Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Wicked Belzebub Creative Commons License 2009.10.22 0 0 21591
Gratula a szerviznek. :(
Előzmény: honda69 (21589)
Pitti28 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 21590

Ha a közeljövőben mégis kidobod a gépet szólj nekem, megyek kukázni! :)

 

Az 5W-50 olaj a lehető legrosszabb választás ebbe az autóba. Szerintem koromszűrősbe amúgysem B1 kéne, hanem C2, de ebben majd valaki megerősít (vagy megcáfol). A Mobil 1 5W-50 ráadásul köszönő viszonyban sincs az ACEA B1-gyel (sem a C2-vel), tehát itt valami ERROR van.

 

Én ezt tenném bele, mert én Valvoline bu*i vagyok, de persze más ACEA C2-s kence is jó lehet.

 

Viszont a C2 olajokból lehet még több fog fogyni, mert hígabbak.

 

Mindegy hol veszed az olajat, csak ne hipermarketben, mert ott általában százszoros áron van minden.

Előzmény: honda69 (21589)
honda69 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 21589
Sziasztok!

Egy 2.2-es diesel, részecskeszűrős Honda Accordom van, és eddig szervizes volt, de mivel ez baromi drága , inkább megoldanám én. A könyve szerint a 0W30-as, B1-es ACEA besorolású olajat irnak elő. A szervízben eddig a "hozzáértők" a Mobil1 5W50-es olajat töltötték bele. Különösebb gondom nemvolt vele, de a 12000 km. alatt megevett kb. 1,2 l olajat. Most 33000 km van a gépben. A szervízben azt mondták, hogy van amelyik eszi és van amelyik nem. Ht az én gépem kajálja, de azért imádom!

Segítségeteket kérném abban is, hogy hol érdemes venni megfelelő minőségű olajat!

Kérném a hozzáértők szakérő segítségét a megfelelő olaj kiválasztásában.

Előre is köszi.

Üdv.

Honda69
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 21588

mantec,

 

Én egy 10 éve gyártott motorolajat legfeljebb a fészer zsanérjának a megolajozására használnék.

Előzmény: mantec (21587)
mantec Creative Commons License 2009.10.22 0 0 21587
T sprinter!

Totalcar: Meddig áll el az olaj?
Előzmény: sprinter (21563)
Djgin Creative Commons License 2009.10.21 0 0 21586
Köszi a tippet én is pont erre gondoltam, keresgetés közben akadtam rá erre a viszonylag új olajra, mert ha jól tudom a maxlifeból eddig csak 10w40 szemiszintetikus volt.
Pitti28 Creative Commons License 2009.10.20 0 0 21585
Maxlife-ból is van fullszintetikus 5W-40. Tegyél bele azt! Ha jó helyen veszed még az ára is egész baráti.
Előzmény: Djgin (21584)
Djgin Creative Commons License 2009.10.18 0 0 21584
Köszönöm a segítséget, mindenképpen a legjobbat szeretném a motoromnak, mert még néhány évig szolgálnia kell, szóval kipróbálok egy 5w40 full szintetikus olajat.
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 21583

PTR,

 

Tény hogy a teljesen szintetikus motorolajok rendelkeznek a legjob hőtűrő képességgel de szvsz ez inkább motorfüggő kérdés: pl egy kis Polski 140 oC olajhőmérsékletnél már nagy valószínűségel kileheli a lelkét míg teszem azt egy új M-es BMW kis túlzással itt érzi magát a legjobban.

Előzmény: PTR-555 (21582)
PTR-555 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 21582

meg tudja valaki mondani, hogy egy teljesen szintetikus olaj milyen hőmérséklet tartományban szeret legjobban működni?

 

mi az az olajhőmérséklet ahol már lehet gátlástalanul bántani a motort? 80C tól felfelé? vagy már 70től?

 

és mikor ideje visszavenni? 140tól, hogy ne menjen tovább?

SLX-350 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 21581

Digin,

 

Ha jobb minőség irányába akarsz mozdulni akkor valóban az a légcélszerűbb ha lépésenként haladsz, azaz a 10W-40-ről nem ugrasz egyből a 0W-40-re hanem egy 5W-40-es olajra váltasz. Ha ezzel is hibátlanul működik minden (azaz nem ugrik meg számottevően az olajfogyasztás) akkor a következő olajcserénél esetleg már el lehet gondolkodni a 0W-40-es olajon is.

Tény és való hogy - a SAE osztálytól függetlenül - a teljesen szintetikus olajoknak vannak a legjobb minőségi jellemzői, mindezzel együtt napjaink félszintetikus (hidrokrakk) olajai az utakon guruló autók sacc/kb 90%-ához bőven megfelelnek.

Előzmény: Djgin (21574)
Djgin Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21580
Igen, igazad van többek véleményét is meghallgatva (a szerelőm is 5w40-est mondott) a következő olajcserekor 5w40-est kap, a 0w40 valóban túl híg lenne. Köszi a segítséget.
Előzmény: Pitti28 (21579)
Pitti28 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21579
Nézd hidegindítás akkor is van, ha hosszú utakra jársz, persze nyilván nem mindegy mennyi. Végső soron nem lebeszélni akarlak, bár én 0W-st nem tennék bele, inkább 5W-40-est.
Előzmény: Djgin (21578)
Djgin Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21578
Igazad van, de korábban nem használtuk rövid utakra csak hosszúakra az autót és éppen emiatt gondoltam arra hogy alacsonyabb viszkozitásúval jobban védeném a motort a rövid pár kilométeres utakon. Még nem aktuális a csere mert 3500 km-es csak a benne lévő Maxlife, de azért már tájékozódom. A szivárágást olajtól függetlenül megjavíttatom, de a szelepdekli necc, mert eddig még mindegyik szivárgott, már a 3ik van rajta ez jónak tűnik egyelöre.
Előzmény: Pitti28 (21576)
Pitti28 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21577

Nem. Az első szám azt mutatja meg, hidegindításkor mennyire magas az olaj viszkozitása, vagyis milyen hidegben lehet használni. A második szám utal arra, hogy üzemi hőmérsékleten az olaj milyen viszkozitású, köznyelvi kifejezéssel mennyire vastag. Ez viszont abszolút nem egyenlő a "hőtűréssel", sőt semmi köze hozzá.

 

 

Előzmény: TSR125 (21575)
Pitti28 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21576

Hát igen. Ráadásul azt se felejtsd el Digin, hogy a 0W-40 és 10W-40 olajok viszkozitása üzemi hőmérsékleten csak hasonló, de nem azonos, és szinte minden esetben (márkától és típustól függően vannak eltérések) a 10W-40-esek viszkozitása magasabb. Egy ennyit futott, viszonylag régi motorba pedig nem biztos, hogy alacsonyabb viszkozitású olaj felé kellene váltani, mert az akár túl hígnak is bizonyulhat, és annak a motor nem fog örülni.

 

Amúgyis, ha ennyi idő után ilyen jó állapotban van a motor, az szerintem pont arra bizonyíték, hogy korábban jól választottál.

 

Szerintem menjen bele ismét Maxlife 10W-40, az árkülönbözeten megspórolt pénzből pedig (részben) kijön a szivárgási problémák szakszerű javítása (persze attól függ hol-mi szivárog...)

Előzmény: SLX-350 (21573)
TSR125 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21575
SLX-350 ! Köszönöm a válaszod. Jól gondolom, hogy a viszkozitás első érték kvázi a sűrűségre utal, vagy másképp fogalmazva, h mennyire vékony az olaj. A második pedig az olaj hőtűrését jelöli??? Valószínű, hogy az 5W-50-et jobban enné de ez nem gond majd töltök rá.
Előzmény: SLX-350 (21561)
Djgin Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21574
Értelek, akkor mit javasolsz? Az autóban 140ezertől mostanáig (312k) 10w40es félszintetikus jó minőségű (castrol, mobil, valvoline) olaj volt 10ezrenként cserélve. Előtte a németeknél használták. Az alapján amit mondtál az 5w40 tűnik mégis jobbnak számomra csak azt nem tudom, hogy szintetikus vagy félszintetikus... vagy esetleg mégis jó a 0w40? Mit javasolsz? Előre is kösz.
Előzmény: SLX-350 (21573)
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21573

Digin,

 

Elvileg teljesen logikus amit leírtál, a gyakorlatban viszont adódnak néha az elméletet megcáfoló huncutságok. Ha pl. egy motorban a kezdetektől 15W-40-es ásványi olajat használunk majd (isteni sugallattól vezérelve) áttérünk egy 0W-40-esre akkor a szintetikus olaj elkezdi kioldani az ásványi olaj által a 100 ezer km alatt otthagyott (egyébként jótékonyan tömítő hatású) lerakódásokat, így többnyire megnő az olajfogyasztás (és nagy valószínűséggel a szivárgás is).

Előzmény: Djgin (21572)
Djgin Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21572
Tulajdonképpen sok mindent olvastam és ez alapján a következőket szűrtem le. Igazából nem lényeg, hogy Castrol lehet az Valvoline is vagy Mobil vagy bármi ami nem noname, a 0w40 a lényeg. Láttam egy grafikont amin az olajok (10w40 5w40 0w40) viszkozitása volt megadva a hőm függvényében. Ebből az jött le, hogy 100 Celsiuson mind a 3nak ugyanakkora a viszkozitása ami logikus mert a melegoldali viszkozitásuk ua. Viszont különböző értékről indulnak ez szintén logikus, mert a hidegoldali különbözik. Tehát így a 10w40 zuhant a legmeredekebben növekő hőmérséklettel a 0w40 a legenyhébben. Nos: melegen ugyanolyan viszkózus mindegyik, ergo ebben nincs különbség (ha 100 celsiust olajhőmérsékletet tételezünk fel, ehhez én nem értek de gondolom nem véletlenül erre a hőm.-re van vonatkoztatva a melegoldali érték). Vagyis meleg motornál a 0w40 semmivel nem fog jobban szivárogni, mint a 10w40. Viszont hideg motornál meg sokkal hígabb a 0w40 és kevesebb ideig lesz kenés nélkül a motor. Emellett a 0w40es hidegen még mindig viszkózusabb mint a 10w40es melegen szóval nem lesz vele több szivárgásom elvileg. Jah és eddig a szivárgás meleg olajnál jelent meg, leállítás után néhány csepp másnap reggelre a kocsi alatt, hiszen leállítás után eleinte az olaj még melegszik, mert a hűtővíz nem kering. Bocs, ha hosszú voltam. De ha ez ilyen egyszerű lenne akkor mindenki 0wXX olajat használna, hiszen a fenti logika alapján az a legjobb, ez még sincs így ezért tettem fel a kérdést tapasztaltabbaknak.
Előzmény: Pitti28 (21571)
Pitti28 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21571
Mit olvastál, ami alapján a Castrol 0W-40 jobbnak tűnik? És kifejezetten pont az? (csak kérdezem)
Előzmény: Djgin (21570)
Djgin Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21570
Sziasztok!

Opel Omega A C20NE (8 szelep 1998 ccm 115 LE, hengerenkénti bef.) milyen olajat javasoltok? Rövid utak (3-4 km) hidegen a leggyakoribbak, de vannak több száz km-es útjaim is. 312 000 km-t futott ennek ellenére nem kopott, most volt szétszedve szerelő mondta, sűrítési végnyomás 11,5 bar felett minden hengerben, szelepek most lettek cserélve. Vezetési stílusom a városban rövid utakon hideg motorral kényelmes öreguras, max. 2000-2500 rpm fordulat. Országúton haladós előzgetős visszaváltásokkal. Jelenleg valvoline maxlife 10w40-t használok. Azt javasolták 5w40 jobb volna, de így hogy utánaolvastam már inkább a castrol edge sport 0w40 felé hajlok. Enni úgy tűnik nem eszi az olajat, kisebb külső tömítetlenségek vannak. Javaslat? Ha lehet indokoljatok is :) Köszi.

Djgin
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21569

Fefe,

 

Én is így járok el (pontosabban mindig van a saroglyában utántöltésre 1 flakon olaj), 1-1 alkalommal csak fél litert szoktam utántölteni, eddig még semmi gond nem származott belőle. Az előbbiekben én olyan esetre gondoltam amikor az olajcseréhez használt olaj (nagyobb része) korábban megbontott flakonból kerül betöltésre.

Előzmény: _Fefe__ (21568)
_Fefe__ Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21568
Nekem 3.5l olaj kell a kocsimba, a 4l-es flakonból megmaradó fél litert pedig a csereperiódus során egy-két alkalommal utána szoktam löttyinteni, kb. ennyit meg is eszik 15ekm alatt. Ez a 15ekm nálam mondjuk 7-8 hónap. Mivel az utántöltött olajat sem használom tovább, mint a cserekor beletöltöttet, felteszem, nem kell különösebben izgulnom amiatt, hogy fél éve felbontott olajjal töltök utána... jól gondolom?
Előzmény: SLX-350 (21567)
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 21567

C20NE,

 

" ... Ha az autóban elmegy 1 évet, mostohább körülmények között, akkor a flakonban miért csak 1-2 hónapig marad használható? ... "

 

A két dolog nem egészen ugyanarról szól, hiszen az autóban 1 évet szolgált olajat már (többnyire) lecseréljük, a bontott flakonból a motorba öntött olajat szeretnénk az autóba betöltve ugyancsak 1 évig használni.  A felnyitás miatt bejutó vízpára miatt oxidációnak indult olaj a motorba öntésekor viszont már nem 100%-os állapotú, azaz a bontott olajat felhasználva a motorolaj "hendikeppel" indul neki 1 éves pályafutásának, a frissen bontott flakonból beöntött olajhoz viszonyítva még rosszabb lesz az állapota az olajcsere végére.

Előzmény: C20NE (21566)
C20NE Creative Commons License 2009.10.16 0 0 21566
Ha az autóban elmegy 1 évet, mostohább körülmények között, akkor a flakonban miért csak 1-2 hónapig marad használható?
Előzmény: SLX-350 (21565)
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.16 0 0 21565

sprinter,

 

A felbontott flakonokat minél hamarabb, szvsz 1-2 hónapon lehet az olaj számottevő minőségi romlása nélkül felhasználni.

Előzmény: sprinter (21563)
sprinter Creative Commons License 2009.10.16 0 0 21564
* felbontás után a szintetikus olaj
Előzmény: sprinter (21563)
sprinter Creative Commons License 2009.10.16 0 0 21563
Értem, ez megnyugtató; az olajat holnap fogom felhasználni - csak azért volt kérdéses, mert a flakonban már így is közel 2 évet állt.
Egyébként mennyi ideig használható fel kibontott (visszazárt) és teljesen bontatlan állapotban az ásványi olaj ill. felbontás után a szintetik olaj? (Azt már tudom, hogy a motorban (általánosságban) 1 évig lehet.)
Előzmény: SLX-350 (21562)
SLX-350 Creative Commons License 2009.10.16 0 0 21562

sprinter,

 

Ez egy teljesen szintetikus motorolaj, így bontatlan dobozban a gyártástól számított 5 éves szavatossága van. 2012-ig csak elhasználod...

Előzmény: sprinter (21559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!