Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7751
Igen az övé is  speciál csak kék színű és az elsőhídja jóval előbb van a hűtőtől!!
Előzmény: Zemiator (7749)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7750
Bührernek Bührer de a tipuson belül nem tudom,hogy speciál-e?
Előzmény: Zemiator (7749)
Zemiator Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7749

Na és ilyen ??? :-)))
Előzmény: dutrancs (7747)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7748
Először a 7726-ba nem ezt mondtad.
Előzmény: Törölt nick (7743)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7747
Ez igen.Nagyon klassz kis gép.Köszi a képet.Egy ilyen tipusú traktora Sándorunknak is van!
Előzmény: Zemiator (7744)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7746
Ez a kőr az akkun belül értendő.A két különböző pólus között,ill lemezek között.
Előzmény: dutrancs (7745)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7745
Na látod! Azért nem korrodál.( A pozitív -negativ kisütéskor,negatív-pozitív töltéskor).Nem hiszel az ábrának.
Előzmény: Törölt nick (7742)
Zemiator Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7744
Ennek nem a polaritását néztem !!! :-)))
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7742

Mester!!

Ha egyszer  +- utána -+ akkor a korróziónak annyi, nemtutja mikor korrodáljon sztm ennyi.

Előzmény: dutrancs (7740)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7741
Beni válaszára meg az én 7728-asom az meg található itt ,de bővebben -lehet,hogy nem is kell- nem magyarázzák a szakmát tanító bácsik se.
Előzmény: Csőlámpás Beni (7721)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7740
Úgy járok mint a serkei kurrátor uramtól hallott történetben ,mikor is a részeg fiatal "papipari tanuló" azt prédikálta,hogy Jézus Krisztust a partizánok lőtték agyon.Így vagy úgy de meghalt! A végeredmény ugyanaz.Ezek itt most részemről is csak a szavakon való lovagolások.Bocs.( azt,hogy töltéskor nem bele hanem csak átfolyik az áram meg nem én találtam ki,hisz olvashattad.Nem az üzemközbeni kisütési állapotot emlegettük.Itt arról van szó,hogy töltéskor a negatív sarok felől áramlik az áram a pozitív sarok felé,kisütéskor pedig megfordul a játszma).Az írás onnan indult el,hogy a pozitív testelésű gk.-esetén miért volt az úgy.Ezzel a témával még nem végeztünk.Én sem tudtam.Várom a segítségeteket.( a korroziós magyarázat jó amit Cs Beni említett,de bővebb alátámasztásra még nem került sor.Átadom a terepet.
Előzmény: Törölt nick (7738)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7739
Így van.
Előzmény: sínbohóc (7737)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7738

Szépnapot!

Ha átfolyik az aksin az áram, akkor tessék sorbakötni egy fogyasztót hogy follyon át rajt az áram .Kifog derülni hogy a fogyasztó fog működni  vagy fullra töltődik az aksi.

Töltéskor áramot veszföl, úgy viselkedik mint egy fogyasztó.

Az írás az jó.

Köszönöm! 

 

 

Előzmény: dutrancs (7736)
sínbohóc Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7737
A leírtakat nem vitatom.
Leegyszerűsítve: villamos energia-- vegyi folyamat-- villamos energia
Aztán nevezzük, ahogy akarjuk :-))
Előzmény: dutrancs (7735)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7736
Írtam,hogy ez nem az én profilom,csak megemlítettem.Nehogy valami magasröptű elméleteket várjatok itt tőlem.örülök,hogy megtaláltam ezt az írást.Igazatok van mindenki azt mondja töltöm az akksit,én is.Meg a készüléknek a neve is -akkumulátortöltő!
Előzmény: dutrancs (7735)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7735
Valami ilyesmit.
Előzmény: sínbohóc (7734)
sínbohóc Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7734
Akkor az akkumulátor töltő mit csinál? :-))
Előzmény: dutrancs (7733)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7733
" Beletölteni "-csak a  kénsav vizes oldatát szoktuk.
Előzmény: Törölt nick (7732)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7732

Üdvözletem Dutrancs Mester!

Nemazért hogy beleírjak, nekem valamikor azt tanították.

Kémiai reakciók nyomán tárolunk elektromos áramot, tehát beletöltjük az energiát, és ha minden ok kivehetjük amikor akarjuk

Tiszteletem!

Előzmény: dutrancs (7730)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2009.10.29 0 0 7731
Elektrokémiai korróziónál maradva, olyat is olvastam már valahol egy időben, hogy járműveknél is próbálkoztak anódós korrózióvédelemmel, pont mint a villanybojlereknél. Nem tudom ennek is van-e valami alapja, rég olvastam.
Előzmény: dutrancs (7730)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.28 0 0 7730

Mesét kértél!! Mesélni én is tudok.Érdekes dolgot feszegetünk mint laikusok.Én sem rendelkezem villanyászati emeletes iskolában végzett tudományokkal,de mint Beni kis cimboránk én is hallottam egy -két dolgot, tudod olyan 18-éven felülieknek valót.

Valamikor azt tanították(csak nem figyeltünk oda),hogy az akkumulátoron belül az elektronok a negatív pólus felől áramlanak a pozitív felé.Akkun kívül,mikor ugye zárt az áramkőr -tehát ellenállás ill. fogyasztó van a kőrben-akkor a pozitív sarutól a negatív felé áramolnak.Ezek a pletykás öregasszonyok itt a sarkon (ilyenek mindenhol vannak) még azt is beszélik,hogy mikor töltés alatt van az akksi akkor meg megfordított az elektronok áramlási iránya.Különben is minden savas akksiba a negatív cellák száma mindig több eggyel mint a pozitív .Rossz nyelvek szerin az akkuba nem bele töltjük az áramot,csak átáramoltatjuk rajta és annak hatására a lemezeken kémia átalakulások révén áram keletkezik.Most egyellőre ennyit mert már saját magam is lefárasztottam nemcsak titeket.

Előzmény: Törölt nick (7720)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.27 0 0 7729
Most nézem amit írtál.Több mint valószínű,hogy az elektrokémiai a helyes kifejezés.
Előzmény: trakee (7726)
dutrancs Creative Commons License 2009.10.27 0 0 7728
Valamit elrontottam,hogy ekkora üres hely lett itt alant??
dutrancs Creative Commons License 2009.10.27 0 0 7727

Jól hallotta Beni.Nem az egész  karosszéria korroziójáról van szó hanem a testelés helyének korróziójáról.A csatlakozási pontoknán levő érintkezési felületekről.Valamikor a Nysa gk is fordított polaritásuak voltak.Kezelői -gk.-vezetői szempontból meg édes mindegy hogy a vezetékekben az elektronok merről-merre haladnak,csak ha kell áramoljanak ezerrel.Persze így ,hogy egységesítve lett így nincs vele cickó!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (7725)
trakee Creative Commons License 2009.10.27 0 0 7726

Nem lehet, hogy Csőlámpás Beni az elektrokémiai korrózióra gondolt? Mert az az álúminíumot is szereti :)

 

Mindenesetre aki ezt nem tudja, élmény lehet egy ilyen Land rovert piszkálni elektromosan az első körben :D

 

Mindenesetre én az elektromossághoz elég süket vagyok :D Jó, egy egyszerű áramkört összerakok, de semmi rezgőkör, meg nyáklap :D

 

Első megközelítésben egyébként azt mondanám, mindegy mi a test. Másodszorra meg nem közelítem meg a kérdést :) Ami biztos, én a negatívot tettem testnek, és mivel jó irányba forog az önindító, így a Porschénél ez így van jól :D

Előzmény: Törölt nick (7725)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 7724
Nem az egyém!
Előzmény: Csőlámpás Beni (7721)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 7723

Szia!

Talán előbb belevág a villám!

Előzmény: Csőlámpás Beni (7721)
S.Ati Creative Commons License 2009.10.26 0 0 7722
Helo Dutrancs.

It a kép amit kértél.
Előzmény: dutrancs (7712)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2009.10.26 0 0 7721
Üdv! Amennyire Én tudom, a korrózió miatt. Ez persze nem biztos, hogy így van, de én így halottam:D
Előzmény: Törölt nick (7720)
trakee Creative Commons License 2009.10.26 0 0 7719

Ezekszerint gyakori volt, hogy a régi gépeken két 6V-ossal oldották meg a 12V-os rendszert... Ahogy néztem a kapcsolási rajzot, a Porsche esetében is.

 

Én is amúgy az egy akkura szavazok. (pláne, ha ritkán használod, meg esetleg valami nagy autód van, lehet érdemesebb azét betenni, és abba enni egy jó nagyméretű akkut...

Előzmény: Zotyik (7717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!