Keresés

Részletes keresés

DAttis Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51575

Azt talán nem gondolnám én se

 

Előzmény: sdragon (51569)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51574

Egy bizonyos szempontból az érvelés abszulút logikus.

 

Egy szempont azonban figyelmen kívül maradt ebben az esetben, mégpedig a telemetria adatátviteli biztonsága. Szvsz mindenki hasznnál makográfot valamilyen szinten (GSM telefont, magyarul:-))) ), és mindenki volt már abban a helyzetben, hogy nincs kapcsolat a cellával, vagyis "nincs térerő". Itt azért legalább egy nagyságrenddel nagyobb adatátviteli biztonsággal kell(ene) számolni. Pont az Air France legutóbbi katasztrófájának kapcsán írta egy lap, hogy három zivatargóc között próbáltak meg lavírozni a szerencsétlenül járt géppel. Azt hiszem triko kolléga meg tud erősíteni: én nem ismerek jelenleg jobb rádióhullám visszaverő felületet egy zivatarfelhőnél. Könnyen ugyanide jutnánk, hogy nem tudjuk mi volt, mert most nem találjuk a dobozokat, akkor meg épp megszakadt az adatszolgáltatás, mert zivatartevékenység volt a környéken... Eredmény ugyanaz, legfeljebb nem kell pénzt áldozni egy bizonytalan kimenetelű dobozkutatásra.

Előzmény: sensei47 (51568)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51573

"Bevallom nektek Kecskeméten minden repülőnapon a 29esek harang figurája láttán i mindig megfagyott bennem a vér és azt hittem perec lesz belőle"

 

Pedig az koránt sem volt ennyire necces:-))) Bőven a biztonsági határon belül repülték mindig a figurát, Coca, Bagira és Topi is. (Remélem nem haragszanak meg, hogy a becenevükön említem őket.)

Előzmény: DAttis (51562)
su-30mk Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51572
Akkor részben tévedtem, mert az első esetről eddig nem volt tudomásom. Mindig tanul vmit az ember, és ez jó:-)
Előzmény: Allesmor Obranna (51566)
RBAR Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51571
http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/tul_alacsonyan_repult_a_pilota/2113551/

Így már talán...
RBAR Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51570
Hm hm.
sdragon Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51569
Az igaz, hogy nagyon jó repülési tulajdonságú repülőgép, de azért Te se gondolhatod komolyan, hogy egy közel 20 tonnás szerkezet közel nulla sebességgel a levegőben marad?
Előzmény: DAttis (51562)
sensei47 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51568
====================================
A fekete doboz megszüntetését javasolja az Airbus
2009. szeptember 5. 10:08

MNO
A vezető európai repülőgépgyártó cég, az Airbus elnök-vezérigazgatója azzal a javaslattal állt elő, hogy a repülési adatokat rögzítő berendezést, a fekete dobozt a jövő repülőgépein műholdas adattovábbító rendszerrel helyettesítsék.

A német Thomas Enders a Le Parisien című lapnak adott interjúval az iparágat foglalkoztató régi vitát elevenít fel. Az Airbus főnöke szerint a fekete doboz helyett – amelyet egyes repülőgép-szerencsétlenségek esetében sohasem találnak meg, más esetekben annyira megrongálódnak, hogy adataikat nem lehet hasznosítani – az utazás paramétereit folyamatosan műholdas rendszerek révén kellene továbbítani és így tárolni.

Az állásfoglalásnak külön időszerűséget ad, hogy az Air France Rio de Janeiróból felszállt és az Atlanti-óceánba zuhant 447-es járatának fekete dobozait a katasztrófa óta eltelt három hónap alatt nem találták meg – noha az általuk rögzített adatok igen fontosak lennének a szerencsétlenség okainak megértéséhez, és így a légi közlekedés biztonságának javításához. Az Airbus – mondta Enders – ezért tanulmányozza az adatgyűjtés másik lehetőségét. A legfontosabb repülési adatokat – sebesség, magasság, a gép helyzete, és így tovább – ugyanúgy egyidejűleg továbbíthatnák mesterséges holdak révén, mint ahogy ez ma a gépek karbantartása esetében történik. Az Airbus parnereivel és szállítóival együtt tanulmányozza a kérdést.

Pierre Jeanniot, a fekete dobozok koncepciójának egyik kialakítója a Le Parisiennek nyilatkozva elmondta, hogy a repülőgépek akár ezer paramétert is továbbíthatnak műholdas rendszerekkel, például a pilótafülke képét is. Egy ilyen adattovábbító rendszer költsége Jeanniot szerint gépenként 50 ezer dollárt is elérne, ez azonban kifizetődő lenne. „Ezek a rendszerek lehetővé teszik a karbantartás javítását és ezzel a járatok pontosságának növelését”.

Paul Louis-Arslanian, a BEA szakértői iroda képviselője viszont arra emlékeztetett, hogy régi vitáról van szó. A rendszernek megvannak a maga határai, ezek közül az első helyen az ára szerepel. Még azt is ki kell jelölni, hogy milyen adatokat továbbítanak, milyen eszközökkel, továbbá hogyan lehet megvédeni őket a visszaélésektől, illetve hogyan használják fel ezeket az adatokat. További újítás lehetne olyan repülési adatrögzítők bevezetése, amelyek nem süllyednek el, hanem a víz felszínén lebegnek. Ennek azonban az a hátránya, hogy nem lehetne biztosan megállapítani, hol van a roncs, mivel az ilyen fekete dobozt elsodorhatja a víz. És ez a megoldás sem lenne olcsóbb.

(MTI)
====================================
Vgyuri Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51567
És ha jól emlékszem, ezzel ők törték meg a jeget, így jutottak az ami "agresszor"-alakulatok az első mai gépekhez.
Előzmény: Allesmor Obranna (51566)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51566
Mind a két állítás igaz. Beloruszok a 90-es években, az ukránok meg most.
Előzmény: su-30mk (51565)
su-30mk Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51565
(Annyiban pontosítanék, hogy a két UB-t az ukránok adták el a jenkiknek, nem pedig a fehéroroszok)
Előzmény: Vgyuri (51563)
Vgyuri Creative Commons License 2009.09.05 0 0 51563

OFF

 

meg az oroszokkkal való hűvösebb viszony miatt

 

Ez viszonylagos, a FÁK intézményét egyedül a beloruszok, (és valamelyest a kazahok) veszik komolyan. Csak a belorusz "demokrácia" néha már az oroszoknak is zsenánt, ők áttértek a finomabb módszerekre. Meg azért az amcsiknak eladott fehérorosz Szu-27eseket sem tekintik exportsikernek :-)

Előzmény: Allesmor Obranna (51560)
DAttis Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51562
"...vagy igazam van, és nagyon határon repülték a gépet.

Az egyik YouTub-os videón már az első bukfencnél felállt a szőr a hátamon, mert hihetetlenül lassúnak tűnt a gép..."

 

De hát nem ezért beszéltek szuperlativuszokban erről a típusról (hozzáértő szakik), hogy mindent meg lehet vele csinálni és hogy kezes stb-stb...

Na persze egy ilyen repülőgép szárnyalásakor ott van az ember is aki "vezeti" a gépet

 

Bevallom nektek Kecskeméten minden repülőnapon a 29esek harang figurája láttán i mindig megfagyott bennem a vér és azt hittem perec lesz belőle

 

Előzmény: Törölt nick (51554)
trikó Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51561
Jobb érzés, mint egy A380 felső szintjén.... :)
Előzmény: manhattani (51558)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51560
Közben azon is gyanakodtam, ogy ugye a napokban szólalt meg a Szuhoj valamelyik önjelölt megmondója, hogy "illegális" korszerűsítéseket hajtottak végre a fehéroroszok a Szuhojaikon. Ki tudja? A baranovicsi "PG"-ben lehet, hogy foglalkoznak hajtóműszabályozgatásokkal is, nem csak gépnagyjavítással (a gép amúgy a baranovicsi ezred állományába tartozott) és a takarékoskodás, meg az oroszokkkal való hűvösebb viszony miatt visszább vehettek a gázhőből a saját gépeiken, hogy az élettartam nagyobb legyen. Így kevesebbszer kell a testvérekhez fordulni új hajtóművekért.
V.Gy. Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51559
manhattani Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51558
Egyszer ültem egy Jumbo púpjában, félelmetesen magas. Nem tudom, hogy ha onnan kéne a csúszdára ugranom, milyen érzés lenne...
Gondolom, a sztyuvik ki vannak képezve, hogy úgy ordítozzanak a kedves utasokkal, hogy azok ne is gondoljanak másra, mint hogy ugrani...
Előzmény: kábelbúvár (51557)
kábelbúvár Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51557
Előzmény: kábelbúvár (51556)
kábelbúvár Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51556

Kigyulladt az Air India légitársaság egyik utasszállítójának hajtóműve pénteken, miközben a repülőgép éppen a felszálláshoz készülődött az indiai Mumbai-ban.

Hírszerző

elefi Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51555
Az ismerosod ha nem is tette hozza, de bizonyara egyertelmunek gondolta,  hogy kis magassagrol nem lefele hanem felfele erdemes kezdeni barmilyen figurat. A tobbi az elegendo gazzal termeszetesen stimmel, abbol szinte soha nincs eleg...
Előzmény: Törölt nick (51553)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51554

Igazad van, habár 21-es esetében azért ezt megkérdőjelezném!:-)))

 

Sebesség kopás mindenképpen van ilyen manővernél, csak nem mindegy, hogy ezt meddig tudjuk tolóerővel kompenzálni. A végtelenségig nem lehet. Különben hulló falevélba megy át a madár a bukfenc felső pontján. Ilyen nehéz gépek esetében is ki lehet innen jönni, ...HA van elég magasság hozzá. Egy Air Shown általában nincs, sajnos.

 

Ennek ellenére nem bukfencből pereceltek le, csak:
- vagy én látok ilyen manőverekben Szu-27-est, és ez ennél a tipusnál természetes, hogy így viselkedik bukfencnél,

- vagy igazam van, és nagyon határon repülték a gépet.

Az egyik YouTub-os videón már az első bukfencnél felállt a szőr a hátamon, mert hihetetlenül lassúnak tűnt a gép. Végigálltam a kamera kereső felőli oldalán pár repülőnapot, ennyire lassú manővereket nem láttam még sem Mig-29-től, sem F/A-18-tól, sem F15-től, sem Mirage 2000-től, hogy csak a komolyabb vasakat említsem.

Előzmény: Törölt nick (51553)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51551

Én annyit duok a videókból kivenni, hogy szerintem:

- túl alacsonyan fogtak a menőverbe,

- már az orsókat megelőző bukfencekben is lassúnak tűnik nekem a gép, de nagyon.

A manőverek felső pontján végig szánalmasan lassúnak tűnik a madár, innen csak leesni lehetett, sajnos:-((( Szerintem a katasztrófához vezető manőver előtt is sorozatosan a botorva élén repültek, közel az áteséshez. Valamelyik "Puma" könyvben idéztek egy oktatót: elég sebesség hatásos, kevés sebesség halálos. Szerintem ez nem sokat változott a repülés történelme során...

 

Csak illusztráció képpen (tudom más kategória, de, hogy a többiek el tudják képzelni, hogy milyen sebesség különbségek vannak) a Jak-18T 4,5g túlterhelésű bunkfenc közben a következőket produkálja: indítás 600m magasságban, 45°-os zuhanásban. Felvételkor a sebesség kb. 320-330km/h. A bukfenc felső pontján a sebesség kb. 150km/h, vagyis a kezdeti sebesség kevesebb, mint a felére fogy el.

 

Na most tudom, hogy a Szu-27-nek van két akkora tolóerejű hajtóműve, mint ide Lacháza. Viszont a madár nem is kevesebbel nehezebb a sokéves átlagnál, és tolóerővel nem lehet az elkopott sebességet pótolni. Ráadásul a Szu-27 utazó tempója is jóval magasabb, mint egy kis gépé.

Előzmény: trikó (51545)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51549
Nem. Hülye vagyok. A távolságot nem számítottam bele!
Előzmény: DIE_ROBOTER (51548)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51548
Rosszul emlékeztem arra, amiről előző hozzászólásaimban beszéltem. Nem a forduláskor, hanem az első orsó után tűnt el a hang.

A füstre viszont jól, az nincs azon a helyen, ahol elvileg lennie kellett volna.

De továbbra is kérdés, hogy a pénteki normál orsótól való eltérés szándékos volt-e és csak nekem volt ijesztő a helyszínen, vagy már az sem szándékosan sikerült úgy.
Előzmény: trikó (51545)
trikó Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51547
Bocs. Második palást indításából jöttek ki rosszul természetesen.
Előzmény: trikó (51545)
trikó Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51546
És a lefelé szár tetején mindkettő újraindult?
Előzmény: Törölt nick (51544)
trikó Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51545
Így egyben megnézve nekem végig vezetettnek tűnik a gép.
Hangsúlyozom ugyanakkor: ez már tényleg csak okoskodás, de nekem három verzió tűnik igazán lehetségesnek.

-Nem ezen a magasságon akarták kivenni az orsóból.
-Nem ezen a bólintási szögön akartak kijönni.
-Megkezdtek egy harmadik palástot, de végül mégis a kivétel mellett döntöttek a magasság elfogyása miatt.

Mindenesetre jó lenne összefésülni a képet a rádiózással, hogy tudjuk pl., mikor szólt be nekik a toronyban lévő pilcsi, hogy vegyék fel a gépet, illetve hogy amit épp csinálnak az milyen felhúzás....
Előzmény: BXfan (51543)
BXfan Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51543

van még egy "jó "videó az esetről

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZOT4Q8wvat8

elefi Creative Commons License 2009.09.04 0 0 51542
Ahogyan en lattam a belinkelt videon, az a meredek jobbra leboritas teljesen felesleges volt. Vagy ha  a program resze volt akkor nem a megfelelo magassagon kezdtek. Szerintem olyan kis magassagon fold fele forditani a gep orrat ongyilkossag, abbol semmifele vadaszgep nem jott volna ki, vektoros hajtomu vagy utanegeto ide vagy oda.  Szerintem siman elneztek a magassagot ahonnan a figurat kezdtek, amire meg eszrevettek mar keso volt, latszik ahogy huzzak ugyan a gep orrat felfele, de tovabb merul. Tiszta fizika, erok es vektorok, tehetelenseg stb es mindezek osszege mukodott, csodak meg nincsenek. A pilotacsere kapcsan en fel tudom tetelezni ezt a hibat, katapultalni meg nem akartak, mert az utolso pillanatig remenykedtek, hogy megis csak lesz eleg levego alattuk, hiszen a gep orra mar regen a jo iranyba mutatott, aztan megsem jott be a dolog. Emberi gyarlosag. Szamomra ezen a ket ponton egyertelmu pilotahibanak tunik a dolog, szemely szerint meglepne, ha valami muszaki hibara haritanak a felelosseget. Raadasul ketszer, a rossz magassagon kezdett manover, meg a katapultalas hianya ... R.I.P.
Előzmény: DAttis (51535)
trikó Creative Commons License 2009.09.03 0 0 51541
Amennyi a videókból látható, annak alapján teljesen egyetértünk. Sajnos viszont ez már senkit nem hoz vissza az életbe.... :(
Előzmény: Allesmor Obranna (51540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!