Igen, féltem, azért. De, hogy ne olvadjunk el a nagylelkűségemen, nem én cserélem le neki, hanem a gumis, én csak centrírozom és az öcsém fizeti, én csak leboltolom nekije :-)
Amúgy nem sok beleszólásom van egy 28 éves csávó életébe, de azért igyekszem megtenni, amit lehet, hogy életben maradjon. Már rábeszéltem, hogy egy tréninggel kezdje a jövő idényt, meg adok neki elméleti olvasnivalókat is, hogy művelődjön.
Na, megnéztem hozzáértővel az XJ 550-et, és úgy döntöttünk, h 200-ért megvesszük. Nincs nagy hibája, egy új kuplungkart belealkudtam az árba, tükröt, markolatot meg később karbi-henger közötti gumigyűrű-szettet kell rajta cserélni, esetleg hátsó (dob)fékbetétet. (28 évesen nem sok...) Köszönöm a segítséget! Még nem hoztam el, mert az ocsmányirodában ülnek a jogsimon.
Kérdésem: az adásvételibe mindenképp írjuk bele a vételárat? Az eladó nem akarja, mert szerinte az APEH cseszegetni fogja utólag és megadóztatja őt vagyonszerzés miatt. Ez igaz? Én beleíratnám mindenképp. Pénzt nyilván csak eredetiségvizsga után szabad adni érte, ha nem tévedek. Kösz!
> Nem azért mert sajnálom Tőled, hanem mert nem akarok rosszat Neked.
erre irta moldova a lakinger bela zsebcirkaloban hogy 'mi nem vagyunk szocialista kereskedok, meg kell elegednunk azzal, hogy eladjuk az arut a vevonek, nem magyarazhatjuk meg egyuttal, hogy mekkora hulye' :-)
Nem akarok papolni, de nem véletlenül nem ajánlják a 3 évesnél öregebb gumit motorra, főleg első kerékként. Nekem is volt olyan gumim, amit újonnan vettem Mekitől és 3 évig jó volt, a negyedik évben már határozottan éreztem, hogy nem tapad úgy és miután nyomtam vele egy vészfékezős tesztet 160-ról és alig akart megállni, csak csúszott és csúszott, már csörögtem is Mekinek, hogy kell egy új garnitúra. Mielőtt leszedettem a gumissal, azért még kihasítottam szikével, hogy biztos ne rakja fel senki.
De a Te döntésed. Mekinél lehet egyébként 25-28 magasságában venni jó, új első gumit. Én megnézem ezt majd a héten, ha nincs rajta még semmi repedezettség, akkor Neked adom, de ha csak kicsit is repedezett, akkor ne haragudj, de inkább kidobom. Nem azért mert sajnálom Tőled, hanem mert nem akarok rosszat Neked.
De mi van, ha beleszalad az ember egy olyan gumiba, amivel volt már padkázás vagy gödör és persze hibátlannak adják el (ki az, aki elmondja?), majd véletlenül összejön egy durrdefekt, esetleg másban/másokban is kárt tesz a motoros? Lehet, h 10 évig ilyenekkel jár az ember, de elég ha egyszer becsúszik egy ilyen. Új gumival is előfordulhat, de mégis más, ha a gyártó felelősége, mintha a motorosé lenne (minimum lelkiismeret). Lehet, h én fillérb. vagyok a kis fosommal, de én inkább azt tartom annak, mikor sokmilliós (tökmindegy, nagy és erős) motort használtan vett gumikkal hajtanak (persze a zárt pályán más). De ezen ne sértődj meg! Mindenesetre szerencse, h nem használt gumikat gyártanak a gyártók :)
Kivancsi lennek egy olyan meresre, amely merne a gumi terheleset/terhelhetoseget. Mikor motorozol kiirna/rogzitene, hogy a gumi tapadasat mennyire hasznaltad ki, mennyit birt volna meg el. Ugy lenne erdekes, hogy utana kielemezve lenne egy okitas, ahol meg is mutatnak, hogyan lehetne meg biztonsagosabban, gyorsabban menni. Lehet menni gumigyilkosan es kimeloen is, a tempo nem feltetlenul gyorsabb/lassabb. Szerintem erdekes eredmenyek szuletnenek.
Zoldi a nagy nyomateknak hala indulas utan ugyis gyertyaba vagja a motort, mindegy milyen gumi van rajta elol. :-)
Egyetlen alkalommal volt eddig új gumi a nagymotorjaimon, mikor kihoztam a a banditot az amargotól. Azóta sem volt, nem is lesz. Amíg 15-20ezer/szett áron szerelve meg tudok venni hibátlan, 4-6mm-es profilú gumikat, amik 10 ezer km felett teljesítenek, addig semmi értelme akciós áron 50-70 ezerért újakat venni, amik cserébe 15 ezret mennek el. Kb ennyi. Ugyanez vonatkozna a 10 kört ment pálygumikra, amiken még a kopás is alig látszik, de 80ezer helyett 30-ért kapod.
Majrécsík soha nincs egyiken sem, a lábtartó is kopott már rendesen, szóval én maradéktalaul elégedett vagyok más levetett szutykával :D
Ennyire nem ismerem. Mindegy, akkor van benne tapasztalata és lámpától-lámpáig gyorsulásokra valóban jó lehet egy használt, de amúgy hibátlan gumi, mert sokat nem oszt, "csak" fékezésnél. De azért kíváncsi lennék hány (marha menő) speed és más motoros használ ilyen gumikat. Gondolom nem kevés. Az ártényezőn kívül nem tudom milyen más előnye van, ami nekik fontos. Szerencsére sokan csak újat vesznek és sokkal kevesebb az esélye egy balesetnek, mintha egy öreg, kopott, szálrepedt (stb) gumival nyomnák.
De hát majd 5 éves is a gumi... Mindegy, én sosem raktam és nem is fogok gondolom. Jó tudom, nekem kis fosinger motorjaim voltak/van, mindenesetre úgy gondolom (ezek szerint rosszul), h egy motorral nem szórakozik az ember, h olyan gumikat rak fel, amit más kidobna. Pláne ilyen nagy, gyors és nehéz nyomatékgyárra. Hogy az én szarom egy MTB gumin is elmenne, az egy dolog. De lehet, h hinta lesz belőle, szóval kár beszélnem :)
Biza-biza ráéreztél! Kell gumi, de nem csak hátsó, hanem komplett szett, mert 2006-os a gép, a gumik meg 2005-ösek, már öregecskék, úgyhogy lecseréljük. De nem kell "nyomnod a marketinget", mert mindig Tőled veszek gumit, most is Tőled fogjuk :-)
Priviben küldhetnél egy szett ajánlatot, de valami nagyon jó kis tapadós utcai sport gumit! Méreteket tudod, vagy küldjem?