Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Attraction Creative Commons License 2009.07.19 0 0 13372
O, a könyvben írnak érdekes dolgokat:)
Azt is írják, hogy a 10W40 olaj a legjobb bele, oszt mégse:)
Előzmény: t_boy (13371)
t_boy Creative Commons License 2009.07.18 0 0 13371

Sziasztok!

 

Nem akarom kétségbevonni a hűtőfolyadék cseréjének szükségességét, de miért

írnak olyat a könyvben, hogy "cseréje nem szükséges".

corsa WAN-2 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 13370

Üdv Mindenkinek!

 

 

Most jöttünk vissza a nyaralásból és szeretnék közzétenni egy két dolgot.

Közel ezer km -t autóztam teljesen hiba nélkül, olajszint válzozatlan (5W 40 es olaj), fogyasztás klímával végig bő százas tempóval nem ment hat liter fölé. Ehhez jön négy személy valamint tele csomagtér, 33-35 fokos külső hőmérséklet.

 

Az autó 1.2 motorral szerelt 2006 évjárat, hibátlanul teljesített mindvégig!

 

A hűtővíz cserével kapcsolatosan: valóban nem lehet leereszteni száz százalékosan még a leeresztő csavarral rendelkező autók esetében sem, mivel ez a csavar a hűtő alján van így max. a hűtőben lévő vízmennyiség engedhető le. A rendszerben viszon sokkal több van!

 

Én egyszer már megcsináltam, de ahhoz szét kellett bontani rendesen. A hűtőhöz vezető vastag gumicsöveket ha lebontod, ill. a hűtőt is leereszted, akkor majdnem teljesen leeresztheted a vizet, de a motorból még akkor sem fog mind kifolyni. Viszont lényegesen több lejön, mint egy sima hűtővíz leengedő - csavar kitekerésével.

Ahhoz viszont, hogy a vastag csövekről (hűtő alja) le tudd venni a csőbilincseket, le kell venni hozzá az első lökhárítót, hogy kényelmesen hozzáférj!

Ha ezt így végigcsinálod 80-90 százalékban ki tudod cserélni a hűtőfolyadékot, de nem kevés munka. Szerintem megéri!

 

A hidraulikus láncfeszítő nagyságrenddel olcsóbb, mint a lánc plusz a feszítő cseréje és nagyon sok esetben elegendő. Sajnos árat nem tudok mondani, mert ahonnan én kapom az alkatrészeket (ha szükséges) az nem hivatalos beszerzési forrás, viszont gyári minőség, de a beépítési ár töredéke.

 

 

Lenne egy kérdésem is: szabályoztatott már fel valaki hátsó fékdobot?

Én úgy tudom ezt nem szokták, mert könnyen levehető annyi rétegvastagság, hogy a fékezés során keletkezett hő hatására minimálisat "ovális" lehet a dob (nyúlik tized mm  -t) és fékezéskor rázhat.

Ez történt az egyik ismerősöm Corsájánál, már 2x vitte vissza, de nem tudják rendesen megcsinálni. Ő cseréltetni akarta, de rábeszélték a szabályzásra és azóta ráz az egész.

Találkozott már valaki ilyennel....??

palibali Creative Commons License 2009.07.18 0 0 13369

Sziasztok!

 

Valakinek volt már ilyen problémája Corsa C (Z12XEP)-vel?

A hibajelenség a következő: Gyújtást ráadva nem világít az olajnyomás és a "villáskulcsos kisautó" kontroll lámpa.

Beindításkor felpörög a motor majd 1sec után leáll.

 

Köszi

DAKAR Creative Commons License 2009.07.17 0 0 13368

Bátran használhatod pótkeréknek. Összátmérőben megegyezik a 185/60 R14-el.

sok autónak eleve csak mankókereke van, az mondjuk az első gumisig jó.

Előzmény: Jack.... (13367)
Jack.... Creative Commons License 2009.07.17 0 0 13367
Sziasztok!
Egy elég érdekes kérdésem lenne,a neten nem nagyon találtam rá választ.
A kocsin R14 es gumi van 185/60.A pótkerék viszont a gyári ami R13 as 155/80.
Defekt esetén ezzel lehet/ajánlott közlekedni és ha igen kb. meddig és milyen max sebességgel?
köszönöm
(nyaralni megyek külföldre,ezért érdekel a dolog :) )
melike98 Creative Commons License 2009.07.17 0 0 13366
melinda.korbely@gmail.com  erre is jöhet. mert van mikor a másikra irt levelet nem kapom meg :-(
Előzmény: kocka007 (Z14XE) (13361)
ttfej Creative Commons License 2009.07.17 0 0 13365

Sziasztok!

Megjött a doktor bácsitól a gép.A rángatózás meg a füstölés azért volt mert megadta magát az első lamda szonda.A légtömegmérő egyenlőre jó de az is ki lett tisztítva.Egyenlőre szépen muzsikál újra a gép.Meg egy gyertya garnitúra lesz még cserélve mert azt is tele nyomta korommal.

Előzmény: ttfej (13335)
12corsi Creative Commons License 2009.07.16 0 0 13363
hali ! Engem érdekel. Hol lax?
Előzmény: Törölt nick (13359)
melike98 Creative Commons License 2009.07.16 0 0 13362

Igen jó!

 

Köszi

Előzmény: kocka007 (Z14XE) (13361)
kocka007 (Z14XE) Creative Commons License 2009.07.16 0 0 13361
k_melcsike@freemail.hu

Ez az e-mailed jó?

Küldök arra infokat!
Előzmény: melike98 (13360)
melike98 Creative Commons License 2009.07.16 0 0 13360

 

 

szia

 

olvatsam, hogy te szervizben dolgozol.

tudnál nekem segiteni a következő krédésem lenne:

mennyibe kerül egy hidraulikus láncfeszitő egység? opel corsa 1,2 be 2004-es

Előzmény: kocka007 (Z14XE) (13351)
409 Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13358


"es abban is igazad van, hogy igy csak 3,5 liter engedheto le a kb 6 literbol."

Ez a lényeg, (illetve szerintem még annyi sem jön le, de nem mértem) mindet nem tudod leereszteni még ha van is leeresztő a hűtőn. Ezzel a többszöri leeresztem-feltöltöm módszerrel persze elég jól megoldható a dolog. :-)
Előzmény: no_holy_shit (13346)
no_holy_shit Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13357
"Pl. ebbe még az ún. világos narancs hűtőfolyadék van, sztem ilyen típúsú opel löttyel
kellen lecserélni. "

?? rakjal bele piros opel lottyot. vizzel higitva az is naracsos lesz.

->az 5leted amugy jo. ereszd le, toltsel helyette deszt vizet(5L 170Ft. jarasd melegre es vard meg amig osszekeveredik. ezt ismeteld meg parszor. az utolso leeresztes utan csak fagyalloval toltsd fel.

Előzmény: bromden_z (13348)
Nick_X14XE Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13356

Újabb fogyi csúcs, 5.71 l! :)

Nincs forgalom a városban...

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13355
Olyan ez, mint a jobbra-tartás szabálya.
Mindenki másképp tudja, pedig le van írva feketén-fehéren.
Előzmény: Törölt nick (13354)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13354
Sok a hozzá nem értő.

Előzmény: t_boy (13353)
t_boy Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13353

Megint olaj téma....

Bárdi partnernél is a gyári 10W 40 olajat ajánlgatják azzal, hogy egy 7 éves autó az 5W-s szintetikusat megeszi.

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13352
Az nekem rózsaszín :)
De arra gondoltam.
Előzmény: bromden_z (13348)
kocka007 (Z14XE) Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13351
Igen! Egy pécsi opel szervízben dolgozom, naponta sok astra-t, corsa-t látok és össze-vissza van a hűtőn a csap. Hasonlóan mint a tempomat előkészítés! :-)
Előzmény: jupiter35 (13350)
jupiter35 Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13350
és biztos gyári hűtőd van?
Előzmény: kocka007 (Z14XE) (13349)
kocka007 (Z14XE) Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13349
"az összes újabb Opelen van a hűtőn leeresztő csavar.(az astra g-től kezdődően)"


Ez így ebben a formában nem igaz. Az én tapasztalatom az , hogy valamelyik hűtőn van, valamelyiken nincs. Az én 2003-as Corsa-on nincs (Z14XE), Párom 2003-as 1,2-én van.

Én nem találtam rendszert még , hogy melyiken van , melyiken nincs.



Előzmény: jupiter35 (13347)
bromden_z Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13348
Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Nekem 2000 év végi, tehát az első szériából való a Corsám.
Azóta lehet változtattak egy, s mást rajta.
Pl. ebbe még az ún. világos narancs hűtőfolyadék van, sztem ilyen típúsú opel löttyel
kellen lecserélni.

Szégyen, de ebben még a gyári folyadék van , mivel keveset járok vele és szinte még
utántölteni sem kellett, arról meg végképp nem volt tudomásom hogy kb. 3 évente le
kell cserélni mert károsíthatja az elöregedett folyadék a hűtőt és az alu motor részeket.

Szóval szeretném a teljes mennyiéget leereszteni és utántölteni.

Az úgy működne, hogy első körben a félig leeresztett folyadékot újjal pótolni, majd a motort járatva megforgatni a rendszert, aztán újra leereszteni és mégegyszer utántölteni.

Nyilván nem 100% os módszer, de talán így mégtöbb régi folyadékot sikerül újra cserélnem.

Vagy fölösleges ennyit vesződni vele?
Előzmény: no_holy_shit (13346)
jupiter35 Creative Commons License 2009.07.15 0 0 13347
az összes újabb Opelen van a hűtőn leeresztő csavar.(az astra g-től kezdődően)
Előzmény: no_holy_shit (13346)
no_holy_shit Creative Commons License 2009.07.14 0 0 13346
409:

tudod, hogy nem szivesen vitatkozom veled, mert a legtobbszor a vegen megis neked van igazad. De az 1,2 opel hutovizleeresztest mar tobbszor targyaltuk es mindig arra lyukadtunk ki, hogy menetiranyban a huto job also sarkanal van egy leeresztocsavar (ami valoban ritka a mai autok kozott)

es abban is igazad van, hogy igy csak 3,5 liter engedheto le a kb 6 literbol.

(en viszont annyit tennek hozza, hogy ereszd le ez a 3,5 litert es toltsd utanna frissel. A maradekot leereszteni macera es kerdes, hogy megeri-e)

tsowaz
Előzmény: 409 (13345)
409 Creative Commons License 2009.07.14 0 0 13345

"hogy hol található a leersztő csavar,"

Sehol.
Előzmény: bromden_z (13341)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.14 0 0 13344
5 liter megy bele gépkönyv szerint.
Opel szaküzletben a rózsaszín gyári folyadékot.

Ilyet: http://www.autoalkatreszklub.hu/images/213014.jpg

Többit nem tudom.
Előzmény: bromden_z (13341)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.14 0 0 13343
Üdv! 2001-es C-s corsához szeretnék gyári bontott (esetleg új állapotú utángyártott) első fényszórókat! A lökhárító alján lévő "hótoló" is érdekelne. Akinek van ilyenje eladó kérem írjon az email címemre: asifan@citromail.hu
Előre is köszi!
Esetleg a legjobb opel bontókat (ahol érdemes keresgélni) ha valaki tapasztalatai alapján leírná, annak is örülnék. Köszi!
ttfej Creative Commons License 2009.07.14 0 0 13342

Ettől féltem.Köszi a imerítő választ asszem nézek egy dotor bácsit.

Előzmény: jupiter35 (13340)
bromden_z Creative Commons License 2009.07.14 0 0 13341
Szeretném a hűtőfolyadékot lecserélni az 1,2-es C-s Corsámon.
Megtudnátok mondani hogy hol található a leersztő csavar, illetve milyen és mennyi
folyadékot érdemes hozzá venni.

Köszönöm előre is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!