"Településenkénti Volán utasforgalmi adatok (hétköznap), 2007-2008
Az adatok a 2007-2008-as országos KTI utasszámlálás eredményeit tartalmazzák, helyközi Volán autóbuszjáratokon, csütörtöki munkanapon, településenként a fel- és leszállók számát összesítve, régiónként egy file-ban, azon belül megye, kistérség és településnév szerinti névsorban. "
A Kapos Volán ezt a kérdést megoldotta a problémát több helyen is, pl.: "tanév tartama alatt munkanapokon" és "tanév tartama alatt a hetek első munkanapját megelőző munkaszüneti napokon" korlátozásokkal. Utóbbiba tartozik az összes korábbi sulisvasárnapos távolsági járat.
A menetrendek.hu elfelejtette, hogy ma tanszünetes munkanap van? Én is elfelejtettem. Az eredmény egy majdnem totális rácseszés lett:)
De ahogyan hallottam, tegnap volt balhé bőven a sulivasárnap elmaradása miatt. Ezt mondjuk nem értem: attól még, hogy Sajókazán nem mennek a srácok suliba, attól mér' kell szívni a főiskolásoknak/egyetemistáknak??
Ha már tudjuk szórni az állam pénzét nyáron első/utolsó iskolai előadási napjára csak mer' megtehetjük, nem lehetne (szokás szerint erőből) tanácsot adni mondjuk a fentebb említett esetre (is), T. Kollégák?
Hátrányok 10.45 ös Budapest Eger expressz járatból lassújárat lesz Ráadásul egy meglevő 10.45 Bp Gyöngyös Mátrás egy 3445 ös vonali Gyöngyös Eger Agria meg egy 1050 es vonalbeli Volánbusz járatból lenne egy járat egyesítéssel.
12.45 Budapest Eger expressz járatból lassújárat lesz Ráadásul egy meglevő 12.45 Bp Gyöngyös Mátrás Mátraszentimrei egy 1050 es vonalbeli Agria járatból lenne egy járat egyesítéssel.
14.45 Budapest Eger expressz járat megszűnik helyette csak lassújárat lesz
15.45 Budapest Eger expressz járat megszűnik helyette csak lassújárat lesz
16.45 Budapest Eger expressz járat megszűnik helyette csak lassújárat lesz
8.45 Eger Budapest Agria expressz járat megszűnik helyette csak meglevő Agriás 8.45 ös lassújárat lesz 11.45 Eger Budapest Agria expressz járat megszűnik helyette csak meglevő Agriás 11.45 ös lassújárat lesz 14.45 Eger Budapest Volánbusz expressz járat átalakul helyette csak lassújárat lesz,és egyesítve lesz 15.45 kor Gyöngyösről induló (Bükkszék)Gyöngyös Budapest Mátra Volán járattal. 15.45 Eger Budapest Agria expressz járat megszűnik helyette csak a meglevő 15.45 ös gyöngyösi lassújárat lesz 16.45 ös Volánbuszos Eger Bp expressz járat lassújárattá alakul át, és a Gyöngyösről 17.45 kor induló Kékestető 17.00 gyöngyös 17.40/17.45 Bp 19.00 járattal.
Látható járategyesítésekkel fog történni az ütemes menetrend kialakítása és megszűnhet a Minisztérium honlapján található menetrend tervezet alaján a Eger-Bp közötti 8.45 11.45 14.45 16.45 expressz járat amit azonos időpontban közlekedő lassújárat "pótol"
Budapestről Egerbe megszűnik a 10.15 ös lassújárat, a 12.45 ös expressz 14.45 15.45 16.45 expressz járatok.
Pozitívum a Bp Eger közti 9.15 17.15 19.15 expressz járatok, ami a meglevő felgyorsításával alakulnak át, és a 8.45 13.45 ös lassújáratok.
Egerből Budapestre új 9.15 ös expressz, új 10.15 expressz, új 12.15 ös expressz, a 12.30 as 12.45 fog indulni, a 15.15 ből expressz lesz és lesz egy új 16.15 ös expressz.
A hátrányokat és az előnyöket egybevetve vegyes a helyzet.
Ha megszűnik a 15.45-15.45-16.45 Bp Eger expressz meg megszűnik a 8.45 11.45 expressz, mindegyik Agriás akkor én nem nevezném annyira pozitívnak a dolgot, a minisztérium honlapján ezek az expressz járatok nincsenek rajta.Lehet a változáskor az Agria Volán ne jár annyira jól ha a mostani 14 járatból 10-11 lesz ahogy a www.khem.gov.hu oldalon lehet következteni.
Nem örülök a 8.45 11.45 ös Eger Bp járatnál a expressz megszűnésének, mert akkor belassul a járat de a 14.45 16.45 ös járatoknál is hasonló "lassítást" terveznek, akárcsak a Budapestről Egerbe 10.45 12.45 14.45 15.45 16.45 járatoknál ha nem engedélyezik ill megszüntetik a 12.45 14.45 15.45 16.45 Agriás másodrészt.
HU-Ajka: Buszok és távolsági buszok 2009/S 204-293476 TÁJÉKOZTATÓ AZ ELJÁRÁS EREDMÉNYÉRŐL – EGYES ÁGAZATOKBAN
NÉV, CÍM ÉS KAPCSOLATTARTÁSI PONT(OK): Somló Volán Közlekedési Zrt.
A szerződés vagy közbeszerzés(ek) meghatározása: Rész 1: 10 db új, elővárosi szóló autóbusz bérlete+1 db új helyközi (intercity) szóló autóbusz és 6 db új, elővárosi szóló autóbusz beszerzése zártvégű pénzügyi lízing útján; Rész 2: 1 db használt helyközi szóló autóbusz beszerzése zártvégű pénzügyi lízing útján.
A SZERZŐDÉS SZÁMA 1. Rész A benyújtott ajánlatok száma: 1. Az ellenszolgáltatás szerződésbeli összege Érték 906 212 700 HUF. I.részre közös ajánlatot tett: CIB Lízing Zrt., 1138 Budapest, Váci út 140. Magyarország. CIB Rent Zrt., 1138 Budapest, Váci út 140. Magyarország. Kravtex Kereskedelmi Kft. 9022 Győr, Liszt Ferenc u.7. Magyarország.
A SZERZŐDÉS SZÁMA 2. RÉSZ A benyújtott ajánlatok száma: 1. Az ellenszolgáltatás szerződésbeli összege Érték 57 034 000 HUF. II.részre közös ajánlatot tett: CIB Lízing Zrt., 1138 Budapest, Váci út 140.Magyarország. Alfa Busz Kereskedelmi Kft. 8000 Székesfehérvár, Repülőtér hrsz.:7609/3 Magyarország.
Az OW m.o-i menedzsmentje reklámot akar magának, mert hosszú távú tervei vannak, és ez, kerül, amibe kerül meg is csinálja. Ha kidobják az ajtón, bemászik az ablakon. Egyébként meg nem véletlen e tárgyban éppen Kóka törvényjavaslata a parlamentben...
Nagymamakorú még nem vagyok, és csak egy hátizsák volt nálam, mikor Kaposvárra mentem vonattal Pest irányából. A kismilliomodik átszállásnál már futni kellett a csatlakozáshoz Dombóváron. Én nem akarok IC-vel menni, mivel azért, hogy a pofámat bámulja 200 km-en a velem szembenülő, nem kívánok plusz akárhányszáz forintot kiadni. Pláne, amikor ketten kaptunk jegyet ugyanarra az ülésre. Akárhogy néztük, nézettük a többi utassal, ugyanaz szerepelt a két jegyen. Az volt a mákom, hogy én 2 nappal korábban vettem a jegyem, mint szerencsétlen utaspajti, így szó nélkül vállalta, hogy keres magának másik helyet.
A nagymamák a sok csomaggal szerintem nem vacakolnak a helyjeggyel, ha már ingyen utazhatnak... És a másik szempont, hogy sok csomag, stb.
És ha már úgyis megy egy IC Pécsre, és vele tök egyszerre egy teljesen üres személyvonat, akkor az a személyvonat teljesen fölösleges arra az irányra, elkanyarinthatnák Dombóvárnál Kaposvár felé is...
A negyedik meg az, hogy az IC-n nem kódoroghatok föl-alá, hogy fotózzak... A személyvonaton az egész kocsirészben meg teljesen egyedül voltam, és azt csináltam, amit akartam. :)
"Az, hogy két óránként van átszállásos IC (már persze ha a MÁV nem szívózik az utasokkal Dombóváron, ld. sonline) + Somogy IC, nem annyira borzalmas."
Tudom, erre azt írod, hogy a nagymamák nem tudnak átszállni sok csomaggal. És ebben igazad is lesz :-) Én is el bírnék viselni több közvetlen vonatot, nem erről van szó... Régen egész jó gyorsvonatok is voltak, ami árban is jobb volt...
Szerintem azért nem ilyen drámai a helyzet. Az, hogy két óránként van átszállásos IC (már persze ha a MÁV nem szívózik az utasokkal Dombóváron, ld. sonline) + Somogy IC, nem annyira borzalmas. (Szerintem rosszabb lenne, ha lenne napi 3 pár közvetlen vonat és más semmi.) Esetleg az lenne érdekes, ha valahogy normális idő alatt össze lehetne fésülni néhány vonatot Dombóváron, és lenne közvetlen kocsi Kaposvár-Budapest között. Úgy tudom, hogy a 40-es vonal eléggé kihasznált (de majd a vasutasok kijavítanak), és sok plusz vonat már nem fér be... Pécsre meg akárhogy nézzük, többször annyi utas van.
A Kapos Volán háza táján én is el tudnék viselni egy kis szolgáltatásbővítést: egy Kaposvár-Siófok-Budapest gyorsjáratpárt mindenképpen... De mivel tabi vasút megszűnik, a párhuzamosságot is "ki lehetne cselezni" még egy Kaposvár-Tab-Budapest járattal.
Ezzel majd a volánok lesznek megszívatva, minden marad az utolsó percekre. Aztán ha eljön a menetrend váltás ideje össze-vissza fognak közlekedni a buszok. De még azt is meg merem kockáztatni, hogy csak január 1.-től lesz majd menetrend váltás :/
archlinux: Önt, mint nagy vasút-rajongót már régen meg akartam kérdezni, hogy a MÁV mikor lesz képes péntek délután elszállítani a hallgatótömeget Pécsre IC-vel (Pestről)?
Ahogy sokszor leírtam már: ha a tulajdonosnak, illetve a tulajdonos képviselőinek (tanácsadóinak stb.) megfelel a MÁV (és leányai) által nyújtott jelenlegi szolgáltatási színvonal és nem akarnak jobbat, akkor sohasem. Persze lehet, hogy azért tartják meg ezt a garnitúrát, hogy indokolni lehessen, hogy miért is jobb a busz a vonatnál, holott leggyakrabban csak a MÁV-nál jobbak.
Péntek délután is lehetne mindenkinek ülőhelyet adni az IC-ken. Akár holnap délután is a háromnapos ünnep előtt. Ha az állam bácsi ezt akarná, lehetne.
Az a szégyen, hogy van olyan megyeszékhely, ahová naponta egy közvetlen vonatpár közlekedik Budapestről, az is IC. Busz pedig napi 3 járatpár van. És a tervezetben sincs semmi pozitívum kilátásba helyezve. Ha nem menne, megsúgom: Kaposvár.
Eger felé a katyvaszmenetrend helyett ütemes menetrendet akar a megrendelő, mindezt nagyjából a jelenlegi teljesítmény mellett. Ha még ez sem tetszik neked, akkor vajon mivel lehetne a kedvedben járni?...
Önt, mint nagy vasút-rajongót már régen meg akartam kérdezni, hogy a MÁV mikor lesz képes péntek délután elszállítani a hallgatótömeget Pécsre IC-vel (Pestről)? Mert eddig akármikor próbáltam meg helyjegyet venni délután (szúrópróbaszerűen), sajna nem sikerült (a pénztáros persze teljes lelki nyugalommal közli, hogy szálljak fel nyugodtan, a büntetés kb. annyi, mint a helyjegy). Az nem válasz, hogy vegyem meg 3 nappal előbb, ha mindenki 3 nappal előbb venné meg, akkor 4-gyel előbb kellene stb.
Szóval adva van, hogy a MÁV nem képes a megadott utasmennyiséget elszállítani Pécsre (mert valaki kitalálta, hogy IC-re kell kényszeríteni az összes utast, mert az anyagilag jobb a MÁV-nak; sőt, személyvonatok Pusztaszabolcsnál elvágva, punktum). Amikor valaki halkan felveti, hogy mondjuk az elkészülő M6 autópályán legalább péntek délután kellene valami jó kis buszos rásegítés, akkor kórusban felhorkan a MÁV-lobbi, hogy "azt már nem, párhuzamosság". Én erre azt mondom, hogy jó-jó, de akkor legyen képes már a megadott hallgatómennyiséget elvinni, könyörgök. Ha nem fér be több járat, akkor inkább gyorsvonatokkal, mert azt jól tele lehet tömni.
Ha Zala Volános "buszkígyót" szeretnétek látni, holnap este érdemes lesz kimenni Népligetbe: 19:00-kor legalább 7 db, utasokkal teli busz fog egyidőben elstartolni...
ceve: Tetszik a Bp-Eger vonalra tervezett menetrend! Bár nem "A" kategória, vajon mekkora rá az esély, hogy a dunántúli testvérvonalára is bevezessenek egy hasonlót? :)
Hát, ha sokáig lesznek még hatalmon a mostani "szakemberek", akkor nagy esély van rá...
Persze mindezt szigorúan a szubszidiaritás, az integráltság, az összehangoltság, a gazdaságosság "maximális" figyelembe vételével...
Érdekes, hogy a nyilatkozatok szerint a vasút menetrendjéről a hó végéig dönetni kell, de a Volánokéról - ami szintén december 13-án kell életbelépjen, már csak ugye az ígért nagy összehangolás, megszűntetendő vasútvonalak utasainak átvétele miatt is - csak december 10-ig.
"A kormánybiztos szerint sokkal jobb lett volna, ha a vasút átalakítását a szervezetnél, a vízfejnél, az 57 cégnél kezdték volna, és a menetrendet hagyta volna a végére, de nem lehetett tovább várni ezzel, mert a vasútnál október végéig, a Volánoknál december 10-éig dönteni kell a menetrendről. "
Na most, ha december 10-ig (csütörtök) elhúzzák a döntést, akkor mikorra tudnak a Volánok menetendkönyvet, menetrendfüzetet nyomtatni, indulási jegyzékeket elkészíteni (amiket általában már másnap, a menetrendváltás előtti pénteken sok helyen elkezdenek iihelyezni), országos és ahol van megyei honlapos menetrendet frissíteni, a december 13-án (vasárnap) életbelépő új menetrendhez, ha csak a dolog utastájékoztatási oldalát nézem és eltekintünk a vezénylési, munkaszervezési stb. belső problémáktól.