Ha végiggondolod, ez a lényegen nem változtat. Most csak abból a szemszögből írtad le, hogy neked mennyit kell fizetned. Ha forgalomban van, ha nem összesen 90ezret. Ha forgalomban van, akkor 30-at önkormányzatnak, 90-30 azaz 60-at az államnak. Ha nincs forgalomban, akkor 90-et az államnak, 0-t az önkormányzatnak.
"A 2009. évi 78-as törvény alapján az adó mértéke a gépjárműadó 2-szerese a 125 kilowatt teljesítményt elérő és 175 kilowatt teljesítményt meg nem haladó, 2,5-szerese a 175 kilowatt teljesítményt meghaladó és 200 kilowatt teljesítményt el nem érő, és 3-szorosa a legalább 200 kilowatt teljesítményt elérő személyszállító gépjármű után."
"Az adóalany az adóévben levonhatja a fizetendő adó összegéből a személygépkocsi után a terhére az adóévre kivetett (járó) gépjárműadó összegét."
Lehet úgy kell érteni, hogy ha valakinél a 3x szorzó játszik, és pl. eddig fizetett 30e gépjárműadót, annak mostantól ehhez még jön a 90e luxusadó, ez a kettő együtt 120e. De a gépjárműadó levonásával 120e-30e=90e a fizetendő adó.
Bár nem vagyok jogász, úgy értelmezem a dolgot, hogy a tulajdonodban lévő gépjármű teljesítménye alapján, ha az elég erős fizeted a "luxusadót", ha forgalomban van, ha nincs (vízi járműveknél a külföldön bejegyzett magyar tulajdonú is fizet). Ha forgalomban van, akkor levonhatod az összegből a teljesítményadót. Ez felveti azt a kérdést, hogy ha magyar állampolgárként külföldön forgalomba helyezett autó van a nevemen ideiglenes külföldi tartózkodási hely alapján, akkor kell-e itthon luxusadót fizetni? Érdemes lenne ezt a kérdést feltenni a TC-s autójogásznak, de nekem még soha, egyetlen kérdésemre sem válaszoltak.
Én sem értem. De szerintem úgy értette, hogy ha nincs forgalomba helyezve, akkor csak a luxusadót kell fizetni az államnak, az önkormányzatnak a teljesítményadót nem. Jól értettem? :)
Sokszor beszoktam nézni erre az oldalra,olvasgatni a kommenteket.Nagy 7-es BMW imádó vagyok.Én is felháborítónak tartom ezt a kizsákmányoló hozzáállást a kormánytól,hogy un.luxusadó formájában nyuzzák az emberekről a maradég bőrt.Jelenleg egy kis Suzival hajtok,de későbbiekben szeretnék én is egy 725d vagy 730d szerintem ez nem luxus ezek tizenéves autók attól hogy nagyobb méretű a többi autónál meg hogy BMW szerintem nem ok arra hogy adóval terheljék.Dehát mit is várhatnánk el a honatyáinktól nem?
Nem néztem meg, de ha csak a számítás módját adja meg, akkor cumi. Luxusadót szerintem forgalomból kivontra is kell fizetni, annyi "kedvezmény" van, hogy ha forgalomba van helyezve, akkor a teljesítményadó levonható a luxusadóból.
valamint, nekem mar a tokom kivan azzal, hogy kulonbozo szorzokat raknak egy olyan adora, ami mar eleve nem fix osszeg, hanem valaminek a szazaleka, fuggvenye. en mar eleve haromszor annyit fizetek mint egy 100 le auto tulajdonosa, mit varnak meg tolem? hogy fizessem a kilencszereset? hol ebben a racio? es akkor en aki kilencszeresen kiveszem a reszemet a kozteherbol, varhatok legalabb, legyunk szerenyek, ketszer jobb szolgaltatasokat az allambacsitol? ugyenem.
ez igaz, de az a baj, hogy minket gyakorlatilag büntetnek mert nem a 600 kilós kiskocsikkal járunk hanem esetleg biztonság és kényelem érdekében egy kicsit talán igenyesebbek vagyunk. (mondjuk én most speciel nem, de amúgy igen :)
az ilyen rendeleteknek ha mögé nézel, hogy mi a célja és mi a hatása akkor látszik a szándék, a nagy kocsisokat lehet nyúzni, tehát cél hogy lehetöleg az állampolgárnak ne legyen nagy kocsija. vagy ha már beleszorult mert el sem tudja adni akkor bukjon még nagyobbat...
kérdés hogy ez jó-e tenyleg és mi az amit tényleg büntetni kellene.
ha luxusadó akkor legyen értékalapú (ott az eurotax, legyen annak a százaléka) vagy ha gepjármüadó akkor meg CO kibocsátás alapján.
Mindegy, milyen címen, a lényeg hogy tejeljél az államnak. Kapuadónak vagy füstadónak is hívhatnák. Esetleg levegőadónak. Vagy a benzin árát is felemelhetnék 1000 forintra. Navigare necesse est. A lényeg hogy fizessél.
Valaki nem tudna nekem kölcsönadni egy E38 750i difit? Van egy kattogás a hajtásláncomban, és szeretném kizárni a difit. Csak feltesszük, megyünk vele 300m-t és visszaadom.
"Az adó mértéke: az adó mértéke a Gjt. 7. §-ának (1) bekezdése szerinti adómérték 2-szerese a 125 kilowatt teljesítményt elérő és 175 kilowatt teljesítményt meg nem haladó, 2,5-szerese a 175 kilowatt teljesítményt meghaladó és 200 kilowatt teljesítményt el nem érő, és 3-szorosa a legalább 200 kilowatt teljesítményt elérő személyszállító gépjármű után.” „E törvény 2010. január 1-jén lép hatályba.”
Na most az ominózus Gjt 7. § (1) bekezdés a teljesítményadó számításának módját adja meg. Viszont ez az adómérték forgalomból kivont állapotban 0, akkor a 0-t lehet szorozni 3-mal, az attól még 0 marad. Vagy itt a vagyontárgyat érintő adónál nem számít, hogy ki van-e vonva a forgalomból, és mindenképpen fizetni kell? Elmondhatná egy jogász, hogy is van ez.
gondolom egy hot egyszeru mechanikus szerkezet, van rajta valami kapcsolofele amitol 'erzi' hogy most neki le kell huznia, azt szerintem kezzel is lehet stimulalni ha nincs nagyon elrejteve.
Tisztelt Urak!
A minap lemerült az akkumulátor egy E38 740D-ben. Gondoltam feltöltöm, csomagtér behúzó-kinyitó motorja egy kicsit megmozdult, de nem nyitotta ki a csomagtér zárját. /csak soft close –os/, kulccsal kinyitottam. Akkut feltöltöttem, de az óta nem működik a csomagtér elektromos behúzó motorja. Járt már így valaki, hogyan lehet életre kelteni.