a lézekkütyükről sokat nem tudok, csak annyit, hogy egy barátom nagyon komolyan nyomja, mégis több büntetést kap mint én. De mindig van magyarázata, hogy bezavarta valami, vagy leárnyékolta... Én laikusként azt gondolom, hogyha a detektor jelez, akkor már bemértek. Máskülönben mit jelezne?
akkor ne tartsd magadban! :) engem érdekelne, mert eddig csak használhatatlan volt a kezemben, ami vagy állandóan csicsergett, vagy csendben volt egész úton
Megszületett a nagy döntésem. 3 nap intenzív kutatás után a Dunlop SP 3D 225/55/16 téligumi mellett döntöttem. (az X3-masunkon is ez van, tavaly jól vizsgázott) Online megrendeltem.
Érdekes: a Dunlop oldalán kikattingatva az Wintersport M3-at ajánlja a 3-mas, 5-ös BMW-khez. Ha viszont ennek az SP 3D menüjébe beleméssz "view details" és azon belül "car band homologations" akkor kiadja, hogy ajánlja a BMW 5sr F10 2010-2017. Jááá, ezek tudnak valamit. :-)
Sziasztok! küldhetnék valakinek emailben egy alvázszámot és utánajárna nekem az autó előéletének. Olyat is meglehet tudni, hogy alapból M pack.-el rendelték e vagy sem? Előre is köszi.
napokban kaptam a BMW-től az új lifestyle katalógust, amiben mindkettő méretet ajánlja az 525d-re. Nem tudom melyik jobb a "hazai" télre, a keskenyebb, vagy a szélesebb?
Nekem van 16-os téli felnim, az 520d alap felnije. (134-es) Csak gumit kell rá vennem. Szerintetek a téli 205/60/16-os kicsi az autó alá? min. 225/55/16 kellene?
Persze hogy elég. V-s baromi ritka téliben, nem is minden méretben létezik: UltraGrip méretek Nálunk az összes E60ason ott szokott virítani télen a mûszerfalon a "max.210km/h" matrica. Kizárt, hogy ki tudnád használni télen a V-st. A másik dolog, ami nekem kicsit gyanús, hogy megnéztem a saját téli méretemben (205/55 R16) a gumikat, és a V-s Hankook/Nokian gumik átlag 30-40 euróval voltak olcsóbbak a "szarabb", H-s Dunlop / Goodyear / Michelin / Pirelli / Bridgestone / Continental gumiknál (ezekbôl nem is volt V-s). Ennek tükrében nem merném bevállalni sem a Hankook-ot, sem a Nokian-t.
miért ne lenne elég télen a H-s??? 210 max. Én most is kaptam egy 45.000 -es csekket, hogy támogassam a rendőrsége alapítványt. Vagy magsabb sebességet tervezel?? V Y gyorsabban is kopik! Szóval akinek a H nemelég, az festi magát
2007/03-tól (LCI) változtak a CBS paraméterek. Először is a mikrofiltert mint olyat, kivették a CBS-ből, minden mortorolajcserénél cserélni kell.
A levegőszűrő a gyári előírás szerint minden 3. motorolajcserénél esedékes ( a dieselüzemanyagszűrő szintén ), elmeltszintű porkoncentráció esetén sűrűbben.
Mi amúgy minden olajcserénél kicseréljük, és én pl a motorolajamat sem engedem el a végéig, megfelezem az intervallumot. De ez már a saját hülyeségem :)
1. Az, hogy a kanyarlámpád csak jobbra működik, teljesen normális jelenség, álló gépkocsinál. Feltételeztem így tesztelgetted a garázsfalon :)
Amint sebességjelet kap a vezérlő, már működni fog balra is. Hátramenetben meg semerre sem mozog.
2. A lámpamagasságot be lehet állítani: Gyújtásra tenni a kocsit, 1 percet várni, majd 6-os imbusszal beállíthatod a magasságot. Fontos tudni, hogy két paraméter van, az összetartás és a magasság, de bármelyik elcsavarása kihatással van a másikra. El kell játszani vele.
3. Ahogy már itt írták, a "Tagfahrlicht" be van pipálva a Licht menüben. ( ha nem, akkor fényérzékelő probléma vagy szenzitivitás )
Szia, Engem érdekelne a felni, de több infora lenne szükségem. Emailben keress meg mihamarabb, mert a hétvégén szándékomban áll megvenni a télikerék készletet. Üdv: Laci E60
Ez gyönyörű Jani. :) Alakul a dolog, azért az első sajtófotók alapján még azt mondtam, hogy az E60 szebb. Ezen képek láttán megváltozott a véleményem. :) Pont a jelenlegi trendnek megfelelő nagy veséktől írtózom, amit az új 7es, X6-os és GT kapott. Úgyhogy ez a visszafogott vese méret számomra nagy pozitívum, illetve a fehér szín is. Szerettem a fehér E39-et. :) Oldalnézetből is fantasztikusan jól néz ki. Ugyanaz a Maserati Quattroporte jellegű ékforma, a hosszú orrésszel mint a 7esnél. Ozapft majd elküld a levesbe, hogy olasz autókhoz hasonlítom. :) A hátsó rész talán az egyetlen,amely nem tetszik. Na, majd 3 év már múlva megszokjuk ezt is, amikor beleülünk. ;)
A nagy öregek azt mondják, hogy márkától függetlenül olajcserénél minden egyéb szűrőt is cseréljen az ember. Meghálálja az autó. A légszűrő csere tehát alap minden olajcserénél. A computer által kiírt "microfilter" egyébként az aktívszenes pollenszűrőt jelöli E60-nál. Ennek cseréjekor 30e v. 40e kilométert ír ki a gép asszem, és innen számol visszafelé. Nekem azt ajánlották, hogy minden tavasszal cserélni kell a pollenszűrőt függetlenül attól, hogy mit ír ki a computer, mert a pollenszűrő telítettsége nem feltétlenül a megtett kilométerek függvénye. A gyári pollenszűrő ára egyébként jelentősen több, mint a többi szűrőé. Én gyárit használok, de után gyártottban is van aktívszenes, viszont azoknál aztán halmozottan nem áll fenn ez a 40 ezres csere intervallum. Nekem ezt mondták a szűrőkkel kapcsolatban, így én a fent leírtak szerint járok el.
Könnyen lehet, hogy valamit játszott az előző tulaj a lámpával. Talán törve jött az országba, vagy itthon törték meg, aztán csak úgy bekerültek az új lámpák. Akkor is produkálhat ilyen jelenségeket, ha nincsen szoftveresen újraprogramozva a fényszóró a csere után. Nekem anno lámpa párásodásból következően új lámpák lettek behelyezve. Na, akkor produkált hasonló jelenségeket, mint amit Te most leírtál. Javaslom tehát, hogy első körben próbáld meg beállíttatni a fényszóróidat. Lehet, hogy nem ártana egy teljes szoftverfrissítés sem. Ártani nem árt, viszont qrva sokat használ. A párásodásra meg készülj fel lelkiekben, ha LCI előtti modelled van. Előbb-utóbb elér téged is a végzet. :) Lámpa párásodásnál egyébként a végleges megoldás a csere. Sok felesleges idegeskedéstől megóvja magát az ember, ha rögtön ezzel kezdi. Nekem elhiheted, mert szerintem nálam többet itt ezzel senki sem szívott. :)
Maszi ebből a topikból tökéletesen megoldja a fényszóró beállítást és az egyéb szoftveres problémáidat. Illetve az autó előéletéről is hasznos információkat kaphatsz a helyszínen.