Figyu, az a gumisor és a 4db karbiba való gumimembrán ha szakadt/repedt még bontva is belekerülhet vagy 60-80e-be, újonnan talán duplája is lehet. Nem olyan nehéz ellenőrizni őket, a membránokhoz le kell szedni a tankot és a 4db króm kupakot le kell csavarozni a karbik tetejéről. Ált. 2 csavar/db. Ha leszedted könnyedén ki lehet húzni őket és fény felé fordítva egyből látszik ha kis repedés/szakadás van rajta. Persze ha belemegy az eladó. Én mondjuk csak akkor venném meg. És még ha jók is ezek, szét lehetnek kopva a karbik, amitől lehetséges, h nem lehet őket összehangolni. Szóval ilyenek nagyon gyakran előfordulnak öreg motornál.
Na ja, azok relatíve drága dolgok. Mint a membránok a karbiban, amik szintén jó eséllyel szarok lehetnek benne. Sőt, azok még drágábbak azt hiszem, főleg, ha 4db szar.
Azt hiszem 2 v. 300000-ig nem cseszegeti az APEH, da majd konkretizálja, aki tudja (jó régen 200e volt a határ). Ha 200e, akkor írjatok 190-et. Jobb az, ha van ár.
Igen, féltem, azért. De, hogy ne olvadjunk el a nagylelkűségemen, nem én cserélem le neki, hanem a gumis, én csak centrírozom és az öcsém fizeti, én csak leboltolom nekije :-)
Amúgy nem sok beleszólásom van egy 28 éves csávó életébe, de azért igyekszem megtenni, amit lehet, hogy életben maradjon. Már rábeszéltem, hogy egy tréninggel kezdje a jövő idényt, meg adok neki elméleti olvasnivalókat is, hogy művelődjön.
Na, megnéztem hozzáértővel az XJ 550-et, és úgy döntöttünk, h 200-ért megvesszük. Nincs nagy hibája, egy új kuplungkart belealkudtam az árba, tükröt, markolatot meg később karbi-henger közötti gumigyűrű-szettet kell rajta cserélni, esetleg hátsó (dob)fékbetétet. (28 évesen nem sok...) Köszönöm a segítséget! Még nem hoztam el, mert az ocsmányirodában ülnek a jogsimon.
Kérdésem: az adásvételibe mindenképp írjuk bele a vételárat? Az eladó nem akarja, mert szerinte az APEH cseszegetni fogja utólag és megadóztatja őt vagyonszerzés miatt. Ez igaz? Én beleíratnám mindenképp. Pénzt nyilván csak eredetiségvizsga után szabad adni érte, ha nem tévedek. Kösz!
> Nem azért mert sajnálom Tőled, hanem mert nem akarok rosszat Neked.
erre irta moldova a lakinger bela zsebcirkaloban hogy 'mi nem vagyunk szocialista kereskedok, meg kell elegednunk azzal, hogy eladjuk az arut a vevonek, nem magyarazhatjuk meg egyuttal, hogy mekkora hulye' :-)
Nem akarok papolni, de nem véletlenül nem ajánlják a 3 évesnél öregebb gumit motorra, főleg első kerékként. Nekem is volt olyan gumim, amit újonnan vettem Mekitől és 3 évig jó volt, a negyedik évben már határozottan éreztem, hogy nem tapad úgy és miután nyomtam vele egy vészfékezős tesztet 160-ról és alig akart megállni, csak csúszott és csúszott, már csörögtem is Mekinek, hogy kell egy új garnitúra. Mielőtt leszedettem a gumissal, azért még kihasítottam szikével, hogy biztos ne rakja fel senki.
De a Te döntésed. Mekinél lehet egyébként 25-28 magasságában venni jó, új első gumit. Én megnézem ezt majd a héten, ha nincs rajta még semmi repedezettség, akkor Neked adom, de ha csak kicsit is repedezett, akkor ne haragudj, de inkább kidobom. Nem azért mert sajnálom Tőled, hanem mert nem akarok rosszat Neked.
De mi van, ha beleszalad az ember egy olyan gumiba, amivel volt már padkázás vagy gödör és persze hibátlannak adják el (ki az, aki elmondja?), majd véletlenül összejön egy durrdefekt, esetleg másban/másokban is kárt tesz a motoros? Lehet, h 10 évig ilyenekkel jár az ember, de elég ha egyszer becsúszik egy ilyen. Új gumival is előfordulhat, de mégis más, ha a gyártó felelősége, mintha a motorosé lenne (minimum lelkiismeret). Lehet, h én fillérb. vagyok a kis fosommal, de én inkább azt tartom annak, mikor sokmilliós (tökmindegy, nagy és erős) motort használtan vett gumikkal hajtanak (persze a zárt pályán más). De ezen ne sértődj meg! Mindenesetre szerencse, h nem használt gumikat gyártanak a gyártók :)