Keresés

Részletes keresés

Nick? Creative Commons License 2010.01.04 0 0 13347
Ha van a közelben fúziós reaktor, akkor ragasztható a PE. akkor is csak önmaga anyagával.
Előzmény: szőrmók (13344)
saintus Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13346

Most sajna éppen oldalazva lóg szegény, és nincs hely, hogy egyenesbe rakjam, de a vizes próbát biztos megjátszom majd. Elég valószínű, hogy középen, a V élénél ereszt a rendszer, azért jut mindkét oldalra víz a napi tárolókba.

 

Egy napi evezés után egyébként a napi rekeszekben olyan 1-2 cm víz van, hátul meg kb. egy fél szivacsnyi (már ha ez mértékegységnek számít).

Előzmény: Bazsa69 (13343)
saintus Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13345

A fogantyút, szerintem, az említet elnyíródási lehetőség miatt nem fogom varrni. Kitaláltam egy megoldást, ami egy kb 3 cm-es erős pöcköt, és 10 cm zsinórt igényel. Majd lefotózom, ha épp nem a garázsban lóg majd a hajó (mer ott biza sötét van).

 

Egyébként szerintem nem a te kikötési módszered okozta a vesztét, hanem, hogy 40 kilóval megpakolva emelgettük... :)

 

A víz színte biztos, hogy a beülőböl jut be. Még nem teszteltem, de tavasszal sor fog rá kerülni. Most csak az 505 van vízközelben, hogy legyen mivel kiéllni inuit hajlamaimat. Fogok venni olyan prijon féle közfal ragasztót (vagy megnézem miből van, és veszek 10-szer annyit feleannyi pénzből) vagy szímplán verem az asztalt a mountexeseknél, hogy márpedig javítsák meg (vagy adjanak ragasztót). Szerintem jó lessz ez, csak meg kell csinálni :)

Előzmény: Uldin (13339)
szőrmók Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13344
A SIKA gyártmányai közt tuti van olyan ami jó PE -hez. Csak nem barkácsboltban kell keresni.
Bazsa69 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13343
Remélem, a haver nem egy itteni (BalassaDallasz) pizzériában dolgozik! ;O)

Talán a sziloplaszt nem a legtartósabb megoldás, de ha nem a tervek szerint alakul a barkácsolás, lehet "radírozni": egyszerűen megvárod, míg megköt és kiszaggatod.
Egy hőlégfúvós-műanyagolvasztgatós akciónak könnyen hullámosodás lehet a vége (és nem a tenger fog meghullámosodni...)!

Gondolom, most száraz helyen van a kajak. Ha fagymentes is, kellő - kajak formáját követő! - alátámasztás után tölt a beülőbe vagy 10-15 liter vizet! Szerintem megmutatja a gubanc helyét...
Alkoholos filccel tegyél jelet a gyöngyözés helyére.
Ha a nap tárolók mőgé is kerül víz, teljes száradás után először az egyikbe, majd a másikba lötybölj kb 5-5 lityó vizet (ha sörrel vagy borral kísérletezel, annak kellemes mellékhatásai is lesznek: a próba után meg kell inni!).

De a szkeget is udvarold körbe!

Azt írtad, hogy sok, de mégsem...
Egy egész napos evezés után mégis mennyi?

(télidőben páralecsapódás is van, ami nagy tárolórekeszenként nem több fél decinél)
Előzmény: Emdzsí (13342)
Emdzsí Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13342
Endru használ egy specko tömítő ragasztó anyagoz, nem sziloplaszt, ami 3-4 évig bírja. A sziloplaszt sajna max 1-2 évig. És nem elég csak a széleit bekenni, hanem be kell ragasztanni a válaszfalat, de tényleg a legjobb megoldás behegeszteni PE válaszfalakat. Kicsit sokallom a hőlégfúvó árát, 30-ért már lcd kijelzőset kapsz, amin melegszendvicskészítő funkció is van. Haverom a munkahelyén így süti a pizzát:))
Előzmény: Nick? (13340)
Emdzsí Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13341
Sajna nagyon sok szkeges hajó küzd ezzel a hibával, még a RIOT-nál is előfordul. Nem a szkegház repedt, hanem ahol a felhúzóbowden csatlakozik a szkegházhoz, ott nem jó a tömítés. Itt hatalmas erővel tud a víz bepréselődni. A vitorlásomon , ahol nagyban pont ilyen szkegház volt, is a felhúzó bowdennél jött be a víz. De Saintus esetében máshol kell a hibát keresni, ha a napi tárolókban jelenik meg a víz.
Előzmény: Uldin (13338)
Nick? Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13340
Én az isacomban lehegesztettem a cockpit záróbordáit 4 mm-es HDPE-vel. Így a rakterem is nagyobb lett vagy 30 literrel.
Kis makita hőlégfúvót már 90 ezerér' vehecc, és nyithacc rögtön egy lökhárítószervizt is...
Előzmény: Uldin (13339)
Uldin Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13339

Egy kis karbantartás nem árt az SC-nek. Nincs nagy baj.

 

 

Itt látszik, hogy a kötélzetet a foganytyúba kötötték be, úgy, hogy u alakban meghajlították, és elvarrták, lett ott egy fülecske amibe behúzták a kötélzetet. Devlon vagy valmi hasonló cipészek vagy vitorlavarrók által is használt fonott cérnával, vagy fonott horgászzsinórral érdemes megvarrni. Néhány öltésről van szó. Viszont ez a megoldás elég elbaltázott, a varrásnál bármikor elszakadhat vagy elnyíródhat az anyag. Ha túl erős a cérna a fogantyú nyíródik. Lehet a kikötő zsineget sem a fogantyúhoz kellett volna kötnöm, idő kérdése mikor nyíródik el a varrás.

 

 

 

Szerintem a víz a  napi tárolóba a beülő felöl megy be. A beülőbe került víz a rekeszfalhoz csorog és a tömítésnél szivárog át a rekeszfal alatt. Sajnos a PE anyagot nem lehet ragasztani. Ennél a megoldásnál annyi szívás van még, hogy a két napi tárolót 2db rekeszfallal választották el egymástól. A két rekeszfal között van még egy távtartó betéve és szerintem van ott még hely víznek is, ami ha bement, kiszedni nem egyszerű onnan, mert tömített, de szivárgó rekeszfalak veszik körül. A 2 kerek gumifedél között van ez a merevítő fal. Ezt mondjuk el lehet dönteni, hogy ott van e gond? Kitörlöd a vizet a tárolókból, aztán ha később a szárazon megint megjelenik a tárolókban egy kis víz, akkor az máshonnan nem jöhet oda, csak a rekeszfalból csorog oda. Amíg nincs letömítve rendesen, érdemes a beülőnél a rekeszfalhoz tenni a legmélyebb ponton egy szivacsot, hogy felszívja a vizet. Időnként kicsavargatni. Vagy egy PE lapot kell oda behegeszteni. Jobb 5letem nincs. 

 

Próbáld meg tömíteni, de szerintem csak ideig óráig tömít rendesen.

Előzmény: saintus (13327)
Uldin Creative Commons License 2010.01.03 0 0 13338

Fordítva. 99%-hogy nem ott jön a víz. Ha ott jön, akkor a skeg ház megrepedt valhol, elég durva hiba lenne.

 

Előzmény: Emdzsí (13329)
Nick? Creative Commons License 2010.01.02 0 0 13337
Megoldódott a hibás menüpontkérdés, így az anyagokról és teknológiákról szóló dolgok rendeződtek.

http://www.tengerikajak.info/technologiak.html
http://www.tengerikajak.info/anyagok-szerkezetek-intro.html

A phpbb-fórumot aszem bezárom, mert valami gyík állandóan darabokra szedi. Nincs jobb dolga... Építene inkább kajakot, vagy valamit ami szórakoztatja, mobil guillotine-t önmagának vagy egyebet.
Persze lehet, hogy mégis marad a fórum, mert olyan szép így majdnem üresen
Előzmény: Nick? (13326)
Nick? Creative Commons License 2010.01.02 0 0 13336
KÍNdex, KILLdex
Nick? Creative Commons License 2010.01.02 0 0 13335
BLINDex
Előzmény: Emdzsí (13330)
Emdzsí Creative Commons License 2010.01.02 0 0 13334
Akkor neked van igazad. Újból kell tömíteni.
Előzmény: saintus (13331)
qrzor Creative Commons License 2010.01.02 0 0 13333

Bazsa

A citromos levelezőszerver behajtani tilos táblát tett a csellós feladóknak, így nem tudok a villanyleveledre válaszolni. Amit keresel, nálam megvan. Ha küldesz postacímet, küldök egy példányt, vagy mutass egy helyet, ahova felpakolhatom és eléritek.

 

Pacific legyen veled...

Beka621 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 13332
Nagyon várom már azt a Seacruiser tesztet :-)) !
Előzmény: saintus (13327)
saintus Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13331
Ez reális is lehetne, ha nem lenne több víz a napi tárolókban (mindkettőben).
Előzmény: Emdzsí (13329)
Emdzsí Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13330
Huh de jó kis szünetet tett be az index, ez most valami új hülyesége:)
Előzmény: Emdzsí (13329)
Emdzsí Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13329
99% hogy a Seacruisernek a szkegnél folyik be a víz, azt hiszem van ilyenje neki:)
Amiket a Prijonról írtál teljesen igazak, mégse hoz izgalomba ez a márka. Igaz én elsősorban a vízvonal alatti rész iránt érdeklődöm:))
















Előzmény: saintus (13327)
Emdzsí Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13328
Szerintem a legkomolyabb anyagból a RIOT hajók készülnek. Érdekes módon nem készítenek háromrétegű hajókat. Nekem az egyrétegű Ysak anyaggal nem volt túl sok gondom, ha horpadt, kirúgta magát. A PE anyag nem 100%-osan formatartó, kis horpadás megengedett, futásteljesítményt nem nagyon befolyásolja. Rainbow
Laser anyaga se rossz, Bazsa hajója meglehetősen formatartó. Necky is megjárja. Ha ajánlhatok akkor Riot Britanny, Valley Aquanaut Club, DAG MIwok, RTM Ysak, Rainbow Laser. Ezeket feltétlenül próbáld ki.
Előzmény: Huszi64 (13323)
saintus Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13327

Én csak annyit írnék, hogy a 3 kajakunk közül csak a Prijonal nincs, és nem volt semmi baj. Az 505-ben tört pedál, hullámsodott meg (igaz hamar eltűnt a hiba), és minden hullámot külön érezni benne, olyan lágy az anyaga. A seacruiser hátsó rekeszfalán valahogy átjut a víz. Nem is kevés. Hibát pedig nem látok a ragasztásban, az egyik emelő-fogantyú pedig szétjött a varrásnál. A Kodiak még hiba nélkül teljesít, és az a legkényelmeseb, és kidolgozottab hajó. Az deformálodik a legkevésbé, és a legkeveseb karcot is az szedte össze. Az iránytartása még a leengetett szkegű (és hosszabb) seacruisert is veri, cserébe megfordulni halál vele.

 

Ez persze személyes vélemény úgy, hogy eveztem tengeren mindegyik hajót. Az eddig kiptóbált kajakok közül megint azt venném. És csak hogy én is SEO-zzak kicsit, itt írtam bővebben is (a seacruiser teszt még mindíg várat magára): http://tengerikajak.co.cc/test/test%20kajak.html

Előzmény: Huszi64 (13323)
Nick? Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13326
Érdekes.
Most vettem észre, hogy hiányzik a teljes technológiai menüpont, pl. ami a rotációs öntésre is vonatkozik...
Ha a kérdés nem jött volna, észre sem veszem.
Nick? Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13325
Nick? Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13324
Válaszom tömör:
www.tengerikajak.info --- keresés: "anyag, technológia"

Van ott a sökféle PE-ről is mindenféle, a fújásos és rotációs öntésekről is olvashatsz.
Sajnos az anyag szó miatt az üzemanyag is képbe jött (endru e két szót különírta, majd javítom...)

Bogarászhatsz.

:-)
Előzmény: Huszi64 (13323)
Huszi64 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13323
BÚÉK minden kajakos Fórumosnak !

Mint új fórumos, mindjárt egy kérdésre keresek választ, mivel kajak vásárlás előtt tétovázom.
Mi a különbség a kajak gyártók PE anyaga között ?
Például a Prijon HTP, a Necky LS, vagy a DAG 2009-től 3 rétegű PE anyaga miben tér el egymástól ? Természetesen minden gyártó a saját technológiájára és alapanyagára esküszik, ez persze vonatkozik az adott márka kereskedőjére is. Meglepően sok kritika éri a Prijont ezen és más fórum is, mégis Prijon hajóból látni talán a legtöbbet, vmi oka csak van... A DAG 3 rétegű PE anyaga vajon terhelés (pl. az autó tetőcsomagtartóján, vagy ráfutva egy víz alatti kőre-fatuskóra) alatt hogyan viselkedik ? A 3 réteg egymáshoz képest elválhat-e ?
Volt Prijon és Necky kajakom is, igaz nem síkvizi, de szerintem ugyanabból az anyagból és technológiával gyártják a különböző célú hajókat. Ezek régebbi, már nem gyártott típusok voltak, de jól bírták a strapát, talán a Prijon egy fokkal jobban, bár vastagabb volt a hajó fala. A Necky alja az ülés alatt hamar hullámos lett, de nem tört meg.

http://www.prijon.com/prijonprodukte/material/htp.html
http://www.neckykayaks.com/materials/linear_select.shtml
http://www.dag-kayak.com/uk-canoe-kayak-dag/les-gammes-nouveautes-toutes.php?id=16

köszönöm
szőrmók Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13322
Hidd el jobban jártál a macskával!  Sokkal olcsóbb az üzemeltetése.
Előzmény: Nick? (13319)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13321
Boldog Újévet mindenkinek a miskolci vizekről! A mai evezésemen készültek a képek, volt egy kis jégtörés is.Jégtörő 1
kotoc Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13320
Boldog Új Évet mindenkinek!
Nick? Creative Commons License 2010.01.01 0 0 13319
Nekem 4 éve ilyen van, 1 db nő hívta fel rá a figyelmemet, akiből mára már csak egy macska maradt.
Elég egyetlen toldás, annak is van hangja. Én megcsináltam a celofán védelmét karbonból, a műanyag cuccos nekem polipropilénből van, így epoxival könnyű dógom vót.
A celofánt ha lefogod, nincs hangja.
Előzmény: aeroe (13316)
qrzor Creative Commons License 2009.12.31 0 0 13318

Boldog Új Évek Kívánok minden tengeri- és honi kajakosnak, valamint rengeteg 2010-es élményanyagot aggkori visszaemlékezéseikhez!

 

A Pyrus tagoknak pedig:

 

http://www.youtube.com/watch?v=AR8TjtaQUlo&feature=related

 

qrzor

 

(Ui. a Kárpátiának is van egy pálinkás száma, de most nem poli-dili-zitálunk.)

( http://www.youtube.com/watch?v=yAnQG3r3-5Y&feature=related )

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!