Keresés

Részletes keresés

Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10339
Elméletileg D-240-es motor az alapja.
De a gyárilag turbós mtz-éknek(892, 952, 1025 stb) a blokkjának és hengerfejének a belső kialakítása más mint a szívó motoroké. A hűtés és a kenés miatt.
A teljesítményt meg a turbó által benyomott plusz levegő és anyaggal változtatják.
Előzmény: Törölt nick (10338)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10338
Csak azért mert az 50-es nem erre való, meg hát nem is hajt az eleje. :-/ És én személy szerint 82-sre se tennék. Aminek szerintem érdemes turbóval + löketet adni az a 820.1, .2-es. Ja azt tudja valaki, hogy a turbós 892, 952-es motornak melyik szívómotor az alapja? Mivel úgy tudom az 1025-snek a 82-sé...
Előzmény: Makómiki (10319)
Holmer Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10337
Nyitóbarázdában turkál,igy igaz,de a következőtől már fordít rendesen.
Előzmény: Szaby27 (10335)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10336
Az a baj az orosznak, hogy álltában is hamar romlik a minősége. Bocsánat a MADE IN USSR azok nem rossz minőségűek. A MADE IN UKRAINE azok a rosszak. Az utcákban tavaly vettek egy nem tudom milyen ukrán gumit az mtz-ére olcsó volt 52ezer db. A múltkor láttam és ki volt repedezve. Úgy nézett ki mint az én VOLTYRE orosz gumim 20évesen.
Olcsó húsnak híg a leve.
A jó minőségű VOLTYRE orosz gumi majdnem annyiba kerül mint a Taurus gumi.
Ja a Taurus már nem Magyar hanem lengyel gyártmány. Tavaly kivitték a nyíregyházi gyárból a mezőgazdasági gumi abroncsgyártó sorokat Lengyelországba. Nyíregyházán már csak a Michelin márkájú személygépkocsi gumikat gyártják 16 colos méretben.
Az orosz és ukrán gumikra 1év gari van a Taurusra meg 5év.
Előzmény: csoppika (10334)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10335
Azért kérdeztem, mert 45cm mélyre lenyomott ekénél a kormánylemez, hogy fordít? Mert ha emlékeim nem csalnak ott már csak túrkál, de nem fordít. Majd egyszer képet tegyél fel róla.
Előzmény: Makómiki (10333)
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10334
Nekem most pár évig biztos, hogy az orosz marad fent (feltéve, ha össze nem repedezik, vagy el nem durran). Jóval kevesebbet megyek vele, mint anno apám, meló mellett nincs idő maszekra. Mostanában mintha az orosz gumik sem lennének olyan tartósak, mint régen, nem? Ezek is kezdenek hamar megrepedezni. Régen az orosz 30 évig is gumi volt...
Előzmény: Holmer (10328)
Makómiki Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10333
Amikor csak a váz látszik ki, akkor bizony a barázdafalon megvan a 45 még akkor is, ha a föld ilyenkor már visszafolyik a barázdafenékre.
Előzmény: Szaby27 (10321)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10332
Az orosz 15,5R38-as gumi szélessége 394mm. A taurus point7 szélessége 400mm.
A taurus nagyobb bordái miatt látszik szélesebbnek, de valójában csak 6mm a különbség.
Előzmény: csoppika (10327)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10331
Két hete szereztem a kollégámnak A jumz-65-re két zsír új Taurus Point7-es gumit 90ezer volt darabja. Az orosz eredeti orosz gumi meg 86-88ezer körül mozgott.
Előzmény: Holmer (10328)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10330
Értem mire értetted a tanulást . Ezt én is tudtam azt hittem valami más fortély is van.
Előzmény: csoppika (10325)
Holmer Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10329
Ja és a ruszki előnye meg,hogy nem annyira vékony az oldalfala,nem olyan sérülékeny,viszont hidegben olyan mint a vaskerék,nyáron meg kopik mint a kréta.
Előzmény: Holmer (10328)
Holmer Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10328
Nekünk van ,volt orosz is,taurus is. A taurus talán annyival jobb,hogy országúton nem ráz annyira. A sártörő borda is csak bizonyos nedvességig jó,aztán a taurus is ugyanolyan. Szerintem megéri azt a 15ezer pluszt.
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10327
A titok szerintem a bordák közti mintában, és az extra ballonosságban van:-) Viszont ezért is nem bír ki 20 évet:-( És a trágyaszóró súlyát sem. Nekünk 8 év után szétrepedezett belül, dörzsölte a belsőt. Keveset ment aszfalton, így a fele minta még mindig rajta van.
Előzmény: csoppika (10326)
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10326
Szerintem az oroszok még csak most próbálják leutánozni az öntisztító profilt, nem tudom, mennyi sikerrel. A minta legalábbis már olyasmi, mint a Taurusnál. Írhatna vki a tapasztalatokról ezeknél az új orosz gumiknál.point7
Előzmény: csoppika (10325)
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10325
Mert amikor a ruszkival kaparsz a sárban, nem dobja le magáról. Egykét fordulat után olyan, mint a henger:-) Szóval lehet rúgadtni doszt. Az apám, mikor Point7-est vett (megjegyzem drága is volt) eleinte mindig felhasalt vele. Az amint kifordult a földből a gumi, a mintája egyből letisztította magát (kidobta a sarat). Ezért mindig teljes profilban fog a talajban. Így kb 1 teljes fordulat után, ha nem jött arrébb a pótkocsi szinte majdnem fel is hasalt. Ezért a vontatás nehéz terepen úgy nézett ki, hogy megrántotta a kocsit, ha nem mozdult , akkor egyből új nyomon rá kellett fogni. De szántásnál nagyon hasznos volt, kevesebbet kapart szerintem (nyálkás placcon főleg). Az az egy baja van, hogy nagyon drága. És mostanság nem telik rá. Szerintem aki már használt ilyet az tudja miről beszéltem az előbbiekben.
Előzmény: Szaby27 (10323)
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10324
Talán csak királycsap kell hosszabb, nem?
Előzmény: csoppika (10322)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10323
Hogy érted azt, hogy Taurus gumival meg kell tanulni traktorozni?
Előzmény: csoppika (10317)
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10322
Én úgy tudom, hogy az öntvény bölcső, amin a kormánymű, meg ilyenek vannak, az ugyanaz a 80-82-nél...
Előzmény: Holmer (10320)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10321
Az orosz eke lemegy 45cm mélyre???
Hol méred a 45cm-et?
Előzmény: Makómiki (10319)
Holmer Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10320
Mihez képest?   Kell egy uj bölcső a híd fölé,egy másik irányítókar a kormányműre,egy spec esztergált tengelycsonk a hajtásházba,hogy ne kelljen széthuznod az egészet,nameg a híd,a kardánok a közbenső támasz,meg a hajtásház a váltóra,ill kellhet még egy fogaskerék.
Előzmény: Nullás (10318)
Makómiki Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10319
Azért, hogy pl. kevesebbet egyen, meg nem bánnám, ha középkötött talajon vinné az orosz ekét 30 cm-ig (tudom, hogy ahhoz + súly is kéne) , bár amikor gyökér (petrezselyem) alá szántok 45 cm-re úgy is le kell venni 1 fejet, de a fogyasztás itt sem mindegy....
Előzmény: Törölt nick (10296)
Nullás Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10318
Lenne egy kérdésem...Az MTZ 80 as ba bonyolult dolog belerakni az első hajtást?
csoppika Creative Commons License 2009.11.07 0 0 10317
Mármint arra gondolok, hogy mifelénk a jó ragadós talajon ha valaki pl fát hord, és kapar a sárban. A 80-as vagy megdöglik, vagy úgy nyomod neki, hogy elrúgja magát. Az 50-es viszont alacsony fordulaton is pöfög vígan. És szerintem emiatt jobban is húz. Point7-es guminál ez lényeges is:-) Mert az biz ledobja a sarat, nem olyan , mint az úthenger ruszki. Igaz traktorozni is újra kell tanulni vele:-)
Előzmény: ferri72 (10309)
katalog Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10316
De az említetteket nem azért mondtam ,hogy bár kinek a lelki világába gázoljak ez MTZ forum .
A sokszor említett kényelem és esztétika az , amit meg kell fizetni ha azokat választja.
Ezt tudjuk mink is .
katalog Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10315
Még egy !
Ma mesélte agy kolléga , ment ki két fendt trakikhoz . Szőlőben ketten vontatták a két késes altalajlazítót . Az egyik le robbant , mivel könnyü a traktor nem tudtak vele tovább dolgozni . Rá akasztották a 892 MTZ re egyedül dolgozza a talajt . a két tag mag eszi a kefét , mert ahogy említetted a drága gépezet nem tud annyit mint kellene.
Előzmény: Szaby27 (10314)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10314
Egy hasonlót már tavaly én is meséltem. Ez korábbi sztori kb 5évvel ezelőtti. Van egy fickó itt nálunk elég jól ment neki egy mtz-80-asa volt vagyis van még. Úgy döntött pályázat hitel stb vesz egy 80 lovas öszkerekes Jd-6110-est. Akkor 4 mtz-ét vett volna az árából. Ugyanazt a munkagépet húzta (3-as IH eke, FFT-20-as tárcsa stb) Mint az mtz. Vitte is szépen a gép stb ezzel nem volt gond. Csak egy bibi volt, hogy a tankot majd összehorpasztotta a JD annyira zabált. Kb.10 literrel evett többet mint az mtz hektáronként.
Ennyit mondott a JD-ről a tulaj: " Kúrva nagy ára van a kényelemnek és ezen kívül semmivel se tud többet mint az mtz."
Fendt Vario 412 mifelénk homok földön 34liter/hektár fogyasztás.
Igaz a mondás "Üres gyomorral nem lehet dolgozni!" :)
Előzmény: katalog (10313)
katalog Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10313
A lényeg : Van itt egy gazdának , tip nem tudom , kis tapos 4, 10 tárcsa . Azt a 820.2 húzta évek ig a 85 Jd a homokot nem tudta megdolgozni . Cseréltek melot majd ő szánt. Hát az sem ment neki .
Itt a ház előtt van egy nyomós kút és a az a tag hajtotta az MTZ t aki Most a JDt . Vizet vételezett a srác és közben szentcségelt és mesélte a sztorit . Mondta , Ezt azért nem gondoltam volna ,hogy a 820 le iskolázza a JD 85 .
Előzmény: Szaby27 (10307)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10312
Értem neki D-242-es motorja volt és azt módosították 80-asra valamikor.
Előzmény: ferri72 (10311)
ferri72 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10311
Nem a fórumon gondoltam ,hanem nálunk a faluban, de jól mondod neki is ilyen volt csak asszem 80-as motorral.
Előzmény: Szaby27 (10310)
Szaby27 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 10310
Ha jól emléxem akkor Árpi volt az.
Előzmény: ferri72 (10309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!