Úgy járok mint a serkei kurrátor uramtól hallott történetben ,mikor is a részeg fiatal "papipari tanuló" azt prédikálta,hogy Jézus Krisztust a partizánok lőtték agyon.Így vagy úgy de meghalt! A végeredmény ugyanaz.Ezek itt most részemről is csak a szavakon való lovagolások.Bocs.( azt,hogy töltéskor nem bele hanem csak átfolyik az áram meg nem én találtam ki,hisz olvashattad.Nem az üzemközbeni kisütési állapotot emlegettük.Itt arról van szó,hogy töltéskor a negatív sarok felől áramlik az áram a pozitív sarok felé,kisütéskor pedig megfordul a játszma).Az írás onnan indult el,hogy a pozitív testelésű gk.-esetén miért volt az úgy.Ezzel a témával még nem végeztünk.Én sem tudtam.Várom a segítségeteket.( a korroziós magyarázat jó amit Cs Beni említett,de bővebb alátámasztásra még nem került sor.Átadom a terepet.
Ha átfolyik az aksin az áram, akkor tessék sorbakötni egy fogyasztót hogy follyon át rajt az áram .Kifog derülni hogy a fogyasztó fog működni vagy fullra töltődik az aksi.
Töltéskor áramot veszföl, úgy viselkedik mint egy fogyasztó.
Írtam,hogy ez nem az én profilom,csak megemlítettem.Nehogy valami magasröptű elméleteket várjatok itt tőlem.örülök,hogy megtaláltam ezt az írást.Igazatok van mindenki azt mondja töltöm az akksit,én is.Meg a készüléknek a neve is -akkumulátortöltő!
Elektrokémiai korróziónál maradva, olyat is olvastam már valahol egy időben, hogy járműveknél is próbálkoztak anódós korrózióvédelemmel, pont mint a villanybojlereknél. Nem tudom ennek is van-e valami alapja, rég olvastam.
Mesét kértél!! Mesélni én is tudok.Érdekes dolgot feszegetünk mint laikusok.Én sem rendelkezem villanyászati emeletes iskolában végzett tudományokkal,de mint Beni kis cimboránk én is hallottam egy -két dolgot, tudod olyan 18-éven felülieknek valót.
Valamikor azt tanították(csak nem figyeltünk oda),hogy az akkumulátoron belül az elektronok a negatív pólus felől áramlanak a pozitív felé.Akkun kívül,mikor ugye zárt az áramkőr -tehát ellenállás ill. fogyasztó van a kőrben-akkor a pozitív sarutól a negatív felé áramolnak.Ezek a pletykás öregasszonyok itt a sarkon (ilyenek mindenhol vannak) még azt is beszélik,hogy mikor töltés alatt van az akksi akkor meg megfordított az elektronok áramlási iránya.Különben is minden savas akksiba a negatív cellák száma mindig több eggyel mint a pozitív .Rossz nyelvek szerin az akkuba nem bele töltjük az áramot,csak átáramoltatjuk rajta és annak hatására a lemezeken kémia átalakulások révén áram keletkezik.Most egyellőre ennyit mert már saját magam is lefárasztottam nemcsak titeket.
Jól hallotta Beni.Nem az egész karosszéria korroziójáról van szó hanem a testelés helyének korróziójáról.A csatlakozási pontoknán levő érintkezési felületekről.Valamikor a Nysa gk is fordított polaritásuak voltak.Kezelői -gk.-vezetői szempontból meg édes mindegy hogy a vezetékekben az elektronok merről-merre haladnak,csak ha kell áramoljanak ezerrel.Persze így ,hogy egységesítve lett így nincs vele cickó!!
Nem lehet, hogy Csőlámpás Beni az elektrokémiai korrózióra gondolt? Mert az az álúminíumot is szereti :)
Mindenesetre aki ezt nem tudja, élmény lehet egy ilyen Land rovert piszkálni elektromosan az első körben :D
Mindenesetre én az elektromossághoz elég süket vagyok :D Jó, egy egyszerű áramkört összerakok, de semmi rezgőkör, meg nyáklap :D
Első megközelítésben egyébként azt mondanám, mindegy mi a test. Másodszorra meg nem közelítem meg a kérdést :) Ami biztos, én a negatívot tettem testnek, és mivel jó irányba forog az önindító, így a Porschénél ez így van jól :D
Ezekszerint gyakori volt, hogy a régi gépeken két 6V-ossal oldották meg a 12V-os rendszert... Ahogy néztem a kapcsolási rajzot, a Porsche esetében is.
Én is amúgy az egy akkura szavazok. (pláne, ha ritkán használod, meg esetleg valami nagy autód van, lehet érdemesebb azét betenni, és abba enni egy jó nagyméretű akkut...