Már régóta nem moccan 7.1-ről 2300km-nél (tudom nem mérvadó, de legalább több adatból látod majd a tendenciát (70% vidék, 30% Tatabánya "kertekalatt"), sportos vezetés mellett (esp off mostanában)
"1.4-es benzines fogyasztása." "Én főleg városban használnám, de érdekelne az országúti adat is."
a valtoatteteleket pont varosra es orszagutra optimalizaltak (rovidek es nincs hatodik), ha sokat autopalyaznal (temposan) akkor viszont kevesbe szerencses ez a motor.
Használt autót tervezek venni és a kiszemeltek között van egy Ceed is. Amit olvasok róla azt mind jó, de nagyon eltérő a tesztekben az 1.4-es benzines fogyasztása.
Kérek szépen egy két tapasztalati adatot tőletek, hogy mennyit fogyaszt ez a motor valójában.
Én főleg városban használnám, de érdekelne az országúti adat is.
nekem is megfordult a fejembe az "átalakítás", biztosan megérné, csakhát egy háromhónapos autónál ezért bebukni a (nálam már csak) szűk 6 év garit bolondság...
most néztem az új pro ceed árlistát és csodálkozva látom h most már csak 90 ló az 1,4-es benzines. valahol azt olvastam h ez ugyanaz a motor mint a 109 lovas csak az adózás miatt tagadtak le 19 lovat. ez igaz, vagy 2010től tényleg gyengébb az 1,4es motor?
Idén első ízben kerül megrendezésre a ceedclub.hu Service Award, mely egy, a márkaszervizek között zajló, ügyfél elégedettségi verseny. A versenybe bármely KIA márkaszerviz benevezhet, illetve 2009. december 31-ig minden regisztrált felhasználónk leadhatja szavazatát. A verseny első három helyezettje, az elismerő oklevélen és serlegen kívül, egy éves reklám lehetőséget is kap a ceedclub.hu weboldalán.
A KIA MOTORS HUNGARY felajánlásából pedig, a szavazók között kisorsolunk 3darab 1hetes cee’d, Venga, vagy Sorento tesztvezetést!
1. Nem nem volt forgalomba helyezve. De a KIA Mo. olyan feltételekkel adta el, hogy saját használatra. A garancia a használatba vételtől indul. Használhatja pl "P" vagy "E" rendszámmal is ekkor nem helyezik forgalomba mégis használják. Az is lehet, hogy egyáltalán nem megy vele, hanem ott áll "parkol" a szalonba. Ettől függetlenül már használatba vették. Ha eladja akkor tájékoztatnia kell a vevőt, hogy null kilométeres, nem forgalomba helyezett saját használatra vett (kvázi használt) autó és xx napja ketyeg a gari. A vevő dönt megveszi-e.
2. Nincs két jármű kísérő lap. Nem is lehet. A járműkísérő lap csak egy van és a forgalomba helyezéshez kell. Ha forgalomba helyezés nélkül használják akkor nem használják el. Később amikor eladják akkor azzal helyezik forgalomba.
A használatba vétel vagy adás általában megegyezik a forgalomba helyezéssel de nem minden esetben.
Ha autót veszel akkor általában azért veszed mert közlekedsz vele. De vehetsz azért is mert pl. gyűjtöd, kiállítod, bemutatod.... Ha veszel egy autót és egy-két...három...öt...hét évig áll egy üzletben...múzeumban... garázsban, majd egyszer úgy döntesz, hogy forgalomba helyezed. Ekkor már le is járt a garancia. Szerinted ekkor indulna a hét év??? Tudom sarkított a példa de így talán érthető, hogy a használatba vétel és forgalomba helyezés időpontja nem mindig azonos.
"De a gari ketyeg, ha egy olyan egyébként szűz autó áll a szalonba amit a kereskedő saját részre vett meg azzal a feltétellel, hogy forgalomba helyezi. "
Ebből viszont logikusan azt következik, hogy ha az autó nem volt / nem lehetett forgalombahelyezve (a Járműkísérő lap tanúsága szerint, reggel eszembejutott a neve, és erre vártam majd 3 hetet!), akkor a gari nem ketyeghet.
Igazam van?
"Ugyanez a helyzet, ha egy ügyfélnek rendelt autó marad a nyakán. Ebben az esetben a KIA a kiszállításkor indítja a garit. Pl. rendelsz egy kék autót, de később módosítod feketére. Ha ezt a módosítás a KIA már nem fogadja el, de mondjuk a kereskedő igen, akkor a kereskedő ha kell ha nem megkapja a neked rendelt kék autót, aminek mivel ügyfélre rendelték (biztos eladott), a kiszállításkor automatikusan indul a garancia."
Ez jelentheti azt is, hogy egy autónak nem csak egy járműkísérőlapja van? Magyarul a Kia kiállíthat-e 2x ilyet?
Mit jelent az, hogy szalonautó? Ott áll a szalonban. Ha egy ilyen Saját részre vett autó áll a szalonban akkor az is szalonautó? Attól, hogy az autó a szalonban áll még nem indul el a gari. Ilyen a szó szoros értelmében vett szalonautó. De a gari ketyeg, ha egy olyan egyébként szűz autó áll a szalonba amit a kereskedő saját részre vett meg azzal a feltétellel, hogy forgalomba helyezi. Ugyanez a helyzet, ha egy ügyfélnek rendelt autó marad a nyakán. Ebben az esetben a KIA a kiszállításkor indítja a garit. Pl. rendelsz egy kék autót, de később módosítod feketére. Ha ezt a módosítás a KIA már nem fogadja el, de mondjuk a kereskedő igen, akkor a kereskedő ha kell ha nem megkapja a neked rendelt kék autót, aminek mivel ügyfélre rendelték (biztos eladott), a kiszállításkor automatikusan indul a garancia.
Pontosítom. Kell mondjuk a KIA Magyarországnak a negyedéves.... havi ... tervéhez 25 eladott autó. A negyedév vége előtt meghirdet egy akciót a kereskedőknek. Plusz kedvezményt kapnak, ha saját részre megvesznek legalább x autót. A feltételek között szerepel, hogy forgalomba kell helyezni. A KIA Mo. ennek megfelelően a leszállításkor lejelenti az autót a garancia rendszerben. A kereskedő, ha nincs éppen szüksége tesztautóra akkor nem helyezi forgalomba mert így megspórolja az eredetvizsga és a forgalomba helyezés költségeit, valamint a vevő is jobban örül egy szűz autónak. Ezek az autók komolyabb kedvezménnyel értékesíthetőek. Így mindenki jól jár. A KIA Mo. mert megvan a terv, a kereskedő mert elad egy autót, a vevő mert új kocsit kap nagy kedvezménnyel. Ez eddig rendben is van, de amikor eladja a kocsit közölni kellene a vevővel, hogy mióta ketyeg a gari. Nálunk is volt sok ilyen kocsi de akkor az eladáskor a vevővel közöltük, hogy mióta ketyeg a gari. A vevő ennek tudatában dönthette el, hogy megveszi-e.
Szívesen. Lényeg...ha valakinek a gari idejével kapcsolatos problémája van, annak a szalonhoz kell fordulnia, hiszen azokkal áll szerződéses jogviszonyban, nem a KIA Mo.-val.
Kösz mindenkinek, nagyjából kezd kialakulni a kép. Más a használatbavétel és más a forgalomba helyezés. Azt hiszem, valami olyasmit mondanak az eladók, hogy az autóra a használatbavétel időpontjától számítva 7 év garancia van. Ez igaz is, azt viszont nem mondják meg, hogy mi számít használatbavételnek az adott autó esetében. A nem eléggé tájékozott vásárló (mint legtöbben) persze ezt úgy érti, hogy a használatbavétel az, amikor majd ő elkezdi használni, miután megvette :) Nos ez így is lehet, de nem mindig így van. A garanciafüzet aláírásakor persze kiderülhet a dolog (amennyiben a vevő még a 10. aláíráskor is elolvassa mit írt alá), de akkor már valószínű senki nem lép vissza. Végül is én még mindig ugy dondolom, nem jártam rosszul az árengedmény miatt.
---hogy kötelező forgalomba helyezni, de ezt nem ellenőrzi. Ettől függetlenül a gari elindul. ---
Amikor még ti voltatok ott, és nem a Gericoék, akkor is állt az a kitétel, hogy a használatbavétel szalonautó esetére is vonatkozik? Engem rohadtul az zavar, hogy van egy papírom tőlük (nem tudom mi a pontos neve, zöld színű) amelyen szerepel, hogy NEM volt forgalombahelyezve az autóm az felém történt eladás előtt. Ennek ellenére a Kia a használatbavételtől számítja a garanciaidőt.
Már többször leírtam így, de itt keveredik soxor a 2 fogalom, nem tudom, hogy szándékosan-e?
Ráadásul itt van az az eset, amit kolléga írt le alább: most akkor az akksira lévő 2 év garim-ból alapból ugrott 1 év? Bosszantó ezt egy új autónál kifogni az első km-ek alatt...
Köszi a tömjént. Jól esik. Mi családi vállalkozásként úgy gondoltuk, hogy a nevünk és tisztességünk a legfontosabb. Nem véletlenül adtunk el anno annyi KIA-t. Nem csak a megyéből, de az ország minden részéből jöttek hozzánk a vevők. Az egyik elégedtt vevő hozta a másikat. Szomorúan látom mi történt azóta. Egyébként sokszor a KMH is úgy ad akciós autót, hogy kötelező forgalomba helyezni, de ezt nem ellenőrzi. Ettől függetlenül a gari elindul. Az viszont ciki, hogy nem mondják meg.
Természetesen rákérdezek. A tegnapi irományomhoz pedig csak annyit tudnék fűzni. Sajnos már megszűnt a KIA Karácsonyi-Nagy, de az infókat tekintve le a kalappal előttük. Én tudtam, hogy szalonautót kapok, ám ők nem indíttatták el a garanciát. 2007. november 30-án vettem át az autót, de mivel a rendszer nem működött, a plakettet, csak kedden, december 4-én nyomtatták. Így 7évnél egy pár nappal tovább is tart a garanciám. Ezúton is köszi nagykia ;)
Nyáron nekünk is volt egy ilyen aksi lemerülős esetünk, az assistance jött ki bebikázni az autót, ez kint történt Horvátországban, de kb. 15 perc alatt kint voltak. Az autó kb. 3-4 napot állhatott, utána szervizbe nem vittük el az autót, lemerülés sem volt azóta, igaz nem is állt az autó 1 napnál többet. Esetleg utána tudnál érdeklődni a dolognak magasabb szinten is légyszíves ? Előre is köszönöm.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (remélem még élő...:-D)
az egyes tartós fogyasztási cikkekre (mint pl. a személygépjármű, bocs, de Firefox-szal nem lehet kiemelni) vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § (1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
2. § (1) A jótállás időtartama egy év.
(2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Tehát: azt gondolom, nincs okunk aggodalomra: a Kia simán vállalja az 1 év jótállást, amit a törvény/rendelet előír minimálisan (itt ugye, garanciáról beszélünk, de ez a helyes kifejezés, Jótállási jegy-et kellett volna kapnunk, nem Garanciafüzetet). Max. nem 7 év (ahogy reklámozzák), hanem 6, vagy kinek mennyi. Cserébe a szemfülesebbek kaptak engedményt, mások nem, de hiszen tudjuk, az autókereskedés egyfajta "zéróösszegű" játék: amit elbuknak egy szerencsétlen ügyleten, azt behozzák egy másikon (pl. használtautó-beszámítás, v. hitel), de tkp. mindenki jól jár: kliens új autóval távozik, díler meg a fentiek szerint jár el. Ez nem jogszerűtlen, inkább tisztességtelen, etikátlan viselkedés, de M.o.-n ilyenen megütközni nem lehet. Sajnos. Még.