Keresés

Részletes keresés

Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171545
> Amit most linkeltél, abban 100e lakosra Németországban 6 halálos baleset jut, Magyaroszágon 12,3.

az usaban meg 13.9 , palesztinaban 4.9, uzbegisztanban meg 9.7

> Mit gondolsz, hol tartják be a jobban a szabályokat?

es te mit gondolsz hol tartjak be jobban? uzbegisztanban vagy az usaban?
portugaliaban vagy tuvalun?

Előzmény: tux (171530)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171544
motorban jó a michelin, a power az etalon a sportgumik közt még mindig
ez a sport gumik szintje, e felett van szupersport és a pályagumi
max szupersportot mondanék utcára, de majd küldök mailt
Előzmény: xtremetuning (171470)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171543
> Tehát 2006-ban az egy millió lakosra jutó halálos balesetek számát mutatja.

tehat nem a baleseteket.
akkor miert irsz hulyeseget?

> Mit gondolsz hol jut egy millió lakosra több jármű?

irrelevans.

szerinted olasz magyar francia stb tulajdonu/rendszamos autok nem jarnak nemetorszagban?
akkor tehat mi relevans? hogy ott hany auto van forgalomba helyezve, vagy hogy hany auto KOZLEKEDIK AZ UTAKON?
Előzmény: tux (171529)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171542
I mean küllős, de tegnap telleg kifaradtam ebbe a vadaszmesterbe ....
Előzmény: Mcemru (171536)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171541
JGab & Quattroman,

Köszi!!!
Quattroman Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171540
Frimen
ezt is simán hajlíthatod melegen csak ne olyat végy ami üvegszálas
Előzmény: Törölt nick (171534)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171539
Naszóval, kör természetesen csak egyfajta létezik. De többfajta átmérőjű, kör keresztmetszetűt tényleg fogsz találni.
Előzmény: JGab (171538)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171538
könnyű, vékony PVC cső, mondjuk a kábelcsatorna. Találsz többféle kör keresztmetszetűt, többféle átmérőjűt a barkácsboltokban. Hajlítani azt mondjuk csak trükkösen lehet, de esetleg könyökökkel tudsz belőle U alakot csinálni.

De nem vagyok biztos benne, hogy elég erős lesz arra, amire kell.
Előzmény: Törölt nick (171534)
kiss_atti Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171537
El is vesztetted?????!!!!
:-)))
Előzmény: xtremetuning (171518)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171536
gumis kerkeket kell centírozni és szinte mindenki csak ragasztott felni súllyal csinálja
a kalapálós lejöhet a küllősúly meg macerás szerezni
Előzmény: hamvasat (171472)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171535
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171534
Quattroman,

Így legyen ötösöm, bazze :)
Amúgy nem rossz ötlet, csak az C-betűt formáz félbe vágva. Mindenesetre valami olyan kéne ami, h ha perecelek tutira nem nyársal fel. Valami nagyon vékony, hőre lágyuló PVC cső nem létezik?
Előzmény: Quattroman (171533)
Quattroman Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171533
Frimen
vegyél valami játékboltban hulla-hopp karikát és abból csináld meg.
Előzmény: Törölt nick (171489)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171532
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171531
"szerintem nem noveli a baleseti kockazatot ha 140-nel mesz egy magyar autopalyan, adott esetben."

130 helyett 140 az 7,7%-os sebességtúllépés.
Te mennyivel szoktál menni a Vácin?
Előzmény: Calver_ (171528)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171530
Amit most linkeltél, abban 100e lakosra Németországban 6 halálos baleset jut, Magyaroszágon 12,3.
Mit gondolsz, hol tartják be a jobban a szabályokat?
Miről is vitázunk?
Előzmény: Calver_ (171528)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171529
Az általad linkelt statisztika címe:

Number of death in road traffic accidents per million inhabitants.

inhabitant: lakos

Tehát 2006-ban az egy millió lakosra jutó halálos balesetek számát mutatja.

Mit gondolsz hol jut egy millió lakosra több jármű? Szegény vagy gazdag országban? És mit gondolsz hol jut egy milló lakosra több baleset, ahol sok vagy ahol kevés a jármű?
Előzmény: Calver_ (171528)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171528
> Ez a statisztika egységnyi lakosra vetíti a balesetek számát.

nem.
baze, te azt se tudod mirol beszelsz. ez csak a halalos balesetekrol szol.

> Jobb lenne olyan, ami egységnyi autósra vetítené.

faszsag lenne.
a legjobb a megtett gepjarmu (nem csak auto, az meg nagyobb faszsag) kilometerekre vetitve tenne azt.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

de sajnos ez igen hianyos.

> Min is vitázunk?

azon, h eleg sok faszsagot irsz. most is, igy hiteltelenne teve azt a keves igazat a hozzaszolasaidban.

> Tagadod, hogy a szabálytalan vezetés növeli a baleset kockázatát?

attol fugg.
szerintem nem noveli a baleseti kockazatot ha 140-nel mesz egy magyar autopalyan, adott esetben.
ahogy pl drasztikusan megnoveli, ha szabalyosan mesz, bizonyos esetekben.

> Tagadod, hogy a balesetek nagy része szabálytalan vezetés miatt következik be?

igen. a nagy resze gepjarmuvezetoi HIBAbol kovetkezik be.

> Vagy azt állítod, hogy a baleset jó dolog?

altalaban nem.
Előzmény: tux (171527)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171527
Ez a statisztika egységnyi lakosra vetíti a balesetek számát. Jobb lenne olyan, ami egységnyi autósra vetítené. Valószínűleg a szegényebb országokban kevesebb az autó, így kevesebb az egységnyi lakosra jutó baleset is.

Nektek bányásztam:


Min is vitázunk? Tagadod, hogy a szabálytalan vezetés növeli a baleset kockázatát? Tagadod, hogy a balesetek nagy része szabálytalan vezetés miatt következik be? Vagy azt állítod, hogy a baleset jó dolog?
Előzmény: Calver_ (171521)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171526
OK, rosszul fogalmaztam. Ki SZABAD fordulni :)
Előzmény: Calver_ (171525)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171525
> - Kis ívben pirosnál is ki lehet fordulni.

nalunk is
sot. nagyban is (lasd a gixxeres balesetem :-)) )
Előzmény: JGab (171524)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171524
A lengyeleknél két vad dolgot tapasztaltam:
- Kis ívben pirosnál is ki lehet fordulni. Mondjuk képzeljük el a Váci utat úgy, hogy a szélső sávban folyamatosan számíthatsz arra, hogy neked zöldnél is eléd kanyarodnak
- Nagyobb kereszteződéseket (2x2 sáv, középen villamossín - mindenki minden felé kanyarodhat), simán megoldanak telezölddel.

De saját bevallásuk szerint is sokan ittasan vezetnek és keményen gyorshajtanak (mondjuk taxi 4 utassal városban 110 - szegény amerikai kollégák, akik az autópálya 90-hez voltak szokva eléggé meg voltak lepődve)

De tény, hogy irigyek a mi sűrű autópálya hálózatunkra.
Előzmény: Calver_ (171521)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171523
Jártam bizony, Litvániában és Észtországban is, nagyon kellemes, nyugis hely, pláne Észtország.

Igaz autópályával nem találkoztam, de pl az erdős, országúti részeken az erdő az út mindkét oldalán kb 20-20 méterre ki volt írtva, így gyakorlatilag nem volt beláthatatlan szakasz.

A városi utak sem voltak veszélyesen rosszak, és tényleg nem tűnt fel, hogy őrült módjára vezetnének. (mint pl a lengyelek).
Előzmény: Calver_ (171522)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171522
> Lehet, hogy a szovjet uralom ott is nyomott hagyott, vagy azok is isznak, mint a lengyelek...

jartal te mar ott? tudod milyen az uthalozat? :-)
Előzmény: JGab (171520)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171521
> Ellenpéldaként a lengyeleknél biztos játszik pl az infrastruktúra is, mert az útjaik szarok, meg a szabályaik is érdekesek

na latod. ez a lenyeg.

de latod, itt is vannak egesz normalisnak tuno emberek, akik szerint az autok allapota felel erte, holott mindenki tudja, h magyarorszagon a balesetek JOVAL kevesebb mint 1%-a tortenik muszaki hibabol kifolyolag
(ha jol emlekszem a muszaki ES uthiba egyuttesen sincs fel szazalek se)
Előzmény: JGab (171517)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171520
Az ott kb olyan kivétel, mint nálunk a K-Magyarország régió.

Skandinávok, németek, angolok tudják, mi az, hogy szabály, latinok, 'balkánok', volt szocialisták kevésbé.

Engem kicsit a baltikum lep meg, azok olyan normálisaknak, hidegvérűeknek tűntek. Lehet, hogy a szovjet uralom ott is nyomott hagyott, vagy azok is isznak, mint a lengyelek...
Előzmény: Calver_ (171519)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171519
> Azért ezt a térképet lehet úgyis értelmezni, hogy a déli és keleti országokban (ahol a szabálykövetés kevésbé jellemző)

del-skocia lenne a deli, kelet-flandria meg a keleti? :-)))
Előzmény: JGab (171517)
xtremetuning Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171518

Hol van az már...... :))

Előzmény: kiss_atti (171516)
JGab Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171517
Azért ezt a térképet lehet úgyis értelmezni, hogy a déli és keleti országokban (ahol a szabálykövetés kevésbé jellemző), magasabb a baleseti arány. Nem biztos, hogy a pénztől függ.

Jártam Dániában, tök üres utca, gyalogosnak piros. Mindenki állt a járdán. Kérdeztem, miért nem megyünk át, nem jön senki. Azt mondták azért, mert nem szabad. Ennyi.


Ellenpéldaként a lengyeleknél biztos játszik pl az infrastruktúra is, mert az útjaik szarok, meg a szabályaik is érdekesek, de nem tudsz olyan újságot a kezedbe venni, amiben nem téma a rossz közlekedési morál. És tényleg száguldoznak ész nélkül.
Előzmény: Calver_ (171513)
kiss_atti Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171516

Te ne bólogassá,

 

kesztyűt vegyéééééé....

:-)))

Előzmény: xtremetuning (171515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!