igen énis ráfigyeltem már az ilyenekre csak kell oda még termosztát is hogy hőre bekapcsoljon és kérdés az is hogy hogyan birja a hőt. akkor ugyanolyan dilibe vagyunk mind a2 ten
milyen vetit raksz és hova (hideg/meleg/mindkettő)? 15-ös alucsőbe kellene nekem is szerkeszteni. a lehetőségeket feltérképezve vana műanyag, a fém házas műanyaglapátos, meg a 200V-os totál fém (ami meglepő, de 2-3ezer forint, ami nem tűnik sognak, csak fordulatszámot nem olyan egyszerű szabályozni, mint a 12voltosoknál).
tudom, keressek villanykályhát :) nem tudok keresni, mert nem tudom, hol keressek.
astra tulajokat kérdeznék elsősorban. begyújtáskor a pillangószelepet a 3 állás közül a középsőbe szoktam tenni, amikor meg okés az égés, kihúzom ameddig tudom (a pöcök legnagyobb része kilóg). namost eddig szentül hittem, hogy az utóbbi állásban fojt a legtöbbet, olyankor van vízszintesben. tegnap viszont maximum primernél és résnyire nyitott ajtónál (begyújtás) kihúztam a kallantyúját, és úgy elkezdett húzni a levegő, hogy a lángok majd' elaludtak.
ja egyébként nem tudom hallotatok e már arrol amit a kémény tetejére lehet tenni huzatszabályzo ? ha valakiinek van erröl valami véleménye megirhatja meg még mindig a levegő elvezetésén ökülödöm ventilátorral
Előre nem látható és nem tervezhető káresemény vonja maga után a biztosítást. Tehát: égéskor nekidőlt a fa és elrepedt, vagy kinyitáskor nekicsapódott a piszkavasnak, és nem te nyúltál hozzá szerelni. Ennyi a trükk.
Most hogy mondod, de van ! :) De en azt nagyban ketlem ,hogy majd pont a biztosito fogja nekem kifizetni az uveget ! (ugy is kitalalnak valamit) OFF: a biztosito nem azert van hogy nekunk jo legyen :OFF Majd megnezem hatha szol ilyenre is, de ketlem ! :((( Amugy jo az otlet , koszi !
Neked sincs lakásbiztosításod? Minden topikban előjönnek a hasonló dolgok, hogy eltörött, kijukadt, stb. Erre van a biztosítás intézménye. Egy üvegkárt simán kell fizetnie egy ilyennek. Köll a számla, azt küldeni a biztinek, fizesse ki. Mit kell foglalkozni vele, hogy drága?
:) Nem ! Csak en voltam bena ! :( Megcsinaltam anno hogy legyen felul az uvegnel hezag, hogy ne kelljen annyiszor uveget tisztitani (mondjuk most mar nem kell :), hasonloan a gyari egyszerubb tiszta uveg megoldasnal.
Aztan most amikor nagyon fujt a szel az egesz lakasban lehetett hallani a suvitest es mar elviselhetetlen volt. Igy nekialltam visszacsinalni, nem is ertem igazabol hogy sikerult eltornie mert kb 3 mm magassagbol "esett" az elere de valamiert a tetejen kitort egy darab belole.
Kezdek arra gyanakodni hogy megsem olyan jo megoldas a hideg zsiroldoval valo pucolas, mert ott tort ki erdekesen egy darab ahova mindig szoktam fujni ! Bar lehet hogy ez csak paranoia ! :)
Amugy ha kell valakinek uveg akkor meg szerintem (ha le tudja vagni) siman kijon belole egy ~ 60,5x33 -as (vagy kisebb :), barati aron.
Amugy nagyon draga dolog ez a kandallo uveg ! :( (legkozelebb majd nem piszkalom !!! :)
Arra gondolok, hogy ugye a vizes cuccban a hőmérséklet maximum 90-95 °C lehet.
Ha felforr a víz, akkor is csak 100.
Ellenben egy jól bedurrantott cserépkályhában a tűztér fala szerintem a 250-350 fokot simán veri.A füstjáratok az első métereken valszeg szintén jóval a 100 fok felett vannak. Namost csak hőtágulásilag is problémás nekem ez az egész, pedig akkor még ott van az a tény, hogy ebben a forró térben valszeg nem lebeg az a relatíve hideg felületű vizes cuccmuc....
Pontosan miért felejtős? Összesen kb 1000-1500W-ot kellene kivennem a kályhából a vízzel, az azért nem olyan vészesen sok... de nem nagyon akarnók villannyal vagy gázzal fűteni a mellékhelyiségekben csak azért, hogy el ne fagyjon a vízvezeték, hogy ha már lesz egy ruhásszekrény méretű cserépkályhám. De hiába nyúzom a googlit, nem találok sehol _tapasztalatokat_ a dologról, csak hurráoptimista tervezgetést meg mindenféle bővebben ki nem fejtett huhogást.
Amikor csukva van, olyankor a füst meg kell hogy kerülje a lángterelőt, de ha kinyitom az ajtót, nyílik a pill.szelep és közvetlenül a füstcsőbe megy a füst! Gyakorlatilag a tűztér tetején nyílik egy lyuk, közvetlen a füstcsőbe! Na nem is szokott visszafüstölni ajtónyitáskor.
Felfűteni bármekkorát fel lehet vele (nyitott ajtóval), egy éjszakán át melegen tartani pedig egy 14nm-es, 2,70 magas helységben megfelelő volt az átlagos téli napokon. Természetesen ezt úgy kell érteni, hogy ha este befűtöttem vele 23-25 fokra, abból a -5 fokos téli éjszakában reggelre maradt 18. De ez sok dolog függvénye um falvastagság, külső falak száma, ablakfelület és szerkezeti kialakítása, tájolás, födémszigetelés stb stb. Nálam a 14nm-es szobára jó volt. De két szobám van, és most építek egy nagy kályhát a válaszfalba, úgyhogy ez már nem kell.
A kálya Budapest XX kerületben van, kertes ház földszintjén.
Úgy kell szerelni, hogy a nagyobb átmérőjű vég legyen mindig a kandallóhoz közelebb.
Ekkor ahogy halad a füst kifelé, ahhoz, hogy az illesztésnél kiszivárogjon, vissza kéne fordulnia a csőtoldatnál azt az 5 centit, amit összetoltál.
De azt meg nem fog, mert a kémény huzata ott is inkább befelé húz, nem kifelé.
Már persze amekkora rés ott van! Az én csöveimet alig lehet összedugni, olyan passzentosak, a rés max pár tized mm lehet, és az is csak helyenként, nem teljesen körben!
Kedves egybegyűltek! Cserépkályhát veszek, és szeretnék vele egy ici-pici kis fürdőt meg egy ici-pici kis konyhát is vízzel megfűteni. A kérdésem az volna, hogy a tűztérbe épített patkó hőcserélő volna-e jobb, avagy a csőkígyó? Előbbiről a kályhás lebeszél, mondván, hogy nagyon nagy víztömeg a tűztérben (számításaim szerint kb 4-5 liter), utóbbitól viszont én ódzkodok, mert félek, hogy elforr majd benne a víz. Kinek mi a tapasztalata? Nyitott vízrendszerben gondolkodok, szivattyús keringetéssel, felül vezetett csövekkel (sajnos ajtónyílásokat kell kerülgetnem, különben gravitációst építenék és nem főne a fejem.)