Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7855
Olyan véglehajtásossal még én nem találkoztam.
Előzmény: trakee (7852)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7854
Persze .Külön kell ezesetben venni a termelő és külön  a veterántalálkozókra -bemutatóra hordott ékszereket.
Előzmény: Törölt nick (7853)
trakee Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7852

Ejj de szépen siekrült megjavítani a tengelyt!

 

Egyébként én nem erre gondoltam, hanem a kerekeknél az áttételre. Hogy a féltengely egy fogaskeréken keresztül hajtja a keréktengelyt, nem egyből, mint az autóknál. Ellenben van olyan típusuk is, aminél közvetlenül. (vagy legalábbis az öntvényből úgy fest, bár ha bolygómű lenne benn, mint a régi Ikarusokban, az nem látszik, de kétlem. )

Előzmény: dutrancs (7850)
haflinger Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7851
A kisflexes topikban szóba került a románok csuklós erdészeti traktora. Azt hiszem nálunk nem túlságosan ismert, ezért a begyűjtött képekből párat közzé teszek itt is (hátha valaki a képek láttán egy ilyent szeretne a gyűjteményébe :-) Az első prospektuskép a hetvenes évekből származik, az utolsó kép a legújabb típusaikat mutatja, Amint látszik, nem túl sokat változtak az évek folyamán, de ami bevált, azt minek is bántani. (na jó, most már Perkins motorral is megveheti, akinek úgy jobban tetszik :-)
TAF (Tracteur Articule Forestier)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7850
Jól emlékszel! Úgy hozták hozzám,hogy szét volt a kuplungja bombázva..Utána derült ki,hogy féltengely törés.Itt a már kijavított tengely valamint amiről említést tettél,hogy a diffinél van egy áttétel.Ezt szerintem Hofherr bácsiéktól hozta magával.Génjeiben hordozta.Traktorgenetika -mondaná Czeizel Endre Dr!( örökölte)
Előzmény: trakee (7846)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7849
Azt tudod,hogy a mellső lámpáknak nem ott a helyük?Látom ezen 5,50x 16-os első gumi van!
Előzmény: ftm (7848)
ftm Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7848
Egy kis kép még ma is használt dutránkról mindig van szerepe aratáskor pl a pótkocsi huzás kukorica szedésnél a csöves kukoricával telitett pótkocsit is vele húzzuk (magasító is van rajta) műtrágya szórás permetezés stb min vele csináljuk nagymamáméknál található még egy ilyen dutra (Apu és a tesója a zsebpénzükből vették) és egy fülkés.
és a kép:

MTZ csak ott van :) a kép kukorica szedésnél készült
dutrancs Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7847
Majd jelentkezek csak most nincs sok időm.Üdv.
Előzmény: trakee (7846)
trakee Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7846

Ejjha! Ez így eltört? Pedig az is olyan - hogy is hívják - mint az unimog, hogy még áttétel van a kerékhajtásnál is. Mert ugye van olyan, amelynél ez nincs, és szintén Porsche.

 

Remélem nekem ilyen gondom nem lesz. Pláne, hogy a motor, csapágyazás még amennyire tudom könnyebben javítható (mármint alkatrész, és gépműhely szempontjából) ellenben pl egy ilyet is pótolni, ha nem javítható... vagy egy fogaskerékpárt a sebváltóba. Nem lehet egyszerű.

 

Egyébként úgy rémlett annak a kuplungja volt beteg, de akkor rosszul :)

Előzmény: dutrancs (7841)
B-csabi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7845
Hát a pénz nagy úr,főleg mostanában:-(
Előzmény: vendel. (7844)
vendel. Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7844
Azt nem tudom honnan indulnak a hosszú útra.
Előzmény: B-csabi (7843)
B-csabi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7843
Ez a két traktor olyan mintha a Kisteleki Tisocki gyűjteményben van volt.
Előzmény: vendel. (7842)
vendel. Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7842
Pontosan olyanok mint a tiéd, és szerintem egy helyről valók.
Előzmény: Zsolt T20-25 (7839)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7841
Itt a "gyógyított" féltengelye.
Előzmény: trakee (7840)
trakee Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7840

Igen puntosan! Amit javítottál, az olyan, csak 3 hengeres, míg a mienk 2.

A töltés is így került megoldásra, itt a dinamó helyén ugyan így beültetve egy tengely, csapágyházzal, a végén ékszíjhajtás, ami bal oldalra egy régi Ford generátrhoz viszi ki az "erőt" így tökéletes a töltés. (vagyis induláskor egy picit emelni kell a fordulatot, hogy felgerjedjen, onnantól amíg le nem áll, van töltés)

 

Csak a hidraulikával ellentétben dinamó volt rajta valamikor :D Hidraulika vélhetően nem. Ami ugye érdekes, mert így olyan sokféle munkára nem volt alkalmas.

No ezt a hiányt szeretném pótolni, elvégre szegény traki csak szomorkodik, ha néha-néha nincs dolga :) És elvégre.. 27 évvel öregebb nálam, és biztos vagyok benn, hogy én már sehol sem leszek, amikor még mindíg menni fog :) És a dédunokák majd mesélhetnek az ükapuról (apáról) aki vett egy ócska, működésképtelen traktort, ami még az ő tüzifájuk is hazaviszi... :D

Előzmény: dutrancs (7838)
Zsolt T20-25 Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7839
Nem tudod van-e rajtuk zománctábla?
Előzmény: vendel. (7800)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7838
Úgy látom a tied is ilyen.Vagy legalább is volt!
Előzmény: trakee (7837)
trakee Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7837

Igen, igen, tudom, a meléegedés nem éppen jó dolog.

Kapcsoló? Ahogy néztem, a mineken megvana  tengelyének a helye is, ki is fúrták, majd ledugózták. Sőőt, mintha valahol láttam volna ilyen szerkezetet. De sajnos a beszerzést az is nehezíti, hogy igencsak sokféle "Porsche traktor van, még ha hozzáteszem, hogy '56-os, akkor is. (ugye ez is Hoffher-Schrancz gyárban készült, Porsche rendszerű traktor)

A képeken sok különbség van, és ami fontos, hogy sok esetben nem is csereszabatos, csak a henger-dugattyú hengerfej hármas kb.

pl  itt van ez: http://www.vatera.hu/posce_traktor_uzemkepes_157196954.html

igaz, ez hosszú verzió, de más a kormány, a tank, szinte minden eleme, pedig 1 évvel fiatalabb...

 

Endrebá: igen, igen, minden nyom nélkül eltávolítható lesz! Sőt, úgy gondoltam, minél kevesebb látszik, annál jobb!

 

Köszönöm a sgeítséget mindenkinek.

Előzmény: dutrancs (7836)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7836
Tartályra visszatérve. Nem kötelező érvényű az arányok mert valaki nem a hőleadást teszi előtérbe hanem a kis súlyt akkor le lehet csökkenteni az arányokat.Na ezt akkor most jól megkevertem.A három hengeresnél nem emlékszem,hogy lett volna kapcsoló a szivattyúnál.
Előzmény: dutrancs (7835)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7835

A Tz 4 -k -n ez esetben csak ez egy átváltó.Tehát nem a munkahengerhez megy az olaj(ami a trakin van) hanem a pótkocsit billenti.

Ami a tartály méretét illeti ,azt a szivattyú névleges szállításához szokták méretezni annak 1.5-2,5-szerese.A tartály nem csak tárol,de a keletkezett hőt is leadja ill valamennyi %-át a környezetnek.

Előzmény: trakee (7833)
endrebá Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7834
A kialakítására gondoltam, hogy egy segédvázon van a szivattyú meg a tartály, meg a vezértömb is, és ezt a segédvázat ha akarod csak lecsavarozod az első kardán elől, megoldod a nagynyomású tömlőket, és már csúsztathatod is le az első kardánkihajtásról. És már csak a munkahenger ami OFF, ha levetted lehet menni vetyeránkiállításra.
Előzmény: trakee (7833)
trakee Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7833

Egyben leszerelhető? Nem igazán tudom, mire gondolsz ezel. Az elv, hogy beszerezhető legyen, az sem árt, ha megfizethető áron van, lehetőeleg kompakt.

 

A trakeszon semmilyen vissza nem fordítható átalakítást nem vagyok hajlandó eszközölni. (pedig apa erősködött, hogy van egy Michubischi gyújtáskapcsoló, az kerüljön rá, ne az egyenkulcsot reszelgessem, hogy működjön a bosch kakcsoló... A generátort is a szükség szülte, azonban a gyári dinamó helyén egy csapágyház van most, ami ékszíjjal hajtja az oldalra tett autó generátort, ami az eredetileg is ott vévő csavarokhoz rögzül egy tartón keresztül) Tehát a meglévő furatokat használom, az üléstartót kénytelen leszek levenni, ha oda akarom tenni a munkahengert, de nem vágom, hanem készítenék helyette másikat. Ide gondoltam a vezérlőt is. http://kertitraktor.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=102126 itt található egy IFA vezérlőnek nevezett alkatrész, pl ehhez hasonló ideális lenne. Hasonlóan elhelyezve akár.

Előzmény: endrebá (7831)
endrebá Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7832
Fedvény :
egyíben = egyben
Előzmény: endrebá (7831)
endrebá Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7831
A tartályméretet a használatos munkahenger(ek) térfogata határozza meg, plusz egy-két liter tartalékba hogy legyen elcsepegnivaló is benne...
Egy egyíben leszerelhető tömbben gondolkozol?
Előzmény: trakee (7830)
trakee Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7830

Köszönöm a segítséget!

 

Sajnos nincs rajt gyárilag hidraulika. És ha még találnék is E-bayen, (azon felül, hogy megkérik elég rendesen az árát) nem biztos hogy működőképes. Ráadásul ahogy néztem a képeket, még hasonló évjáratok között is jelentős különbségek vannak.

Egyébként ezen valaha oldalkasza volt, ennek a tartója megvan, semmi más munkagépre utaló jel nincs.

 

Azt már énis kiderítettem, hogy hol kellene legyen a hidraulika szivattyú, az ennél egy fedéllel van elzárva.(http://kepfeltoltes.hu/090912/5380877474_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) Mi több, az alatta lévő, vezérműtengelyről hajtott fogaskerék is hiányzik, és a kapcsolómechanika is. Éppen ezért, nem is ide gondoltam felszerelni, mert olyan fogaskereket gyártatni se gondolom, hogy egyszerű, hanem a mellső TLT-re. Az kapcsolható, tehető elé egy védőlemez, a kormánymű mögé feltehető lenne az olajtartály.

Hátra pedig az ülés alá gondoltam a gyárihoz hasonló megoldással a munkahengert.

 

A szervószivattyút szóba került, bár az egerszegi traktorosboltos szerint lehet kevés lenne neki. Bár tulajdonképpen, ha elegendő nyomást tud, akkor maximum lassú lesz a mozgása, józan paraszti ész szerint.

Azért is az MTZ szivattyút preferálnám, mert ahhoz később is biztosan lesz alkatrész. Ezeknek a vezérlőknek utánanézek. Köszönöm!

Ezekszerint kell szivattyú-tartály-vezérlő-munkahenger-csövek-szűrő.

Kb mekkora tartályt szokás használni? 5l? 10? Nagyobb?

Előzmény: dutrancs (7822)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7829

Felébredtem!

Azon gondolkodtam ,hogy minek neked MTZ hidr.sziv. arra az egy vagy kéthengeres kistraktorra.Elég az MTZ szervó szivattyúja is hisz a már emlegetett T-25-ösön is az van és elég neki.

Ami a nyomástartóval kapcsolatba eszembe jutott,hogy a trakidra nem kell.Olyan traktorokra építik amelyeket felszerelrtek plusz egy vezérlőtömbbel és antiszlip-nek hívják,tehát csúszásgátlónak.Amit te nyomástartónak hívsz az tkp-en egy hidro akummulátor.Lehet rugós -dugattyúval és lehet gázos -nitrogénnel.Gondolom ennyire már nem akarsz belemélyedni.

Itt egy T-25-ös példa.
Előzmény: trakee (7820)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.23 0 0 7828
Egy kis Porchéra lehet,hogy egy targonca vezérlőtömb is megtenné.Vagy ott van a KCR daruké.Amekkorára akarod vagy amekkora elfér akkora méretűt csavarozol az elemekből össze.
Előzmény: dutrancs (7827)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.23 0 0 7827
Amennyiben MTZ  hidr. sziv-t akarsz feltenni,akkor nézd meg előre a forgásirány igényedet és úgy vegyél.De ha gondolod meg is lehet fordítani a belét csak érteni kell hozzá.Különben ha elvéted az összes hidr. olaj a motorba landol.Vezértömb elég lenne neked rá ,egy szintén orosz T-25-ös traktoré.Két tolattyús és benne van az üresjáratot biztosító áteresztőszelep is és a biztonságiszelep is.
Előzmény: trakee (7820)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.23 0 0 7826
A külső-belső kőr vezérlőtömbje.( tiszta kosz).
Előzmény: dutrancs (7825)
dutrancs Creative Commons License 2009.11.23 0 0 7825
Jobb alsó sarokba a szivattyú képe.
Előzmény: trakee (7820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!