Elméletileg D-240-es motor az alapja. De a gyárilag turbós mtz-éknek(892, 952, 1025 stb) a blokkjának és hengerfejének a belső kialakítása más mint a szívó motoroké. A hűtés és a kenés miatt. A teljesítményt meg a turbó által benyomott plusz levegő és anyaggal változtatják.
Csak azért mert az 50-es nem erre való, meg hát nem is hajt az eleje. :-/ És én személy szerint 82-sre se tennék. Aminek szerintem érdemes turbóval + löketet adni az a 820.1, .2-es. Ja azt tudja valaki, hogy a turbós 892, 952-es motornak melyik szívómotor az alapja? Mivel úgy tudom az 1025-snek a 82-sé...
Az a baj az orosznak, hogy álltában is hamar romlik a minősége. Bocsánat a MADE IN USSR azok nem rossz minőségűek. A MADE IN UKRAINE azok a rosszak. Az utcákban tavaly vettek egy nem tudom milyen ukrán gumit az mtz-ére olcsó volt 52ezer db. A múltkor láttam és ki volt repedezve. Úgy nézett ki mint az én VOLTYRE orosz gumim 20évesen. Olcsó húsnak híg a leve. A jó minőségű VOLTYRE orosz gumi majdnem annyiba kerül mint a Taurus gumi. Ja a Taurus már nem Magyar hanem lengyel gyártmány. Tavaly kivitték a nyíregyházi gyárból a mezőgazdasági gumi abroncsgyártó sorokat Lengyelországba. Nyíregyházán már csak a Michelin márkájú személygépkocsi gumikat gyártják 16 colos méretben. Az orosz és ukrán gumikra 1év gari van a Taurusra meg 5év.
Azért kérdeztem, mert 45cm mélyre lenyomott ekénél a kormánylemez, hogy fordít? Mert ha emlékeim nem csalnak ott már csak túrkál, de nem fordít. Majd egyszer képet tegyél fel róla.
Nekem most pár évig biztos, hogy az orosz marad fent (feltéve, ha össze nem repedezik, vagy el nem durran). Jóval kevesebbet megyek vele, mint anno apám, meló mellett nincs idő maszekra. Mostanában mintha az orosz gumik sem lennének olyan tartósak, mint régen, nem? Ezek is kezdenek hamar megrepedezni. Régen az orosz 30 évig is gumi volt...
Az orosz 15,5R38-as gumi szélessége 394mm. A taurus point7 szélessége 400mm. A taurus nagyobb bordái miatt látszik szélesebbnek, de valójában csak 6mm a különbség.
Két hete szereztem a kollégámnak A jumz-65-re két zsír új Taurus Point7-es gumit 90ezer volt darabja. Az orosz eredeti orosz gumi meg 86-88ezer körül mozgott.
Ja és a ruszki előnye meg,hogy nem annyira vékony az oldalfala,nem olyan sérülékeny,viszont hidegben olyan mint a vaskerék,nyáron meg kopik mint a kréta.
Nekünk van ,volt orosz is,taurus is. A taurus talán annyival jobb,hogy országúton nem ráz annyira. A sártörő borda is csak bizonyos nedvességig jó,aztán a taurus is ugyanolyan. Szerintem megéri azt a 15ezer pluszt.
A titok szerintem a bordák közti mintában, és az extra ballonosságban van:-) Viszont ezért is nem bír ki 20 évet:-( És a trágyaszóró súlyát sem. Nekünk 8 év után szétrepedezett belül, dörzsölte a belsőt. Keveset ment aszfalton, így a fele minta még mindig rajta van.
Szerintem az oroszok még csak most próbálják leutánozni az öntisztító profilt, nem tudom, mennyi sikerrel. A minta legalábbis már olyasmi, mint a Taurusnál. Írhatna vki a tapasztalatokról ezeknél az új orosz gumiknál.
Mert amikor a ruszkival kaparsz a sárban, nem dobja le magáról. Egykét fordulat után olyan, mint a henger:-) Szóval lehet rúgadtni doszt. Az apám, mikor Point7-est vett (megjegyzem drága is volt) eleinte mindig felhasalt vele. Az amint kifordult a földből a gumi, a mintája egyből letisztította magát (kidobta a sarat). Ezért mindig teljes profilban fog a talajban. Így kb 1 teljes fordulat után, ha nem jött arrébb a pótkocsi szinte majdnem fel is hasalt. Ezért a vontatás nehéz terepen úgy nézett ki, hogy megrántotta a kocsit, ha nem mozdult , akkor egyből új nyomon rá kellett fogni. De szántásnál nagyon hasznos volt, kevesebbet kapart szerintem (nyálkás placcon főleg). Az az egy baja van, hogy nagyon drága. És mostanság nem telik rá. Szerintem aki már használt ilyet az tudja miről beszéltem az előbbiekben.
Mihez képest? Kell egy uj bölcső a híd fölé,egy másik irányítókar a kormányműre,egy spec esztergált tengelycsonk a hajtásházba,hogy ne kelljen széthuznod az egészet,nameg a híd,a kardánok a közbenső támasz,meg a hajtásház a váltóra,ill kellhet még egy fogaskerék.
Azért, hogy pl. kevesebbet egyen, meg nem bánnám, ha középkötött talajon vinné az orosz ekét 30 cm-ig (tudom, hogy ahhoz + súly is kéne) , bár amikor gyökér (petrezselyem) alá szántok 45 cm-re úgy is le kell venni 1 fejet, de a fogyasztás itt sem mindegy....
Mármint arra gondolok, hogy mifelénk a jó ragadós talajon ha valaki pl fát hord, és kapar a sárban. A 80-as vagy megdöglik, vagy úgy nyomod neki, hogy elrúgja magát. Az 50-es viszont alacsony fordulaton is pöfög vígan. És szerintem emiatt jobban is húz. Point7-es guminál ez lényeges is:-) Mert az biz ledobja a sarat, nem olyan , mint az úthenger ruszki. Igaz traktorozni is újra kell tanulni vele:-)
De az említetteket nem azért mondtam ,hogy bár kinek a lelki világába gázoljak ez MTZ forum . A sokszor említett kényelem és esztétika az , amit meg kell fizetni ha azokat választja. Ezt tudjuk mink is .
Még egy ! Ma mesélte agy kolléga , ment ki két fendt trakikhoz . Szőlőben ketten vontatták a két késes altalajlazítót . Az egyik le robbant , mivel könnyü a traktor nem tudtak vele tovább dolgozni . Rá akasztották a 892 MTZ re egyedül dolgozza a talajt . a két tag mag eszi a kefét , mert ahogy említetted a drága gépezet nem tud annyit mint kellene.
Egy hasonlót már tavaly én is meséltem. Ez korábbi sztori kb 5évvel ezelőtti. Van egy fickó itt nálunk elég jól ment neki egy mtz-80-asa volt vagyis van még. Úgy döntött pályázat hitel stb vesz egy 80 lovas öszkerekes Jd-6110-est. Akkor 4 mtz-ét vett volna az árából. Ugyanazt a munkagépet húzta (3-as IH eke, FFT-20-as tárcsa stb) Mint az mtz. Vitte is szépen a gép stb ezzel nem volt gond. Csak egy bibi volt, hogy a tankot majd összehorpasztotta a JD annyira zabált. Kb.10 literrel evett többet mint az mtz hektáronként. Ennyit mondott a JD-ről a tulaj: " Kúrva nagy ára van a kényelemnek és ezen kívül semmivel se tud többet mint az mtz." Fendt Vario 412 mifelénk homok földön 34liter/hektár fogyasztás. Igaz a mondás "Üres gyomorral nem lehet dolgozni!" :)
A lényeg : Van itt egy gazdának , tip nem tudom , kis tapos 4, 10 tárcsa . Azt a 820.2 húzta évek ig a 85 Jd a homokot nem tudta megdolgozni . Cseréltek melot majd ő szánt. Hát az sem ment neki . Itt a ház előtt van egy nyomós kút és a az a tag hajtotta az MTZ t aki Most a JDt . Vizet vételezett a srác és közben szentcségelt és mesélte a sztorit . Mondta , Ezt azért nem gondoltam volna ,hogy a 820 le iskolázza a JD 85 .