkal fontosabb. Ti hogy éltek meg egy vázcserét?

Előzmény: Nemo (177249)
kocsi Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177250
A pözsómban valószínűleg hatszámjegyű a kilométerek száma. Nekem sem lenne szívem megválni tőle. Kint már évek óta nem volt, de ma is mozgott egy órát :-) Görgőn.
Előzmény: Nemo (177248)
Nemo Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177249

Ó, és a hátsó csomagtartót a nyereg alá odafogó három csavar egyike is beletört valahol Lengyelország közepén... Kezdem hajlani arra, hogy itt az idő. De mit tegyek, hogy egy új vázba ne törjenek bele a csavarok? Vegyek valami acélvázat? Nem mállik az el télen? Nemigen akarnám törölgetni.

Előzmény: Nemo (177248)
Nemo Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177248

Még ilyet, gombhoz a kabátot...!

 

Bár ha minden kötél szakad, még inkább ilyen ok miatt cseréljek vázat, mint olyan nevetséges okból, hogy a sárhányótartó pálcák csavarjai közül kettő már beletört a vázba, helyette szövetcsíkok és gumipókok tartják őket, így eléggé zörgős már szegény. De sokat szolgált már engem, sajnálnám kihajítani. Hülye indok, de hűséges volt hozzám, és sokat szolgált becsülettel. Esetleg ha van hasonló márka még a piacon, akkor nem érezném hálátlanságnak, csak nagyfelújításnak. De amíg van benne lélegzet, inkább megtartanám.

Előzmény: kivi (177246)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177247
Még emlékszem a keresztelőjére. :-)
Előzmény: Nemo (177245)
kivi Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177246
Az még biztos hogy nem olyan, sajnos. Esetleg egy vázcsere? Nem olcsó dolog, de azt a vázat már igen-igen sokat nyüstölted. Ahogy írod, a hátsó papucsa is deformálódott már. A vázcsere kapcsán szinte mindent át lehet tenni az újra, kivéve a villát és a stucnit, abból viszont amúgy is újat akarsz. Így persze többe kerülne, viszont nálad a megbízhatóság az elsődleges.
Előzmény: Nemo (177245)
Nemo Creative Commons License 2010.01.11 0 0 177245

Az ám, de az én Hattyúm 2000-es évjáratú... Abba is jó lesz? A mostani villája is elég vén - félek, hogy a másik fajta. De majd megnézem délután, aztán újra nekifutok.

 

A 17000 Ft nem egetverő, egyszeri befektetésként kiköhögöm. Egy időben könyvre többet költöttem havonta.

Előzmény: kivi (177244)
kivi Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177244
Az újabb Hattyúk már 1 1/8-as nyakkal jönnek, olyanok mint a montik. Tehát ebből a szempontból nincs gond. A gond a villa ára, ami kb. 17000Ft.
Előzmény: Nemo (177243)
Nemo Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177243

Hát, így elsőre csak annyit tudok, hogy a Magellán Cygnus nyakába kellene belerakni a villát. Ez a váz, úgy látszik, bírja még egy darabig (a kiegyenesített váltópapucsával).

 

Köszönök minden segítséget.

Előzmény: kivi (177242)
kivi Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177242
Az Avid BB7 bátran ajánlható Nemonak. Villából a Kona P2 lehetne egy megoldás, van rajta tárcsafékszem és sárvédőfurat is. A nyaka viszont 1 1/8 collos, nem tudom Nemo milyen vázba akarja belerakni. Ehhez a villához ahead stucni kell, de azt is meg lehet emelni jóóó magasra, vannak erre való adapterek.
Előzmény: dhpage (177241)
dhpage Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177241
hát, a legnehezebb dolog nem a sárhányónak és csomagtartónak való szem lesz, mert az szinte minden merevvillán van....viszont a tárcsafékszem. :-/

tárcsafék:

mivel neked nem a nagy fékerő kell és nem is a finomság, viszont a lengyel síkságon is meg kell tudni szerelni, ezért mindenképpen bowdenest ajánlanék. pl. az Avid-ra elég jókat mondanak.


egyébként ami nekem bevált az a 4 dugattyús régi XT tárcsafék. elpusztíthatatlan, ebben a sós-dzsuvás városi használatban is bírja, nem folyik, nem áll be. +40-től -15-ig tesztelve. :)
sajnos már régóta nem gyártják, ezért csak használtan lehet találni belőle, szerencsére anno nekem sikerült, így már mindkét bringán ilyen van.
Előzmény: Nemo (177240)
Nemo Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177240

Tudtam, hogy valami kimarad: a villán legyen csavarlyuk a csomagtartó és a sárhányópálcák számára, különben ott vagyok, ahol a part szakad.

 

Emberek, segítsetek. Létezik ilyen merev villa? Menetesből úgy kellett összevadásznom egy éve kettőt, és az egyik azóta már el is vásott.

Előzmény: Nemo (177239)
Nemo Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177239

Kedves emberek!

 

Most jutottam odáig, hogy új első kereket készítsek. Eddig ebből csak egy HB-NX70-es Shimano gyártmányú agydinamó van meg, Nemozoli jóvoltából. Mit javasoltok folytatásként?

 

A következőket szeretném hozzá rendszeresíteni:

 

- Merev első villa és a bele való stucni; ha lehet, ne menetes, hanem a másik fajta legyen, amit jó magasra fel lehet húzni.

- Tárcsafék minden hozzávalóval; stabil, nehezen elromló modell kellene, a precízen szabályozható fékhatás és a márkafaktor másodlagos. Az agydinamón hat csavarfurat van.

- Felni (ezt beszerzem én).

- Küllők. Állítólag léteznek a DT-nél is erősebb küllők. Mivel ezt a kereket csak hosszú túrákra szánom, elférnek bele a legmasszívabbak is.

 

A két elsőre együtt kb. ötvenezer forintot szeretnék szánni. Fontos, hogy a villa merev legyen, mert csomagtartó menne rá. Teleszkópot semmiképpen nem akarok, az maga lenne a vég.

 

Esetleg szereltessem össze műhelyben a kereket? Miben más az, mint a rendes agyra való fűzés?

kivi Creative Commons License 2010.01.10 0 0 177238
A karbonra, az összteleszkóposra, és az UMF-re 3, a többi merev alura 5.
Előzmény: Kertes Virág (177235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!