Keresés

Részletes keresés

Helem Creative Commons License 2009.12.03 0 0 828
A gondom az, hogy mondjuk talán 10-20 fok a hőkülönbség. Ez rendben is van. De a hőcserélő mérete az igen nagynak igérkezik emiatt. Jó ez a vizes rongy dolog, csak nem tudom mekkora kell, hogy átadjon mondjuk 100kw-ot. Mert 100kw felvett hő mellet Carnot szerint produkálna kb. 3 kw-ot. Ez így jó is lenne a gép is jó lenne hozzá, de el se tudom képzelni mekkora hőcserélő kell 100kw-hoz csak 10-20 fok különbség mellet. Ráadásul a hőcserélő lap szerű lehet csak, hiszen a levegővel kell szellőző kapcsolatba lenni.
Előzmény: Chilkoot járó (826)
Chilkoot járó Creative Commons License 2009.12.02 0 0 827
Gipsz,kémcsőben
Előzmény: Törölt nick (825)
Chilkoot járó Creative Commons License 2009.12.02 0 0 826
LTD strirling gép, a felső lemezén nedvszívó anyaggal borítva, mondjuk lepedő, aminek a csücskét belevezeted a vödör, v. bármi vízbe! Ha fújja a szél, mégjobbna hűti, így aszél energiáját is hasznosítja!
Előzmény: Helem (824)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.30 0 0 825

LTD munkahengerre és dugóra kellene valami tipp.

 

Nem membránosra gondoltam.

Helem Creative Commons License 2009.11.29 0 0 824
Valami komolyabbra gondoltam.

Sokat járok a párkányi strandra és ott folyton megtapasztalom, amikor köd fúvókákkal lefújnak. Igen hűsítő valami. Ezzel kéne két hőcserélőt hűteni, a nyugvó levegővel fűteni. Ez elég lenne. Elég nagy teljesítményű lenne, mégha kicsi lenne a hatásfoka.
Előzmény: Törölt nick (822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.28 0 0 823
Elkészült az első mű. Macska eledel konzerv doboz , sörösdoboz dugóval szépen ketyeg .
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.28 0 0 822
Szia.
Építs rá két sörkollektort. Koli és a kint levegő között télen 0 és 50 fok a különbség nyáron meg 30 és kb 110.
Úgyis csk akkor megy amikor nap süt a ventiknek meg egy két napelem és kész is.

Előzmény: Helem (821)
Helem Creative Commons License 2009.11.27 0 0 821
Sziasztok!

Régebben már írtam ide alacsony hőmérséklet különbségű Stirling szerű motorral kapcsolatban.
Már majdnem elkezdtem megépíteni egy különleges fajtáját, amikor rájöttem, hogy a hűtő-fűtő közeg szállítása a hőcserélőkhöz több energiát igényel, mint amit termelne. Néha mostanában is gondolkodom rajta.

A gondom a következő. Van egy tuti jó, egyszerű megoldásom energia termelésre, de nem tudom kis energia bevitel nélkül megoldani a hőcserét.

Tehát van mondjuk két nagy felületű hőcserélőm. Ezeket kéne hűteni fűteni kis energia bevitellel. Mondjuk van két lapos 10négyzetméter felületű fém falam, ami a hőcserélő. Ezeket szeretném mennél gyorsabban felfűteni, lehűteni kis energiával. gyorsan váltva. Olyasmire gondoltam, hogy vízködöt permetezek az egyikre, az párolog és ettől hűl. Majd a másikra.
Ez biztosítana a kis hőmérsékletű stirling szerű gépnek a hőkülönbséget. Kis hatásfokú a kis hőmérséklet különbség miatt, de rengeteg szabadon felhasználható energia van. Gyakorlatilag ingyen. A föld hőjére gondoltam eredetileg, de az kb 10 fok. Csak sajnos sokat van a környezet hőmérséklete is 10 fok körül. Télen nagy hidegbe meg nyáron nagy melegben jól menne, de ez nem elég. Továbbá a szivattyúzás sok energiát igényelne.

Ezért gondoltam a vizezésre, permetezésre. Tehát a párolgási hő lenne felhasználva.
De mint mondtam ezzel is vannak problémák.

Ebben elfogadnék segítséget.


Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 820

Sziasztok.

 

Munkadugattyú hengerének  réz cső megfelel e , vagy jobban szereti ha rossz hővezető képességű anyagból készül.

 

kis59 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 819

A kérdéseidre az alábbi linkekben van válasz... A dugattyú minél könnyebb legyen, jó lenne, ha rossz hővezető anyagból van

A kismotor blokkból sohasem fogsz tudni ugyanannyi teljesítményt kivenni, mint a belső égésű motorból, hiszen a vegyi energiát "külsőleg" égeted el, és itt sok a veszteség

Előzmény: schwaben (817)
kis59 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 818

Elnéztem, látom, hogy kisméretű modellről van szó. Járműnél kritikus tényező a leadott nyomaték, illetve a fordulatszám gyors szabályozhatósága, illetve viszonya.

Szerintem a Stirling (közel) állandó fordulatszámú alaklmazásokhoz jó.

Előzmény: Törölt nick (812)
schwaben Creative Commons License 2009.11.20 0 0 817
Sziasztok!
Stirling motornál,(ami komolyabban teljesít) miből készüljön a dugattyú? a dugattyú henger térfogatát mi határozza meg? hogyan tudjuk a teljesítményét kiszámolni?
Lehetne e egy 50cm3-es kismotor hengerét alkalmazni munkahengerként(nyilván kis átalakítás után)és milyen hőmérséklet küömbség kell ahhoz, hogy ez ugyanolyan teljesítőképességű legyen, mint a benzines változata?
kobab Creative Commons License 2009.11.19 0 0 816

http://www.eecs.berkeley.edu/Pubs/TechRpts/2007/EECS-2007-172.pdf

nagydolgozat, alacsony hőmérsékletű, sok képpel és rajzzal

kobab Creative Commons License 2009.11.16 0 0 815

http://www.technologyreview.com/energy/22965/

prototípus, nyomás alatti, viszonylag alacsony hőmérséklettel és ehhez képest magas hatásfokkal

Chilkoot járó Creative Commons License 2009.11.14 0 0 814
Linkkel tudok!:
link
Előzmény: Törölt nick (812)
kis59 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 813

Sajnos Stirling-motort mindenre lehet használni, csak gépjármű mozgatásra nem.... Ha csak nem akarsz hibrid járművet építeni.

Viszont föl kellene támasztani a keresztkulisszás (Ficht)  motort, amit sokkal kompaktabban fel lehet építeni, mint a klasszikus dugattyús motort

Lásd

www.kisvasutas.extra.hu

Előzmény: Törölt nick (812)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 812
Sziasztok!

Egy kis, 3kg sajátépítésű kocsit szeretnék meghajtatni egy kétdugattyús stirling motorral.

Sajnos kész gépelemeket nem lehet használni(pld csapágy), mindent magamnak kéne csinálni...



Hogy érdemes neki állni?



Tudnátok segíteni? Tanácsokkal, linkekkel...



Előre is köszi:)
roben21 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 811
hali
Megnéztem az oldalt tényleg nem bonyolult , de sikerült szereznem 2 remek dugattyút megpróbálok 1 komoly gépet összerakni remélem menni is fog:P
Amúgy köszi
Uldin Creative Commons License 2009.09.25 0 0 810

Alfára ez a legegyszerűbb modell, tömítéssel nem kell foglalkozni.

 

http://www.sulinet.hu/termeszetvilaga/archiv/2000/0001/25.html

Előzmény: roben21 (807)
ACdrian Creative Commons License 2009.09.19 0 0 809
Mivel itt nincs a hagyományos értelemben vett kiszorító dugattyú, a térfogatok lehetnek egyformák. A tömítés itt sem egyszerűbb, sőt! Ha a meleg oldal hengerét melegíted, az hamarabb kitágul, mint a dugattyú, így kissé romlik a tömítési képessége (a dugattyú átmelegedésével ez a probléma megszűnik).
A kenés szintén problémás, mivel a magas hőmérséklet miatt megéghet az olaj. (A 4 ütemű benzinmotor is kb.85°C-on üzemel). A hűtő kompresszor dugattyú eléggé pontos illesztést ad, de valamivel kenni kell, különben hamar beállhat!!!
Előzmény: roben21 (808)
roben21 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 808
ez lemaradt
http://www.animatedengines.com/vstirling.shtml

Ezen a kettőn dilemmázom most:)
roben21 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 807
hello!!

Elkezdtem össze szedni az alkatrészeket, sajna nagyon lassan haladok mert közben dolgoztam most meg koleszban leszek.Hétvégékre marad minden meló:S

Szóval megvan a munka henger ,dugó,a lendítókerék tengely csapágyazással,gammát szerettem volna de a kiszorító hengernél tömítési problémák vannak nem tudom megoldani házilag.
Szereztem 1 másik kompresszor dúgót ugyanaz a méretei.
Olvastam hogy az alfa tipúsnak nagyobb a teljesítménye és egyszerűbb is lenne megcsinálni sztem.
http://www.animatedengines.com/ross.shtml
erre gondoltam persze kicsit egyszerűbb rudazással:)


Épített már vki ilyet?
Itt is érvényes hogy a meleg oldali henger térfogatáak kb 10-szeresének kell lennie?
És ennél a fajtánál mire kell ügyelni?


kobab Creative Commons License 2009.09.09 0 0 806

Vzszivattyú:

gugli stirling water pump-ra ezt találtam a legszimpatikusabbnak

http://www.fieldlines.com/story/2009/1/12/19525/8239

pont erről tanakodnak idén sporttársak

Előzmény: Uldin (805)
Uldin Creative Commons License 2009.09.07 0 0 805

Ilyesmivel próbálkozott már valaki?

 

Ideal cycle Stirling engine
http://www.youtube.com/watch?v=YvtekHPzbUw&NR=1

 

 

Stirling vízszivattyúra van valakinek 5lete?

 

ACdrian Creative Commons License 2009.08.19 0 0 804
Bocs, de nem voltam mostanában a fórumon (szabadság & munka)...

-Nem tudom ki az a Gamfos -gondolom nem nőnemű .
A 2x-es hosszt minimumként kell érteni, de ettől el lehet térni az adott anyag hővezetésétől függően. Ha pl. Vörösrezet használsz, akkor jóval hosszabbra kell csinálni, mivel túl jól vezeti a hőt (a falvastagság is számít). A vas-nál (pl. spray/konzervdoboz) elég a 2-3x-os szorzó. Mindenki az alapanyagok függvényében tud variálni... A lényeg, hogy a térfogat arány minél nagyobb legyen, így nagyobb lökethossz jöhet létre a munkadugattyúnál (ez persze függ a hőmérséklettől is).
Ha nem a maximális lökethosszra törekszünk, akkor kisebb lökethosszt választva kisebb hőmérsékleten már elindul a motor, vagy ugyanazon a hőmérsékleten nő a fordulatszám.

A nyomást úgy lehet "megsaccolni", hogy Kelvinben számolod a hőmérsékletet.
-Szobahőmérsékleten (ami 20°C) 273+20=293°K, itt van kb.1017mbar (kb.1 bar-légköri) nyomás. Következésképpen (lásd gáztörvények) kétszer ekkora hőmérsékleten kétszer ekkora nyomás jön létre, tehát 586°K-nél (ami 313°C).
Nem véletlenül használják a Stirling-motorokat nagy nyomás alatt, mivel így a legegyszerűbb növelni a teljesítményt azonos térfogat mellett. (20bar-nál már 40bar nyomás keletkezne max.).

Sok sikert az építéshez.
Előzmény: roben21 (803)
roben21 Creative Commons License 2009.08.04 0 0 803

acdrian amugy nekem is fősulira kellene a motor hőtan vizsgát tudnám kiváltani vele.

Amugy akinek segítettél nem Gamfos volt?(lehet ismerem)

 

Amuyg köszönöm a segítséget , de ezt még mindig nem értem a kiszorító hengere mingid elég hosszu a videokon ha csak 2 szer akkorára venném a henger hosszát nem lenne közel a meleg és a hideg oldal?

 

(Az átmérőt és hosszt úgy válaszd meg, hogy a hossz kb. kétszerese legyen az átmérőnek, így elég messze kerül egymástól a hideg és a meleg oldal.)

Előzmény: ACdrian (799)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 802
Az kérdés, hogy mekkora hőmérséklet különbséget tudsz létrehozni a meleg és a hidegoldal között!
Ha kb. 300C-on dolgozik a géped, akkor megduplázódik a nyomás, ha csak 50-60C-on, akkor 10%-nál nagyobb nyomásingadozást nem hoz létre.
Ha ennél nagyobb a munkadugattyú sűrítése, akkor stirling hőszivattyúként fog működni.
Előzmény: roben21 (801)
roben21 Creative Commons License 2009.08.03 0 0 801

Az átmérőt és hosszt úgy válaszd meg, hogy a hossz kb. kétszerese legyen az átmérőnek, így elég messze kerül egymástól a hideg és a meleg oldal.

Ezt anyira nem értem például ha választok egy 4 cm átmérőjű kiszoríto hengert akkor a hossza 8 cm legyen???

Ahoz hogy a 20szorosára vegyen a lökettérfogatot ahoz óriáasi átmérőjü henger kéne.

Lehet hogy csak én értettem férre

rendesek vagytok hogy segítetek!!!

Köszi

Előzmény: ACdrian (799)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.03 0 0 800
Bocs!
Én is lemaradtam.
Csak annyit fűznék hozzá, hogy a hajtókarnak kell minél hosszabbnak lenni, az oldalirányú erőhatások csökkentéséhez!

A kiszorító dugattyúd soha nem lesz jó, ha egy ponton csapágyazod. A munkadugattyú siklik a hengerfalon, ott az eleje és a vége adja az alátámasztási pontokat, de a displacernél nem cél, hogy a hengerfalhoz hozzáérjen.

Vagy egy hosszab csövet... golyóstollbetét darab... használsz a dugattyúszár megvezetéséhez, vagy kétoldalon csapágyazod.

Ha a hengefejbe fúrsz egy kis lyukat, és a dugattyúszárat átvezetve a displaceren beletolod, nem lesz érzékeny az oldalirányú feszítésre.
(Persze nem kell teljesen átfúrni!)
Előzmény: roben21 (798)
ACdrian Creative Commons License 2009.08.02 0 0 799
Pár hónapja segítette egy ismerősömnek elkészíteni egy Stirling-motort (félévi "házi feladatként" kapta).Ne az átmérővel foglalkozz, hanem a térfogattal. Ha a dugattyú teljesen akadás mentesen jár és jól tömít, akkor működni fog a motor (tapasztalat).
Mint írtad: 20mm az átmérő és 30mm a lökethossz: Ebből következik, hogy r^2*pi*l=
9,43cm3 a lökettérfogat (majdnem 10cm3). Ha jót akarsz, akkor a munkateret 20-szorosára veszed, ami kb.200cm3. Ennek legalább az 50%-át kell, hogy kitöltse a terelő dugattyú (100cm3), így 10x-es sűrítési arányod lesz, ami már elég jó.
Az átmérőt és hosszt úgy válaszd meg, hogy a hossz kb. kétszerese legyen az átmérőnek, így elég messze kerül egymástól a hideg és a meleg oldal.

Még egy fontos dolog: A forgástengely amennyire csak lehet kerüljön minél távolabb a terelő dugattyútól és a munkadugattyútól, mert ha túl közel van, akkor nagy lesz az oldal irányú feszítés és könnyen beszorul.

A dugattyút és a terelődugattyút külön ki kell egyensúlyozni egy sonkával, így simán fog járni a motor és nem fog "elszaladni", ráadásul tuti, hogy beindul.
A terelő dugattyú tengelye minél vékonyabb legyen a kisebb súrlódás érdekében, és jól kell,hogy tömítsen.

Remélem nem írtam túl későn a választ, de sajnos nem volt időm idelátogatni. :)
Előzmény: roben21 (797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!