A mellékelt rajz szerint (ami ugye _nem_ az alapmodellt ábrázolja) 6 eres szalagkábel megy a kijelzőhöz. Namost ugyanilyen szalagkábel van nálam az óránál is, ezt láttam, mivel bontottam már szét. Az E35 jelű környezeti hőmérséklet érzékelő csatlakozója is ott van a lökhárító mögött, szintén láttam. Gondolom, egy érzékelőt kell rádugni, és máris illesztve van a BCM-hez. Más okosságot eddig nem tudtam kitalálni. A fogyasztás mérés igényel valamilyen járulékos eszközt, ami esetleg hiányzik a szerényebb felszereltségi szintből?
Régi szép Wagonos korszakomban folytattam némi magán levelezést Tzl olvtárssal az akkor nála már működő eszközről. Talán valamilyen megvalósítási rajzot is közzétett, sőt, asszem volt olyan kedves, és felajánlotta az érdeklődőknek, hogy valamilyen jutányos áron (talán önköltség?) beprogramozza az eszköz lelkét képező mikrovezérlőt. Viszont magának a kijelzőnek a beszerzése volt a kevésbé egyszerű feladat 2002-2003 környékén, ha jól emléxem én itt akadtam el a dologgal. Időközben pedig okafogyottá vált a dolog.
Most viszont a létező gyári megoldásra kérdeztem rá, hátha tud valaki okosságot, de mint látható, ezt még eddig senki nem derítette fel. Vagyis senki, aki közzé tette volna általunk ismert fórumon :-)
Igen, itt is a 4-est írja annak. De mijaz (pontosabban mit csinál) a hármaska, amit úgy hívnak, hogy "A háromutas katalizátor felmelegítése"? A suzukisok szerint azt kell cserélni, azaz az előző képen a jobbalul nagyítottat egyben, szerintük az a katalizátor...
A következő gondolatok kóvályognak bennem, ha valaki tud okosságot, szívesen venném, mert (mivel a garit valszeg eltoltam június hatodikán reggel) zsebből megy a dolog: (Abból indulok ki, hogy a piros a kat., kben értelmetlennek tűnik az egész, mert ha a kék, honnan tudná a rendszer, hogy halott?)
Egyrészt az iménti linkben van egy olyan mondat, miszerint nem csak a kat. lehet beteg, hanem a lambdaszondák valamelyike is, vagy egyéb "fuel system problem" is okozhatja a P0420-at. Ehhez képest a szervízben aszondják, hogy kat.csere... Viszont - szerintem - akár egy hibás lambdaszonda, akár egyéb üarendszer-hiba okozhatja az alapjárati leállásaimat, ellenben önmagában a hatását vesztő katalizátor nem igazán.
Másrészt ha mégis a kék a kat., és mégis az a rossz (bár továbbra sem tudom, hogy ezt miből tudná meg a számítógép), akkor azt viszont nemrég cserélték visszahívásos alapon...
(Egyébként a P0420-at nem írja ki a műszerfalra, csak a kütyüvel lehet kiolvasni.)
OK, FELADOM! HOL KELL NULLÁZNI EZT A ROHADÉK NAPI KILÓMÉTERT???!!! A rendkívül segítőkész kézikönyvből ugyanis megtudtam hogy a napi kilóméter számláló a napi megtett kilómétert mutatja. Létezik ilyen A és B jelöléssel, ill. az összkilóméterszámláló, de nálam megegyező értékeket mutat. Eddig ráhagytam, de most már szeretnék fogyasztást mérni és jó lenne.
Az iménti roncsok képei újfent indikálták bennem a gondolatot: ha az ember fia meg tudná szerezni (értsd: vásárolni:-) valamely hasonló állapotú járgány - hivatalos nevén - többfunkciós kijelzőjét, meg a külső hőmérséklet érzékelőjét, ezzel kiegészítve, illetve lecserélve a GC jelenlegi "egyfunkciós" kijelzőjét (óra:-) előbbre jutnék-e információs téren? Ránézésre fizikai akadályát nem láttam, mármint a csereszabatosságnak, más egyéb akadálya van-e az ilyen műveletnek? Vagy felejtsem el az egészet? A lökhárítóban az érzékelő kábele ott van, ha jól láttam a rajzon, ugyanaz az 5 (6?) erű szalagkábel csatlakozik a multi kijelzőhöz is, ami a GC-ben is. Esetleg valakinek van erről konkrét információja?
a nem sima, hogy eloszor utkozz szembol valamivel, vagy orrolj bele az arokba, es ugy tedd tetore.
a legzsak csak 1x nyilik. ha az ingerkuszobe alatt van az utkozes, inkabb nyugton marad, mert lehet, hogy lesz meg dolga kicsit kesobb (pl. amikor egy ilyen utan visszaesik az utra, es ott meg telibevagjak, vagy akkor fog meg valmi kemenyebbet.)
Kellemetlen látvány. Nem szeretnék ilyenben részt venni. A 4501-ben igazából a "sima" fejreállást akartam kiemelni, mert én annyira nem találtam simának :-))) Egyébként ütközés nélküli, ergo sima fejreállás volt :-)
Valszeg nem kapott akkor ütést szemből, amitől kinyílt volna. Az, hogy átgurult az orrán is hisz onnan is elszálltak a műanyagok), még nem feltétlen ütött oda nagyot. Ebben rendben kinyílt, mert szemből verte a Swiftet (amiben sajnos szintén kinyílt).
"Sima fejreállás" esetén nem, de milyen lehet egy ennél kevésbé lájtos? :-))) Mer' ezzel az ótóval (vagy ami maradt belőle) már sok kilométert nem mennek, asszem...
Ó, ez már régi. Volt már olyan írás is, hogy Egy Suzukis naplója, ami elég humoros, de már nem ilyenformán megy a termelés, mint amilyen viszonyok ( túlórák, munkaidő ) között született.