Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nagykunsági Creative Commons License 2009.08.21 0 0 4009
Miért kellett a klímát tölteni???
Előzmény: abes (4006)
abes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 4008
boltcím?
Előzmény: PowerZ (4007)
PowerZ Creative Commons License 2009.08.21 0 0 4007

jol átvágtek,a felébe se kerül maga az alaktrész. szerintem.

 

A lengőkar a legdrágább helyen is 11e. kompletten.

 

Klima töltés 5000

Előzmény: abes (4006)
abes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 4006
Megvolt a futómű rekonstrukció.

2 lengőkar csere, stab pálcák, kormányösszekötők, bal oldali féltengely külső gumiharang csere.

Váltó olaj utántöltés (1 lityi belement, ma cserélik a szimmeringet mert fél nap alatt kicsöpögött az után töltött mennyiség :-P )

cakk pakk 90e.

Légkondi töltés 13e (speedyautonál).
drzsoo1 Creative Commons License 2009.08.15 0 0 4005
megkerdezheted, de nem mondom meg olyan brutal osszeg volt.5 szamjegyu volt az ara es nem 1-essel kezdodott. markakereskedesben rendeltem. A duhitö az volt hogy csak az atvetelnel derult ki hogy nem fém hanem muanyag. Termeszetesen mar el is repedt. Tervezem hogy ennek mintajara lehajtatok egyet rozsdamentes szalhuzott acelbol. dr.zsoo
Előzmény: dr agunov (4000)
krisztian98 Creative Commons License 2009.08.14 0 0 4004
Valaki tudja, hogy hogyan lehet ellenőrizni a légtömegmérőt működését?

Krisztián
nagykunsági Creative Commons License 2009.08.13 0 0 4003

Majd nézz utána.

 

Jelenleg a Csepel áll, mivel nem kap műszakit, hivatalosan vissza akarják venni a rendszámot. Függetlenül attól, hogy a régi rendszerben hivatalosan átalakították.

 

Kérdezd meg az okmányirodán. Van ilyen utasítás kiadva nekik is.

Előzmény: bezz (4002)
bezz Creative Commons License 2009.08.12 0 0 4002

Már megint okos vagy... :-)

 

1.Olvass utánna : http://www.jogsicentrum.hu/kategoriak.htm

 

Lapozz lefelé, és szépen le van írva pl mi vezethető "B" kattal.

 

2. Amikre még a régi rendszerben megadták, és hivatalosan átalakítási engedéllyel rendelkezik, valamint fuvarozásra  nem használható hanem pl levehetetlenül rá van gyógyítva  a méhész konti mint az enyémre (csak fényképpel együtt érvényes az igazoló lapja) azt ma is simán levizsgáztatják.

Előzmény: nagykunsági (4001)
nagykunsági Creative Commons License 2009.08.11 0 0 4001

Póttal együtt nem hiszem, ha a pót össztömege meghaladja a 750 Kg-ot.

 

Egyébként a piros rendszámot el lehet vezetni egy kismotoros jogsival, is, ha elmúltál 16. Lassú jármű.

 

Lassan egyébként visszavonják. Nem fogják leműszakizni őket.

Előzmény: bezz (3998)
dr agunov Creative Commons License 2009.08.11 0 0 4000
Szia Drzsoo 01!
Megkérdezhetem, hol vetted az ál kartervédőd? Ja és mibe fájt?
Üdv.
Előzmény: drzsoo1 (3992)
PowerZ Creative Commons License 2009.08.11 0 0 3999

Még mindig van egy Berlingo I-hez  valo új jobbos küszöböm.

 

20/243-55-28

Bp

bezz Creative Commons License 2009.08.10 0 0 3998

Az enyém is (ZIL) hivatalos piros.Valamikor lehetett ilyet csinálni.

"B"-vel vezethető,úgy ahogy a képen látszik, a póttal együtt!!  :-)))

Előzmény: nagykunsági (3997)
nagykunsági Creative Commons License 2009.08.10 0 0 3997
Apósomnak erre a célra egy 68-as kiadású 344-es Csepel van hivatalosan piros rendszámmal .
Előzmény: bezz (3995)
james69 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 3996

én a terepjáró képességet feszegettem nem pedig azt, hogy utánfutóval v 5 t terheléssel a zillel sárban dagonyázni, a partner szerintem nem is terepjáró vagy a másik egészen biztos nem bmw x5 -el mennek a méhészek a kaptárakkal az erdőbe a föld utakkal egészen biztos tuloztál egy kicsit ,mert erre mifelénk egy sz.. os trabanttal is ellehet menni bárhova sőt mondok egy olyat ,hogy idősebb vadászokat halgatva a régi világban kifejezetten alkalmas volt vadászatra ,mert ha becsúsztak az árokba vagy kicsit megtörték télen nem került milliokba a javitás és tényleg lepipálta a többi kocsikat lada stb..stb..

Előzmény: bezz (3995)
bezz Creative Commons License 2009.08.09 0 0 3995

"vadászokon és erdészeken kívül ki tudja még kihasználni"

 

pl a méhészek. :-) Nekem is ezért van természetesen. Szükséges rossz... Hisz a partner a nagyobbik futóval már a vizes füvön se nagyon tud mit kezdeni.

És azért én az UAZ-t nem sírom vissza...  Nekem volt az is! Sőt most van egy ZIL 131-esem is, amin a méhes konténer van. Minden tiszteletem az "öregé". Sokat szolgált már (elöttem másokat is,hisz 77'-es gyártású) de azért elcserélném a haver új terepes Rönyójára.

 

Azt írod a földekre kiváló utak vezetnek. Itt felénk még a falvakba se, nem még a földekre...

talán Németországgal vagy Ausztríával kevered a dolgokat!

Előzmény: james69 (3994)
james69 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 3994
Édekes dolog ez a terepjáró kérdés is ,  mert  kérdem én  a vadászokon, erdészeken kívűl ki jár v ki tudja kihasználni ezeket a képességeket vagy netán a  mg-ból élök ,a földekre gyönyörü utak vezetnek és ha eső esett, akkor egész biztos ,hogy nem a terepjáróval fog szántani.Szóval óda akarok kijukadni ,hogy ezek a terepjárok nem igazi terepezésre valók egyrészt drágák javítás,gumik ,tankolás stb.. ja és visít a gazdája ha meghúzza egy ág az oldalát ha már terepezésröl beszélünk, és még elfelejtettem ,hogy ezeket kenterbe vágja mondjuk az uaz és nem kerül 15-20 millába ja ,hogy ezzel nem lehet villogni. Nem véletlen, hogy egy igazi terepjáró egyszerű motorikusan,elektronikusan primitív belsö és olyan masszív legyen/ fútómű,kaszni,hajtáslánc/ hogy az atom se vágja szét.
bezz Creative Commons License 2009.08.09 0 0 3993

Hasonlók az indokaim,amiért nekem is a harmadik van már.

Kis különbség, hogy terepjáró is van a háznál.

Ennek ellenére,mivel méhész vagyok, a Partner is megy földúton,homokos úton. Ezért lett Freeway. Sőt futókat is huzigálok elég gyakran. Kettő is van.

Nem ütöm, de dolgozik tisztességesen. Ehhez képest ennek a mostaninak a futóművében a 200.000 alatt a jobb oldali első kerékcsapágy volt cserélve,meg a balos lengökar, ami igazából nem is volt cserés,csak új kora óta valamiért lazább volt,és mielőtt lejárt volna  a gari, kicseréltük.

 

Na mindegy... csak időnként ha benézek és felhúz ez az agyonig elfogult-elvakult német-japán fan és olyankor kikívánkozik egy-két dolog belőlem,csak visszafogom magam.

Ja a másik kocsim japán terepjáró...  azon is kell azért ezt-azt csinálni néha,pedig abban csak 100.000 van, amiből 50.000-et raktunk mi bele!

Előzmény: drzsoo1 (3992)
drzsoo1 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 3992
Én is a 3. Berlingom hajtom, most tartok 300 E km-nél. Szerencsésnek mondhatom magam, ennél drágább autót is megengedhetnék magamnak. Amikor a másodikat eladtam terepjárókat is néztem,azonban mégis egy új Berlingo mellett döntöttem. Leírom miért. Az összkerékhajtás jól jönne, hiszen gyakran járok földutakon. Mégis, visszatekintve az elmúlt évekre, kb 3-4 alkalom volt, amikor nem tudtam a két kerékkel boldogulni. Azért a 3-4 alkalomért kellene beáldoznom :
1. esetben: Pickup esetén pakolhatatlan csomagtartót, és laprugós menetkényelmet, 10 literes fogyasztással.
2. esetben:"Valódi terepjáró" esetén lényegesen kisebb csomag és utasteret szintén kb 9 liter körüli fogyasztással.
3. esetben: Benzin gáz üzemű terepjáró esetén 300 km enként tölthettem volna a pótkerék gáztartályt, ami nálam 2 naponkénti tankolás. Az első hónapban pokolba kívántam volna az autót a gázüzemmel együtt.
Mindhárom teljesen irracionális döntés lett volna gazdasági szempontból. Az autó presztizse meg nem hiányzik, úgyis megelőzök mindenkit.

Ami még jó érzéssel tölt el: Minden egyes megtett km esetén 3 literrel kevesebb gázolaj égéstermékét, károsanyag tartalmát kell a levegőbe juttatnom, mintha terepjáróval járnék.

Az autó vásárlásnál sok szempont kell hogy érvényesüljön, nálam a szerviz és alkatrész háttér is számít. A citroennél ez profi módon megy Vácon, a kollégáim Ford és Suzuki tapasztalatai kriminálisak, emiatt sem gondolkodtam más tipusban.


Előzmény: james69 (3991)
james69 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 3991

Nekem 1.6 hdi van eleinte féltem ,hogy made in france ,de kop kop idáig semmi igaz csak 20000 km van benne ezért nincs is miröl beszélni a megbizhatóságról, annyit talán hozzá tennék az autó gyártással kapcsolatban sok olyan autót szerelnek össze olyan országokban ahol pár éve még tevéket,kecskéket kergettek tehát innen kell kiindulni a mínőségi elvárásokkal kapcsolatban nem nagy képűségböl mondom ,de nincs múltja se iparnak se egyéb másnak  ja, hogy a nagy cégek olcsó munkaerő miatt helyezik ki más országba az összeszerelést...."olcsó húsnak híg a leve" nem?SZerintem meg  a berlingó v partner esetében azt kell megnézni, hogy milyen igénybevételnek van kitéve én pl:láttam olyan műhely kocsit /berlingo/ ami állandóan 500-600 kg -val jár földúton ,aszfalton akkor az mit kap v ezek a futár kocsik szinte a hűtövíz ki se hűl ezekben az autókban ja és ami a csövön kifér stílusban.Másik véglet mikor az autó mondjuk egy/ merci/ bent áll a garázsban ,hogy még a nap se sűssön rá maximum az öltönyös gazdáját viszi a-ból ,b -be és még az is elromlik pedig a gazdája eskűdözik, hogy ennek az autónak   sosem romlott el semmilye talán még az izzója sem ég ki 20 év alatt.Nekem volt  már japán, német most  meg francia  tudjátok ez olyan dolog, hogy két ember  kap 0 km-es autót az eggyiknek 8-10 év múlva is makulátlan a kocsi a másiknak 1-2 év  és szétvágja midenféle szempontból na ennek csak bicigli való v szamár.

nagykunsági Creative Commons License 2009.08.08 0 0 3990

Meg még pár 100 másik emberé. :))

 

De azért a toyota bevált, az életbe nem tudják a francia szutykok a japán minőséget megközelíteni.

Előzmény: drzsoo1 (3988)
bezz Creative Commons License 2009.08.08 0 0 3989

Az előzési arányokat nézve, hasonlóan közlekedek mint  drzsoo1, bár talán én azért nem fékezek ennyit. viszont országúton is ált 120-130 körül megyek. 

A mostani 2.0-ás Freeway-ben éppen 200.000km van Ezzel a tempóval,6,5-7 között fogyaszt. De pl nemrég mértem a csúcsot nála, amikor bosznián keresztül lecsorogtunk az Adriára (sok volt a rendőr odafelé) 5,3-at. Ennyi még soha nem volt. Bár 6 alá szerintem nem nehéz vinni, csak  "normálisan" kell vele menni.

Az 1.9-es nekem is 7 körül evett,de azzal nem lehetett így közlekedni persze.

A harmadik Partnerem ez nekem is.Mentem már velük úgy fél milliót lassan.

Nem vagyok hülye... jó autó ez! Ár érték arányban az egyik legjobb.

Előzmény: drzsoo1 (3988)
drzsoo1 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 3988
Aki nálam tempósabban vezet az hazudik. Az én általam megelőzött illetve az engem előző autók aránya kb 10-1. Brembo tárcsa betéttel 26000 km alatt fogyott el, ezzel együtt elfogyott egy garnitúra Dunlop Sport1 gumigarnitúra is.
Az 1,9 D sima diesel berlingom nagyon óvatosan vezetve produkálta az 5,8-at, a 2.0 Hdi se evett 5,8 nál kevesebbet, pedig többször próbáltam. A fent vázolt tempó esetén 6,2-6,5 között evett, autópálya 140-170! es utazó Ausztriából hazafele fogyasztott 7,6 ot. Akkor órákon keresztül 3000 és 3700 között pörgött a motor, a 3700 as forduatnál ment 170-nel.
Megjegyzem a kollégám berlingoja folyamatosan 7 liter felett fogyasztott. Az volt az oka, hogy elromlott a légtömegmérő és folyamatosan több gázolajat küldött a rendszer. Javítás után 6 literre lement a fogyasztás.
A 1,6 HDi kerek! 1 literrel kevesebbet eszik mint a régi 2,0 HDi. Emellett érezhetően jobban megy. Amiben a régi HDi szerintem jobb volt, az a rövid távú gyorsulás. Amikor 1 autót előzök meg ott érzésre a régi nagyobbat ugrott, valamint kissé csendesebbnek tűnt.


Kedves Nagykunsági. Van egy alapelv, amit minden igazi Citroenes tud: Csak jó ember kaphat jó autót... Ne csodálkozz, hogy a tied szar volt.
Előzmény: abes (3983)
ciber Creative Commons License 2009.08.07 0 0 3987

Üdv!

 

Tulajdonképpen jól szolgál az autó (Berlingo II 1.4B, 2003. kb. 100000 km, kímélő használat), de kb. 1800-as fordulatszámon (ami olyan 50-55-ös, tehát tipikus városi tempót jelent 5-ikben), időnként rángat a motor. Nem az a jellemző alacsony-fordulatszámos rángatás, ami a régi autóknál volt, ráadásul 1500-nál nem is jelentkezik. (Megjegyzem 1500 már kevés ennek a motornak (az 1.3-as Ignisszel szemben ), és inkább csak kifutáskor engedem ennyire leesni, tehát tartósan (km-eken át) nem szoktam 1500-on haladni). Szóval, többször érzem, hogy egy picit "egyenetlen", és szerencsére nagyon ritkán, de szabályos rángatás-kihagyás is előfordult. Gázadásra, gyorsításra mindig elmúlt, és magasabb fordulatszámon sem tapasztaltam.  Pont az ilyen "rejtett" hibákat a legnehezebb a szervízben kijavíttatni. Hátha valaki már találkozott ehhez hasonlóval, köszönettel veszem az ötleteket.

Ciber

Előzmény: mtlaskkhuf (3962)
abes Creative Commons License 2009.08.07 0 0 3986
ótópályán 100-110
meg Bp. Melós autó
Inkább a durva gyorsításokat kerülöm.

Mondjuk ha ész nélkül taposom a belét, akkor sem sikerül 7,2-nél többet beleerőltetnem.
Előzmény: krisztian98 (3985)
krisztian98 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 3985
Az nagyon jó:), hogy nem hajtod nagyon az tuti, csak óvatosan...
Előzmény: abes (3983)
dr agunov Creative Commons License 2009.08.06 0 0 3984
Aha, azt én fix 7 ből hoztam ki annó 10 éve. Juteszembe. Múltkor megláttam az egykori Partneremet, tulaj épp nyitotta ki. Kérdezem tőle mennyi van a gépben?
Válasz 480 ezer. Ő a második tulaj. Mikor kiderült, hogy én vagyok az első, jót beszélgettünk. Beültem, ugyan úgy pöccre indult. Motorhoz még nem nyúlt, oilt nem eszi. Érdekes volt.
Na ennyit a francia "fosokról"..
Előzmény: abes (3983)
abes Creative Commons License 2009.08.06 0 0 3983
Akkor az 1,9 D 5,9 jó???

;-)
Előzmény: dr agunov (3982)
dr agunov Creative Commons License 2009.08.06 0 0 3982
Simán ki lehet hozni 5,5-ből az 1.6 ost. Sőt! nekem a csúcs 5.2. De az nagyon nagypapás stílus, szigorúan max 95. Kellett 20 ezer km, hogy beálljon. Első időben nekem is 6.8 at evett.
Előzmény: nagykunsági (3980)
krisztian98 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 3981
Sziasztok,

Azért ez a fogyasztás kicsit vicces dolog :)

Mer én múltkor 7000 ft-ból jártam meg Zalaegerszeg-Debrecen útvonalat. Valamikor meg 12000-ből. Nagyon lábfüggő, hogy 140 vagy 90-el megyek. A nagy légellenállás miatt. Az biztos, hogy az 1,6 HDI kevesebbet eszik, de elindulni is nehezebb vele kis fordulatról. Továbbá az 1.6-os szerintem jobb kg/Le arányban.
nagykunsági Creative Commons License 2009.08.06 0 0 3980

Azt is tedd hozzá, hogy anno a berlingóm 7.5-öt evett.

 

Apósom 1.6 partnere is 6.5-7l körül fogyaszt. Még 1 év alatt nem ment 6l alá.

 

Csak azért venni francia szutykot, mert valaki valahol azt mondta keveset fogyaszt, butaság.

Előzmény: drzsoo1 (3976)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!