Ha a BTTB váltóra nem teszel hajtóművet, akkor csak szentlélek tartja a helyén a csúcssínt, de csak akkor, ha ráér éppen. Fixálás nélkül meg nem nagyon megy át rajta az áram.:-)))
Tegnap köveztem, még nem akartam rátenni a mozdonyt. Majd estére. Úgyis a gyerek játszani akar vele ha megjön az oviból. Elvileg jónak kell lennie, még frissen a körmömet végighúztam a sín mellett hogy az esetleges kavicsokat eltávolítsam. Ha nem jó akkor a bevetem a Teaház féle BZ-t, annak kisebb a nyomkarimája. Csak az meg a BTTB váltót nem szereti:-(
Mozdonnyal lepróbáltad már a kövezett szakaszt? Engem meglepett, hogy nagyobb a BTTB Nohab nyomkarimája, mint a Tillig REKO kocsié (és sajnos utóbbi volt a teszt alany...). Az új program, hogy nézhetem végig, hol éri a követ. Szerencsére még "csak" kb 3-4métert szórtam le.
Kvázi olyan szintű állomás lenne, mint Kistelek a Szeged-Budapest vonalon, vagy mondjuk Csurgó a Dombóvár-Nagykanizsa vonalon. Mindkettőn széles peron van (kb. 30 cm) és megállnak/tak az IC-k. Tudom Somogy kistelepüléses országrész, Szeged felé pedig vegyes gyors-IC-k járnak.
Lenne egy rakodóvágány, illetve egy ipartelepi kiágazás amiket még nem építettem meg. Az első raktári/körüljáró/tárolóvágányként funkcionálna. 2-3 a személyvágány (utóbbi az átmenő fővágány), 4-5 pedig a tehervágányok. Járműállomány hazai dízel ill. villany, néhány magánvasúti géppel (Taurus, Herkules) kiegészülve. Korszak: 1980-2000 évtizedek.
Tudom kompromisszumokat kell kötni, mert ekkora alapterületen egy vicinális állomás is alig férne el, ha komolyan vennénk a dolgokat. Nem vitatkozni szeretnék, a legjobb megoldást keresem, ezért írok ennyi infót. Előre is köszönöm a további segítséget, javaslatokat!
A képen látható sávok 25 mm szélesek, ez a 3,00 m megfelelője. Ezt hasra csapva választottam, ezek szerint nem ütöttem mellé. :-) Este próbamenetet tartok egy Herpa kamionnal biztos ami biztos.
Mit értesz nem magas peron alatt? Sk+0-t, Sk+10-et?
Föleg azt aminek a vágány felé beton a széle, mert az a modellben igen bután fog kinézni. Ott ahol az ajtok, lépcsök vannak fog a kocsi 1 métert (átszámolva) elállni a perontol (a kocsi közepe meg talán el is fogja takarni). Ezért ide olyen feltöltött peront javaslok, aminek a sin felé nincs szegélye.
Esetleg még szobajöhet a peron kibetonozása a talpfátol talpfáig, de csak igen alacsonyan (a valoságban SK +100), és vizszintesen (azaz nem emelkedik sehova)
fővonali állomás lenne
Ez már sajnos hiba. Ilyen kis állomás, aligha lehet fövonalu, és nem is kell annak lennie még modellben sem, igy mindjárt könnyebb a helyzet rengeteg szempontbol, és szebben lehet modellezni.
A közelmúltban újították fel nálunk (Dkeszi) a vasút felett átvezető hidat. Szó volt arról is, hogy pl. közvetlenül utána (Fót felé haladva) a kereszteződést körforgalommá alakítják. Végül is mindegy, a lényeg az, hogy akkor olvasgattam az utakról és egy közeli település PH képviselő testületi előterjesztésére is ráakadtam. Onnan szármatik ez:
Az egyes úttípusok fontosabb adatai:Települési elsőrendű főút (Országos 4 és 5 számjegyű összekötő utak):
· Engedélyezett sebesség: 50 km/h
· Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m
· Sávszélesség kiemelt szegély mellett: min. 3,50 m
· Padka: 1,50 m
· Járda: útpályától elválasztott
· Kerékpárút: útpályától elválasztott
· Szabályozási szélesség: 24 - 30 m
· Tömegközlekedés: távolsági, helyközi, helyi
· Buszmegálló elhelyezés: öbölben
· Gyalogos keresztezés: kijelölt gyalogátkelőhelyen, jelzőtáblával, jelzőlámpával védetten
· Elsőbbségi viszonyok: „STOP” táblával, illetve „Elsőbbség adás kötelező” táblával védett
· Sebesség szabályozás: nem lehetséges
· Teherforgalmi korlátozás: nincs
· Parkolás: forgalmi savban tiltott
Települési másodrendű főút:
· Engedélyezett sebesség: 50 km/h
· Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m
· Sávszélesség kiemelt szegély mellett: min. 3,50 m
· Padka: 1,50 m
· Járda: útpályától elválasztott
· Kerékpárút: útpályától elválasztott
· Szabályozási szélesség: 16 - 24 m
· Tömegközlekedés: helyközi, helyi
· Buszmegálló elhelyezés: öbölben
· Gyalogos keresztezés: kijelölt gyalogátkelőhelyen, jelzőtáblával védetten
· Elsőbbségi viszonyok: „Elsőbbség adás kötelező” táblával védett
· Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, épített elemek nélkül, táblával, sebességjelző berendezéssel lehetséges, max. 40 km/h-ra
· Teherforgalmi korlátozás: nincs
· Parkolás: forgalmi savban tiltott
Települési gyűjtőút:
· Engedélyezett sebesség: 50 km/h
· Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: min. 3,00 m
· Járda: útpályától elválasztott
· Kerékpárút: útpályán is kijelölhető
· Szabályozási szélesség: min. 16 m
· Tömegközlekedés: helyi
· Buszmegálló elhelyezés: forgalmi savban
· Gyalogos keresztezés: nem kijelölt módón
· Elsőbbségi viszonyok: nem védett, „jobb kéz” szabály
· Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, környezet érzékeny területeken épített elemekkel is lehetséges, max. 30 km/h-ra csökkenthető
· Teherforgalmi korlátozás: 7,5 t össztömeg korlátozás
· Parkolás: forgalmi savban tiltott
Települési lakóutca:
· Engedélyezett sebesség: 30 km/h, (TEMPO 30 övezetek)
· Sávszélesség kiemelt szegély nélkül: 2,00 – 2,75 m
· Járda: útpályán engedélyezett
· Kerékpárút: útpályán engedélyezett
· Szabályozási szélesség: min. 14 m
· Tömegközlekedés: nincs
· Gyalogos keresztezés: nem kijelölt módon
· Elsőbbségi viszonyok: nem védett, „jobb kéz” szabály
· Sebesség szabályozás: kiemelt intézmények környezetében, környezet érzékeny helyeken épített elemekkel is lehetséges, max. 30 km/h-ra csökkenthető
· Teherforgalmi korlátozás: 3,5 t össztömeg korlátozás
· Parkolás: forgalmi savban tiltott
Mit értesz nem magas peron alatt? Sk+0-t, Sk+10-et?
Kicsit nagyobb, fővonali állomás lenne, Siemens-Halske + fényjelzős biztberrel. A peron kb. 4 cm széles lesz. Ha 3 helyett 2 millisre csinálom, az már segíthet köztes megoldásként?
Én egy mellékutcában lakom, éppen tegnap mértem meg, itt az út pontosan 4 m széles. Ezen két autó cipőkanállal elfér egymás mellett. A főutat nem mértem, de szerintem ha 2,5-3,5 m sávszélességgel számolsz azzal túl messze nem leszel a valóságtól.
Sajnos kénytelen vagyok bevinni a peront az ívbe, az egész állomás részben ívben fekszik (a pár napja berakott képeken látszik is). Ez a kompromisszum az ára annak, hogy négykocsis személyvonatot, meg kellően hosszú tehervonatot tudjak közlekedtetni. Majd megpróbálok csalni egy picit (elhúzom 1-2 millivel a peron szélét az ívben).
Jelenlegi állás az asztalon. A nyíltvonal ágyazata majdnem készen van és már beértem az állomásra is egy kicsit. Aztán elfogyott a kavics, így az ágyazat készítés szünetel:-( Helyette ekészült a közúti híd váza.
Nem, mert az űrszelvány maradt. De az ívekbe tett peront én kerülném, a modern személykocsik nem valami jól festenek 353-as íveben, rálóghatnak a peronra, pl. a halberstadti, hogy csak a hazai vonatkozász említsem.
Egy kérdés peronépítéssel kapcsolatban: milyen távol kell lennie a peronszegélynek a vágánytengelytől egyenesben és 353-as ívben? A sinkoronánál 3 mm-rel magasabb peront szeretnék, ez felel meg az Sk+35-ösnek.
Egy vasútmodellező könyvből (talán épp a Trost-féle könyvből) fénymásolt anyag szerint TT-s nagyságban a peron szélének a vágánytengelytől 15 mm-re, a talpfarácstól 3 mm-re kell lennie. A BTTB-s vágány 22 mm széles, így eleve 4 mm kellene a 15-höz. Az eltelt 25-30 évben módosult az előírás?
Valahol van nekem is egy képem egy másfajta megoldásra... Majd megkeresem.
Más, de kapcsolódó: Nézem a hirdetést a friss Indóházban: B.füreden kiállítás, TT modul is felsorolva. De csak a napi nyitvatartás van megadva, a dátum nincs.... :-/
Na mit gondolsz? A sínanyag átlagéletkora úgy 30 év körül mozog. Ennek megfelelően minden második( néhol minden első) sínmező meg van táplálva. A váltók szintén külön betáppal rendelkeznek.
El ne felejtsd a PCM technikát a sínfejeknél!:-)))
Vagyis festés, ágyazatozás után
PuCold Magad:-)))
Milyen sínből van amúgy?
Lyó lesz amúgy, csak így tovább!
Nekem, meg a fiúknak volt a minap egy kis "melldagadásunk", mert egy nálunk járt topictárs csak másodikra, említés után szúrta ki, hogy "jé, ezek még U sínek":-)))
Folyik a terepasztal projekt, jelenleg itt tartok: Sínek lefektetve, menetpróba megvolt, megkezdtem az ágyazat készítését. Először az alagútban, hogy ha elmenne a kedvem a kövezéstől, legyen munkaterületem terepépítéshez is.