...de akkor azt hiszem inkább mégis szimeringeztetem....unixnál a komplett klt (kedvezménnyel) 16khuf, munkadij 30. és akkor 100e km ig le van a gond.... utána mehet bele a jobb olaj, addig csak elfüstölög... tényleg, az az olaj mennyibe kerül? köszi még1X!
Hát én castrol magnatec-kel járok, de zabálja ... Most töltöttem bele jó másfél litert ...
Viszont lenne egy kérdésem, hátha csak én vagyok a béna. Kaptam egy pár ködlámpát a Wagonhoz, de baromira nem hasonlít semmi általam ismert Suzuki ködlámpához. Aki hozta, esküdözött a jó édesanyja lelki üdvére, hogy a cuccos Esztergomból, a gyárból érkezett, tehát 1000%, hogy Suzukihoz való. Amúgy egyedül egy Stanley márkanevet sikerült felfedeznem rajta ...
Ha valakinek van lövése, hogy melyikhez való, megköszönném ha megmondaná.
Szia! Pontosan milyen olajat használsz??? castrol ....???? A szerelő is azt modta, h elöbb probáljunk ki valami jobb minőségű olajat, mielőtt szétdöntené a motort.... És az "olajevés, füstölés" teljesen megszünt ettől az olajtól??? Nagyon bírnám, ha megúsznám bontás nélkül.... (az enyém 76Le, 16V, 2000-es, 114e km.) Köszi előre is! Cinyó
Volt olaj, amivel az enyém is ette (2002-es 76lovas, 82.000km) , Castrol-al nem eszi!
7000km alatt ette meg most castrol-ból a nívó min-max intervallum negyed részét, tehát olajcsere óta, ahol max-ig lett töltve, most háromnegyeden áll és 7000-et mentem.
Szerintem ennyit kell is, hogy egyen :)
Volt egyébként egy 1.6-os 99es swiftem, az folyamatosan kajálgatott minden olajat, de nagy étvágya csak pályán volt, magasabb fordulatnál. Mondjuk az tépett is rendesen, nem úgy mint a wagon :)
Az én autómnál megállt az olajfogyás! :) 172 000 km-nél járok, 0 km-el vásároltam 2003-ban. Fogalmam sincs hogy miért kezdte el enni, de már nem is érdekel. A lényeg, hogy már nem éhes!
Köszönöm a segítséget hgc+, a motordiagnosztika lámpával kapcsolatban. Levettem ismét a szelepet, kitisztítottam a vezetékeket és kiüttettem a hibakódot! Most várom a hatást! Remélem nem fog előjönni megint!
Mivel már nem garanciális a jármű /4-éve/ olyan megbízható szervízbe hordom, akik kapcsolatban állnak a Suzukival. Bennük megbízom! Ők is Castrol olajat használnak!
113000 km semmi baja! Mindíg meg kell adni neki a minőségi olajat! Csak CASTROL-t rakok bele, légszűrőt mindíg csere, beindítás után várni 10 másodperc mig kezd visszamenni a fordulat! Kamionoknál a hiba hogy koszos a légszűrő, és hát hol szívjon a motor ha nem a szelepvezetőn át!
Nem értek veled egyet! Szarjon a japán a markába, ha tud róla és nem hívja vissza ezeket a modelleket, és nem javítja ingyen meg őket! Szégyen a "nagy japán"-ra! :((( A motor (állítólag)mind a "felkelő nap orzágá"-ból jön! Kapják be! :(((
Én azt se gondoltam volna, hogy 100.000 km után literszám issza az olajat egy suzuki motor! :((( Sajnos itt a szelepszár szimmering csere nem is olyan egyszerű!
Akkor teljesen félreértettelek, elnézést! Egyébként szerintem, egy 100e km-t futott suzuki motor hengerfejét nem kell még síkozni egy egyszerü szimeringcsere miatt!!!! Esteleg, ha megfőzte valaki a motort és eldeformálódik..... A hegerfejtömítés meg úgy is benne van a tömítéskészletbe (amiről már írtam 16-18k Huf).
Nem gúnyolódtam. Alább fejtette ki valaki, hogy ha leveszik a hengerfejet, akkor síkozni is kell! Gépműhely, sok előkészület, utómunkálat, hengerfej-tömítés csere, nem kis pénz! Ezt nemigen ússza meg olcsón az ember gyereke :(
Kicsi gúnyt éreztem ki a hsz-edből, ha mégsem akkor sorry.
Egyébként "elvileg" a szimeringcsere miatt nem lenne feltétlenül muszáj leszedni a hengerfejet (spec szerszám), csak a szerelő szerint, a hiba miatt sok korom stb rakodik le a szelepszáron, ill magán a szelepen is..... és ha már a szimeringet kicseréled, akkor úgy illik összerakni, h minden rendben legyen.
Nekem is Ladánál jött elő (egy rossz vétel) és a csere után csak 6 hónapig bírta a szelepvezető erős kopása miatt. Tehát függ attól, hogy az mennyire kopott, hiszen annak mértékének függvényében tágítja ki a szimmeringet.
Ha rendszeresen kizárólag rövid utakra használjuk (és itt mindegy a márka), és nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre rendesen, akkor a motorolaj minősége rohamosan csökken (különösen hidegben), a motor alkatrészek kopása nő, a katalizátor se bírná (ezért égetik ki egy kis autópályás szakasszal akik vigyázni próbálnak rá). És természetesen a fogyasztás magas tartományban van.
Viszont a jó hír, hogy nem kopik a gumi (bár 6-8 év után ugyis kuka).
A komplett "felső" tömítésgarnitúra (hengerfej, sortöm, szimering, stb) 16-18k Huf, ha találsz egy jó szerelőt kb 30-40 huf -ért megcsinálja, akkor ez max 50-60k huf-ot kostál...ez azért már barátibb..., ráadásul akivel beszéltem szerelő, még a szelepek felcsiszolását is bevállalta ebbe az árba....a márkaszervíz ezért kér további 20k-t!!!!
egyébként a márkaszervízben is azt mondták, h ez megoldja a gondot, ráadásul tovább is tart, mert ez már jobb minőségü szimering. a 2000-es körüli kiadású wagonokban anyaghibás szimeringek kerültek...ez van.
Fater WagonR+-jára kellene acélfelni. Ha jól tudom, ET45-ös a gyári. Kérdésem, hogy kisebb, 37-es ET-vel elfér-e egy 165/65 r14-es gumi szett? Köszönöm!!!
Suzukira nincs sok rálátásom még csak május ota van egy 13 vvt kitünö igaz 2004 es minden jo rajt,de van egy 25 éves nissanom j alvázszámmal 244 111 kmrel motorjához még nem volt nyulva,olajat nem eszi kb 10 ezer km alatt megy also nivoig akkor meg olajcsere van amugy is ez a mennyiség kb fél liter,de ez természetes fogyás igen ez japán remélem a suzuki is birni fogja.