3 vezetékesnek hiába ad tuti áramot,az attól még nem indul...azért van az immó benne,hogy kívülről ne lehessen buherálni.
Ki kell venni,és kiherélni...próbára,főleg ha nem lehet pénzt költeni rá-vagy tenni bele egy akármilyen kidobott adagolóból egy hagyományos,egyvezetékes szelepet.
Kannás légtelenítés zárt ásványvizes flakonból a király,közben 1-1,5 bárral levegővel fújva...az halálbiztos,hogy nem szív falsot sehol.
Én úgy emléxem,hogy a képen az A betű alatti fémlemezt kell leásni,és az alatt van a leállítószelep(lehet keverem valamivel).Normál Bosch szelepet tettünk bele.
Igen,adagolócsere lett a vége,mert úgy rémlik,az volt a legolcsóbb/legjobb megoldás.
Az általad belinkelt szelep nem inkább az előtöltésállító?(Lucas rendszer mintha bowdenes mennyiség-de elektromos előtöltésszabályzással rendelkezne).
Nem most volt már,úgyhogy lehet hülyeségeket beszélek...
Nagyon bizom benne, hogy kinyit és csak levegősödés a gond!!!
Ha nem, mennyire kell lebontani ott a dolgokat, hogy odaférjek/kiszedjem? Persze elötte direktbekötés /próba.
----
Ha kiszedem az egész AC pumpát elömelegitőstül akkor az elömelegitő vezetékét csak leszigeteljem, nem érzékeli hibának? Bár sztem nem..
Illetve ha beteszek egy általad javasolt szüröt akkot oda már nem kell kézipumpa amit a többi kollega is irt? Láttam lángnál/unixon is kimondottan ehhez az 1.8TD-hez ilyen ketcsöcsű szűrőt. Az is jó?
Bár csak a felfogatás lenne a legnagyobb dolgom holnap! :D
A leállítószelep az "A" betű alatti lemez alatt van egy elektronika kíséretében, mivel ez már immos. :-((((( Egy baromság az egész, annyit ér mint vászon tarisznyán a lakat. Nem egyszerű hozzájutni. Ha viszont a nyomócsöveken jön gázolaj, akkor kinyit a leállító. Az alapjártallító nem ejt vissza indítózáskor? A kétcsöves szűrőt azért mondtam, mert az úgy egyben egy komplett dolog, nincs levegősődésre lehetőség vele. Kell hozzá csinálni egy tartót az igaz, de többé nincs vele baj. A tetején amit bekarikáztál, az a gázkarhelyzet kapcsoló, ez az EGR-hez kell.
Az egy f*stalyiga. En 850-ben kerestem a dolgokat. Ma reggelre igy jartunk: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/2/6/THM_0006874826.jpg http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/3/4/THM_0006874834.jpg A zindex + monnyonle, szabotalja a mac-et.
miért pont a féken kell kezdeni az autószerelési tapasztalatokat gyűjteni?
műszaki ember létedre elég amatőr dolgokat kérdezel...
azé nem vagy megelégedve mert valszeg olyan a stílusod , hogy legszívesebben elhajtana az adott szerelő. azé nem találsz szerelőt mert lenézed őket
számla - gondolom ha rászámolnák az áfát+iparű.adót ami így együtt +27% , akkor azé meg lennél sértődve
egyébként meg veszel egy könyvet pl. Javítási kézikönyv - Renault Clio és ott részletesen le van írva mit , hogyan kell csinálni. Az elv meg minden autón ugyan az.
Tényleg elég laikusan mondod el a dolgot és mint már emlitettük
A FÉK NEM JÁTÉK!!!
Milyen autórol van szó?
Hol vagy helyileg?
A szerelők közül pedig nem mindegyik olyan sinfaszter mint ahogy leirtad, csak nehéz megtalálni a jót! De csak egyszer kell meglelned és mindig oda vinni!
Az adagolón 3db mágneskapcsolónak látszó tárgy is van :S.
Itt a képen megjelöltem, hogy mire gondolok, melyik a leállitó?
A 3. nem látszik a képen.
Néztem programban a kapcsolási rajzát ott annyi van hogy üzemanyag elzáró mágnestekercs, fix testet kap illetve az ECU 45-ös pontjáról kapcsolt pozitiv.
Az adagoló kattog veszettül inditózás alatt.. (nem ugy mintha szét lenne hullva)
Egyébként arra a következtetésre jutottam, hogy azért is lehet a kézi AC használhatatlan, mert teljesen levegős, azt pedig az életbe sem keményiti fel. Le fogom szedni azt is holnap.
Átlátszó csövet mindenképp teszek be az adagoló elé.
Nem lenne baj ha nem kéne GO szüröt cserélni mert 45 Ezrenként irja a progi és már igy is 2 izzitó + uj akksi van a számlán + csövek, és akkor magamról nem is merekl szólni.
Persze ha nincs más megejtem a cserét. Jó bele pl a Golf amit irtál? 1.8-ét nézzem bele?
Egyszer kaptam egy ilyet,nem indult...vallatás közben kiderült,hogy a mágnesszelep(is) beszart rajta.Csere,jóra...tekertekertekerindul,helyből adott egy üveghangos padlógázt magának,alig bírtam leállítani...udvaron 2*5 m2 korommező...Bosch adagoló lett a vége(nem én fejeztem be,hálistennek).
Ha jót akarsz magadnak,Lucas adagolós autót nem nagyon vállalsz el...
Gyertyahosszal kapcsolatban akkor Neked van igazad,én rég láttam már ilyet,de az megmaradt,hogy kb.2mm hosszbeli különbség van a kettő között.Átmérőjük az úgy rémlik egyforma,max. abban különbözik,hogy a gyertya normál,vagy gyorsizzítású-e(utóbbi hegye vékonyabb).
1,8D-nek sajnos van még néhány típushibája,amin a hosszabb gyertya sem segít:-),az a motor nem komálja a telet.
Ha van egyértelmű leírás, akkor megcsinálom. Műszaki ember vagyok, csináltam már hasonlóan felelősségteljes dolgokat is. Szereltem már ezt-azt az autókon. Tudatában vagyok vele, hogy nem tréfa dolog. Ha látom, hogy nem jó az eredmény, akkor elviszem megcsináltatom, de kihez???
Mert sajnos az autószerelő szakma is olyan amilyen. Eddig nem voltam 100%-ban elégedett egyik szerelővel sem, akihez vittem az autót. Eddig egyik se adott számlát. Illetve talán egy volt kb 8-10 éve egy esetben. Azóta nem.
Volt, akit ha megkérdeztem a végzett munka garanciájáról, megvonta a vállát és röhögött egyet. Volt akitől úgy hoztam el az autót, hogy az egyik gyertyán nem volt rajta a gyertyakábel, 20 méter megtétele után mondtam neki, hogy valami nem stimmel az autóval. Odajött, megnézte, visszarakta a kábelt, de olyan képet vágott hozzá, hogy miért zaklatom őt ezzel. Azt már nem is mondom, hogy a hiba beismerése, bocsánatkérés se jött a szájára.
Ezek miatt ez ember előbb utóbb beleun, és akinek van egy kis affinitása hozzá, az megpróbálja maga megoldani. És egyáltalán nem kizárt, hogy jobb lesz az eredmény, mintha a 4000Ft-os rezsióradíjú szerlőhöz elviszi.
Akkor sorba. Ha rám hallgatsz! ( szabadon választott! :-) ) Amin túl vagy, az értelem szerint kihagyható.
Adagoló meghajtószíj ellenőrzése!!! Üzaszűrő és előmelegítő leszerel, eldob, feltesz 1db VW _kétcsöves_ szűrőt ( Golf2 stb) Kézipumpával, kisnyomású oldal, légtelenít, de én a szűrő és az adagoló közé tenném, nem a visszatérőbe. A nyomáshatárolószelepet nem biztos, hogy át tudja szívni egy ilyen pumpa. Leallítószelep ellenőriz Indítózás nyitott hollanderekkel, padlógázon, amíg köpködni nem kezdi a gázolajat, hollanderek elzár, indít néhány secig, izzít, indít. Végig padlógáz, amíg el nem indul!!! Ha légtelenítés után nem jön az adagolóból nyitott hollandereknél bőséges gázolaj, akkor valószínűleg annyi az adagolónak. Ennek olyan bovdenes alapjáratszabályozása és tolóüzemi lekapcsolása van?
olyan érzésem van biztonság szempontjából, hogy szakemberrel kellene megcsináltatnod. ne haragudj, de ez nem játék! kérdéseidből úgy tűnik, piszokul fogalmad nincs róla mit hogyan miért......:(
A hátsó féknyerget leszedtem, és a csőből kicsöpögött kb 2 dl fékfolyadék, mire le tudtam dugózni. De elképzelhető, hogy utána is eresztett. Ekkorra már elég üresnek látszott a tartály. Nem néztem meg tüzetesen, lehet hogy még nem volt teljesen üres. De ha utána is csöpögött, akkor már biztos üres.
Magam csinálnám a légtelenítést segítséggel.
Szervófékes autót nem járó motornál kell légteleníteni?
Másik kérdésem:
Amikor féknyerget visszateszem, az egyik oldalon a fékdugattyú, a másik oldalon a féknyereg körme fekszik fel a fékbetétre. Egydugattyús féknyereg van szó.
Ide úgy tudom kell tenni valami zsírt, de milyen zsírt?
Egyébként kiszereléskor nem sok zsír volt ott, tehát nem lehet tartós funkciója a zsírnak.
Ebből kiindulva, ha nem kerül a fékbetétek hátára ez a kulimász, akkor jelenthet problémát a fék, biztonság szempontjából?
Na ha jó a mágnes szelep,akkor még mindig ott van a Lucas adagoló,ami nem szivja fel a nyálat ha levegös a rendszer,söt a Lucas-nak még egy hibája ha levegös nem hajlandó a rendszer nyomást se felépiteni!! Nyomó szöveknél nem is fog spricelni a nyál mert ott sajna vissza levegösödik!! Lucas rendszer sajna nagyon háklis a levegösödésre,nem dolgozza ki mint a Bosch!! Tegyetek be az adagoló,és a szürö közé átlátszó mipolán csövet igy lehet látni ha a szörönél levegösödik a rendszer,a vissza térö ágba pedig tegyetek egy gumi labdás pumpát ami van a Peugeotokba is és azzal szivjátok át a gázolajat,akkor látni jobban ha levegösödik az adagoló elött és nem kell knozni az öninditót se !!
Nos, időközben még egyszer előfordult a nehéz indulás, illetve azt hittem hogy egyáltalán nem, de sikerült mindenképp. Karesz szerelőm tanácsát követve az izzítólámpa kialvását követően vártam még 5-8 másodpercet oszt akkor el is indult (bár ma reggel a szívatókart is kihúztam cseppet). Szerintetek ez a nehéz indulás minek a hibája miatt lehet?
Amíg nem nézted meg , hogy a mágnesszelep jó-e azon az adagolón felesleges is kinlódnod. Ha az működik akkor próbáld meg kannából indítani. A kézi szivattyú ha nem jó akkor vissza tudja ejteni a tüat és felvenni már nem szokta az adagoló. Épp az elöbb hoztak egy ilyen Sierrat, az sem indul :-D
Tehát ma egész nap a kocsival killodtunk, de semmi erdmény, azaz már vannak sejtéseim mi lehet a baj.
A kocsi:
Ford Mondeo II, 1997, RFN
1.8 TD. lucas adagolóval
-----
2db Izzitógyertya cserélve lett Boschra, mert nehezen indult, akku persze hulla lett, az is új mostmár!
A motor mégsem indul be, egész nap talán kettőt röffent azt annyi...
Izzitókábel a relé felől rendben, megkontaktozva, nincs eltörve a kábel a csatinál, csatlakozások meghuzva (20Nm). Gyújtás rátételre izzit néhány másodpercig, majd abbahagyja, inditózás közben megint izzit. (ezt próbalámpával néztem) Az izzitók áramfelvételét is megnézem holnap, ha nem lesz más megoldás...
---
Az egyik résolajcső kilyukadt, az összes ki lett cserélve gázolaj,- és hőállóra. Gondoltam valahol levegő bassza magát a rendszerben. Porlasztóknál hollandereket lelazitottam, inditózás és megvártam mig mindenhol megjelenik a gázolaj. Hát mit mondjak elég szerényen jött ahhoz képest, hogy majdnem leszedtem a hollandert teljesen...
Ezután lekötöttem az izzitórelé felöli vezetéket a gyertyasorról, és direktben egy vastag kábellel adtam pozitivot a gyertyasorra néhány másodpercig és inditózás közben is, de se kép se hang.
Megpróbáltuk behuzni is, de egy utcakör alatt meg sem pöffent.
Lekötöttem 2 db porlasztóról is a hollandert teljesen és inditózás alatt a lehúzott üzemanyagcső csak könnyezett. (Tudtommal itt 130-170 barnak kellene létrejönnie.)
Az adagolón van egy üzemanyag elzáró mágnesszelep, ami az ECU.tól kap pozitivot, és ez engedi áramlani a gázolajat gyújtásrátétel után (ha müködik). Ezt holnap meg fogom nézni, ha direktbe kötöm akkuról akkor müködnie kell ha ez a baj?
Illetve találtam még ilyeneket, hogy hidegjárati mágneskapcsoló, részterhelés mágneskapcsoló, nem tudom ezek az indulásba mennyire szólnak bele?
Az még hozzátartozik, hogy a bejövö gázolaj elöször az elömelegitőbe lép be, majd innen a gázolajszűrőbe. A szűrő tetején van egy kézi AC pumpa ami arra szolgálna, hogy a szüröcserénél valamennyire feltermelje vele az ember a gázolajat. Namármost ez a pumpa max néhány pumpálásra fel kellene hogy keményedjen., főleg hogy utoljára 10-15 E km-rel ezelött lett szürö cserélve és nem lehet levegős. De nem ezt teszi pumpálhatom naphosszat semmi keményedés, ebből levágtam hogy átszakadhatott a membrán, ez okozhat fals levegőt a rendszerben, vagy csak annyi, hogy nincs kézi AC, de nem kell vele foglalkozni??
A tankban is elöfordulhat dugulás, ami ezt okozhatja, de ha lehet ezt hagynám utoljára, ha van más lehetőség!
100 szónak is egy a vége valamiért nincs nafta.
Remélem elég érthetően irtam le az esetet és nem túl hosszan! Elöfordul, hogy irtam hülyeséget is, de kérem ezért ne kövezzetek meg, hanem javitsatok! :_P
Holnap jó volna pontot tenni az ügyre, ezért szerintem én 11 óra körülig figyelem a fórumot, ha valaki esetleg tud ötlettel szolgálni!