Keresés

Részletes keresés

embera1978 Creative Commons License 2009.12.29 0 0 13299

Sziasztok!

 

Köszönöm mindekinek a hozzászólást, tetszik, hogy ilyen aktív és segítőkész topikra bukkantam. Szóval a stabilitással nincs gondom. Még nem borultam fel, pedig egy két helyen jártam már vele, tengeren is. Csak provokálással sikerült felborítani. Az iránytartás (hiánya) ami zavar.

Akkor úgy látom két, kvázi egyszerű megoldásból lehet választani: kormány és szkeg (sok kifejezést nem tudok, csak sejtek. ez pl. olyasmi lehet mint a repülők függőleges vezérsíkja, gondolom, csak a hajó alján?). A szkeg optimális helyzete egy ilyen hajónál hol van? A beülő szintjében, vagy hátrébb?

Hobbi kirándulásokra használom, 10-20 km-ket szoktam evezni legtöbbször, valamint idén elöszőr voltam egyedül (eddig csak kenuban) Balaton átevezésen.

 

Mégegyszer köszönöm

 

Előzmény: Bazsa69 (13298)
Bazsa69 Creative Commons License 2009.12.29 0 0 13298
Üdv!

Úgy látom, a problémád kettős: stabilitás ÉS iránytartás.

Amennyiben TK1-ed van, annak a szélessége cirka 60 cm, amitől a tengeri túrakajakok zöme nem hasasabb, sőt.
Egy TK1 szerintem atomstabil, csak a tisza ladikok és a már említett kompok billegnek kevésbé. Egy ilyen kajakban nemcsak biztonsággal forgolódhatsz, ehetsz vagy fényképezhetsz, hanem akár jógázhatsz is. :O)

Az iránytartást kormánnyal vagy szkeggel javíthatod. A kormány természetesen jobb megoldás, de a szkeg egyszerűbb és olcsóbb. Ez utóbbit akár egy kis műanyag lapból is kivághatod és némi műgyanta+üvegszövet segítségével a hajótest megbontása, fúrása nélkül felbiggysztheted.
Ha nem váltaná be a hozzá fűzött reményeket, kísérletezgethetsz az elhelyezésével, méretével, de ha meggondolod magad, csak levágod, megcsiszolod a helyét és a legközelebbi felújító festés után nyoma sem marad.

(Nekem egy 68 cm széles cseh kajakom volt (állítólag német koppintás), az is csalinkázott, főleg a szelesebb, hullámosabb vízen küzdöttem vele; ezek ilyenek. Portyakajakokat már 100-ért kapsz újonnan, 30-40-ért lelakottan; azok iránytartása - a beépített kormánynak köszönhetően - síkvízen tökéletes, de azok 50 cm szélesek...)
Előzmény: embera1978 (13287)
szőrmók Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13297
 A 2389 es hozzászólásban vannak a képek.
Előzmény: embera1978 (13287)
Nick? Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13296
Ezen képek alapján írok egy kisebb kajakos eposzt, már megvan az ihlet.
Barnább nincs? Fotosoppos barnítást kell végeznem...
Előzmény: saintus (13295)
saintus Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13295

A szexualitástól elvonatkoztetva, tényeg a kombinálást javasolják, mert ha borulsz, hamar megfagy a kezed, és nem bírsz visszamászni.

 

Itt a bizonyíték Ugye emlékeztek...

 

 

 (csak hogy témánál maradjunk)
Előzmény: saintus (13294)
saintus Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13294
A kajakosirodalom azt hiszem a muff+kesztyű kombót javasolja. Bár elsőre furcsa izlésvilágnak tűnik, saját tapasztalat alapján, ha már búvárkesztyűt kell húzni, a legjobb amit tehhecc, hogy keresel inkább egy jó muffot. A muff élvezeti értéke viszont megsínyli egy búvárkesztyű használatát, viszont hidegben lehet, hogy jó kombó. (pláne, ha mindeközben még kajakozni akarnál. Na, az az extrémsport. :)
Előzmény: qrzor (13276)
saintus Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13293

Én annó 2 petpalackot raktam egy lécre, úgy, hogy egy trimarán formát adtak ki. A a palackok olyan 5-5 centire voltak a hajótesttől, és kicsivel a beülő mögé tettem az egész kócerájt, úgy, hogy épp ne érjen a vízbe. Jól működött a rencer, csak ha kicsit oldalra dőltem, akkor büntetett, de akkor nagyon. (mivel ugye ment arra a hajó, amerre dőltem). Minenesetre olcsó volt.

 

A túrakajaknál (ha ez AZ a magyar túrakajak) sokkal stabilabbat csak a kompkészítők csinálnak, szóval szerintem inkább gyakorolj sokat :) Amit sok pénzért vennél, csak roszabb lenne.

Előzmény: embera1978 (13287)
szőrmók Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13292
Üdv  nálunk ! Ennek a te hajódnak semmi stabilitási problémája nincs .Sokan kezdtük ilyennel .Szerintem felborithatatlan ,ellenben ugy megy a vizen mint az ökörhugyozás nyoma a földön.Kormányt kell rá szerelni.Nézzd vissza ezen a topicon tettem fel képeket a sajátomról.Jó egy két évvel ezelött keresd .Most  nem tudok képeket  feltenni.Esetleg pár nap mulva megtalálom az emlékkönyvemben. szőrmók
Előzmény: embera1978 (13287)
Nick? Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13291
Namégegy.
Kétféle stabilitás van kapásból. Alaki meg súlystabilitás. (meg még egyéb is, de ez most nem fontos) A súlystabilitáson javíthatsz a legolcsóbban.

Fogod az összes PET vizespalackodat amit kiviszel a túrára, és a hajó aljára ragasztott fülekhez gumipókozod mindet úgy, hogy szabad folyadékfelszín egyikben se legyen (MINDEN szabad foyadékfelszín rossz hatással van a létező összes stabilitási jelenségre) A PET palackok mindegyikéből ki kell lökni a levegőt, és a benne lévő víz ne legyen szénsavas, mert akkor megint ott van a gáz és a folyadékfelszín. A víz tartósabb ha CO2 van benne, inkább sűrűn cserélj vizet!

10 kg gerincvonalban elhelyezett vízballaszt (szabad folyadékfelszín nélkül) megteszi a hatását szerintem. A füleket poliészterrel beragaszthatod, ha meg nem jó a kísérlet, lecsiszolhatod oszt annyi.

A deckre kívülre meg ne szerelj semmi nehezéket, olyat se, ami egy teljes hosszában átcsapó hullámtaraj esetében jelentős ellenállást ad.
A széltől nem kell félned odakint csak a harántirányú tarajtól.
Nick? Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13290
Rengeteg megoldás van hajók utólagos stabilabbá tételére, de szinte mindegyiknek van valami hátránya is. Nem tudom mi a célod, hova akarsz a kajakkal menni...

Az általad említett hosszanti stabilizáló bordák felvitele (nevezik ezt harántirányú lengéscsillapítóknak is torpedórombolóknál) úgy történik, hogy először megnézik kísérleti csatornákban az 1:5-ös modellnél, hogy milyenek a hajó héjalásán a réteges áramlások. Ezek után megállapítják a felszerelni óhajtott stabilizáló szárny felületét, és ezt úgy rakják oda, hogy a lehető legkisebb hidrosztatikai ellenállása legyen.
Ezeknek a stabilizáló lapoknak a rendszersúlypont felé kell állnia, akkor a legnagyobb a hatásfokuk. Fonto tudni, hogy mivel ezeknek nincs vízkiszorításuk, csak akkor működnek, ha a hajónak sebessége van.
A felületen lehet csökkenteni oly módon, hogy a szárnyas hajókhoz hasonlóan LEGYEN hidrosztatikai ellenállás, azaz az orr kifelé fog emelkedni kissé, megadva egyfajta kitámasztást a hajónak haladáskor (de cskis haladáskor, amennyiben a szárnyaknak nincs felhajtóereje), az egész olyan, mint a kétkerekű bicikli két oldalkereke.

Szerelhetsz bele giroszkópot is, vagy stabilizáló víz balasztokat, melyek a csomagtértől vesznek el térfogatot, a hajó összsúlyát is megnovelik.
Ha bonyolult akarsz lenni, giroszkóppal vezérelt szárnyakat raksz a hajód oldalára, ezek aztán lehetnek nagyon kicsik is, ha megfelelő a sebességed. Kompoknál használnak ilyet.

Csinálhatsz segédhajótestet is, ez is növeli a súlyt és lassabb lesz a hajód. Katamarán vagy trimarán kialakítás is szóbajöhet, de itt meg a hullámképző- és súrlódási ellenállásod lesz borzalmas, különösen akkor, ha a segédhajótestek a főhajótól nincsenek elég messze.

Bővebben itt találsz mindenfélét:
www.tengerikajak.info ---keresés:"stabilitás"

uff
:)
Előzmény: embera1978 (13287)
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13289
Szkeget, vagy kormánylapátot lehetne rá aplikálni, de ahogy a hajód nézem, a cég honlapján, ettől nem lesz tengeri. Korlátozottan tudod majd használni partmentén, de szigetugrásokra nem lesz biztonságos. Aplikációban Szörmók mester, Nick? tud esetleg technikai tanácsokat adni.
Előzmény: embera1978 (13287)
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13288
Gésák.:))
Előzmény: Nick? (13286)
embera1978 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13287

Üdv Mindenkinek!

 

Nem tudom jó helyen járok-e. Az lenne a problémám, hogy van egy 1 személyes túra kajakom, ami nagyon a szívemhez nőtt, sok közös emlék, meg km. Azt szeretném vele elérni, hogy stabilabb legyen tengeren is. Sajnos kp. hullámzásban is már szinte irányíthatatlan, legalábbis nem élvezet vele menni. Újra jelenleg nincs keret, ahogy látom 2 kiló körül mozognak újonnan a jobb tengeri kajakok. Nincs arra vmi metódus, hogy aljára vmi hosszbordát ragasztani/szerkeszteni, hogy az jobban megvezesse, v. ez hülye ötlet? Ennek ui. teljesen sík az alja. (lsd. pl. www.omegaplast.hu). Vkinek van tapasztalata/ötlete, próbált-e már ki ilyet vki megvalósítani?

 

köszi 

Nick? Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13286
...akkor már neked is kell a japán gésa
Előzmény: Emdzsí (13285)
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13285
Most elárulom sötét titkom, teljes nevem Emdzsí69 .:) Mit tegyek, ekkor születtem.
Lehet, hogy a hajóm neve is 69 lesz:) Alakul Bazsa69 topikja. Ja és a házszámom is 69.Megvan a klubház:)
Előzmény: Nick? (13284)
Nick? Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13284
Erre a neved végén lévő szám már jó alap, szerezz egy japán gésát és vele csináld a topikot, garantált siker...
Előzmény: Bazsa69 (13282)
Nick? Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13283
ahogy nézem lehet hog igazad van, én zonban rétegelt lenezre nem mennék rá gyaluval, így nem javítom ki. :-)

Melyik évben volt a teljes zajlás?
Nem tom, de a vituki jégjelentésének mentése megvolt, a képeket azzal együtt tároltm le a videoval együtt. 1 óra jeges video... Talán megvágom és felrakom, csk helyem nincs..
Előzmény: Boarhunter (13277)
Bazsa69 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13282
Igazad van, mint már annyiszor! :O)

Nyitok is gyorsan egy "Extrém Szex!" topikot! ;O)
Előzmény: libazzoli (13280)
Bazsa69 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13281
A korrekt teszthez legalább -5 fokos hideg kellene: tudod, amikor a dekkháló üvegszerűen csillog... ;O)

A 31-ei evezésről most lemondok: a szökőévnek köszönhetően az elmúl két Szilvesztert szolgálattal töltöttem, most megígértem a kis családnak, hogy velük szórom a konfettit.
De a Január 3-a (vasárnap) már ki van szemelve egy kis evezgetésre... :O)
Előzmény: qrzor (13276)
libazzoli Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13280
A muff, kontra búvárkesztyű téma itt számomra offtopicnak tűnik :)))
Előzmény: qrzor (13276)
libazzoli Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13279
Ez melyik évben volt?
Előzmény: Nick? (13273)
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.28 0 0 13278
Én eljutottam bringázni, kb a tengerszintfeletti nagyon komoly 100m-es magasságban 3X lett légszomjam, így többször is meg kellett állni aklimatizálódni, míg az alaptáborból feljuttottam a csúcsra. Kiderült satnya kondícióm.:)) Mediát én is konfiguráltam, így most már a nagytévén nézhetem a youtube-os tengeri kajak videókat:))
Előzmény: qrzor (13276)
Boarhunter Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13277
A képaláírások elkövetője kissé keveri a szalagcsiszológépet a gyaluval... :-)
Előzmény: Nick? (13269)
qrzor Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13276

Kérünk egy összehasonlító tesztet muff kontra búvárkesztyű témakörben!

Előnyök, hátrányok, melyiket nem viszed HA csak az egyik mehetne,  stb...

 

Egyébként gratulálok. Én addig készülődtem futni, míg le nem ment a nap. Így maradt a világháló szörfölése és a tv-hifi-multimédia házioltár továbbkonfigurálása.

Előzmény: Bazsa69 (13274)
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13275
Ja tudom már melyik egységről van szó, nagyon hangulatos, ezen a környéken nőttem fel, egyesek szerint még mindig növésben vagyok.:))
Biztos, hogy az utolsó evezésed volt. 31?
Előzmény: Bazsa69 (13274)
Bazsa69 Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13274
Ma megejtettem idei utolsó evezésemet.
A sorsnak és álhatatos evezőstársaimnak hála nem egyedül búcsúztattam a 2009-es szezont: a két kajakból és egy túrakenuból álló flotta kapitányai UserGT, K. és L.
Ők a Kvassay-zsilipnél szálltak vízra, én a Gubacsi-híd lábánál csatlakoztam hozzájuk.
Első frissitőpontunk a csónakházak mögötti eldugott kis talponálló volt, ahol a szokványos büféárukon kívül kakaspörkölt rotyogott a bográcsban.
" -Ide még visszanézünk!" :O)
A többiek a Molnár-sziget déli fokánál található Laji Csárdáig eveztek, én a "kötelező" Cső-alagút ágának bejárása után a Nyunyó-bázisig hajtottam
Ott egy sikeres tranzakció lebonyolítása után egy neoprén kajakos "muff" boldog tulajdonosa lettem ráadásként ajándékba kaptam egy Reed polársapit is. :O)
UserGT-hez már a Gubacsi hídnál csatlakoztam, kenusaink többszáz méterrel előttünk hasították a vizet.
A Kvassay-hgoz érve elbúcsúztam a társaságtól és - kakaspörkölt-nokedli fejadagommal, melyet társaim csomagoltattak a számomra! - visszalapátoltam a Gubacsi-híd lábánál várakozó autómig.

Kellemes nap volt: társaim 16 km-t eveztek, én ezt megtoldottam még egy tizessel.
Sajnálom, hogy nem voltunk többen...
Nick? Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13273
Teljesen normális dolog jégtáblák közt eszkimózni. Felkészíti az alanyt arra, hogy ott nem hibázhat, tanulja meg a dolgokat rendesen.
Megnyugtatásul közlöm, hogy teljes zajlásban a pap-sziget -- batthiányi tér közti szakasz kereken 8 óra evezés... És húzunk, mint a marhák.
Csak lenne megint olyan...
Előzmény: Emdzsí (13271)
Nick? Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13272
Nem feltétlenül van gél a hajókon.
Néha kisajnálják belőlük, hogy ócsóbban jöjjön ki.
Előzmény: Emdzsí (13270)
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13271
Nick? itt van némi jeges evezés, nem teljesen normálisak, eszkimózni is megpróbálnak.))
http://www.youtube.com/watch?v=AFVrMJgIgdA&feature=related
Emdzsí Creative Commons License 2009.12.27 0 0 13270
Miből vannak ezek a hajók?:))) Lamináltnak nézem őket. A gazdáik nem kímélik a gélt rajtuk.:))
http://www.youtube.com/watch?v=AhnLHwj_QFQ

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!