Távirányítós központi zár. Úgyis fogsz bele rakatni valamilyen riasztót a kocsiba, és azokból lehet olyat választani, amiben szintén van távirányító. Valamint ajtózáráskor ablakfelhúzás. Az se rossz dolog. De az is lehet, hogy tudsz annyit alkudozni, hogy megérje EX-t venni. Az ESP (gondolom én) nagyon jó dolog tud lenni, ha van. Múszerfal fényerőszabályzó se rossz dolog, mert az LX-nek nincs ilyenje, és baromi erős a műszerfal fénye éjszaka. Az LX-ben, csak hátul, középen van egy darab lámpa, az EX-ben viszont elöl is van térképlámpa meg ilyenek. Ködlámpa, sok villanyablak, automata klíma a manuális helyett és még pár apróság. Mondjuk én a manuális klímával is elvagyok, de vannak akik zokon veszik, amikor az automata klíma nem pont úgy automata, ahogy ők gondolják. Az ESP (vagyis a hiánya) miatt viszont EX Limitedet szerintem el kell felejteni.
Alkudozni mindenképpen érdemes. Jobb kereskedések már maguktól ajánlanak kedvezményt (ennyivel olcsóbb, ezt-azt ingyen adnak hozzá), dörzsöltebb vásárlók még ennél is többet le tudnak alkudni, pláne mostanában, amikor nagyon kevés autót adnak el. Én úgy csináltam annó, hogy írtam egy emailt az összes magyarországi márkakereskedésnek. Néhányan a listaárat írták, sokan pedig kedvezményeset, így azt választottam végül, amelyik az egyik legkedvezőbb árat adta és aki a legnormálisabbnak tűnt az emailek alapján (mert sok helyen visszakérdeztem dolgokra), és persze elérhető távolban volt, és nem bántam meg a választásom.
arra lennék még kíváncsi, hogy a márkakereskedésben mennyire lehet alkudozni? van-e erről valakinek tapasztalata? illetve olyat lehet-e csinálni h egy alacsonyabb felszereltségi csomagba (teszem azt LX+) belerakatni valamit a magasabb felszereltségi csomagból (pl a távirányítós központi zárat az EX lim-ből)?
Hogy gyengének vagy erősnek érzed, az sok mindentől függ, de főleg az elvárásaidtól. Aki egy 1.4-es Astrából ül át, annak nagyon erős. Én egy 150 lóerős Peugeot GTI-ből ültem át, nekem gyenge, főleg a nyomaték hiányzik. Ezért is vettem 1.6-ost, mert az azért érezhetően nyomatékosabb, de igazán nincs nagy különbség az 1.4-hez képest. Ha kezdő vezető vagy, akkor először nagyon gyorsnak fogod érezni, aztán pár hónap után már azt mondogatod, hogy miért nem mész te dög? :) Én is így jártam a GTI-val. Az elején mindig megijedtem, amikor a gázra tapostam, a fejem hátravágódott, a ülésbe lapultam. Később ez a gyorsulás élmény megszűnt, mert automatikusan, öntudatlanul befeszítettem a hátamat gyorsításkor. Megszoktam.
Nekem 1.4-es 5 ajtós van, és szerintem sem lomha. Jól működik benne a változó szelepvezérlés, emiatt alacsonyabb fordulaton is normálisan használható. Elvileg 5.-ben bírja az 50-et, de én inkább 60-70-ig 4-ben járok vele Ellentétben pl. a Ford 1.6-os 100 lovas motorjával, aminek, ha kis fordulaton nyomsz egy közepes gázt, nem történik az égvilágon semmi. Fogyasztás? Bal lább függő. Legutóbbi mérésem szerint, 200-220km autópályás menetben, 120-130 közötti tempót tartva 6.7-t fogyasztott átlagban. Efölött sajnos emelkedik a fogyasztás elég rendesen, de erre írta valaki, hogy a 109 lovat etetni kell, ha hajtod.
Először is gratula mindkét eseményhez!! :)) Nekem 1.4-es SW-m van és sokféle jelzővel illethetném de a "lomha" nem szerepelne köztük. 1,6-os még nem vezettem, de szerepel a terveim között! :) Én azt javaslom, látogass el, és regisztráld magad a ceedclub.hu vagy ceedclub.eu címen elérhető kluboldal fórumán, és biztos választ fogsz kapni a kérdéseidre. Napi szinten pörög a fórum és egy klassz csapat tagjává válhatsz!!
most lehet h bunkó leszek, de a topic méretéből kifolyólag nem veselkedem neki a visszaolvasásnak. úgy néz ki néhány hónapon belül tulajdonosa leszek egy 1,4es ceednek. ez lesz az első autóm, a jogsi még csak most készül :) arra lennék kíváncsi h mennyire lomha? olvastam mindenféle tesztet és ugyan azt nem mondták sehol h kibírhatatlan, de kapott hideget, meleget. esetleg aki vezette az 1,4es és az 1,6os benzinest meg tudná mondani h mekkora a különbség menetteljesítmény illetve fogyasztás tekintetében? köszi és még egyszer sorry h nem olvasok vissza, de akkor már inkább a Háború és béke kétszer
Sajnos biztos többen észrevettétek, hogy a ceedclub.hu oldal reggel óta nem elérhető. :( A leállás pontos okáról még nincs információnk, de reméljük hamarosan sikerül működésre bírnunk. Megértéseteket köszönjük a ceedclub.hu teljes csapata nevében.
És ne feledjétek Péntek - Szombat CEEDDAY II. :)))))))))
Az alábbi problámám lenne, amit már a Totalcar népitéletei közt is felmerül:
"egyszer történt meg, ma esős időben ment az ablaktörlő és a párátlanítóállásban a légkondi amikor váratlanul megálláskor a műszerfal világítás elkezdett villogni, ki-be kapcsolni, vele együtt a vezető biztonságiőv visszajelzője is villogott, ez tartott kb. 10 másodpercig majd minden rendbe jött..."
Nekem már ez a műszerfal villogás szinte minden nap egyszer-kétszer előfordul; klímával, meg klíma nélkül is. A jelenség lényege: menet közben felvillan a biztonságiőv visszajelzője (vezető) és utánna pár másodpercig villog a műszerfal világítással együtt.
Nem tudom mi lehet a baja?
A kocsi 1 hónap múlva megy szervízbe, majd akkor megmutatom.
De addig is ha v.ki tud v.mit a fenti problémáról, írjon!
"1.6 dízelem van, most lesz benn 3000 km. Jórészt városban használom, a számítógép szerint a fogyasztás 6,6 -6,7 liter. Ez tapasztalatotok szerint "bejáratás" után fog csökkenni?"
nem, vagy nem lenyegesen. lesznek egeszen meglepo csokkenesek is, de az mindig vagy az idojarassal vagy az utviszonyokkal vagy a tankolt uzemanyaggal van osszefuggesben igy csak atmenetiek. utobbi kulonosen erdekes kerdes, nekem pld. ugy tunik hogy egy benzinkut ket kutoszlopan tankolt elvileg ugyanolyan gazolajok kozott is jelentos kulonbseg bir lenni...
A ceedclub.hu oldalon elindult egy chat, melyet a fórumba való bejelentkezés után érsz el. A csevegéshez nem kell külön regisztrálnod, felületre a fórumos azonosítóiddal tudsz belépni.
Szia! Nekem 20 000 után a fogyi 4,7-5,3 közt alakul, tankolással mérve, kevés várossal. A rükverc nekem is ilyen volt eleinte, de már nincs gondom vele.
nekem már 32e van benne, mostanában Vác-Óbuda viszonylatban használom rendszeresen, és így kb 5-5,5 közötti a fogyasztás, úgyhogy nem tudom, hogy csak városi fogyasztással lesz-e lényegesen kevesebb neked. a rükverc nekem is furán működött az elején, de most már nincs vele semmi gond.
Szeretnék néhány hozzászólást az alábbi témához. 1.6 dízelem van, most lesz benn 3000 km. Jórészt városban használom, a számítógép szerint a fogyasztás 6,6 -6,7 liter. Ez tapasztalatotok szerint "bejáratás" után fog csökkenni? Kb. mennyit jelent kilométerben a bejáratás? Másik-a rükvercet néha kínosan nehezen veszi, többszöri kuplungolás, néha meg egyesben meg kell moccantani- utána kapcsolni hátra.Már volt egypár új kocsim, keleti is, de még egyiken sem tapasztaltam ezt. Nem tudom, hogy lehet valamit ezen állítani a szervízben, vagy megdumálják, hogy majd bejáródik? Várom a hozzászólásokat. Köszönettel.
Egyébként angol fórumokon is felmerült a probléma, de minden esetben csak ideiglenesen jött elő. Az éves szervízen egyébként fékpadon is volt, mindent rendben találtak.
A szakszervizek ennél könnyebb feladatokat sem oldanak meg..., de mint említettem nem szintetikus körülmények között szoktam fékezni, mint a teszteken, tehát egy kormánymozdulat, némi kavics, útvájú is közrejátszhat az eredményben.
Ez már csak azért is meglepő, mert az Auto Magazin nagy összehasonlító tesztjében (kb. 12 kocsit vizsgáltak számtalan szempontból) a cee'd lett a legjobb a split fékezésben (vészfékezés nyomtávonként eltérő tapadású felületen). Ebben a számban nagy múltú presztizsmárkák modelljeit (3-as BMW, Mercedes C, Audi A4 stb.) is maga mögé utasított, tehát elég jó a gyári hangolása az ABS-nek. Szerintem nézesd meg a kocsit szakszervízben, mert egyedi probléma lehet.
Elvileg már nem lesz vele gond. Átbeszéltük, és elvileg kikommunikálták a szervizek felé is. A szervizfüzet a mérvadó, attól eltérni csak akkor lehet (azon túli garancia), ha a KIA Mo. méltányossági alapon elfogadja.
Igen! Mivel nem előszőr történt, ezért merem állítani, hogy ez számomra is furcsa. Bár természetesen az aszfalt is belejátszik. Normál fékezésnél nem történik semmi. Télen félig jégen, félig száraz szakaszon is tökéletes volt. Csak vészfékezésnél történik néha.