Simán elég a kromofág ha csak festéket akarsz leszedni,a homokszórósok is lemaratják.Csak ha rozsdás nagyon,és vastag az anyaga akkor szabad homokfújatni,meg ha van értelme is.Kemence nem jó,elvetemedhet ha van benne feszültség.
De akkor hogy pucoljam meg a darabokra szedett felfüggesztést, mármint hogy a festék is lejöjjön, szemcseszórás nélkül? Kenjem be kromofággal oszt jónapot? Ajánlottak már kemencét is (leég róla minden).
Először is,alu blokkot nem festünk,mert úgyis lejön róla,porfestés alura meg kiváltképp lehetetlen./meg lehet csinálni,csak értelme nincs/egy kis vízkő nem a világ,áztasd be ecetbe egy pár órára. /Vízkőoldó is jó,csak ahol nem vízköves ott zsírozd be hogy ne bántsa az alut./A hengert meg drótkefézd le rendesen,és fekete kályhacsőlakk,az nem ég le róla.Amúgy nem hal bele egy kis vízkőbe.
Laci! A blokkból már minden ki van szedve, ripityára szedtem.
RG500, csipy Belül nem akarom homokszórni. Csak kívül szerettem volna. Le szeretném festeni kívül a blokkot. Úgy hallottam, a porfestés elég tartós az ilyen helyeken is. Meg persze a hengert/hengerfejet is le szeretném. Azok gyárilag is le voltak festve. Viszont én úgy látom, a hengerfejem elég mocskos belül. Ez betudható a vízhűtés miatt? Ennek azért nem ártana egy gyöngyözés/homokszórás belül se...
van egy csodaszer mindent lehoz fémtisztára "castrol moto cleaner" spray fufu kivitel motoros boltban kapható a láncsprayzés ellen árulják király szer!
Nekem bevállt eddig a Well Done nevű zsíroldó is. DE: ha sokáig rajta marad az alun, nyomot hagyhat rajta. Ráfúj - sika -sika - lemos módszerrel csak a koszt szedi le. Nem feltűnő alkatrészen kisérleteztem ki a módját, hogy ne bántsa a felületet. Ja: és csak szabad térben merem használni, kesztyűben...
A bóraxos dolgot ki fogom próbálni, kicsit barátságosabb anyagnak hangzik mint a fentebb említett brutál vegyszer.
Szia Azóta találtam jobbat,sokkal gyorsabb,és kegyetlenül hatásos.Sima tesco gazdaságos folyékony mosógató-szer,bele még egy kis bóraxot,hihetetlenül hatásos,és nem bántja az alut,de minden sz.rt lemos róla.Elég hozzá a meleg víz,nem kell forró legyen.1 a 4 -hez kell keverni.Sima ecset és 5 perc áztatás kell neki.
Persze, hogy sántikál a sajátos magyar "punktum"igazságod....
Semmi sincs kategórikusan, tudományosan meghatározva, én legalábbis nem olvastam még...
Mi az oldtimer, mi a muzeális érték stb.? Mi az érték és mi a korhűség..???
Az az érték, amit most csináltunk, de pont úg néz ki ,mint valamikor a zeredeti, vagy az az érték, am...?? De micsoda is????
Egy gépjármű rettenetesen komplex tárgy, száz és ezer, látható és olykor nem annyira vagy sehogyan sem látható komponensei vannak...
Miből mennyi, milyen legyen, lehet????
És az egész hercehurcából mekkora szerepe lehet a PÉNZ-nek???? Mert amit Te akarsz, amit Te egyedüli ténynek elfogdsz, az elsősorban, sőt, csakis PÉNZ kérdése. Hol a józan határ? Meddig lehet üldözni akár mániákusan és betegesen az "eredetiséget"???
/Az Általad is említett svájci úr ugyebár egyige nszegény, gzdasági válságoktól erősen sújtott országban, tehát Svájcban egy jól menő alfa Romeo kereskedő... Innen kiinudlva telhet is neki olyan huncutságra, hogy előbányássza Maseratihoz illő kompresszort...
Én más alapokról indulok ésbizonyos dolgok eredtiséségét egyszerűen nem hajszolom... Az autóim alkotóelemeinek a túlnyomó többségén is túl eredeti... Az a pár, ami nem az, azon is vitázhatunk....
Mert ugye a (magyar) minősítéseknél is állandó vita, hogy mi lehet másképpen rajta... De ebbe most ne is menjünk bele......)
Az aktuális nemzetközi korlátok ugyebár éppen ezért 5 fokozatba sorolják az oldtimereket (?), muzeális (?) járműveket, méghozzá állapotuk-eredetiségük alapján...
Első lépésben muzeális jelleget, azaz eredetiséget állapítanak meg. Második lépcsőben ha óhajtod, minőséget-értéket mondanak ki...
Tehát józan és civilizált világban lépcsők-fokozatok vannak. Nem pedig "punktum"....
Azon kívül pedig én az autóimat magamnak tartom és nagyon leszarom, hogy mások odajönnek-e fikázni ezt vagy azt és hogy "oldtimernek" engedik-e becézni, vagy "csupán" köznapi használatú tragacsnak....
Egyébként NEM arról van szó, hogy "megőrzendő"-e a 80-as évek szemlélete, hanem, hogy megőrizhető-e? Hamár úgy adódott, hogy itt van egyilyen autó, amit 1981-ben kezdte krestaurálni és még most is túlságosn jó karban van ahhoz, hogy szétverjük... Sőt, az bűn lenne...
Tulajdonképpen minek ezt homokszórni. Felérdesíted a felületet és az összes olajsár kosz mind jól beletapad. Soha nem lesz egy normálisan tiszta blokkod.
Azt hiszem Csipy javasolta pár éve, hogy vízbe trisó + mosószer + még valami az fel a rezsóra és bele a cucc. utánna gyökérkefe és alapos öblítés.
Nekem be vált.
Még egy előny ez biztos nem árt a csapágyfészkeknek a homokolásnál viszont nagyon vigyázni kell rájuk.
Kedves "szomszéd" :) Én értem mit akarsz mondani, s tudom, hogy az életben ettől az állásponttól egy jottányit sem fogsz eltérni, de attól még az álláspont hibás.
Ha a járművet közlekedőeszköznek használod, amellyel néha krúzolsz egy jót, semmi gond. A Csepel teherautólámpákkal meghekkelt Fiat Balillák is elvoltak Budapesten harminc éve. Ha szeretnéd, hogy a járművedet bárki "oldtimer járműként" azonosítsa akkor az bizony költségekkel és utánjárással jár. Jelenlegi állapotában a Sunbeam a '80-as évek szemléletének lenyomata, nem egy oldtimer. És nem, a "'80-as évek szemlélete", mint megőrzendő kategória nem értelmezhető.
REagált az itt olvasottakra... Jól elbeszélgettünk... Én megértettem az ő szemléletét, érveit, de úgy tűnt, ő nem igazán az enyémet.....
2. Fejlemény az "elkúrt" Napocska lökhárítójával kapcsolatban:
Amikor pár éve Angliából (egy-két kattintás árán...) megvettem az overdrive-s váltót (előtte évekig hiába keresgéltem-kutattgattam Ósztriában, Németországban a kluboknál márkatársaknál... SZÓVAL, LÁM, mire jó az internet és mennyire bonyolulttá is teszi egy veteránozó életét....) és az éppen arra portyázó ismerősöm személyesen gurult el a Birmingham melletti címre, az eladó annyira megörült, hogy nem neki kell bajlódni a csomagolás-továbbítással, hogy örömében még egy plusz (semmire sem használható) váltót és néhány marhaságot adott oda egy ládikában - PLUSZ egy iszonyatosan rozsdás, de anyagszerkezetileg egységes hátsó lökhárítót..... Brühahahaha. És jól görbül a széle...
De nagyon rozsdás....
3. Meg se döbbentett az 1.250.-Ft-os ár - 1970-ből?????????
Én még most is őrzöm az akkori Magyar Nemzet akkori, "vidám hangvételű" cikkét, hogy kellően szörnyülködjön mindenki....