Egy kérdés: az üzemanyagszint jelző csíkok, ha mind kialszik, akkor már üres is a tenk? Én eddig nem vártam ki, mert amikor már csak egy világított, tankoltam. Nem tudom, mi van az összes csík után. Pitty van? Mennyi marad benne?
Nos megvolt a szerviz. Tegnap este sajnos mar nem lattam az utolso bejegyzest, de köszi szepen. A szerelö is ugyanezt tette. Elforditottam a fejem egy pillanatra amig lekapcsoltam a radiot, es mire visszaneztem mar müködött.
A kupplungra meg csak annyit mondott, hogy valoszinüleg csak utanaallitotta sajat magat. Legutobb egy kicsit feljebb fogott. A melegben elöjövö halk nyikorgasra meg majd adok neki wd40-et :)
Ezalkalommal a szerviz kap egy nagy piros pontot, gyors volt es olcso :) 2 perc = 0
Az aksihoz nem nyultam, es amugy jol feltöltött allapotban kellene lennie (bar mar több mint 4 eves), mert par hete lenyomtam vele egy 3000-es utat. A szaki majd holnap megmondja, mi a helyzet. Amugy fogalmam sincs hogyan kell betanitani.
A potkerek egy eleg vicces cucc a modusban. Tavaly nyaron, amikor nagytakaritottam a kocsit kiprobaltam, es bizony szerencsere egy ismerös probalta meg elsönek azt a kis szarv szerü bigyot kioldani, igy az ö labujja banta a dolgot. El sem tudom kepzelni, hogy egy 50 kilos hölgy tüsarkuban mikent oldana meg egyedül a problemat. Valoszinüleg sehogy, segitseget hivna. Egyebkent nekem is a csomagtartoban hever egy mini kompresszor, sosem lehet tudni mikor kellhet.
Mostanában aktívabb a topic, mint a Clio III, pedig ők többen vannak. :)
Nekem már mind a két autómmal volt defektem. Ezért hordok magammal kompresszort. Felfújom és már megyek is a gumishoz, nem kell km-eket autózni, míg benzinkutat találok. Ennek köszönhetően a pótkereket még nem kellett kivennem, de az autó átvételekor megkaptuk az oktatást. Az értékesítő kiszedte, majd visszarakta a pótkereket. Rég volt, így nem biztos, hogy leírás nélkül meg tudnám csinálni. Remélem, sosem lesz rá szükségem.
aksi nem volt lekötve véletlen? Olyan mintha be kéne tanítani. Csak akkor felfelé szokott megállni szakaszosan. Lefelé a megállást talán szorulás miatt csinálhatja.
Kb. masfel honapja voltam otthon, es Kaposvaron lattam egy messziröl a napfenyben olajzöldnek tünö üvegtetös modust, szerintem meg a regi verziobol. Jol nezett ki. A következö kocsimnak biztosan lesz majd üvegteteje, bar az meg messze van. Gondolom közületek lehett valaki.
Modussal majdnem minden rendben van. Holnap reggel viszem a szervizbe, mert a bal elsö ablakemelö par hete furan müködik, illetve nem müködik: egy gombnyomasra csak kb 2cm-t engedi le az üveget, majd megall, ujra megnyomom, ujabb 2 cm. Mivel garancialis meg, igy ez nem okozhat nagy problemat.
Par honapja tavasszal a kuplungpedal lenyomasakor egy fura hangot hallottam. Olyan volt mintha epp müanyag törne, azota ha meleg van mindig nyikorog egy kicsit. Ezt is megnezetem majd.
A korabban leirt izzo problemat, hogy egy kis müanyag fül letört, azota orvosoltam nemi ragasztoszalaggal. Barkacsmegoldas, de kivalo, mert a szakszervizben az egesz lampatestet ki kellett volna csereltetnem, pedig az a kis mütyür nem is resze annak. A kabelek vegen lengedezik, nagy lehuzas lett volna a vege.
Az elsö müanyag szoknyat a motorhaztetö pereme alatt, a karosszeria többi reszehez rögzitö negy kis müanyag szegecsszerü valamik is kezdik megadni magukat. Magyarorszagon horror arat mondtak, megrendelesre 750 Ft, ha jol emlekszem, persze darabja. A Renault 1 Ft-ert gyartathatja Kinaban....
A szervizben törtentekröl majd par nap mulva beszamolok.
Fogyasztas vegyesben az elmult sokezer km es evszak alatt atlagban 4.5.
A múlt héten kaptam egy bal első defektet. Elég gyorsan leeresztett a kerék, mert mikor beültem még nem láttam laposnak. Párszáz méter után erőteljesen balra ment az autó. Na mondom valami nem oké. Egyre jobban húzott. Egy piros lámpánál kipattantam és láttam, hogy ennek annyi. Szerencsére száz méteren belül volt egy benzinkút. Felnyomtam és tűz a gumishoz. Leszedtük, kapott a gumi rendesen (szövetszakadás - pedig nem sokat mentem vele laposan!), úgyhogy már meg se csinálta. Jött a pótkerék. Vasárnap végre megkaptam az ígért felniket! Nissan van ráírva 2008. áprilisiak. Teljesen új állapotban 5000 Ft/db-ért! Ma felgumiztattam rá a téliket és most az egyik téli a pótkerekem!
Tanács!!!
Volt alkalmam megtapasztalni, hogy milyen a pótkerék fel és leszerelése! Én azt tanácsolom, hogy mindenki egy nyugodt hétvégén próbálja ki, mert esőben, hidegben nagyon szar ott totojázni, hogy is van. Utólag egyszerű, de elolvasva és kipróbálva nem ugyanaz!
Szóval könyöklő, felni, pótkerék, volt minden a hónapban! A kocsit pedig alig használtam!
Örülök, hogy nem Veled történt meg az eset. Az olaj kérdés érdekes. Visszanézve az eddig számlákat, a következőket számlázták ki az olajcserékkor: 3,8 l, 4,0 l, 4,3 l, 4,5 l. Elvileg szűrő nélkül 3,8 l kell az 1.2 16V-be, szűrővel együtt 4,0. Persze függ a szűrőtől is, de szerintem a 4,3 és 4,5 l-nél átvertek. Most én vittem az olajat és a 4 literes kannában maradt durván 0,2 l.
Mivel a pesti oldalon mozgok, és egy jó szervízért 15-20 Km autózás számomra nem nagy áldozat, jó a Pesti út. Ha eljön az ideje (szerintem még augusztuban) jelzek. Köszi a segítséget!
Szerintem a 6 l dCi-vel városban egész elfogadható, én használtam 3 hétig egy megane limo 86 lovas verziót, ha odafigyeltem még rövid utakon (Bp-n belül) is tudtam 5 liter alatt, de Bp-Baja viszonylat oda-vissza már 4 körül volt. Ugyanakkor ha nyomtam neki, akkor sem ment 6,5 fölé.
Ugyanez mondjuk 1,2 TCE Modus 5,3-tól 8,5-ig. Azt vettem észre, hogy kb 120 felett kezd el nagyon enni, gondolom a nagy homlokfelület miatt.
Szóval szerintem annyival eszik többet a TCE, mint amennyivel jobban is megy, tartósságról még nincs tapasztalatom, csak 11e km van benne.
Pesten merre lenne a legjobb neked? Én mondjuk a Pesti úti kereskedést ajánlanám, nekem jó tapasztalataim vannak velük, és ha megmondod mikor viszed a Modust, akkor szólok nekik a kedvezmény ügyében, vagy kérhetek árajánlatot is, és akkor eldöntheted, hogy jó-e.
Srácok most 2 drb benzin-1,2 illetve 1,6 van a családban-itt trafó gondok voltak-de azon kívul akku csere ,illetve kopó alkatrészek,ja volt egy belso levego keringteto motor fogaskereke!
4drb dci, 2-1,9 illetve 2-1,5dci-eddig hiba nélkul!Akku csere ,izzók,futómu-ezek mentek tonkre!Illetve az egyiken beállt az alternátor szabadonfutója,de ez csak annyiban jelentkezett hogy remegett az ékszíj-8 év után nem egy nagy hiba,illetve egy klíma kompresszor tomítés!
Szóval így mukodjon minden Renault-m,olajcserék max 15e-nél ELF,Injektor tisztító adalék 7e km-ként,és megy mint a svájci óra,pedig inkább városban mennek!
Az ítélkezo szerintem sok olyan hibát is felsorolt ami nem a Modus hibája,illetve érdekelne mennyire torodott a kocsival!
Hú, micsoda vitát indítottam el. Mondjuk számítottam rá :) Azért az 1.2-es szívót nem merném én sem összehasonlítani a középső dci-vel. Viszont hasonló stílusban vezetve 1,5 l max. a fogyasztástöbblete az 1.2-nek, de ha a dci elromlik, akkor nagyon drága a javítás. Azért ne felejtsük Ági modusának kálváriáját sem, bár ő szerencsésen jött ki belőle. A Note-ban is 5 sebességes a váltó, és ha jól írták a neten 1240 kg. Egyébként újabb népítélet született, ami sajnos 8,2-re rontotta az átlagot, mert egy 1.4-es tulaja nem volt egészen elégedett :(
A 82-es kb 1 literrel kevesebbet eszik a 86-osnál!! Persze a súly is fontos, mert nekem a Clio II 1000 kg volt, és úgy evett átlag 4-4,4-et, de 90-nél 2,8 volt a pill. fogyi.
Lehet a Note is könnyebb a ClioIII-nál, azért kevesebbet eszik, vagy más az áttétel?
Tényleg jó moci a dCi, de azért sokkal van gond, nagyon rossz hírét keltette a Rönónak...Én is félve vettem meg a dCi-met ezelőtt, és be kell vallanom, féltem, hogy valami besz**ik rajt!:-(( Jól ment, keveset evett, de rettegtem!
Mióta az új van, nem figyelek a hangokra, csak indítok, nyomom, és kész.
Azt meg látom, hogy a ClioIII vs dCi kombó nem fogyaszt jól, és ez engem igazol. Egy 1,5 dízel ne egyen hat litert nekem.......
Pont a napokban olvastam egy I20 1,4 D(90 ló) tesztjét, városban evett 5-öt, na, az O.K..
A koromszűrő meg főleg betesz a dizliknek, sok szívás, méregdrága karbantartás, 100-120.000 km élettartam(mire ledolgozná a kisebb fogyival az árkülönbözetet).....
Egyelőre nem nyilatkozok pontos fogyasztásról, még csak 2000 Km-nél járok. De az látszik, hogy nem lesz 4 alatt, inkább 6 fölött. Autópálya (130-as tempó), Bp, Bp környéke lesz neki a 'Menü'. Nekem ez a 2. dízelem, most azért váltottam, mert sokat kell mennem. Hirtelen megduplázódott az éves 35-40 ezrem.
Jah, de a szívó 1.2-t keresztben lenyeli a 86LE dCi. 170-ig nagyon lazán gyorsul. Note-ban nincs véletlen 6-os váltó? Azzal én simán tudnék átlagban 0.5L-t fogni, nekem sok benne a pálya.
Én úgy tudom, hogy a dízelbe is 5W40 ELF EVOLUTION SXR(EXCELLIUM LDX) ajánlott, mint a benzinesbe. Nem tudom mennyi az olajcsere-periódusod, de ha 30 ezer km, akkor ajánlott felezni, sőt ha 20 ezer, akkor is érdemesebb előbb cseréltetni.
Mennyi a fogyid? Az sem mindegy, hol használod. Meg ki tudja, lehet, hogy a note-os a fed. comp. adait írta le, ami nem biztos, hogy valós. Dani a 82LE-s Modussal simán hozza a 4,4-et, de azért a 3,8 nekem is kevésnek tűnik.
Nagyon sok dízeles horror történetet hallottam (nem csak renault-ról), ezért nem is vagyok dízelpárti. Az 1,2-1,5 l-rel kevesebb fogyasztásért nekem meg nem éri meg a dci, maradok a jól bevált 1.2-es benzinesnél. Szegény Hardnak ez nem fog tetszeni, de Jakuzának igen :)
Ha neten rendeled meg, tökmindegy hol van a telephely/központ. A postai költséget meg idő/utiköltség miatt nem biztos, hogy meg tudod spórolni. Ha szerencséd van, természetesen jól járhatsz. Pláne úgy, hogy még olcsóbb is. Én valszeg. szerencsés leszek Hard83 kolléga javaslatával, mert a 13. kerületben gyakran megfordulok. És még van 3000 Km-em az olajcseréig.
Én is azt nézem, meg még nem igazán tudom, dci-hez milyen kell.
Más. Bele szoktam nézni a Clio III topikba is, onnan pedig elolvastam a Note dci-s kálváriáját. Nem lettem nyugodt. Meg ha még megnézem a fogyasztási adataikat, akkor. nem is tudom mi mondjak. Nekem másfélszer annyi. Igaz, hogy Total kútnál, sima dízelt tankolok.