Most jöttünk vissza a nyaralásból és szeretnék közzétenni egy két dolgot.
Közel ezer km -t autóztam teljesen hiba nélkül, olajszint válzozatlan (5W 40 es olaj), fogyasztás klímával végig bő százas tempóval nem ment hat liter fölé. Ehhez jön négy személy valamint tele csomagtér, 33-35 fokos külső hőmérséklet.
Az autó 1.2 motorral szerelt 2006 évjárat, hibátlanul teljesített mindvégig!
A hűtővíz cserével kapcsolatosan: valóban nem lehet leereszteni száz százalékosan még a leeresztő csavarral rendelkező autók esetében sem, mivel ez a csavar a hűtő alján van így max. a hűtőben lévő vízmennyiség engedhető le. A rendszerben viszon sokkal több van!
Én egyszer már megcsináltam, de ahhoz szét kellett bontani rendesen. A hűtőhöz vezető vastag gumicsöveket ha lebontod, ill. a hűtőt is leereszted, akkor majdnem teljesen leeresztheted a vizet, de a motorból még akkor sem fog mind kifolyni. Viszont lényegesen több lejön, mint egy sima hűtővíz leengedő - csavar kitekerésével.
Ahhoz viszont, hogy a vastag csövekről (hűtő alja) le tudd venni a csőbilincseket, le kell venni hozzá az első lökhárítót, hogy kényelmesen hozzáférj!
Ha ezt így végigcsinálod 80-90 százalékban ki tudod cserélni a hűtőfolyadékot, de nem kevés munka. Szerintem megéri!
A hidraulikus láncfeszítő nagyságrenddel olcsóbb, mint a lánc plusz a feszítő cseréje és nagyon sok esetben elegendő. Sajnos árat nem tudok mondani, mert ahonnan én kapom az alkatrészeket (ha szükséges) az nem hivatalos beszerzési forrás, viszont gyári minőség, de a beépítési ár töredéke.
Lenne egy kérdésem is: szabályoztatott már fel valaki hátsó fékdobot?
Én úgy tudom ezt nem szokták, mert könnyen levehető annyi rétegvastagság, hogy a fékezés során keletkezett hő hatására minimálisat "ovális" lehet a dob (nyúlik tized mm -t) és fékezéskor rázhat.
Ez történt az egyik ismerősöm Corsájánál, már 2x vitte vissza, de nem tudják rendesen megcsinálni. Ő cseréltetni akarta, de rábeszélték a szabályzásra és azóta ráz az egész.
Sziasztok! Egy elég érdekes kérdésem lenne,a neten nem nagyon találtam rá választ. A kocsin R14 es gumi van 185/60.A pótkerék viszont a gyári ami R13 as 155/80. Defekt esetén ezzel lehet/ajánlott közlekedni és ha igen kb. meddig és milyen max sebességgel? köszönöm (nyaralni megyek külföldre,ezért érdekel a dolog :) )
Megjött a doktor bácsitól a gép.A rángatózás meg a füstölés azért volt mert megadta magát az első lamda szonda.A légtömegmérő egyenlőre jó de az is ki lett tisztítva.Egyenlőre szépen muzsikál újra a gép.Meg egy gyertya garnitúra lesz még cserélve mert azt is tele nyomta korommal.
"es abban is igazad van, hogy igy csak 3,5 liter engedheto le a kb 6 literbol."
Ez a lényeg, (illetve szerintem még annyi sem jön le, de nem mértem) mindet nem tudod leereszteni még ha van is leeresztő a hűtőn. Ezzel a többszöri leeresztem-feltöltöm módszerrel persze elég jól megoldható a dolog. :-)
"Pl. ebbe még az ún. világos narancs hűtőfolyadék van, sztem ilyen típúsú opel löttyel kellen lecserélni. "
?? rakjal bele piros opel lottyot. vizzel higitva az is naracsos lesz.
->az 5leted amugy jo. ereszd le, toltsel helyette deszt vizet(5L 170Ft. jarasd melegre es vard meg amig osszekeveredik. ezt ismeteld meg parszor. az utolso leeresztes utan csak fagyalloval toltsd fel.
Igen! Egy pécsi opel szervízben dolgozom, naponta sok astra-t, corsa-t látok és össze-vissza van a hűtőn a csap. Hasonlóan mint a tempomat előkészítés! :-)
"az összes újabb Opelen van a hűtőn leeresztő csavar.(az astra g-től kezdődően)"
Ez így ebben a formában nem igaz. Az én tapasztalatom az , hogy valamelyik hűtőn van, valamelyiken nincs. Az én 2003-as Corsa-on nincs (Z14XE), Párom 2003-as 1,2-én van.
Én nem találtam rendszert még , hogy melyiken van , melyiken nincs.
Nekem 2000 év végi, tehát az első szériából való a Corsám. Azóta lehet változtattak egy, s mást rajta. Pl. ebbe még az ún. világos narancs hűtőfolyadék van, sztem ilyen típúsú opel löttyel kellen lecserélni.
Szégyen, de ebben még a gyári folyadék van , mivel keveset járok vele és szinte még utántölteni sem kellett, arról meg végképp nem volt tudomásom hogy kb. 3 évente le kell cserélni mert károsíthatja az elöregedett folyadék a hűtőt és az alu motor részeket.
Szóval szeretném a teljes mennyiéget leereszteni és utántölteni.
Az úgy működne, hogy első körben a félig leeresztett folyadékot újjal pótolni, majd a motort járatva megforgatni a rendszert, aztán újra leereszteni és mégegyszer utántölteni.
Nyilván nem 100% os módszer, de talán így mégtöbb régi folyadékot sikerül újra cserélnem.
tudod, hogy nem szivesen vitatkozom veled, mert a legtobbszor a vegen megis neked van igazad. De az 1,2 opel hutovizleeresztest mar tobbszor targyaltuk es mindig arra lyukadtunk ki, hogy menetiranyban a huto job also sarkanal van egy leeresztocsavar (ami valoban ritka a mai autok kozott)
es abban is igazad van, hogy igy csak 3,5 liter engedheto le a kb 6 literbol.
(en viszont annyit tennek hozza, hogy ereszd le ez a 3,5 litert es toltsd utanna frissel. A maradekot leereszteni macera es kerdes, hogy megeri-e)
Üdv! 2001-es C-s corsához szeretnék gyári bontott (esetleg új állapotú utángyártott) első fényszórókat! A lökhárító alján lévő "hótoló" is érdekelne. Akinek van ilyenje eladó kérem írjon az email címemre: asifan@citromail.hu Előre is köszi! Esetleg a legjobb opel bontókat (ahol érdemes keresgélni) ha valaki tapasztalatai alapján leírná, annak is örülnék. Köszi!
Szeretném a hűtőfolyadékot lecserélni az 1,2-es C-s Corsámon. Megtudnátok mondani hogy hol található a leersztő csavar, illetve milyen és mennyi folyadékot érdemes hozzá venni.