Szia! Azért megy mert széthúztad a csatiját és ilyenkor az törli a hibasort magában.A régebbi D3W Z nem kommunikál a VAG-COM-l,úgy tudom! Nekem kézi hibakód kiolvasóm van hozzá amivel törölni is lehet! Az gondolom 25 1864-s vezérlőjű,lehet cserélni a 25 2121-l,az már belső ovál csatlakozós. Mákod van ha megy,mert az elég hamar bedobja az unalmast! Várj még az örömmel egy hetet.....,vagy egy telet! Ha gond van,szólj segítek,én csak ezekkel foglalkozom...
Ford Galaxy 1-em van, D3WZ kieg fűtéssel. Nem ment a kályha, pedig a külső feltételek rendben voltak, ezért szétszedtem, de belül is mindent rendben találtam.
Összeraktam, most működik :-), de hogy mi volt a baja, fogalmam sincs.
A diagnosztika sokat segíthetett volna, de nincs hozzá felszerelésem. Van viszont VAG-COM kábelem, nem lehetne azt "összeházasítani" valahogy a kályha diagnosztikai száljával? Szoftvernek ott lenne az EDITH, ránézésre nagyon sokat tud, és ismeri a D3WZ-t (is).
Ha ez a valóságtól nagyon elrugaszkodott ötlet, hol és mennyiért lehet kapni hibakódolvasásra, törlésre és lezárt vezérlő "kinyitására" alkalmas eszközt?
Tudom, menjek szakműhelybe:-), de 50 km-re van a legközelebbi, és egyébként is kissé macerás lenne.
A BMW-s rendszerről nekem sajnos halvány gőzöm sincs, tehát ha nem magával a kályhával van gond akkor biztos hogy nem fogok tudni segiteni egy diaggal.
Pont az újabb BMW-s kályhák azok amiket csak a gyári rendszerbe épitve lehet használni, többsége csak can buszon inditható és nem tudom hogyan, milyen értékek vagy jeladók alapján vezérli a gyári komputer. Ha ott van gond akkor a kályhából hiába olvasunk ki bármit.
A szivattyúmmal nincs gond az ha elinditom a programot mükszik,max nem gyujt be és csak dolgozik feleslegesen.Ja és nem webasto van benne hanem eberspracher.
Munkatársam Mazda6-jában két évig kínlódtak ezzel. Újonnan vett kocsi volt, gyárilag van benne Webasto kiegészítő fűtés, és szintén gyári opciókét lett beletéve a programóra, hogy állófűtéssé váljon. Nem részletezem mi mindent cseréltek eredménytelenül (sajna a Webasto márkaszerviz nem kompetens, mert a vezérlő és/vagy a szoftver egyedi Mazda), mire kiderült, hogy az elektromos keringető szivattyú a rossz (ami az állófűtéssé alakító szett része), így álló motornál nem forog eléggé a víz és túlmelegszik a kályha. A vízszivattyú cseréje után hibátlanul működött kiegészítő és állófűtésként is. Csak két évet kellett rá várni, mire megoldották (sajna garis volt a kocsi, így nem túrhattunk bele itthon).
De ahogy itt a szakértők írják, hibakód olvasás után derülne ki, hogy valóban túlmelegszik-e vagy tök más a baja.
Nem biztos,hogy nagy a baj,ki kellene olvasni hibakód olvasóval! Nem arra a programórára gondoltam,hanem a kazán vezérlőelektronikájára. Lehet,hogy csak vízszivattyú,vákumszelep/cső stb... Látni kellene!
Szia! Ha gyári,akkor abban nem Webasto van hál'istenek,hanem Eberspacher D3W Z vagy D4W S. Elmondásod alapján,ha nem nézték még soha,akkor itt az ideje,hogy a kályha és 'körítései' meg legyenek nézve,hogy a vezérlődet meg tudd menteni (ha már nem az van megdögölve!?)!
B.U.É.K. Mindenkinek! Visszaolvastam a forumot,de nem találtam egyértelmü választ,ezért leirom a gondomat,hátha van valakinek megoldása,ötlete. 2000-es évjáratu VW T4-em van. Gyárilag benne van a kiegészítő fütés (3kw-os webasto)ami ugye 5 C alatt automatikusan bekapcsol. Na erre gyári cuccra lett beszerelve a programóra,amitől állófütéses lett a dolog.A hiba kb 2 éve jelentkezett,(mivel garázsban állok nem mindig használom az állófütést)hol elindult az áf. hol nem. Hallom a relét kattani,elindul a vizszivattyu,elindul az utastér ventillátor (csak ha bekapcsolom) Búg egyet,mintha elakarna indulni,aztán mégse,van hogy elindul a kályha,de leáll 2 v 5 v 15 perc mulva,és automatikus kiszellöztet,persze mind ezt magától, Van ugy hogy mintha semmi baja nem lenne ,müködik. Egy valamit azért észrevettem ha megyek az autóval akkor többször eltudom inditani az áf.-st,mintha állóhelyzteben probálnám. elöször arra gondoltam nem kap elég feszt,de szerintem ez is megdölt,mert amikor olyanja van elindul,tény akksitöltös inditást még nem probáltam.Az is tény még nem szedtem szét soha,és szervizben se volt soha (tudom pont aktuális)de sajna csoróság van :-)Csináld magad van. Ezért minden ötletért hálás lennék.
Az újévet már webasto diaggal a tarsolyban kezdem, vagyis ha valakinek gondja -hibakódja akad- és nem lusta eljönni hozzám gyömrőre, keressen bizalommal..
Nem fixfokozatos a ventilátor, így nem tudom csak azt bizonyos sebességen bekapcsolni. A másik két dolog megoldható lenne (leállítás előtti kézi beállítás), de nekem körülményesnek tűnik mindig erre figyelni. Így lesz az egész vezérlő elindítása, és majd teszi a dolgát. Ha az akku nem bírja, akkor veszek másikat... :-)
Nekem is (kvázi) fokozatmentes, tranzisztoros a ventilátor fordulat-szabályozása. Ezen felül a klímapanel állítja a hideg/megeg arányt a beállított és a kint/bent mérhető hőfok függvényében. Így elektromosan és szabályozás terén is egyszerűbb az egészet bekapcsolni, és az előre beállított hőfokot majd megpróbálja elérni ahogy akarja. A program szerint úgyis először ablakra fúj, majd lábra és csak a hőfokon tartó enyhe befúvás megy arcba/lábra (a megfigyelésem szerint).
A klímát indítja ez a verzió - ha jár a motor, ha nem (a "ráncfelvarrás" utáni verzióban már csak járó motornál indul a klímapanel is, így a kompresszor is), de ezt egy egyszerű relézéssel meg lehet oldani.
Rajzaim vannak hozzá, nem gond a bekötése, csak azért érdeklődtem, hogy hogyan célszerűbb.