Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tudi66 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 23343
Csak halkan jegyzem meg, 2002-76 paci, 109000 km, és nem eszi az olajat!:)
cinyo Creative Commons License 2009.11.16 0 0 23342
Szia!
ez NEM!!! motorhiba, hanem a szimering anyaghibája. Sajnos ez előfordul(hat) komolyabb tipusoknál is....
Előzmény: sanyooo (23341)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.15 0 0 23341
Én azt se gondoltam volna, hogy 100.000 km után literszám issza az olajat egy suzuki motor! :(((
Sajnos itt a szelepszár szimmering csere nem is olyan egyszerű!
Előzmény: cinyo (23340)
cinyo Creative Commons License 2009.11.15 0 0 23340
Szia!

Akkor teljesen félreértettelek, elnézést!
Egyébként szerintem, egy 100e km-t futott suzuki motor hengerfejét nem kell még síkozni egy egyszerü szimeringcsere miatt!!!! Esteleg, ha megfőzte valaki a motort és eldeformálódik..... A hegerfejtömítés meg úgy is benne van a tömítéskészletbe (amiről már írtam 16-18k Huf).

Cinyo
Előzmény: sanyooo (23339)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.14 0 0 23339
Nem gúnyolódtam. Alább fejtette ki valaki, hogy ha leveszik a hengerfejet, akkor síkozni is kell! Gépműhely, sok előkészület, utómunkálat, hengerfej-tömítés csere, nem kis pénz! Ezt nemigen ússza meg olcsón az ember gyereke :(
Előzmény: cinyo (23338)
cinyo Creative Commons License 2009.11.14 0 0 23338
Hali!

Kicsi gúnyt éreztem ki a hsz-edből, ha mégsem akkor sorry.

Egyébként "elvileg" a szimeringcsere miatt nem lenne feltétlenül muszáj leszedni a hengerfejet (spec szerszám), csak a szerelő szerint, a hiba miatt sok korom stb rakodik le a szelepszáron, ill magán a szelepen is..... és ha már a szimeringet kicseréled, akkor úgy illik összerakni, h minden rendben legyen.

Üdv!
Cinyó
Előzmény: sanyooo (23337)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.14 0 0 23337
Hali!
Köszi az infot!
A szelepcsiszoláshoz le kell venni a hengerfejet!
Előzmény: cinyo (23335)
ratio Creative Commons License 2009.11.14 0 0 23336
Nekem is Ladánál jött elő (egy rossz vétel) és a csere után csak 6 hónapig bírta a szelepvezető erős kopása miatt. Tehát függ attól, hogy az mennyire kopott, hiszen annak mértékének függvényében tágítja ki a szimmeringet.

Ha rendszeresen kizárólag rövid utakra használjuk (és itt mindegy a márka), és nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre rendesen, akkor a motorolaj minősége rohamosan csökken (különösen hidegben), a motor alkatrészek kopása nő, a katalizátor se bírná (ezért égetik ki egy kis autópályás szakasszal akik vigyázni próbálnak rá). És természetesen a fogyasztás magas tartományban van.

Viszont a jó hír, hogy nem kopik a gumi (bár 6-8 év után ugyis kuka).
Előzmény: sanyooo (23329)
cinyo Creative Commons License 2009.11.14 0 0 23335
Üdv megint!

A komplett "felső" tömítésgarnitúra (hengerfej, sortöm, szimering, stb) 16-18k Huf, ha találsz egy jó szerelőt kb 30-40 huf -ért megcsinálja, akkor ez max 50-60k huf-ot kostál...ez azért már barátibb..., ráadásul akivel beszéltem szerelő, még a szelepek felcsiszolását is bevállalta ebbe az árba....a márkaszervíz ezért kér további 20k-t!!!!

egyébként a márkaszervízben is azt mondták, h ez megoldja a gondot, ráadásul tovább is tart, mert ez már jobb minőségü szimering. a 2000-es körüli kiadású wagonokban anyaghibás szimeringek kerültek...ez van.

Cinyó
sakac Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23334
Előferdülhet hogy a motor lámpája kigyullad.A suzukik katalizátora érzékeny nem kell vele foglalkozni.Ha tisztán benzint tankolsz el fog tünni
Előzmény: sanyooo (23323)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23333
én ilyen gumin járok a gyári felnivel.
Előzmény: EEE_1899 (23332)
EEE_1899 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23332
Üdvözletem!

Fater WagonR+-jára kellene acélfelni. Ha jól tudom, ET45-ös a gyári. Kérdésem, hogy kisebb, 37-es ET-vel elfér-e egy 165/65 r14-es gumi szett?
Köszönöm!!!

ui:Eladó szett is érdekel!
ruja67 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23331
Suzukira nincs sok rálátásom még csak május ota van egy 13 vvt kitünö igaz 2004 es minden jo rajt,de van egy 25 éves nissanom j alvázszámmal 244 111 kmrel motorjához még nem volt nyulva,olajat nem eszi kb 10 ezer km alatt megy also nivoig akkor meg olajcsere van amugy is ez a mennyiség kb fél liter,de ez természetes fogyás igen ez japán remélem a suzuki is birni fogja.
sanyooo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23330
Azt gondolom, hogy az a politika megy itt is, mint régen az orosszal! Iván nyugatra küldte az első osztályú árut, ide meg a selejtraktárból küldött! Félek a suzuki is ezt csinálja!Senki nem hallott még arról, hog egy suzuki motor eszi az olajat, itt meg kiderült, hogy mindannyionké eszi! Ez nem lehet véletlen! Az se vigasztal, hogy más nyugati kocsik is szarok! :(
Előzmény: ratio (23328)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23329
Nem tudom, nem értek hozzá, de mikor a lada ette az olajat, mint fene, akkor is azt mondta a szerelő, hogy teljes generál kell! Kiröhögtem, megszelepszárszimmeringezte, még két évig jártam vele és úgy adtam el! Pedig az szar lada volt, nem japán csodamotor! :(
Mi megy tönkre a rövid utak során? Nem értem.
Előzmény: ratio (23328)
ratio Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23328
Ma volt szerencsém kérdezni, a szakemberektől.

Ezt mondták:

Szelepszimmeringesek
Azt azért tudni kell, hogy a legtöbb esetben a szimmering kopása a szár vezető kopásával együtt alakul ki. Azaz, ha kicserélitek a szimmeringet, akkor az olyan fél évig is kitarthat (sokan eladás előtt csinálják ezt), de tartós megoldást a szelepvezető és szimmerong együttes cseréje hozhat csak - persze ez a drágább, és sajna annyi.

Motorolaj
Aki rövid távon használgatja napi 5-10 km, az ne csodálkozzon, mert télen (néha nyáron sem) nem melegszik fel az olaj, és kicspódik a pára, ami az olajjal emulziót alkot. Na ez nagy ellensége a szerkezetnek és így teszi tönkre őket. Ilyen esetben, a sűrűbb olajcsere segíthet, he nem melegítjük fel a motort (vagy hagyjuk inkább és busszal megyünk). Persze az ilyen rövid utak a katalizátornak sem tesznek jót.
t.lantos Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23327
A gm olaj az minden, csak nem kivalo.
Előzmény: cinyo (23326)
cinyo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23326
Szia!
"nézd meg, mennyire fogyasztja az olajat" ez eddig rendben is van, de mennyi az az olajfogyasztás amikor már érdemes elgondolkodni a cserében???

gagyi olajt én nem tennék bele, ( lásd sanyoo kollega hszét), egyébként a GM 10W40 (opel) olaj csak 800huf és kiváló minőség.

nagyon nem eheti, csak ha állok piros lámpánál induláskor gy jó kis pamacsot enged, utána már nem látszik, de majd figyelem...

sajna a hengerfej leszedése nélkül nem oldható meg, és a szimeringcsere árát a sallangok elég jól megemelik, ugyanis kell még hengerfejtömítés, sortömítés meg még ki tudja mi, illetve el lehet szöszölni a 16 szelep ki-be fűzésével is.áfát sajna csak a munkadíjból lehet lealkudni...esetleg, ha magadnak szerzel be alkatrészt ott is

a lényeg, h hétfőn derül ki h mennyi lenn óccsóba, HA lesz célszerszám ( ha sikerül csinálok fényképet)

Üdv Cinyó

Ja.... azért csak jönnek még elő hibák :-(.......fénykürt nem jó; elektromos tükör bal oldalra nem müxik....de a kocsi megy mint a golyó....

Előzmény: h.c.s (23322)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23325
Nekem azt mondták, hogy a gyenge motorolaj bekokszosodott a lehúzógyűrűk alá és emiatt nem tud dolgozni a lehúzó! Ezért csak jó olajat szabad a suzukiba tölteni!
Előzmény: Dzsonszii (23324)
Dzsonszii Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23324
Az olajdepó-ban, Pécsen a Nagy Imre úton a szelepszár tömítés garnitúra ára 7500 magyar forint. 100 ezerért gondolom a hengerfej leszedéssel, hengerfej-tömítés cserével, no meg az extrém EBIT-tel (hozzáadott érték=összesdíj minusz anyagköltség) jön ki ez az ár. Szerintem olcsóbb olaj kell bele, esetleg kicsit keményebb (15Wxx)? aztán had egye! Az Opelnak 1000 km-enként szabad megenni 0,8 litert. Ha így is átmegy a zöldkártyán, akkor l€sz@rni. Tud-e valaki olyanról. hogy mondjuk elkokszolja a szelepeket, eltömíti a lambdaszondát, vagy valami egyéb anomáliát okoz?
Előzmény: cinyo (23321)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23323
Szia!
Kérdezd meg azt is, hogy le kell-e venni hozzá a hengerfejet? Mert azt hallottam, néha elkerülhetetlen! :( Szerszámról kéne egy fotó! :)))

Más:Ma tankoltam először E85-öt, felesben benzinnel. Nem sokat, kb 30 km-t mentem Pesten, de semmi rosszat nem tapasztaltam, sőt, mintha jobban ugrana a kocsi gázadáskor! Lehet, hogy tévedek, de nem hiszem!:)
Előzmény: cinyo (23321)
h.c.s Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23322
Használd azt a kocsit és nézd meg, mennyire fogyasztja az olajat. Amíg meg nem bizonyosodsz róla, hogy mennyit fogyaszt, addig felesleges ilyen költségű javítást megelőlegezni.
Előzmény: cinyo (23321)
cinyo Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23321
Hali!
Utána jártam a saját kérdésemnek, márkaszervízben 100k Huf a csere, sajna kell hozzá spec szerszám, de van egy ismerősöm (suzukis) megpróbálja elkérni, és akkor a saját műhelyében olcsóbb lehet, de hogy oda adják-e, és ha igen mennyibe fog fájni, még nem tudom....
Cinyó
Előzmény: cinyo (23316)
Geret Creative Commons License 2009.11.11 0 0 23320
Sziasztok!

Apámnak 1000-es wagon R-je van (2002) Olajcsere lenne rajta.
3liter olaj elég bele? Az 1.3-as olajszűrője jó hozzá?

Köszi: Geret
robotbot Creative Commons License 2009.11.11 0 0 23319
sziasztok

kuplungos segítséget szeretnék kérni tőletek !

Most vettünk egy 1.3-as 2002-es Wagont és rövid pár hónap használat után megcsúszott a kuplung.
A szervíz 40 ezer forintot mondott a tárcsa cserére és munkadíjra összesen.
A tárcsát ezért én megvettem utángyártottban egy kis boltban.
Ladám volt elötte, azon cseréltem már jómagam kuplung betétet, a Suzuki szervizes is félvállról odadobta, hogy ez sem bonyolultabb.

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan fogjak neki, mik a buktatók és kb mennyi idő alatt végezhetek a dologgal ???

Ha tudtok segíteni akkor köszi !
Verwolf Creative Commons License 2009.11.11 0 0 23318
Nekem sajna a hanghoz társul olajfogyasztás is. Azaz konkrétan a kocsi inkább olajon él mint benzinen. 4500Km/2L. de nem lennék meglepve ha cska egy olcsó szimering ment volna tönkre amihez persze a motrot is darabjaira kell szedni. :P
Előzmény: KikiBácsika (23315)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23317
No' ez engem is érdekel! :)
Előzmény: cinyo (23316)
cinyo Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23316
Szia megint
Tudja valaki, hogy mennyibe fáj a szelepszár szimering csere? Állítólag 100eKm fölött azt kell cserélni a wagonon, ha eszi az olajat...és hát az enyémben 114eKm van és gázadásra füstölög. Azt nem tudom, h mennyit csipeget, metrt annyit még nem mentem vele, csak kb 50km-t....

köszi!

cinyó


KikiBácsika Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23315

"És amíg benem melegszik a motor addig gázadáskor olyan mintha darálna.(csakis akkor, szóval hiába pörög 4000-en, ha a gázt nem nyomom). Olyan mint a szerencsekerég... Csak picit gyorsabb az a kattogó daráló hang."

 

Szerintem ez ilyen. Az enyém is csinálja hidegen ezt a hangot. Többiek???

Olajfogyás minimális, 7000km alatt ette meg a nivón lévő intervallum negyedrészét, tehát háromnegyeden van most az olajcsere óta, ami 7000-rel ezelőtt volt.

82.000km van benne, 2002-es 76lovas..

 

Üdv.

Előzmény: Verwolf (23283)
hgc+ Creative Commons License 2009.11.09 0 0 23314
Hali

Nekem is volt ilyen gondom, a szelep és a motorközti cső be, volt koromlerakodás elég sok, kitisztítás után ne volt még vele gond ez 3éve történt.  
Előzmény: Sárga villám (23305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!