Csak használni is kell a sok infót. Van a narancssárga jelölés, no az a rét/mező. Az ilyen ojjektum könnyen felismerhető a terepen, még általam is. Viszont lehet, hogy már egyszer megtanultam, de most a futam után ismét rácsodálkoztam (onnan, hogy a Normafai játszótér pl. ilyen színű volt)
Nézd meg a térképet: http://www.astrois.hu/mtbo/2009/cstsz2009-14.gif
Hatféle jelölés van a földutakra + egy a betonra. Az egész lényege, hogy a haladás sebességét meg tudd becsülni előre is. Plusz ebbe bele kell kombinálni a domborzatot, meg egy csomó egyéb apróságot. Tehát, igen van elég info a térképen.
Mindazonáltal a helyismeret nagyon sokat számít. De komoly versenyen senkinek nincs helyismerete.
Igen, a második pont tényleg hülyeség volt. A hosszabb, szinte végig aszfaltosra utólag sem gondoltam. Viszont a Makkosmária felé vezető út szerintem sokkal több idő. És ott annyi elágazódás van, hogy tuti elkavarok valamerre.
A hármas pont menete is jó ötlet, vajon kerülővel együtt is jó lett volna? Talán igen. Újra kéne játszani a választóponttól.
A 2. pontra szerintem a hosszút sikerült a lassuval kombinálni. Ez a verzió eszembe se jutott. ;-)
A rövidebb megoldás a KFKI balról kerülése, majd végig Északnak menve Makkosmária felett megívelni a völgyet és folytatva a szerpentinező sétaóton.
A gyorsabb viszont aszfalton végig vissza Normafán át a Sísáncig (Sporthotel fiatalabbaknak), s onnan végig lejt a pontig. Ennek az is előnye, hogy a következő pontra az emelkedőt pihenten kezded. :-)
A 3. pontra nincs más logikus indulás mint felfelé. De valószínüleg gyorsabb ha nem tologatja az ember lefelé a gépet, meg egyensúlyozik az éles ösvénykanyarokban - hanem a Libegő parkolóig el se megy: ÉNy felé lemegy a sétaúton, majd az aszfalton körbe a pont alá. Onann ugyan vissza kell mászni 15m szintet, de a felén felvisz a lenület. Az aszfalton meg addig elég gyorsan lehet gurulni, csak a beláthatatlan nagy kanyarban kell kicsit lassítani, mondjuk 35-re. ;-)
Én kukázni szoptam egyet, keresek valami keveset használt hirdetőpapírt, és a bringa álló helyzetében a láncot emelve visszafelé hajtom a kart. De ez így is macerás... szerencsére, ez már a múltté... a tsepeli schwinn-szamarammal csak nagy néha fordul elő.
Hogy nem hajlik el a tányérod... biztos valami damaszkuszi acél... én ezt nem merném megreszkírozni az enyémmel. Arra van valami ügyes módszer, ha a váz és a kistányér közé szorul be? Jóóó, be kell állítani... de ha méges?
Ha a hajtókar és a nagytányér közé szorul be, azt én úgy szoktam kiszedni, hogy egy lábbal rátehénkedek a nagytányérra, egy kézzel meg húzom fel a hajtókart (fektetett bringánál, értelemszerűen). Így hamar elengedi.
A rajt-cél a Normafánál, az Olimpia szálló előtti parkolónál volt. Nem esett jól feltekerni, kezdem érezni, hogy tényleg semmi mást nem csinálok a bringán egy hónapja, mint hogy néha bemegyek a munkahelyre. Kifejezetten elfáradtam mire felértem, ennyi idő alatt pár hete a kfki-nál voltam.
1. pont: relatíve sima volt, egyszer leesett a nagytányérról a lánc és feltekeredett a hajtókarra. Valahogy visszaküzdöttem. A pont előtti közvetlen leágazásnál megálltam térképet nézegetni, kiderült, hogy jó helyen vagyok, húsz méter múlva meg is volt a pont.
2. pont: kis kerülővel indítottam, majd aszfalt vissza a Normafa felé, de gondoltam, a kisvasút sínje mellett rövidebb, így lekanyarodtam (kár volt). Itt megelőztem két lassú sporttársat, aztán nem vettem észre egy rövidítést, és átmentem a síneken majd később vissza. Jó kis plusz út volt, a kihagyott rövidítés végéhez együtt érkeztem a megelőzöttekkel. Kellemes lejtő következett, ami a végén eléggé rázós és sodrós volt. Igencsak élveztem.
Majd éles jobbos jött, emelkedett, de nem tudtam tekerni. Hát megint leesett a lánc elöl, rátekeredett a hajtókarra és be is szorult. Próbáltam nyeregben ülve kiszabadítani előre-hátra tekeréssel, de nem ment. Félretoltam, leszálltam, szenvedtem egy darabig, mire kézzel ki tudtam rángatni.
3. pont. Emelkedővel indult a Libegő parkolójáig, ez jól ment, bár fáradtam. A János hegyet jobbról kerültem, közben egy pillantást vetettem a néhai NoComment DH ösvény indulójára. A Jánoshegyi aszfaltos szerpentint rövidítő utacskán letoltam, majd az aszfalton ismét átvágva megint letolás jött, mert nem most akartam kipróbálni, hogy sikerül-e lemennem. Innen nagyon élvezetes, fordítókkal tűzdelt lefelé volt. Az egyik fordító meredek levágásánál menet közben gondolkoztam el, hogy talán tolni kellett volna, de végül sikerült.
4. pont. Igazából az 5. pontot néztem ki, ezért az alsó aszfaltot választottam (Tündérhegyi út). De a 4. ponthoz is jó választás volt talán. Innen valahogy vissza kellett volna jutni a nagy Normafai játszótérhez, ami sikerült is, de nagyon későn kanyarodtam fel, ez is kitérő volt. Próbáltam irányba fordítani a térképet (forgatható a térképtartó), de minden összekavarodott, és nem találtam meg rajta hogy hol vagyok. Az aszfalttól a játszótérig elég meredek rész volt, elöl nem tudtam kistányérra váltani, kénytelen voltam kierőltetni közepen, ez már nem igazán esett jól. Majd át a vasúton a Virágvölgynél, innen lejtőzés jött (két út közül lehetett itt választani, kíváncsi vagyok, melyik a jobb, én a Csacsi rét mellett jöttem - majd a RouteGadget megmondja). Végül a célpont egy kis ösvényen volt, amin érzésre már túl sokat jöttem, ezért megálltam térképezni. De az út jó volt, csak még hiányzott ötven méter.
5. pont: visszafordultam, a szűk ösvényen elbambultam a térképre, eközben kis bokorsímogatást ajándékoztam a tájbringás futamok turbó emberének, Rózsa Lacinak, bocs. Az ötös pontig megint mászás volt, épphogy előtte csekkoltam.
6.pont, cél: Atomerőmű kolléga ellépett mellettem az emelkedőn, próbáltam nyomni én is, de nem ment. Ugyan össz időben utánam végzett, de csak az utolsó három pontot nyomta meg erősen, hát ott lenyomott, mint a bélyeget.
Nohát ennyi volt, 50 perc adrenalin, ezt a vacak láncleesést meg kell néznem. Talán túl magasan van az első váltó kalickája, de ezt már Bükk marcin is megszívtam, akkor még lánc is bánta.
Az elöl kistányérra váltás hiányával már idény elején is szívtam, hosszú téli estéken ezt is orvosolnom kell.
Szóval a műanyag láncvédő a hajtókartól függ? Kellene nekem 3 különböző bringára, de mindenhol azt mondták, látni kéne a bringát is, meg amúgy sincs nekik semmilyen. Az enyémen olyan van, ami a lánctányér mögötti 3 "csillagágra" lehet felpattintani és a támvilláig megy hátra a lánctól is véd. Hasonlót szeretnék egy régi montira, és egy másik női biciklire venni. Tudtok segíteni, mire kell figyelni, hogy kérjem a boltokban? Mit nézzek meg?
Szép baleset :) Én is járok oda ahová Te, hetente háromszor-négyszer, igaz nekem csak 30 km otthonról, és hol autó, hol bringa. Oda még hagyján, de egyre kevesebb a motiváció este 10-kor hazatekerni....
Menet közben reggeli? El tudom képzelni, amint egy térképtartón szépen megterítek, kiteszem a pohár tejet, zsemlét, lekvárt, stb. Míg várok a pirosnál, szépen megkenem a zsemlét és kortyolok egyet a tejből.:-)
"A Spektrumon elcsíptem egy "tudományos" tesztet. Az lett az eredménye, hogy a reggeli előtt végzett testmozgással lehet a legjobban fogyni." - Reggeli közben nem jó? Az utóbbi napokban már út közben költöm el reggelimet, de nem tudok vele várni megérkezésig. Le is esnék a nyeregből, ha nem tennék valamit a hasamba.
(Mostanában munkába járok bicajjal, és ez így is marad, amíg szép az idő. Ez napi 90 km, és egyelőre nagyon kialvatlan vagyok.)
Azt mondta ma a portás, hogy használjam ki ezt a jó időt, amíg lehet. Belegondoltam és tényleg az van, hogy nyakunkon az óra visszaállítás, meg aztán kissé rosszabb időjárást jósolnak a következő napokra, így, talán idén utoljára (valamiféle kapuzárás előtti pánikhoz hasonlóan), egyik kedvenc utamra vetettem magam. Megcsodáltam a Hűvös-völgynél felújított aszfaltot, toporogtam egy kicsit a solymári dugóban és fellökdöstem magam a szántói falon. Pilisszántón, az emelkedő aljában hihetetlen jó kajaillat ütötte meg az orrom, amiről egyből eszembe jutott, hogy reggel óta nem ettem. A szentkereszti templom előtti ivókútból jó nagyokat kortyoltam, ez elnyomta éhségérzetem - onnan úgyis lejtő jött. Itthon jól esett az ebéd-vacsora.
A Spektrumon elcsíptem egy "tudományos" tesztet. Az lett az eredménye, hogy a reggeli előtt végzett testmozgással lehet a legjobban fogyni. Nos, ha ez igaz lenne, akkor én kb. negyven kiló lennék, mivel mindig a melóhelyen reggelizem és előtte tekerek egy bő órát.
Shimano FC-M510-es hajtókarhoz van valakinek közületek eladó műanyag védőtárcsája? Vagy esetleg tudtok olyan boltot, ahol lehet ilyet venni, mert én sehol nem tudok ilyet beszerezni és nagyon kéne.